Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syöt croissanttisi?

Vierailija
15.02.2012 |

Galluppina kyselen, miten syöt voisarven/croissantin?

Toiset syövät sellaisenaan, toiset avaavat ja täyttävät mitä eriskummallisimmilla tavoilla.

Itse avaan croissantin, levitän ohuen kerroksen maustamatonta tuorejuustoa ja päälle vielä hyvää marmeladia. Sitten kansi kiinni ja syömään. Mieluiten pitkään haudutetun teen tai pitkän maitokahvin kanssa.

Eräs ystäväni avaa croissanttinsa ja levittää täytteeksi tavallista levitettä, siis jotakin keiju, flora tms. tyylistä. Minusta tämä on melkoisen outoa, tekeekö joku muu niin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai halkaisen ja laitan kinkkua, kurkkua ja italiansalaatti-tyyppistä mössöä :)

Vierailija
2/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa en viitsi alkaa repiä sitä auki, se on niin sottaavaa hommaa. Eikä siellä sitä paitsi tarjotakaan mitään levitteitä tai lisukkeita croissantin kanssa.

Kotona laitan joskus voita tai hilloa, joskus ihan leikkeleitä, juustoa ja salaattiakin. Jos teen niitä itse, laitan jo leipomisvaiheessa joskus kinkkua ja juustoa väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa en viitsi alkaa repiä sitä auki, se on niin sottaavaa hommaa. Eikä siellä sitä paitsi tarjotakaan mitään levitteitä tai lisukkeita croissantin kanssa.

Kyllä ainakin kaikissa niissä kahviloissa, joissa itse olen elämäni aikana käynyt, on AINA tarjottu croisantin kanssa vähintään hilloa. Useimmiten vieläpä vadelmahilloa, en tiedä miksi juuri sitä.

Ja niitä kahviloita on tähän 30+ ikään mennessä ehtinyt jo kertyä paljon. Jospa et vain ole ymmärtänyt kysyä?

Ja mitä croissantin syömiseen tulee, mullakin se vähän vaihtelee. Joskus pelkkää hilloa, joskus valkohomejuustoa, joskus tuorejuustoa, joskus tuorejuustoa ja hilloa... Pelkiltään en koskaan croissantia syö, siinä pitää aivan ehdottomasti olla jotakin täytteenä.

Vierailija
4/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pitää olla tuoretta, ja siksi se maistuukin parhaimmalta minusta ihan sellaisenaan.

Vierailija
5/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin 5, mutta ostan useammin

Vierailija
6/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kaikissa niissä kahviloissa, joissa itse olen elämäni aikana käynyt, on AINA tarjottu croisantin kanssa vähintään hilloa. Useimmiten vieläpä vadelmahilloa, en tiedä miksi juuri sitä. Ja niitä kahviloita on tähän 30+ ikään mennessä ehtinyt jo kertyä paljon. Jospa et vain ole ymmärtänyt kysyä?

No, mä olen vasta 45-vuotias ja asunut kohta 20 vuotta Ranskassa. En varmaan vaan ole tajunnut kysyä. Pitääpä huomenna tossa mun aamiaiscafé'ssa kysästä.

Vierailija
7/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin kaikissa niissä kahviloissa, joissa itse olen elämäni aikana käynyt, on AINA tarjottu croisantin kanssa vähintään hilloa. Useimmiten vieläpä vadelmahilloa, en tiedä miksi juuri sitä. Ja niitä kahviloita on tähän 30+ ikään mennessä ehtinyt jo kertyä paljon. Jospa et vain ole ymmärtänyt kysyä?

No, mä olen vasta 45-vuotias ja asunut kohta 20 vuotta Ranskassa. En varmaan vaan ole tajunnut kysyä. Pitääpä huomenna tossa mun aamiaiscafé'ssa kysästä.

ja en minäkään ole täällä nähnyt croissantin kanssa lisukkeita. Itse joskus kotona tai anopilla laitan kinkkua ja juustoa väliin, mutta auta armias jos mies tai anoppi sen näkevät, on kuulemma ulkomaalaisten hupsutuksia. Itse uittavat aamucroissantissa kahvissa.

Vierailija
8/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uittavat aamucroissantissa kahvissa.

croissantinsa kahvissa.

t:8

Vierailija
9/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kun tuotteessa alkujaan jo riittää...

Itse tosin rakastan fetaa croissussani - rasvasita sekin. Sen kanssa tomaattia ja kurkkua.

Tai sitten makeana, suklaa- tai toffeelevitettä.

Vierailija
10/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin rakastan fetaa croissussani - rasvasita sekin. Sen kanssa tomaattia ja kurkkua.

onkin sitten pain au chocolat...

Vierailija
11/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaatäytteinen croissant onkin sitten pain au chocolat...

luulen että tää kirjottaja on kylläkin tarkottanut ihan croissanttia johon on levittänyt suklaalevitettä.

Vierailija
12/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vakioaamupala on cappuccino ja voisarvi. Voisarvi sellaisenaan ilman täytettä. Joskus viikonloppuna teen crema pasticceraa täytteeksi ja saatan laittaa silloin esim. viipaloituja mansikoita myös.

Vierailija
13/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa tosiaan kysäistä: todella omituista jos eivät erityisesti kahvilassa ymmärrä oma-aloitteisesti tarjota mitään.

No toisaalta, alunperinhän croissantit ovat Turkista lähtöisin. Ei liene siis ihme, ettei Ranskassa osata tarjota asianmukaisia lisukkeita tuontituotteen seuraksi.

Vierailija
14/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa tosiaan kysäistä: todella omituista jos eivät erityisesti kahvilassa ymmärrä oma-aloitteisesti tarjota mitään.

No toisaalta, alunperinhän croissantit ovat Turkista lähtöisin. Ei liene siis ihme, ettei Ranskassa osata tarjota asianmukaisia lisukkeita tuontituotteen seuraksi.

kyllä syynä on se, että Ranskassa croissantit ovat uunituoreita ja niin herkullisia jo sinällään, etteivät täytteitä tai mausteita kaipaa.

Vierailija
15/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syynä on se, että Ranskassa croissantit ovat uunituoreita ja niin herkullisia jo sinällään, etteivät täytteitä tai mausteita kaipaa.

Sama Italiassa jossa tunnetaan samankaltainen leivonnainen nimellä cornetto. Ei juuri uunituore sellainen kaipaa mitään, mutta ihan eri asia on lähi-S-kaupan puolikuivettunut ja lisäaineinen voisarven irvikuva. Siihen on pakko laittaa jotain ettei ole kuivikas, tympeä ja pelkän rasvan makuinen.

Vierailija
16/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Italiassa jossa tunnetaan samankaltainen leivonnainen nimellä cornetto. Ei juuri uunituore sellainen kaipaa mitään, mutta ihan eri asia on lähi-S-kaupan puolikuivettunut ja lisäaineinen voisarven irvikuva. Siihen on pakko laittaa jotain ettei ole kuivikas, tympeä ja pelkän rasvan makuinen.

luulen vähän että useimmat ihmiset paistaa ite croissanttinsa vaikka sitten valmistaikinasta (niinku monissa kahviloissa ja leipomoissa ihan siellä Ranskassakin) joten kuivia ne tuskin on. Itse syön tosiaan joko hunajan kanssa tai appelsiinimarmeladin koska mun mielestä vehnä maistuu kuvottavalta.

Vierailija
17/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön tosiaan joko hunajan kanssa tai appelsiinimarmeladin koska mun mielestä vehnä maistuu kuvottavalta.

Jos joku mun mielestä maistuu kuvottavalta, ei se siitä paremmaksi muutu vaikka upottaisin sen suklaaseen. Mikä pakko niitä on syödä?

Vierailija
18/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön tosiaan joko hunajan kanssa tai appelsiinimarmeladin koska mun mielestä vehnä maistuu kuvottavalta.

Minä taas rakastan vehnän ja voin makuyhdistelmää. Jättäisin varmaan koko voisarvet väliin jos inhoaisin vehnän makua.

Vierailija
19/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mun mielestä maistuu kuvottavalta, ei se siitä paremmaksi muutu vaikka upottaisin sen suklaaseen. Mikä pakko niitä on syödä?

Vierailija
20/39 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on hyviä esim. hunajan kanssa. Syön mä leipääkin. Ei croissantit mun mielestä kuvottavalta maistu vaan se vehnä ja sen maku muuttuu kun siihen laittaa jotain lisäks. Mikset sä syö pelkkää vehnäjauhoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi