Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivouksen seurantaketju. Kämppä törkeässä kunnossa. Saa kannustaa!

Vierailija
16.02.2012 |

Joudun raivaamaan asuntoni nopeasti, koska muutaman päivän kuluttua tulee joku remppamies katsomaan paikkoja. Haastetta riittää, koska en ole siivonnut yli vuoteen ja asun yksin. Neliöitä on lähes sata. Saa kannustaa, mutta ei paheksua tai moralisoida. Käyn aina välillä raportoimassa tänne.



Nyt pitäisi keksiä, mistä aloittaisi. Mikään kohta ei innosta ja joka paikka on käytännössä yhtä sotkuinen.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla on huonekaupalla tarpeellista tavaraa jota puolustat henkeen vereen. Ymmärrän toki että toisen roju on toisen aarre, mutta... Mutta eihän tuollainen tavaramäärä ole tarpeellinen kenellekään, saati terveellistä. Älä nyt pahastu, mutta oletkohan himohamstraaja? Oletko masentuvaista tyyppiä? Pidätkö verhoja kiinni päivisinkin? Vai onko siis lattioilla vain oikeasti roskaa, siis vanhoja sanomalehtiä, tyhjiä karkkipusseja, rikkinäisiä sukkahousuja, ja sotku johtuu niistä vai onko lattiatkin täynnä tarpeellista tavaraa? Älä loukkaannu, yritän vain saada jonkinlaista kokonaiskuvaa, että onko edes realistista että tavarat mahtuvat kaappeihin?


että ei tuokaan tervettä ole, että eletään niin askeettisesti että ihmisellä on vain välttämättömimmät tarvekalut ja muutama vaatekerta. Ajattele, jos jokaisella olisi samanlainen hävitysvimma kuin sinulla, ei pääsisi syntymään esim. antiikkia. Jos sinun ajatuksesi menevät kaaokseen kun esineitä kodissa on paljon, se ei tarkoita että niin kävisi kaikille. Minä henkilökohtaisesti, vaikka tulisin toki toimeen vähälläkin, rakastan sitä että kotini on värikäs ja siellä on paljon kauniita esineitä ja huonekaluja. Rakastan sisustuksen kerroksellisuutta ajallisesti, kaikkia niitä tarinoita joita esineisiin liittyy, jo ajalta kun minua ei vielä ollutkaan. Sieluni saa niistä ravintoa ja energiaa. Jos kotini olisi tyhjä ja pinnat tyhjinä, seinät valkoiset ja tyhjät jne. tuntisin ahdistuvani ja se vasta energiaa kuluttaisikin. Olemme katsos jokainen niin erilaisia, toivottasti sinäkin vielä jonain päivänä tulet ymmärtämään sen. Ei millään pahalla.

Ap; onnea ja sisua siivousurakkaan, kyllä se siitä, pikkuhiljaa :)

Vierailija
122/141 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa ahdistaa, jos on liian siistiä. Onneksi siitä ei ole yleensä pelkoa, mutta viihdyn siis ihan hyvin, kun on vähän sekavaa. Nyt vain on valitettavasti kiireessä järjestettävä paikkoja.



Aion yrittää huomenna sellaista, että imuroin. Silloin on pakko tehdä tilaa lattioille ja siitä syntyy pakosti myös tiettyä siisteyttä.



-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytä on nyt isoimmillaan eli siinä on kaksi jatkopalaa käytössä. Pitäisikö pienentää pöytää, kun saan sen raivattua? Näin ympärillä olisi enemmän tilaa ja pöydälle mahtuisi vähemmän kaikenlaista tavaraa. Toisaalta tarvitsisin tuota pöytää, koska en toistaiseksi mahdu varsinaisen työpöytäni ääreen.



Pöydän ääressä syödään vain, jos on vieraita.



-ap

Vierailija
124/141 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä pulloista tuli mieleen että hyvin vois viedä ne roskiksen viereen, laittaa ison lapun "Tyhjiä pantillisia pulloja, saa ottaa ja viedä viedä kauppaan" Varmasti katoaa nopeasti. Meillä oli aikoinaan roskiksen vieressä "kierrätyspiste" kun samaan nurkkaan ilmestyi usein jotain pikkuhuonekalua tai lehtipinoja tms. ja lappu saa ottaa, roskispäivänä menee roskiin. Uein ne sieltä katosi ennen roska-auton tuloa.

Vierailija
125/141 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen "vapaapäivä" tuntui tosi rentouttavalta. Elämä ei olekaan pelkkää siivoamista. Minkähänlaista elämä olisikaan, jos aina olisi niin perussiisti koti, ettei tarvitsisi kantaa jatkuvaa huonoa omaatuntoa siivoamattomuudesta?



-ap

Vierailija
126/141 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemällä paperinkeräykseen kaikki ylimääräinen paperitavara jollet ole jo vienyt. Lasipurkit lasinkeräykseen, patterit patterinkeräykseen jne.



Muutenkin kannattaa raivata ylimääräisiä kamoja pois vaikka kirpputoreille, jotka ottavat vastaan lahjoituksia, ellei ihan kaatopaikalle kuuluvaa ole.



Vaihda imuriin uusi pölypussi ja tarkista imurin kunto, ehkä suodattimiakin tarpeen vaihtaa? Onko sinulla imuri?



Rupea imuroimaan mattoja, lattioita, sohvia... Vie matot tuulettumaan ulos jos voit.



Pidä kahvitauko ja katsele samalla ylähyllyjä aloita tauon jälkeen pölyjen pyyhkiminen / mahdollinen raivaus sieltä.



Vessa kannattaa siivota kunnolla. Pyttyyn voi laittaa kunnolla ainetta vaikuttamaan sillä aikaa, kun kostealla moppaat lattioita muualla asunnossa. Pyykkikonettakin kannattaa täytellä välillä.



Vie kaikki roskat pois. Tuo hyvin tuulettuneet puistellut matot sisällä. Käy kaupassa ostamassa pari nippua tulppaaneita maljakkoon ja nauti siististä kodistasi. Muistithan tiskitkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/141 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin oman tarinani lukematta muuta, mutta ehkä tästä hyötyä jatkossa? Tällaisen siivouspäivän kun pidät vähintään kerran kuussa pysyy paikat kunnossa.



Kirjojakaan ei kannata omistaa kovin paljoa. Niitä voi lahjoittaa myös eteenpäin tai myydä.



Ja muista ne pienet huilitauot ripeän työn lomassa niin jaksaa paremmin.

Vierailija
128/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä saa olla viimeinen kerta, kun siivoan jonkun remppamiehen takia. Aion laittaa paikat sellaiseen järjestykseen, että kuka tahansa voi tulla käymään ja katsoa ihan mihin tahansa nurkkaan. Se tarkoittaa tietysti taipumista siihen, ettei sotke ja että siivoaa noin kerran viikossa. Mutta on se parempi kuin tällainen tolkuton rehkiminen kerran vuodessa.



Tulipas uhottua. Nyt takaisin roinan kimppuun.



-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä tauolla muuta.



-ap

Vierailija
130/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällä tauolla muuta.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä vain olisi niin paljon, ettei voi olla tyytyväinen, vaikka on koko päivän heilunut. Kaikenlaisia pusseja ja kasseja on kertynyt tuonnempana setvittäviksi.



Huomenna aion yrittää tasojen siistimistä. Tarkoitan niitä tasoja, jotka näkyvät eniten. Tänään en varmaan jaksa enää kovin paljon.



-ap

Vierailija
132/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tavaraa ehtii laittaa paikoilleen, kun aamupala valmistuu.



Oli muuten aika kiva tunne tassutella tänä aamuna keittiöön, kun siellä oli niin siistiä. Se sai muutkin tilat näyttämään siistimmiltä kuin ne ovat.



Kahta huonetta en ehdi siivota paljoakaan ja jää se polkukin ehkä raivaamatta. Tällä hetkellä tuntuu, että kestän häpeän. Aion yksinkertaisesti sanoa, että en valitettavasti ehtinyt siivota. Minun kotinihan tämä kuitenkin on, vaikka olen jotenkin ottanut sen remppamiehen jonkinlaisena ylituomarina, joka tulee arvostelemaan paikkoja.



-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/141 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsee alkuun ja saa tilaa ympärilleen, niin se jopa onnistuu.



Nyt on tauko taas lopussa.



-ap

Vierailija
134/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä pöytä ainakin aluksi. Siihen pöydälle nimittäin kasaantuu, ainakin meillä, kaikkea epämääräistä. Tyhjä pöytä tuo tilantuntua, siksi niistä tavarakasoista kannattaa päästä eroon.



Olet edennyt todella hienosti. Itsekin inhoan siivoamista yli kaiken ja siivoan yleensä vasta, kun on pakko. Yleensä ystävien kutsuminen kylään on hyvä syy siivota. Myös vihaisena alan yllättäen siivoamaan ja olen silloin todella tehokas. Hyvin jännä juttu mielestäni.



Koita saada ne lattiapinnat siisteiksi. Miksi remonttimies on tulossa käymään? Tarviiko hänen päästä tiettyihin paikkoihin vai riittääkö siistit lattiat? Lattioiden raivaamisen jälkeen keskittyisin tasoihin. Toisaalta ne ovat myös kivoja välipaloja lattian raivaamisen yhteydessä. Ruokapöydän tai työpöydän saa nopeasti tyhjäksi ja se motivoi jatkamaan. Mikään ei ole niin turhauttavaa kuin se, että tuntuu junnaavan paikallaan.



Heitä todellakin kaikki turha pois. Käytettyjen lahjapapereiden käyttäminen on ekologista ja jotkut papereista ovat todella kauniita. Mutta käytätkö ikinä niitä? Onko sinulla niille paikka? Jos vastaat toiseen ei, niin heitä roskiin. Ihmisillä on hassu tapa säilöä kaikenlaista. Loppujen lopuksi harva katuu asioiden poisheittämistä vaikka se tilanne tuntuisikin pahalle. Varsinkin itselleni kertyy muka tärkeitä papereita joita sitten joskus siivotessa heittelen pois.



Epämääräisten paperikasojen läpikäyminen on hidasta puuhaa joten arkistoi ne rauhassa pahvilaatikoihin odottamaan parempaa aikaa. Jatkossa sinun kannattaa miettiä itsellesi sopivaa säilytysratkaisua. Vaatteille ehkä rekit ja korit, vaatekaapeista voi irroittaa myös ovet jos ne ahdistavat sinua. Tärkeille papereille oma laatikko tai lokerikko, lehdille lehtikori.



Koita jaksaa siivota se 45 min kerrallaan ja sitten vartin tauko. Pistä vaikka munakello soimaan ja pakota itsesi toimimaan sen mukaan. Älä salli itsellesi ylimääräisiä taukoja, voit myös sopia siivoavasi vaikka 9-14, jonka jälkeen pidät loppupäivän vapaata. Tärkeintä on selkeä aikataulu.



Tsemppiä, kyllä se siitä! Ja ne villakoirat tuskin kiinnostaa remppamiestä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä lehtikasoja ei varmaankaan nyt kannata käydä läpi! Jos se ei tarkota ihan sanomalehtien erottelua lehtienkeräykseen vietäväksi. Muuten paperikasat kannattaa todella nostaa sellaisenaan laatikkoihin. Toki niiden järjestely ja lajittelu varmaan olisi hyväksi, mutta se ei vie yleissiisteystasoa yhtään eteenpäin.



Tsemppiä, kiva ketju minustakin!

Vierailija
136/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Aloita juuri roskien ja pyykkien keräämisestä. Esim ne vessapaperirullat, kaikki lehdet, kaikki sellainen suurin roska ensin pusseihin ja vie pussit välillä ulos roskikseen, ettei ne jää enää jalkoihin pyörimään. Sitten alat katsoa tavaroista läpi, että mitä niistä voi laittaa roskiin. Useimmiten kaiken, jos et ole niitä muutenkaan vuoteen käyttänyt. Sitten vielä yksi vinkki, älä käy netissä liian usein. :P Jos täällä vain meitä viihdytät viesteilläsi, niin menee siinä aikaa hukkaan. Mutta taukoja pitää pitää!


kassiin ja pahvit voi laittaa myös =) kierrätys on kivaa ja luonto kiittää! missä päin stadia asut? voisin tulla jelppaamaan =)

mun yhden kaverin kämppä oli kans aika moisessa kunnossa tossa joku aika sitten siivotiin kuusituntia ja tulostakin saatiin aikaiseksi =) ja kahden on mukavempaa..

miten voit yksin asua noin isossa kämpässä?

Vierailija
137/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten sanoin aiemmin, jää ainakin yksi huone raivaamatta. Korkeintaan polun pystyn tekemään, mutta senkin kanssa voi käydä huonosti, koska aikaa on niin vähän.



Sitten kun se remppamies on käynyt, aion pyytää jonkun käymään, että on motivaatiota vähän tarkempaankin siivoukseen. Tosin vieraita varten en koskaan siivoa esimerkiksi makuuhuonetta, vaan laitan vain sen oven kiinni.



-ap

Vierailija
138/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka joku tuttu tunnistaa ja järkyttyä!



Sain juuri vietyä muutaman jätesäkillisen roskikseen. Eihän se paljon ole, mutta jostain se roskamäärä on täältä pois. Nyt olisi muutama säkillinen tyhjiä pulloja, jos joku haluaa käydä Lidlissä. Auto olisi melkein välttämätön.



Eihän tämä kämppä iso ole siinä mielessä, että tyhjää tilaa on niin vähän.



-ap

Vierailija
139/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka joku tuttu tunnistaa ja järkyttyä!

Sain juuri vietyä muutaman jätesäkillisen roskikseen. Eihän se paljon ole, mutta jostain se roskamäärä on täältä pois. Nyt olisi muutama säkillinen tyhjiä pulloja, jos joku haluaa käydä Lidlissä. Auto olisi melkein välttämätön.

Eihän tämä kämppä iso ole siinä mielessä, että tyhjää tilaa on niin vähän.

-ap


enkä järkyty enään mistään.. kaikkea on tullut nähtyä...

onko sulla kaapissa siis mitään, ku höpisit jostain kaappikammosta... jos on tyhjään niin laita sinne niitä rojuja vaikka laatikoissa.. ja miten selviät ikeaan jos ei oo autoa.. tehdää treffit ikeaan pääset kyydillä kotiin ja voin samalla jäädä aUTTAMAAN!

t.se joka olis voinut tulla auttamaan...

ps:ainakin sunnuntaina olis aikaa.. lapset mummilassa hiihtoloman vietossa, itse töissä...

Vierailija
140/141 |
17.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pullot muovikasseissa taloyhtiönne jätekatoksiin. Mulla on käynyt parhaimmillaan niin, että olen vienyt roskapussin ja tullut hetken päästä takaisin pihalle, ja joku paikallinen puliukko tai muuten vaan jätteidentonkija on ollut meidän sekajätepussin kimpussa. :(



Ihan varmasti pullot katoaisivat täällä hetkessä.



Yritä saada vaihtelua siihen raivaamiseen. Ota jätesäkki ja kerää siihen sata roskaa. Valitse joltain tasolta 10 tavaraa, joilla on oma paikka ja vie ne sinne. Jos sulla on tosiaan kaapit tyhjänä, niin käytä niitä varastointipaikkana niin, että samanlaiset ovat keskenään. Montaakaan tavaraa ei tarvitse olla kuin yksi kappale. Jos sulla on vaikka kaksi juustohöylää, hävitä huonompi. Varakappaleita ei kannata halvoista esineistä säilyttää. Voin vain kuvitella, kuinka kallis "varasto" 100 neliön asunto on. Rahasyistäkin tavaraa pitää nyt hävittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi