Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni Leijonamieli

Vierailija
16.02.2012 |

Minkä ikäiselle lapselle voi lukea Lindgrenin Veljeni Leijonamieli-kirjan? Entä milloin Viisikot ja Neiti Etsivä?

Muistaakseni opettajamme luki meille kyseisen kirjan joskus kolmannen luokan kevätlukukaudella eikä se tuntunut liian lapselliselta.

Esikoiseni täyttää kohta seitsemän vuotta. Minusta on vielä liian aikaista mutta ehkä panikoin turhasta.

Tarkennan vielä (ennenkuin joku huomauttaa asiasta) että lapseni osaa kyllä jo lukea itsekin mutta asumme ulkomailla ja suomenkielisten lastenromaanien lukeminen on toistaiseksi vähän vaikeaa, siksi luen hänelle vielä. Viime kesänä luimme Supermarsuja, Peppi Pitkätossut, Eemelit ja Ronja Ryövärintyttären. Ronjassa harmikseni kiroiltiin yllättävän paljon.

Mielipiteitä ja kokemuksia kehiin. Kiitos etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronjassa harmikseni kiroiltiin yllättävän paljon.

Mielipiteitä ja kokemuksia kehiin. Kiitos etukäteen!

Meillä on Ronja juuri iltalukemisena ja hihittelemme lasten (9v ja 7v) kanssa kaikille "paskapäille" jne:-D Ei ne lapset siitä pilalle mene, ihan ok mielestäni tutustua muunkinlaiseen kielenkäyttöön. Meillä ollaan myös kaksikielisiä ja on ihan kiva lukea kaikenlaisia kieltä lapsille, pyrin esim. lukemaan lapsille toista kieltään myös murteella, koska itse puhuvat enemmän kirjakieltä.

Veljeni Leijonamieltä emme ole vielä lukeneet, se oli itsestäni niin pelottava ja surullinen kun olin pieni.

Ronja luettiin meille koulussa myös, neljännellä luokalla (v.1982...)

Oletteko lukeneet Risto Räppääjiä?

Vierailija
2/4 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tähän asti säästettyä lapseni suomalaisilta kirosanoilta koska minua lukuunottamatta muita suomenkielisiä kontakteja ei ole. Tuli vaan sellainen "Pandoran lipas"-fiilis kun sen ensimmäisen paskapää-lauseen luin. Tyttö tietty huuli pyöreenä että mikä se on.

Eihän se maailma tietenkään siihen kaadu. 9v on tietty vähän eri kuin just 6-v.

T:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitä ei sillä nimellä siinä kutsuttukaan. Muistaakseni hyppäsivät käsi kädessä johonkin putoukseen, kun se vanhempi veli ei halunnu jättää sitä nuorempaa, vai toisinpäin.

Vai sekotanko nyt johonkin muuhun kirjaan. Siitä on niin kauan.

Vierailija
4/4 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut sekä veljeni leijonanmielen että viisikkoja 5-vuotiaille ja 7-vuotialle pojille. Ei ole ollut liian kamala. Mutta meillä asioista keskustellaan paljon ja luetaan myös paljon.