Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imatran Ulla Koski kieltää koulukiusaamisen olevan syy

Vierailija
15.02.2012 |

siis tä ? Oppilaat kertovat vuosia jatkuneesta kiuaamisesta ja opetuspäällikkö kehtaakin lehdessä väittää muuta..

Onko joku lukenut paperilehdessä olevan jutun ? Voisitko referoida tänne ?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön luokanvalvojalla oli kuitenkin aikaa... nuoret istuvat kaikki välitunnit hänen kanssaan juttelemassa. Opettaja tunsi jokaisen oppilaan erittäin hyvin ja samoin vanhemmat. opettaja piti yhteyttä koko ajan kotiin ja oppilaat tykkäsivät JA KUNNIOITTIVAT häntä. ysin päättäjäisissä taisi olla opettaja se joka itki eniten... Vieläkin on yhteydessä oppilaisiin, käyvät kahvilla ja juttelevat FB:ssä Tällaisia opettajien PITÄISI OLLA.

Mitään kommenttia siihen KiVa-koulu juttuunkaan ei tullut ! Siis siihen jossa joku sanoi että se EI TOIMI kuin harvoissa tapauksissa

tutustua oppilaisiin ja saavuttaa heidän kunnioitus! useimmilla ei ole "aikaa" eli halua

Kyllä minua oppilaat kunnioittavat, vaikka en istu käytävällä heihin tutustumassa. (Luokassa en voi istua, koska minun tuntini ovat eri luokissa.)Ja en huoli oppilaita fb-kavereiksi. En todellakaan! Olen myös luullakseni aika pidetty. Välillä liiankin pidetty (pojat tuppaavat ihastumaan. T. Kieltenope yläkoulusta

- tämä ope istui luokassa, jonne nuoret saivat tulla keskustelemaan koulusta, elämästä yms

- FB kaveriksi ope hyväkstyi VASTA 9-luokan jälkeen. Koska oppilaat halusivat pitää yhteyttä

Eli sinulla EI OLE AIKAA eikä halua tutustua oppilaisiin ( yläkoulun kieltenopella ei todellakaan ole joka tunti opetusta tai että hän olisi jokaikisen oppilaan opettaja..)

Pidetty, siksi että oppilaat ihastuvat ?!?!? LOL, kyllä se kunnioitus pitää ANSAITA, ei se ulkonäöstä ole kiinni

Vierailija
102/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset aineenopettajina tuntui tykkäävän kun luokan pojat ihastui heihin. Ja yleensä ne oli niitä varhaiskypsiä miehisiä poikia, jotka kiusas toisia ja huoritteli tyttöjä ja olivat jo seksiä kokeilleet.

Muistan yhdenkin enkun sijaisopen. Oksetti silloin jo katsoa sitä kun tää ope tuli tissit törröllään tunnille ja kovispojat huuteli sille luokan takapenkiltä. Ja ope kiherteli aivan onnellisena. Silloin jo mietin, että tällä oli varmaan pöksyt märkinä kun oli niin innoissaan siitä.

Hyi vittu jos tämmöisiä on vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset aineenopettajina tuntui tykkäävän kun luokan pojat ihastui heihin. Ja yleensä ne oli niitä varhaiskypsiä miehisiä poikia, jotka kiusas toisia ja huoritteli tyttöjä ja olivat jo seksiä kokeilleet. Muistan yhdenkin enkun sijaisopen. Oksetti silloin jo katsoa sitä kun tää ope tuli tissit törröllään tunnille ja kovispojat huuteli sille luokan takapenkiltä. Ja ope kiherteli aivan onnellisena. Silloin jo mietin, että tällä oli varmaan pöksyt märkinä kun oli niin innoissaan siitä. Hyi vittu jos tämmöisiä on vieläkin.

Tuossaha just joku kieltenope tuollaista kertoi... hänellä kuitenkaan ei ole aikaa olla oppilaan "kaveri" kuten hän kuvaili sitä, että opettaja keskustelee oppilaiden kanssa välitunneilla tärkeistä asioista

Vierailija
104/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytön luokanvalvojalla oli kuitenkin aikaa... nuoret istuvat kaikki välitunnit hänen kanssaan juttelemassa. Opettaja tunsi jokaisen oppilaan erittäin hyvin ja samoin vanhemmat. opettaja piti yhteyttä koko ajan kotiin ja oppilaat tykkäsivät JA KUNNIOITTIVAT häntä. ysin päättäjäisissä taisi olla opettaja se joka itki eniten... Vieläkin on yhteydessä oppilaisiin, käyvät kahvilla ja juttelevat FB:ssä Tällaisia opettajien PITÄISI OLLA.

Mitään kommenttia siihen KiVa-koulu juttuunkaan ei tullut ! Siis siihen jossa joku sanoi että se EI TOIMI kuin harvoissa tapauksissa

tutustua oppilaisiin ja saavuttaa heidän kunnioitus! useimmilla ei ole "aikaa" eli halua

Kyllä minua oppilaat kunnioittavat, vaikka en istu käytävällä heihin tutustumassa. (Luokassa en voi istua, koska minun tuntini ovat eri luokissa.)Ja en huoli oppilaita fb-kavereiksi. En todellakaan! Olen myös luullakseni aika pidetty. Välillä liiankin pidetty (pojat tuppaavat ihastumaan. T. Kieltenope yläkoulusta

- tämä ope istui luokassa, jonne nuoret saivat tulla keskustelemaan koulusta, elämästä yms

- FB kaveriksi ope hyväkstyi VASTA 9-luokan jälkeen. Koska oppilaat halusivat pitää yhteyttä

Eli sinulla EI OLE AIKAA eikä halua tutustua oppilaisiin ( yläkoulun kieltenopella ei todellakaan ole joka tunti opetusta tai että hän olisi jokaikisen oppilaan opettaja..)

Pidetty, siksi että oppilaat ihastuvat ?!?!? LOL, kyllä se kunnioitus pitää ANSAITA, ei se ulkonäöstä ole kiinni

En ole väittänyt, ettei minulla olisi aikaa tutustumiseen. En edes halua tutustua oppilaisiin hyvin, johan se vaarantaisi neutraalia arviointiakin. Minulla ei myöskään ole pienintäkään halua ryhtyä teinien terapeutiksi tai tukihenkilöksi. Tai varavanhemmaksi. Kaveriksi he eivät sovi (täysin epäammattimainen ajatus). (Kaverini ovat aikuisia, myös facebookissa.)

Olen vain ns leipäopettaja: opetan opsin mukaan kurssien sisällöt ja teen muuten sen mihin aika ja energia kohtuullisesti riittää. Minulla on myös omat lapset ja oma elämä. Luojan kiitos.

Ja vielä ihastumisesta: en väittänyt olevani hyvännäköinen. Kyllä se ihastuminen suuntautuu nyt enemmän muihin kuin ulkoisiin avuihin.

Vierailija
105/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta retostelee kun pojat ihastuu häneen.

Tuli heti mieleen se meidän ope, joka tuli luokkaan tissit törröllään ja oikein keikutti persettä niiden jätkien edessä ja nauraa kikersi ja oikein tunki niitä tissejään yhdenkin jätkän rinnuksille. Tää jätkä sitten supatteli sille, että oot sitte pantavan näköinen pimu yms. ja tää ope vain nauroi ja räpsytti ripsiä posket punaisian.

naiset aineenopettajina tuntui tykkäävän kun luokan pojat ihastui heihin. Ja yleensä ne oli niitä varhaiskypsiä miehisiä poikia, jotka kiusas toisia ja huoritteli tyttöjä ja olivat jo seksiä kokeilleet. Muistan yhdenkin enkun sijaisopen. Oksetti silloin jo katsoa sitä kun tää ope tuli tissit törröllään tunnille ja kovispojat huuteli sille luokan takapenkiltä. Ja ope kiherteli aivan onnellisena. Silloin jo mietin, että tällä oli varmaan pöksyt märkinä kun oli niin innoissaan siitä. Hyi vittu jos tämmöisiä on vieläkin.

Tuossaha just joku kieltenope tuollaista kertoi... hänellä kuitenkaan ei ole aikaa olla oppilaan "kaveri" kuten hän kuvaili sitä, että opettaja keskustelee oppilaiden kanssa välitunneilla tärkeistä asioista

Vierailija
106/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta luokasta löytyy niitä oppilaita, jotka mielellään oleilevat opettajan kanssa - yleensä nämä vain ovat niitä oppilaita, joilla ei pahemmin ongelmia ole.

Vaikka opettaja kuinka ottaisi kontaktia oppilaisiin, vastaa vain osa oppilaista tähän.

Ja kun opettaja kaveeraa vain osan kanssa, vaarantuu siinä moni asia. Vaikka opettaja itse pysyisib puolueettomana niin aina on vaarana se, että muut ajattelevat opettajan suosivan osaa. Tämän jokainen ammattilainen tajuaa.

Vierailija
107/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ope rupeaisi oppilaiden kaveriksi. Jotain muita keinoja tässä pitäisi nyt keksiä.

Vierailija
108/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuriin jo kotona. Alkaa jo tarhaiässä, vanhempien tehtävä opettaa arvoja. Jos kuitenkin kiusaamista esiintyy (kun näköjään on monella aikuisellakin arvot mitä sattuu....) niin kiusaaja pois koulusta. Kiusaaminen loppuu kun asenteet on *oikeasti* suvaitsevaiset. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia. Mikään ei oikeuta kiusaamista mutta väkivalta ei myöskään ole kenellekään missään tilanteessa hyvä ratkaisu.

Vierailija
109/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroteta koulusta.

Vierailija
110/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien vanhempiensa ja esim. rehtorin ja luokanopettajan silmien alla.

Kiusaaja saattaa havahtua omien tekojensa karmeuteen vasta sitten kun ne kerrotaan ääneen ja hän joutuu tunnustamaan ne omien läheistensä läsnäollessa.

Tällaisessa tilanteessa kiusaaja yleensä murtuu ja hänen anteeksipyyntönsä on vilpitön eikä kiusaaminen jatku.

Vierailija
111/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Väkivalta on ratkaissut enemmän ongelmia kuin mikään muu. Ihmiset ovat luonnostaan taipuvaisia väkivaltaan ja se näkyy jokapäiväisessä elossa. Kyse on alkukantaisesta käyttäytymismallista, josta ei päästä ikinä eroon.

Vierailija
112/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei varmaan tämä puukotettu kiusaaja enää hyökkäyksen jälkeen heitellyt erinomaista läppäänsä kiusattuaan kohtaan.

Hädissään pakeni. Mihin se cooli ja hauska, muiden naurattaja-rooli jäi?

Vierailija
113/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malli siihen kiusaamiseen saadaan kylläkin KOTOA. Sitä ei ehkä itse edes huomata, miten sitä puheessaan tulee haukuttua naapurin Maijaa, kun sekin on aina sellainen ja tuollainen ja kuinka se oma pomo on ihan mäntti ja kaupassakin se myyjä sanoi pahasti ja katsoi ilkeäasti ja minä itse olen kyllä aina oikeassa jne.

Kun lukee tätä ketjua niin vihamielisyys toisia kohtaan paistaa täälläkin voimakkaasti läpi.

Ei ne opettajat voi maailmaa muuttaa, jos kotona on perusta jo luotu pieleen.

Onnea kasvatustyöhönne, sitä moni tuntuu tarvitsevan.

Vierailija
114/114 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollu poika niin selvä vittuilua tuo on!