Sinä joka ulkoistat lapsesi kaverisynttärit firmalle, häpeätkö taitojasi vai kotiasi?
Kommentit (48)
ei tunnu kovinkaan hyvältä idealta.
Sitäpaitsi pitäisi siivota, järjestellä lapsiryhmää varten, leipoa ja laatia ohjelma. Olla ohjelmamaakarina. Lopuksi siivota.
Poika on 9 v ja huomasin viimeksi kotisynttäreillä, että sen ikäiset kaipaavat kovasti jotain toimintaa. Joten mennään porukalla hohtokeilaamaan.
nimenomaan lasten kaverisynttäreillä. Kaverit käyvät meillä kyllä muutenkin kuin synttäreillä!
Vaihtelu virkistää, siksi välillä synttärit muualla kuin kotona.
luota omiin kykyihinne järjestää lapsellenne sellaiset synttärit että lastenne kavereillekin kelpaa?
Rahalla kyllä saa, mutta mikä estää tekemästä itse jos rahasta ei ole pula? Eikö riitä taidot vai eikö hermo kestä virikkeitä kaipaavaa pentulaumaa kotona sotkemassa?
Mun mielestä on kivampi katsoa kun 10-vuotiaat riehuu lasersotimassa kuin meidän olkkarissa.
Mun mielestä on kivampi katsoa kun 10-vuotiaat riehuu lasersotimassa kuin meidän olkkarissa.
luota omiin kykyihinne järjestää lapsellenne sellaiset synttärit että lastenne kavereillekin kelpaa?
Rahalla kyllä saa, mutta mikä estää tekemästä itse jos rahasta ei ole pula? Eikö riitä taidot vai eikö hermo kestä virikkeitä kaipaavaa pentulaumaa kotona sotkemassa?
Toistan, kuulostat todella ilkeältä ihmiseltä, pahalta ja täynnä vihaa olevalta :O
kaikilla on ollut tosi hauskaa. Ollaan oltu esim. keilaamassa, värikuulia ampumassa, mönkkäreillä ajamassa, uimassa (vuokrattiin saunatila, jossa oli uima-allas)
Meillä 2 lasta ja on pidetty synttäreitä sekä kotona että ulkoistettuna. Jälkimmäisiin syynä on ollut esim. keittiöremontti, pitkä koko perheen sairastelujakso ja sen jälkeinen väsymykseni järjestää ylipäätään mitään sekä erityisesti lasten omat toiveet pitää synttärit tietyssä paikassa. Yksien ulkoistettujen synttäreiden aikaan asuimme ahtaassa väliaiakaiskodissa, jossa emme edes purkaneet kaikkia muuttolaatikoita asumisen ajaksi. Hauskaahan siellä olisi ollut laatikoiden välissä puikkelehtia, mutta loppujen lopuksi liian ahdasta.
Muuten olen sitä mieltä, että nostan kateuskortin esiin. Näin typerä aloitus antaa ymmärtää, että jollain on vaikeuksia kestää, kun toisilla on varaa järjestää synttärit kalliistikin.
lapseni kävivät niin monilla ulkoistetuilla synttäreillä omiensa lisäksi, että ihan kyllästyivät niihin. Tyttäreni ( silloin ekalla ) pyysi hartaasti, että voisi järjestää omat synttärinsä kotona. Ne onnistuivat yli odotusten, mä surffasin netistä vanhoja leikkejä mitä en enää muistanut omasta lapsuudestani ja kaikilla oli tosi kivaa.
Vanhemmatkin kiittelivät, että olipas kiva kun joku vielä järjestää kotisynttäreitä.
Mutta sen verran rankkaa on tuo meikäläisen työelämä, että hymyilin salaa itsekseni kun tytär haluaa tänä vuonna keilahallisynttärit...
Kaverisynttärit kodin ulkopuolella oli lapsen toive ja yksi hänen lahjoistaan. Oli kaikille elämys päästä teatteriin. Ei minua sekään hävetä, etten osaa näytellä useita rooleja yhtä aikaa.
viitsitäkkään osallistua. Jos tulee kutsu mäkkärisynttäreille, se voidaan skipata, koska meillä on itselläkin varaa käydä mäkkärissä milloin vaan.
Mut jos järjestät jotain ainutlaatuista ja sellaista mihin lapseni ei muuten pääsisi, niin ehkä lapseni voivat sinne maksetuille synttäreille silloin tullakin.
Ollaan kateellisia, muttei me ihan tavissynttäreille osallistuta, kun meillä on varaa mennä Hopploppiin ilman sinun lapsesi kutsuakin.
Keksi jotain ainutlaatuista jota viitsii kadehtia.
meille koti, mutta 15 kpl 6v ikäisiä poikia ei ehkä ymmärrä, että lattialla olevat metriset maljakot voivat oikeasti särkyä tai että salin yli 15-metrinen parkettilattia ei ole tarkoitettu jalkapalloiluun, vaikka se heistä olisi mukavaa.
Mieluummin synttärit muualla kuin tavaroiden pakkaaminen sivuun synttäreiden ajaksi.
Minusta se on vaan mukavaa, että lapsille on tarjolla muunkinlaisia kekkereitä kuin iänikuisia kakkua-nameja-mikropoppareita-ongintaa -kemuja.
En ole itse vielä ulkoistanut lastenkutsuja, enkä aiokaan, koska en halua pulittaa satoja euroja lasten synttäreistä. Mutta olen yrittänyt itsekin järkätä vähän MUUTA kuin ihan tavanomaisinta huttua.
Ja kyllä: en todellakaan vitsi/jaksa/halua keksiä kasalle 5v ja 7v ikäiselle tyttö- ja poikaporukalle tekemistä meillä kotona kun se ei vaan luontevasti minulta käy.
Siksi palkkaan meille joka kerta yrityksen, joka tulee kotiin vetämään teemasynttärit ja tuo samalla sapuskat. Meille jää siivoaminen mutta se on ok. Lapset ovat tyytyväisiä ja vanhemmat ovat tyytyväisiä. Lisäksi työllistämme suomalaisen yrityksen suomalaisia työntekijöitä. Win-win-win.
Ulkoistan syntymäpäivät tasan kahdesta syystä:
a) en halua niitä räkänokkia sotkemaan kotiini
b) en halua niiden räkänokkien vanhempian notkumaan eteiseeni
Tyttö haluaisi kovasti HopLop-synttärit, mutta suoraan sanottuna meillä ei ole varaa. Ollaan keskituloisia, mutta velkaa on ja muutenkin kuluja paljon. Halutaan joskus matkustaakin. Kotona synttärit saadaan kepeästi järjestettyä 50 Eurolla läksiäislahjoineen, kun taas jossain HopLopissa menisi 300 Euroa... Se vaan on mulle liikaa tai ehkä sen pystyisi maksamaan, mutta sen verran tuntuisi kalliilta, etten halua käyttää rahaa siihen.
Muuten ap voi asenteineen painua kuuseen!