Suomen rumin ja juntein paikkakunta
Mikä se on mielestäsi?
Itse äänestän Seinäjokea.
Kommentit (501)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2012 klo 16:39"]on ehdottomasti junttila. Toki pienemmät ympäryskunnat ovat vielä pahempia, mutta lasken ne jo maalaiskyliksi ja maalaiskylät ovat poikkeuksetta junttiloita ympäri Suomen.
Seinäjoessa pahinta on se, että se on ainoa isompi kaupunki keskellä peltoa ja sinne muuttaa porukkaa vain näistä maalaispitäjistä. Se ei kuitenkaan ole riittävän suuri eikä sinne muuta juurikaan porukkaa muualta Suomesta, joten juntteudesta ei pääse kasvamaan pois.
No on sielläkin se pieni vähemmistö, joka ei mene juntista, mutta he muuttavat pois. :)
+ Kaupunki on ruma. Erityisesti keskusta. [/quote] Seinäjoen ongelma on myös se, että he eivät itse tiedosta, että ovat henkisellä tasolla ja kaupungin ilmapiirin osalta yhä 70/80 luvun vaihteessa.
[/quote]
miten tuo ilmapiiri näkyy, että on juuri tuolta aikakaudelta?
Tuuri. Mukaan lukien ostoksille saapuva materiaali. Meinasin saada sydärin, kun kävin kääntymässä Kyläkaupassa.
Pori. Kattokaa ny millasia tyyppejä sielä asuu:
http://1.bp.blogspot.com/-_uOePWfBSE8/U9U4QGgREYI/AAAAAAAALFM/le4Y8ASzxqE/s1600/050.JPG
Yhdellä muulla palstalla oli aikoinaan listattu junteimpia asioita ja yksi vastaus oli: crocsit ja seinäjoki:D
Kiuruvedellä asuu vesurimurhaajia, lumihautamurhaajia ja kaikki tietysti vapaana :-). Joka lauantai on torilla vedetään turpaan-bileet. Aika usein poliisitkin osallistuu niihin. Ainakin silloin kun paikalliset "julkkikset" ovat mukana.
Vihti tosiaan. Mitä ikinä teet kaikki tietää siitä heti. Vaikket mitään tekis silti susta puhutaan kylillä. K Kaupan myyjät on ne pahimmat paskanjauhajat. Mä haluun niin pois täältä. Heti kun lukio loppu mä lähen!
Nivala. Sen juntimpaa paikkaa ei löydy.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2012 klo 20:32"]Missä eniten mamuja
[/quote]
Kyllä se on se persujen kannattajaprosentti joka korreloi junttiuden kanssa.
Mä oisin kans tullu sanomaan ton Nivalan. Oon käyny kaksi kertaa. Ihmiset on oikeesti aika sivistymättömiä, monilla miehillä samanmuotoinen paukapää ja tyhjä katse. Sukurutsattuko ne kaikki on? Lapset tuli traktorilla kouluun ku heräiltiin telttailemasta nivalan nurmikentiltä.. porukka on vaan ihan jotain menneisyydestä revittyä. Maanviljelijänä oot varmaan jees. Baarimikko ei osannu tehdämitään drinkkejä eikä tienny mm mikä on caipiroska. Senkin koitti jollain juntilla läpällä pelastaa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 11:09"]
Kaupunkien junttius ja rumuus kulkee kyllä usein käsikädessä.
[/quote]
on muuten mielenkiintoinen ilmiö. jos joku kaupunki saadaan vähemmän rumaksi, väheneekö junttius? kyllä. jos ei voida uudelleenrakentaa kokonaisia kaupunkeja, mitä voidaan tehdä? onko esim. seinäjoki menetetty tapaus, vai?
Koko Suomi on junttila ja Helsinki niistä suurin.
t. ulkosuomalainen
Seinäjoki se on.etelä-pohjanmaa ei varsinaisesti ole rumaa aluetta, mutta junttia kyllä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:56"]Seinäjoki se on.etelä-pohjanmaa ei varsinaisesti ole rumaa aluetta, mutta junttia kyllä.
[/quote]
Aika masentavan näköistä on kyllä Seinäjoki junanikkunasta katsottuna
Pakko täältäkin antaa ääni Seinäjoelle. Koko Etelä-Pohjanmaa koostuu pienistä (ja junteista) maalaiskunnista ja -kylistä, ja Seinäjoki on sitten näiden kaikkien kuntien ja kylien risteys- ja kohtauspaikka. Seinäjoelle muuttavat ovatkin lähestulkoon aina näitä lähikuntien asukkaita, joten junttiudesta ei pääse eroon.
Ja pakko myöntää että on se Seinäjoki vaan harvinaisen ruma kaupunki! Mutta mitäpä muutakaan sitä voi odottaa keskelle peltoja rakennetulta uudiskaupungilta. Olen asunut kolmella pikkupaikkakunnalla Etelä-Pohjanmaalla, sekä Helsingissä ja Seinäjoella. Pienet maalaiskunnat ovat kyllä juntteja, mutta ne saattavat olla hyvinkin viehättäviä järvimaisemineen. Seinäjoessa vain yhdistyvät junttius ja äärimmäinen rumuus, eikä se siitä taida muuksi muuttua.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="22.12.2012 klo 16:39"]on ehdottomasti junttila. Toki pienemmät ympäryskunnat ovat vielä pahempia, mutta lasken ne jo maalaiskyliksi ja maalaiskylät ovat poikkeuksetta junttiloita ympäri Suomen.
Seinäjoessa pahinta on se, että se on ainoa isompi kaupunki keskellä peltoa ja sinne muuttaa porukkaa vain näistä maalaispitäjistä. Se ei kuitenkaan ole riittävän suuri eikä sinne muuta juurikaan porukkaa muualta Suomesta, joten juntteudesta ei pääse kasvamaan pois.
No on sielläkin se pieni vähemmistö, joka ei mene juntista, mutta he muuttavat pois. :)
+ Kaupunki on ruma. Erityisesti keskusta.
[/quote]
Seinäjoen ongelma on myös se, että he eivät itse tiedosta, että ovat henkisellä tasolla ja kaupungin ilmapiirin osalta yhä 70/80 luvun vaihteessa.
[/quote]
Hävettää maalaispitäjäläisenä käydäkin Vaasassa. Suurin osa Seinäjoen keskustasta pitäisi rakentaa uudelleen.