itku tuli kun aamulla avasin oven
tota valkosta paskaa satanut taas noin paljon
eilen koko pihan kolasin, miehellä selkä kipeä ja ajattelin että ilahdutan ja hän saa levätä... ja ihan turhaa, tilalle tullut kolme kertaa enemmän... meillä vielä iso alue mitä pidetään auki kun pitää olla autolla kulku pihan perälle :(
Kommentit (103)
on hyvää ulkoliikuntaa, jota olen nyt viikon sisällä tehnyt neljä kertaa, menee pari tuntia joka kerta, on jalkakäytävä, kuuden auton parkkipaikka sekä leveä ajoväylä pihan perälle plus sitten kaikki portaat ja talon edukset
vähän toi astma ja läppävika pistää haittaamaan, mutta kerrostaloon en muuta, senkin saatanan ilkiö
ap :(
niin helvettiäkö teet niitä lumitöitä?
Tai jos teillä on noin iso piha (oikeasti, jos teillä on tyyliin kaksi autoa, niin te ette tarvitse talvella "kuuden auton parkkipaikkaa" vaan teette niitä lumitöitä niin että sinne mahtuu ne teidän omat autot. Ajoväylän tarvitsee olla vain sen levyinen että auto mahtuu siitä, eikä sen levyinen kuin se on kesällä.
Asiat voi katsos tehdä helpomminkin. Ja jos sulla ne sairaudet oikeasti on, niin sitten pakotat miehen tekemään ne lumityöt tai palkkaat jonkun tekemään niitä.
Ärsyttää että ihmiset tekevät asioista vaikeita. Jos on iso piha, niin sen ei välttämättä tarvitse olla talvellakin iso. On meilläkin iso pihapiiri, mutta ei me tehdä lumitöitä muutakuin sen verran että auto mahtuu pihaan ja pois sieltä ja talliin pääsee sisälle. Talolle kulkee vain kolan mentävä polku.
Jos haluaa asua omakotitalossa, joutuu tekeen lumi- ja pihatöitä. Piste.
että me itse päätettäis kuinka paljon pihaa täytyy kolata ja että mä saisin siitä joskus edes vessassa, pimeässä suljetun oven takana valittaa korkeintaan hammasharjan läsnäollessa?
en ikuna ikuna enää vaivaa palstamammoja laiskuudellani :)
joo mulla on oikeasti astma ja läppävika, kumpikaan ei pahene lumihommista, mutta ne pistävät mut väsymään nopeammin kuin terveen verrokin
ap
Jos haluaa asua omakotitalossa, joutuu tekeen lumi- ja pihatöitä. Piste.
enkö mä oo niitä tehny, hä :D
ap
Ainahan tällä palstalla todistellaan, ettei omakotitalossa mitään pihatöitä ole! Onko niitä sittenkin?
Kerroin miten meidän elämää helpottaa tuo aurauspalvelu, yksi aihe vähemmän valittaa :)
23
on hyvää ulkoliikuntaa, jota olen nyt viikon sisällä tehnyt neljä kertaa, menee pari tuntia joka kerta, on jalkakäytävä, kuuden auton parkkipaikka sekä leveä ajoväylä pihan perälle plus sitten kaikki portaat ja talon edukset
vähän toi astma ja läppävika pistää haittaamaan, mutta kerrostaloon en muuta, senkin saatanan ilkiö
ap :(
Jotenkin vaikea uskoa.
että me itse päätettäis kuinka paljon pihaa täytyy kolata ja että mä saisin siitä joskus edes vessassa, pimeässä suljetun oven takana valittaa korkeintaan hammasharjan läsnäollessa?
että sitten et valita siitä, miten PALJON on lunta kolattavana?
Jos kolattavan alueen päätös on kerta sun, niin älä sitten valita.
Ja onko jossain ollut kiveen hakattuna että "kuuden auton parkkipaikka" pitää olla kolattuna?
ja voi oikeasti pahoin, joku tulee tällaista itkemään. Tämä oli varmasti viimeinen kerta kun ikinä avaan tätä koko palstaa!!
joo, tosi ajattelematonta minulta
voi voi
kylläpä olen olmi
joo kuuden auton parkkipaikka
ja ei varaa tilata auraa pihaan
voi voi
voi mua
ap
eli ihan suosiolla on ostettu mies ja traktori tuo tekemään. Aamulla klo 5.00 on piha siistitty ja jos tulee aura-auto, on traktori alle tunnissa sen sotkut siivoamassa.
haluan pihan = olen siis valmis tekemään pihatöitä kesällä ja talvella. En ole valmis = ei pihaa.
Mutta silti sympatiseeraan sinua ja miestäsi kipeän selän ja astman vuoksi. Ehkä teidän kuitenkin kannattaisi hommata asunto, jossa ihan pikkuruinen piha vain?
tehdään itselumityöt, 4 autotallia ja 3 auton parkkipaikka, sekä neljän asunnon edutat. Ja taloyhtiön päätökselle, että jos minä vastustaisin niin eipä se paljoa asiaan vaikuttaisi kun enemmistö on itse tekemisen kannalla. Tietysti mä voisin varmaan omalla vuorolla ostaa sen jostain.
Joten se jankkuas siitä omakotitalosta voidaan lopettaa, tiedän jopa kerrostaloja josssa tehdään itse lumityöt.
Ensinnäkin sitä lunta tulee Suomessa. Ei ole ylläri. Jos se kolaaminen on noin helvetin hankalaa, niin kyllä jonkun voi palkata auraamaan sen pihan.
Ihan käsittämätöntä tulla tänne tilittämään ongelmasta, jonka on ihan itse aiheuttanut. Säälipisteitä ei ainakaan täältä tule.
Se on hienoa, että on taas kunnon talvi. Eipä ole ilmastonlämpiämisestä huutaneet paljoa olleet äänessä :D
Naapuri käy auraamassa meidän pihan, pyytää 10e/talvi. Toiminut hyvin jo monta vuotta! Siihen hintaan ei kannata paljon itse kolaa heilutella.
eihän tämä nyt sentään ole kuolleiden lasten vanhempien keskustelupalsta pelkästään :0
Jos jotain noin traagista on tapahtunut, ei todellakaan kannata tänne tulla, tämä on lähinnä hupipalsta turhautuneille ura/kotimammoille (kuten minä tai ap)
ei ole ylläri ei
mä kyllä kirjoitin että mua harmitti pirusti se, että eilen painoin koko pihan tiptop kuntoon ja aamulla en tyhmyyksissäni tajunnut varautua napapiirinäkyyn, niin paljon harmitti että itku pärähti
mutta hienoa miten te ootte saaneet minusta leivottua jo invalidin, joka ei muuta elämässään tee kuin märisee lumitöistä :D
ihanaa, mun mielipaha on mennyt jo ohi kun tästä tuli näin mehukas ketju
ap
ei ole ylläri ei
mä kyllä kirjoitin että mua harmitti pirusti se, että eilen painoin koko pihan tiptop kuntoon ja aamulla en tyhmyyksissäni tajunnut varautua napapiirinäkyyn, niin paljon harmitti että itku pärähti
mutta hienoa miten te ootte saaneet minusta leivottua jo invalidin, joka ei muuta elämässään tee kuin märisee lumitöistä :D
ihanaa, mun mielipaha on mennyt jo ohi kun tästä tuli näin mehukas ketju
ap
vaikka toimiva nettiyhteys, niin olisit voinut tarkistaa esim. ilmatieteenlaitoksen sivuilta sääennusteen joka hyvin selvästi on kertonut että LUNTA SATAA.
Jos teillä esim. oo telkkaria tai radiota josta olisitte uutiset kuulleet.
Tämä tarkoittaa autojen ajokohdan pihalle (2 autopaikkaa) ja kapean kulkuväylän etuovelle. Näitäkin kolaamme sen mukaan, mitä ehdimme, jaksamme ja sattuu huvittamaan. Kukaan ei pakota, eikä vaadi kolaamaan.
Sen sijaan rivitalossa asuessa meidän oli pakko kolata joka välissä - monen auton iso parkkialue, leveät kulkuväylät asuntojen oville, roskiskatoksen ympäristö jne. Jos ei tehnyt hommia niska limassa, naapureilta tuli heti valitusta. Kola kädessä sai heilua kaikki aamut ja illat.
Meillä ei ole edes iso piha, mutta ihan omaa mielenterveyttä helpottaaksemme (mies vuorotöissä, usein päiviä putkeen poissa, minulla käsivamma) tilasimme aurauspalvelun jo ennen kuin lunta tuli. Kun käsi antaa myöten, kolailen hiljakseen mistä pystyn mutta kyllä tuo vakikuski käy ihan perään soittelematta putsaamassa alueen.