Ehdottakaa kirjaa 9-vuotiaalle pojalle joka ei ole aikaisemmin lukenut kirjaa
Matkalle lähdössä ja mukaan olisi tarkoitus valita pari kirjaa lapselle. 9-vuotias eli kolmasluokkalainen poika. Kiinnostunut urheilusta ja Star Wars -jutuista, pelaamisesta, ei ole aiemmin lukenut juuri yhtikäs mitään. Aku Ankkoja ja niitä taskukirjoja lukee mielellään.
Risto Räppääjiä olen joskus yrittänyt lukea/luettaa, koska olemme pitäneet elokuvista. Mutta ei kai ole niistäkään ollut oikein kiinnostunut.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
ajattelin ehdottaa minäkin. Ei Harry Potteria, jos ei ole vielä yhtään kirjaa lukenut.
Mikä poikaa saattaisi kiinnostaa?
Jos huumori, niin Kapteeni Kalsari tai edellä on tullut muitakin hyviä ehdotuksia.
Jos fantasia, suosittelen Eoin Colferia tai Roald Dahlia.
Meillä tykätty Neropatin päiväkirjoista, Pirates of the Caribbean, Heinähattu ja Vilttitossu, Reuhurinteen ala-aste, Me Rosvolat, 3 etsivää, Kepler 62 kirjoista.
Näitä voin suositella pojille, jotka eivät paljon lue tai joilla lukeminen on hidasta ja työlästä.
Näitä kirjoja aikuinen lukee myös mielellään lapsen kanssa, ovat olleet mukaansatempaavia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Lukemista aloittelevalle ehdottomasti jotain hauskaa. Esim. Tuula Kallioniemen Reuhurinne-sarja, jota jo ehdotettiinkin. Kahjo kouluni -sarja, Kapteeni Kalsari -sarja, uppoavat varmasti tuon ikäisen huumoriin.
Jostain syystä vähän samantyylinen Ella-sarja ei ole sytyttänyt meidän 9-vuotiasta. On yrittänyt lukea sitä 7-vuotiaana, 8-vuotiaana ja 9-vuotiaana, eikä pääse alkua pidemmälle, vaikka muuten lukee valtavasti.
Meillä Ellat on olleet tykättyjä tytöllä sekä pojalla. Ollaan luettu myös yhdessä ja äitiä naurattaa välillä niin ettei meinaa lukemisesta tulla mitään. Suosittelen!
Jorma Kurvinen: Susikoira Roi kirjasarja
Noidan Käsikirja
Kuka Pelkää Noitia
Taru Väyrynen:Kissan Kuolema
Pelle Miljoona: Bändi Hukassa, Missä Rastamies Nukkuu?
Deborah Spungen:Nancy
Itse luin noita kirjoja noin 9-10-vuotiaana
t.M41
Neropatin päiväkirjoja minäkin ehdottaisin. Kannattaa yrittää metsästää niitä ensimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu.
Musta Raamattu
Vierailija kirjoitti:
Alastalon salissa
AH Volter Kilpi LOISTAVAA!
Maailman viimeiset tyypit kirjasarja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattelin ehdottaa minäkin. Ei Harry Potteria, jos ei ole vielä yhtään kirjaa lukenut.
Mikä poikaa saattaisi kiinnostaa?
Jos huumori, niin Kapteeni Kalsari tai edellä on tullut muitakin hyviä ehdotuksia.
Jos fantasia, suosittelen Eoin Colferia tai Roald Dahlia.Meillä tykätty Neropatin päiväkirjoista, Pirates of the Caribbean, Heinähattu ja Vilttitossu, Reuhurinteen ala-aste, Me Rosvolat, 3 etsivää, Kepler 62 kirjoista.
Näitä voin suositella pojille, jotka eivät paljon lue tai joilla lukeminen on hidasta ja työlästä.Näitä kirjoja aikuinen lukee myös mielellään lapsen kanssa, ovat olleet mukaansatempaavia kirjoja.
Kepler62 sekä 3 Etsivää kirjoja suosittelen minäkin.
Kumpa muistaisin montako kirjaa tuohon mennessä olin lukenut. Eemeli kirjat ainakin tuli luettua ja sitten siirryinkin kohta muunlaisiin ja Aika monta Anni Polvaakin tuli luettua teini-iän kynnykselle ( ei kuitenkaan Tiinoja kuin yksi).
Minkä laista pitäisi olla ? Huumoria ? Jännitystä ? Lasten kirja ? Musta paras lasten ja nuorten kirjasarja on ehdottomasti Kaisa Ikola: hullu luokka 1-10. Siinä on siis tasan 10 eri kirjaa. Osaan ne jo ulkoa. Olen omistanut ne kaikki, menivät vissiin roskiin edellisen muuton yhteydessä...............
Star Wars -aiheisia kirjoja on paljonkin. Mistä Star Warsista tykkää eniten? Siis alkuperäinen trilogia, vai prequel-trilogia, vai Disneyn uudemmat jutut...?
Minun mielestäni Aku Ankkaa monimutkaisemmista/pitkäjänteisemmistä sarjakuvatarinoista voi ihan hyvin aloittaa lukuharrastuksen. Pääasia olisi saada tuonikäinen innostumaan tarinoista. Liikaa tekstiä kerralla voi lannistaa tottumattoman lukuinnon.
Jaa tämä ketju olikin vuodelta 2012 :D Poika onkin jo aikamies.
Aku Ankka on ihan hyvää lukemista. Sama mitä lukee jos lukee se on vain hyvä asia.
Jo on aikoihin eletty. Olen syntynyt 1940-luvulla. Me luimme jo toisella luokalla vapaa-aikanamme oikeita romaaneja, siis ei ainoastaan lasten tai nuorten kirjoja. Emme tietenkään ymmärtäneet niitä sillä tavalla kuin aikuinen ymmärtää, jolla on jo elämän kokemusta. Opettajakin suositteli meille romaaneja, joita oli itse lukenut.
Eiköhän Star Warsistakin ole tehty jotain franchise-kirjoja. Pääasia ettei kirja ole liian paksu, eli EI Harry Potteria. Saattaisi kokematon lukija säikähtää ja pitää sitä urakkana.
Jos haluat poikasi lukevan, sinun on luettava itse.