Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti, kaveri oli saanut sossusta rahaa ristiäisiä ja häitä varten

Vierailija
14.02.2012 |

kaikkea sitä...

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pianoja, lätkävarusteita, suksia, ristiäisiä, häitä ym. veronmaksajien kustannuksella... ei tää voi olla todellista!

Nyt todella tiedän mitä sanonta "työnteko ei Suomessa kannata" tarkoittaa.

Vierailija
2/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se mitään maksanut. Maistraatti hoiti vihkimisen, kaikkinensa tilaisuus vei noin 5 minuuttia. Vihkiminen oli omalla tavallaan kaunis ja ikimuistettava tapahtuma, persoonallinenkin siinä virastoympäristössä.

Toki olisi ollut kiva juhlistaa tapahtumaa jotenkin. Viettää edes hääyötä muuten kuin normiarkena kotona, lapset toisessa huoneessa nukkuen. Mutta se ei ollut silloin mahdollista.

Vuoden kuluttua oli ristiäiset. Eivätkä nekään mitään maksaneet. Lapsi kastettiin kirkossa ja sitten lähdettiin pois.

Jännä ajatella, että olisimme voineet olla oikeutettuja saamaan jotain rahaa yhteiskunnalla hääjuhlien ja ristiäisten järjestämiseen. Ei kyllä tullut pieneen mieleenkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilaan perseeni töihin? Vaunuja varten käytettiin aikanaan molempien veronpalautukset, pinnasänky saatiin käytettynä, sukset ja luistimet saa lapsille helposti ja paljon halvemmalla sporttidivarista tai muuten käytettynä. Pk-seudulla todellakin menee kaikki mikä tulee ihan peruselämiseen, ei todellakaan ole varaa ostella uusia... täytyy varmaan lopettaa työnteko, jotta lapset joskus saa uudet luistimet sossun kautta. Tää on niin väärin, että sieltä jaellaan rahaa uusiin kun muillekin kelpaa käytetty.

Vierailija
4/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pianoja, lätkävarusteita, suksia, ristiäisiä, häitä ym. veronmaksajien kustannuksella... ei tää voi olla todellista!

Nyt todella tiedän mitä sanonta "työnteko ei Suomessa kannata" tarkoittaa.

tämän ketjun jutuista. Sen tiedän, että lasten harrastuksia voidaan avustaa (se on minusta ihan ok) mutta tuskin sitä kalleinta (tai ainakaan kovin suurella summalla).

Itse elelin joskus jonkin aikaa tt-tuella eikä kyllä mitään ylimääräistä tippunut. Ennaltaehkäisevää tt-tukea olsi saanut "ylimääräisenä" mutta se olisi vähennetty seuraavan kuun tuesta.

Pesukoneet tms. olisi pitänyt itse ensiksi ostaa ja kuittia vastaan olisi saanut summan "takaisin". Sama homma olisi ollut lastentarvikkeiden kanssa, kuten vaunut. Joten säästelin hetken aikaa rahaa ja kävin ostamassa kirpparilta vaunut, pinnasängyt sun muut.

Kait sitä ilmeisesti olisi suurella vinkumisella saanut noihin rahat suoraan tilille mutta ei mitäpäs turhia, kun noiden hinnat eivät kirpparilla päätä huimaa ja olivat vielä hyväkuntoisia (itse asiassa nuo esikoiselle ostetut menivät vielä kuopuksellekin).

Vierailija
5/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä räävittomimmät tapaukset, siis nuo sosiaaliavun väärinkäyttäjät näköjään taitavat konstit millä yhteiskunnalta saa kiskottua rahaa mahdollisimman paljon ja vähällä vaivalla. Eikä heitä hävetä tunnustaa että myyvät ilmaiseksi saamansa kamat huutiksessa, hyvällä voitolla tai että elävät omien vanhempiensa siivellä. Hassua että nykyisin tuollaista jollain lailla ihaillaan?!

Olen aina ollut sitä mieltä että rehelliselle ja tunnolliselle ihmiselle löytyy aina töitä, jos oikeasti niitä HALUAA. Mutta eihän suomalainen white trash-sukupolvi suostu enää siivoamaan tai jakamaan sanomalehtiä tai hampurilaisravintolan tarjoilijaksi; sitä vartenhan me saadaan noita ylikoulutettuja maahanmuuttajia..heille sentään vielä rehellinen palkkatyö kelpaa.

Krääh, pistää niin vihaksi, ja miettikää kun tuo siivellä eläminen vielä kertautuu useassa sukupolvessa, äidit näyttävät mallia lapsilleen miten suomessa voi elää hyvin tekemättä päivääkään töitä.-

eikä se mitään maksanut. Maistraatti hoiti vihkimisen, kaikkinensa tilaisuus vei noin 5 minuuttia. Vihkiminen oli omalla tavallaan kaunis ja ikimuistettava tapahtuma, persoonallinenkin siinä virastoympäristössä.

Toki olisi ollut kiva juhlistaa tapahtumaa jotenkin. Viettää edes hääyötä muuten kuin normiarkena kotona, lapset toisessa huoneessa nukkuen. Mutta se ei ollut silloin mahdollista.

Vuoden kuluttua oli ristiäiset. Eivätkä nekään mitään maksaneet. Lapsi kastettiin kirkossa ja sitten lähdettiin pois.

Jännä ajatella, että olisimme voineet olla oikeutettuja saamaan jotain rahaa yhteiskunnalla hääjuhlien ja ristiäisten järjestämiseen. Ei kyllä tullut pieneen mieleenkään!

Vierailija
6/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se mitään maksanut. Maistraatti hoiti vihkimisen, kaikkinensa tilaisuus vei noin 5 minuuttia. Vihkiminen oli omalla tavallaan kaunis ja ikimuistettava tapahtuma, persoonallinenkin siinä virastoympäristössä. Toki olisi ollut kiva juhlistaa tapahtumaa jotenkin. Viettää edes hääyötä muuten kuin normiarkena kotona, lapset toisessa huoneessa nukkuen. Mutta se ei ollut silloin mahdollista. Vuoden kuluttua oli ristiäiset. Eivätkä nekään mitään maksaneet. Lapsi kastettiin kirkossa ja sitten lähdettiin pois. Jännä ajatella, että olisimme voineet olla oikeutettuja saamaan jotain rahaa yhteiskunnalla hääjuhlien ja ristiäisten järjestämiseen. Ei kyllä tullut pieneen mieleenkään!

Normaali ihminen ei kehtaisi hakea mitään tukia hääjuhliin. Jokaisen pitäisi ymmärtää mikä on kohtuullista. On sossussakin kyllä vikaa; sen ei pitäisi suostua maksamaan kenenkään hääjuhlia yhteisistä verovaroista.

Vierailija
7/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ruonas rahaa kaikennäkösiin...

Vierailija
8/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilaan perseeni töihin? Vaunuja varten käytettiin aikanaan molempien veronpalautukset, pinnasänky saatiin käytettynä, sukset ja luistimet saa lapsille helposti ja paljon halvemmalla sporttidivarista tai muuten käytettynä. Pk-seudulla todellakin menee kaikki mikä tulee ihan peruselämiseen, ei todellakaan ole varaa ostella uusia... täytyy varmaan lopettaa työnteko, jotta lapset joskus saa uudet luistimet sossun kautta. Tää on niin väärin, että sieltä jaellaan rahaa uusiin kun muillekin kelpaa käytetty.

kun on mahdollisuus päästä paljon vähemmällä ja saaha sama raha käteen.

Vierailija
9/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on mahdollisuus päästä paljon vähemmällä ja saaha sama raha käteen.

Vierailija
10/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen joka vaan keksii tavan hyödyntää niitä, voi ihan vapaasti mun puolesta tehdä sen. Sossulla on kyllä rahaa joka kylässä ja kaupungissa, siitä ei oo kiinni. Oma tyttäreni on esimerkiksi saanut rahaa ratsastustunteihin syrjäytymisen estotoimenpiteenä. Joka tapauksessa paljon suurempi ongelma on todellisuudessa ne reppanat joilla olisi oikeus ties mihin tukiin mutta jotka ei kykene tukia hakemaan. Siihen nähden jonkun häät on ihan piece of cake.

Sitäpaitsi jos lainsäätäjät tekee pöljiä lakeja, niin "moraalikato" on heidän vika eikä sossun asiakkaiden!

Vierailija
11/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jokainen joka vaan keksii tavan hyödyntää niitä, voi ihan vapaasti mun puolesta tehdä sen. Sossulla on kyllä rahaa joka kylässä ja kaupungissa, siitä ei oo kiinni. Oma tyttäreni on esimerkiksi saanut rahaa ratsastustunteihin syrjäytymisen estotoimenpiteenä. Joka tapauksessa paljon suurempi ongelma on todellisuudessa ne reppanat joilla olisi oikeus ties mihin tukiin mutta jotka ei kykene tukia hakemaan. Siihen nähden jonkun häät on ihan piece of cake.

Sitäpaitsi jos lainsäätäjät tekee pöljiä lakeja, niin "moraalikato" on heidän vika eikä sossun asiakkaiden!

Mä muistan kuinka mun äiti raatoi kun olin nuori, jotta pystyin harrastamaan rakasta harrastustani ratsastusta, mikä oli ainakin siihen aikaan elitistinen laji täällä pk-seudulla. Ihan turhaan taisi raataa.

Mä haluan kanssa pianon, pojalle lätkävarusteet ja tytön ridaustunneille, mutta töissäkäyvänä mulla ei ole varaa.

Mutta otetaan kaikki tämä asenne, että kyllä sossu maksaa ja katsotaan mihin tämä yhteiskunta sitten menee.

Vierailija
12/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haen helkkari itse kansanedustajaksi. Sosiaalipummit ja muut loiset töihin!

Minun ikäpolvellani muutenkin on iso työ, että saamme tulevat eläkkeet maksettua ja vanhukset hoidettua. Hemmetin sosiaalitukien väärinkäyttäjät eivät tajua, että yhteisestä rahapussista kaikki maksetaan. Näiden tukien väärinkäyttäjien takia on vähemmän vanhustenhoitajia, kouluissa on suuret luokkakoot, erityisopetusta ei ole tarjota kaikille tarvitseville. Ottaa päähän tuollainen piittaamattomuus yhteisistä asioista.

Vierailija
13/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haen helkkari itse kansanedustajaksi. Sosiaalipummit ja muut loiset töihin!

Minun ikäpolvellani muutenkin on iso työ, että saamme tulevat eläkkeet maksettua ja vanhukset hoidettua. Hemmetin sosiaalitukien väärinkäyttäjät eivät tajua, että yhteisestä rahapussista kaikki maksetaan. Näiden tukien väärinkäyttäjien takia on vähemmän vanhustenhoitajia, kouluissa on suuret luokkakoot, erityisopetusta ei ole tarjota kaikille tarvitseville. Ottaa päähän tuollainen piittaamattomuus yhteisistä asioista.

että nuo väärinkäyttäjät ovat luultavasti hyvin marginaalinen osuus tt-tuen saajista. Ei mustamaalata kaikkia loisiksi ja väärinkäyttäjiksi.

Sinälään on kyllä todella hienoa, että Suomessa pidetään huolta heikomassa asemassa olevista. Ihan kuka tahansa meistä voi tipahtaa tt-tuelle, syystä tai toisesta. Siinä vaiheessa varmasti kiitetään, ettei tarvitse mennä veneen alle.

Itse olen keskituloinen työssäkäyvä ja silti olen sitä mieltä, että esim. tukien leikkaaminen ei tilannetta paranna. Päinvastoin, se saattaa jopa lisätä rikollisuutta. Suurimpana ongelmana näkisin sen, että joillakin aloilla maksetaan niin huonoa palkkaa, ettei ole järkeä mennä töihin. Tiedän parikin tapausta, jotka joutuvat käymään työssäkäymisestä huolimatta sossun luukulla. Toinen myönsi, että se on hyvin nöyryyttävää mutta minkäs tekee. Parempipalkkaisia töitä ei kouluttautuminenkaan ole välttämättä se ratkaisu.

Vierailija
14/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmö olo, että olenko tosiaan ihan turhaan töissä!

Me ollaan kanssa mieheni kanssa järjestetty tänä vuonna omat häämme ja ostettu lapsille suksia ja luistimia. Ja sen vuoksi luottokorttitili on pahasti miinuksella. Meillä ei edes ole mitkään kauhean huonot tulot, mutta kaikki mitä tulee, menee elämiseen täällä pk-seudulla. Käteenjäävällä palkalla ei järjestetä yhtään mitään juhlia eikä hankita lapsille mitään. Ja ei, ei asuta edes missään ökytalossa vaan asossa ja tilaa on niukalti.

Mä todella harkitsen nyt vakavasti kannattaako mun hilata perseeni tuonne tuiskuun ja pyryyn joka aamu kukonlaulun aikaan...

Sen tiedän että asunnot maksaa, mutta mikä muu? Eli mihin teidän rahat oikein menee? Mä tosin luulen että teillä ei vaan talous ole hallinnassa, turha siitä on muita syyttää.

Vierailija
15/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten haen helkkari itse kansanedustajaksi. Sosiaalipummit ja muut loiset töihin! Minun ikäpolvellani muutenkin on iso työ, että saamme tulevat eläkkeet maksettua ja vanhukset hoidettua. Hemmetin sosiaalitukien väärinkäyttäjät eivät tajua, että yhteisestä rahapussista kaikki maksetaan. Näiden tukien väärinkäyttäjien takia on vähemmän vanhustenhoitajia, kouluissa on suuret luokkakoot, erityisopetusta ei ole tarjota kaikille tarvitseville. Ottaa päähän tuollainen piittaamattomuus yhteisistä asioista.

että nuo väärinkäyttäjät ovat luultavasti hyvin marginaalinen osuus tt-tuen saajista. Ei mustamaalata kaikkia loisiksi ja väärinkäyttäjiksi. Sinälään on kyllä todella hienoa, että Suomessa pidetään huolta heikomassa asemassa olevista. Ihan kuka tahansa meistä voi tipahtaa tt-tuelle, syystä tai toisesta. Siinä vaiheessa varmasti kiitetään, ettei tarvitse mennä veneen alle. Itse olen keskituloinen työssäkäyvä ja silti olen sitä mieltä, että esim. tukien leikkaaminen ei tilannetta paranna. Päinvastoin, se saattaa jopa lisätä rikollisuutta. Suurimpana ongelmana näkisin sen, että joillakin aloilla maksetaan niin huonoa palkkaa, ettei ole järkeä mennä töihin. Tiedän parikin tapausta, jotka joutuvat käymään työssäkäymisestä huolimatta sossun luukulla. Toinen myönsi, että se on hyvin nöyryyttävää mutta minkäs tekee. Parempipalkkaisia töitä ei kouluttautuminenkaan ole välttämättä se ratkaisu.

Onhan se hienoa, että pidetään huolta. Eikä kukaan edellisistä kirjoittajista varmaankaan halua ajaa ketään veneen alle. Totta kai jokaiselle pitää turvata perustoimeentulo, mutta joku raja sentään pitää olla. Minun mielestäni esim. häiden tai ristiäisten kustantaminen yhteiskunnan varoilla tai lapsen syrjäytymisen estäminen ostamalla piano, (jonka pummivanhemmat todennäiköisesti myyvät viikon päästä huutonetissä) on jo vähän liikaa.

Lasten harrastusten tukemista kannatan periaatteessa, mutta siinäkin pitäisi pitää mielestäni järki päässä. Aika montaa asiaa voi kuitenkin harrastaa myös ilmaiseksi tai kohtuullisen edullisesti. Jos haluaa soittaa pianoa, voi jäädä koulun jälkeen musiikkiluokkaan soittamaan, varata ajan seurakuntatalon tai esim. kirjaston pianolle. Aika monessa kunnassa on kuitenkin tarjolla ilmaisiakin soittomahdollisuuksia. Ja urheilla voi myös ihan ilmaiseksikin. Kun minä olin lapsi kokosimme kavereistani jalkapalloporukan ja pelasimme fudista pihalla koulun jälkeen. Ei siihen tarvittu mitään ihmeellisiä varusteita. Talvella laskimme pulkalla mäkeä. Pulkankin saa aika edullisesti. Teimme pihalla lumiukkoja ja lumilinnoja ym. Eihän työssäkäyvilläkään välttämättä ole rahaa kustantaa lasten kalliita harrastuksia. Siinä lapset oppivat, että kaikkea ei voi saada. Jos ei ole rahaa, niin ei saa omaa pianoa. Nyt sosiaalitoimi opettaa näille nuorille, että kaikki tulee eteen kun vain sormia napsauttaa.

Vierailija
16/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

en ymmärrä miksi ei käytettyihin enkä todella ymmärrä satasia vaunuihin, maksoimme muutaman kympin omista

Aika usein ehjät, ok-kuntoiset vaunut kuitenkin myydään kalliimmalla. Joskus huutiksessa näkee jopa useiden satasten vaunuja, vaikka kyse on käytetyistä. Ja usein ne muutaman kympin vaunut ovat joko TODELLA vanhoja, tai sitten niissä on jotain "pikku" vikaa - homepilkkuja kuomussa tms. Toki ei aina! Joskus voi löytyä hyvät tosi halvallakin.

Ja eihän sieltä sossusta saa automaattisesti mitään satasia - jos löytää vaunut vaikka 30 eurolla, saa 30 euroa. Yksinkertaista.

Vierailija
17/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut sitä mieltä että rehelliselle ja tunnolliselle ihmiselle löytyy aina töitä, jos oikeasti niitä HALUAA. Mutta eihän suomalainen white trash-sukupolvi suostu enää siivoamaan tai jakamaan sanomalehtiä tai hampurilaisravintolan tarjoilijaksi; sitä vartenhan me saadaan noita ylikoulutettuja maahanmuuttajia..heille sentään vielä rehellinen palkkatyö kelpaa.

Jos joku perheellinen toimeentulotukiasiakas menee noihin mainitsemiisi töihin, ei se vielä poista toimeentulotukiasiakkuutta. Noissa töissä on palkka niin huono, että ei sillä elätetä perhettä, varsinkaan pääkaupunkiseudulla. Eli silti he saisivat ne vaunut sossun piikkiin.

Sinulle voikin olla yllätys, että aika iso osa toimeentulotuen saajista ON työssäkäyviä!

Vierailija
18/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta ei pitäisi jakaa mitään muuta kuin puurohiutaleita. Ja jos lapsia tehdädän niin ettei ole varaa elättää niin otetaan ne huostaan ja annetaan adoptioon eikä jaella lastenvaunuja. Tämä on aivan hyysäysyhteiskunta. Ja kaiken maailman asumistuet vielä. Onhan täällä pakolaiskeskuksia ja muita asuntoloita, asukoot niissä. Miksi kukaan viitsii kohta tehdä mitään itse kun yhteiskunnalta saa kaiken.

Vierailija
19/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa jäädä hoitovapaalle, niin sitten mennään töihin, että saadaan lapsille ruokaa - simple as that.

Meistä kaikista olisi varmaan tosi mukavaa hengata vuosia hoitovapaalla ja olettaa sossun maksavan kaiken sen sijaan, että lähdemme aamulla viemään muksuja hoitoon ja itse töihin.

Hitto mitä porukkaa.

Ja olen nykyään ihan työssäkäyvä, tuossa oli vaan viiden vuoden jakso jolloin olin lasten kanssa hoitovapaalla ja joka kuukausi jouduin hakemaan toimeentulotukea, jotta sain lapsille ruokaa.

.

Vierailija
20/100 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentuloasiakkaan ei tosiaan pitäisi voida ostaa kuin halvinta ruokaa, vaikka sitten sitä makaronia, kukaan ei ole velvollinen tuottamaan niitä leivänpäällisiä jos muullakin elää. elintason nostamiseksi mennään töihin, johan nyt on ihme jos se ei ole itsestäänselvyys

Monessa maassa tuollainen systeemi onkin, itse asiassa monessa maassa köyhimmät syövät hyvin ravintoköyhää ja niukkaa ruokaa. No, jostain syystä täällä Suomessa on ajateltu, ettei se ole hyvä. Mutta toki toisinajattelijoita on aina...

Moni täällä asuvista hyvin toimeentulevista haluaa ihan itsekkäistä syistäkin, että sosiaaliturva on inhimillinen. Ihan siltä varalta, jos itselle tai läheisille kävisi hullusti ja joutuisi minimituille. Ja toisaalta siksikin, että sitten eivät omat rahat kulu turvamiesten palkkoihin, hälyttimiin, turva-aitoihin ja jengien suojelurahoihin.

Mutta ehkä joku mieluummin maksaisi vaikka moninkertaisesti nämä, kunhan vaan ei toista ihmistä autettaisi.