Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 100 euroa riittämään viikon ruokiin kuudelle?

14.02.2012 |

6 henkeä, 2 aikuista, 4 lasta, yksi niistä on vauva 7 kk.

Mitä ruokia tekisit viikon että rahat riittää?

Kaikki syövät kaikki ateriat kotona.

Aamupalan, lounaan, välipalat, päivällisen, iltapalan.... Vauva syö kaupan soseita ja tissiä. Voisin antaa myös perheen ruokaa soseutettuna jos se sopii vauvalle.

Vinkkejä kiitos?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

40€. makkaraa 20€. maitoa lidlistä 20€. jauhoja ja hiivaa loppurahalla.

Vierailija
2/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, älä ihmeessä vauvalle osta. Soseita on tosi helppo tehdä. Perunaa ja porkkanaa, batattia, parsaa, kanaa, jauhelihaakin muistaakseni.. näitä sopivassa suhteessa ja sauvasekoittimella niin tasaiseksi että kelpaa.

- leivo sämplylät iltapalalle. Tee pannari yhdelle illalle. Aamulla puuro. Yhtenä iltana voi olla vaikka mannapuuro ja mehukeitto. Osta ruisleipää kokonaisena, halvempaa. Salaattina raasteita. Osta kaikki ruoat ehdottomasti LIDL:istä. Säästät satasen ostoissa 20, eli tavallaan sulla on käytössä 120 :). Varsinaiset ruoat: makaronilaatikko, makkarasoppa, kinkkukiusaus, kalapuikot (lidlistä hyviä) + munakastike, jauhelihalaatikko, pakastekalavuoka.

Osta välipalalle jukurttia litran tölkissä. Tee kiisseleitä näkkärin ja juuston kans. Osta iso kilon arkijuusto.

auttaako tämä yhtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeittoa tee itse

makaronilaatikkoa

lihakeittoa

vispipuuroa

jne

4/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa toki!!!! Mutta tuo makkaraperunatyyppi ei auta kun me halutaan syödä muutakin kuin makkaraa ja perunaa.

Vierailija
5/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta ainakin paljon juureksia.Tyyliin perunaa, porkkanaa, naurista, sipulia, purjoa. Maitoa vain lapsille.

Yhden päivän ehdotus:

Aamupalaksi itse tehtyjä porkkanasämpylöitä, päälle jotakin edukasta juustoa tai sitten vain margariinia joka on ihan hyvää kun sämpylät ovat lämpöisiä. 1,20€

Lounaaksi nakkikeittoa. Osta edullisia nakkeja ja käytä tähän niitä edukkaita juureksia, syökää näkkileipää lisukkeena. 4€

Välipalaksi juurespaloja 1€

Päivällinen: Munakasta espanjalaisittain eli paljon munia ja joukkoon sipulia ja keitettyjen perunoiden palasia. Näkkäriä. 2,80€

Iltapalaksi kaurapuuroa ja marjakeittoa (jos itselläsi on marjoja pakasteessa tämä tietty tulee vieläkin edullisemmaksi, mutta muuten Valion mehukeiton saa alle eurolla) 2€.

Maitoon 2€

Yht 13€

Hinnat ovat arvio, mutta mielestäni ihan realistinen.

Vierailija
6/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa toki!!!! Mutta tuo makkaraperunatyyppi ei auta kun me halutaan syödä muutakin kuin makkaraa ja perunaa.

Mutta peruna nyt sattu oleen täyttävää. Jos siis on kyse siitä ruokitaanko koko pesue vai ollaanko nälkäisiä. Eri asia sitten kun voi valita mitä syö. Mutta olen samaa mieltä yhden vastaajan kanssa, että juureksia saa halvalla. Salaatit, tomaatit, kurkut - ne maksavat. Ehkä ne kandee jättää yhdeltä viikolta pois.

Vierailija
7/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvää kun tekee itse! 1 kilo perunoita 60 senttiä, pari sipulia 20 senttiä. 2 ruokakermaa 1 euro. Lohta/kinkkua 2-3 euroa. Lisäksi salaattia, ite tehtyä leipää. Aterian saa noin 6-7 eurolla koko porukalle.

Vierailija
8/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosekeitot/pinaattikeitto (+ iteleivotut sampylat)

Kiusaukset.

Uunipuuro.

Vierailija
9/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä saa halvall ja jatkokäytä. Jos saat edullisesti esim. jauhelihaa, tee kerralla reilu annos. Syötte ekana päivänä kastiketta vaikkapa perunoiden kanssa. Seuraavan päivän lounaaksi voit tehdä kastikkeen lopusta vaikka makaronilaatikon/lasagnetyyppisen ruoan... ymym.

Leivo pullaa, jos sokerihammasta kolottaa. Tee itse marjakiisseleitä.

Vauvalle omatekoiset ruoat ehdottomasti!

Aaamupalaksi puuroja, tarjousjogurtteja, leivän päälle keitettyä kananmunaa...

Hernekeiton kun keittää itse tulee maukasta ja halpaa, pannari on halpa tehdä.

Osta iso säkki perunoita ja keitä niitä jollakin ruoalla sen verran enemmän, että saat tehdä seuraavana päivänä lounaaksi pyttipannua, halpaa makkaraa vaan perunoiden ja sipulin kanssa lisäksi.

Leivo sämpylöitä iltapalaksi

Välipaloiksi porkkanaa, marjakiisseliä, sämpylää, pullaa...

Vierailija
10/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 4€.

Lohta saa vitosella kilon. Ensiksi paistaa fileen yhdelle ruualle, jämät kiusaukseen ja fileerausjätteistä voi keittää kalakeiton.

Potuista tehdään iso satsi muusia, tuoreena se tarjotaan kalapuikkojen kanssa ja lopusta sitten liha-perunasoselaatikko.

Vierailija
11/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkeja, jauhelihaa, makkaraa, kinkkua...

soijarouhebolognese+pasta

pinaattikeitto

papukeitto (tomaattisosetta, pastaa/perunaa, porkkanaa, papuja)

soijarouhemakaronilaatikko

porkkana/kasvissosekeitto

lohkoperunat (itsetehtynä tietty) ja alesta broileria / itse tehdyt kasvispihvit

couscousia/riisiä ja paistettuja kikherneitä

munakas (pinaattia, papuja tms)

kasviksina tarjoaisin lähinnä varmaan porkkana(raastett)a, ulkomaisia (tässä tapauksessa kyllä) tarjoushedelmiä, ja salaattipitoista salaattia. Ei siis juurikaan rahaa esim. kurkkuun/tomaattiin.

aamupalaksi puuroa, ehdottomasti itse leivottu leipä. älä osta leivän päälle mitään makkaroita, ihan turhia kaloreita. mieluummin juustoa tarjouksesta. maitoa vain lapsille ja niillekin riittää se muutama lasi päivässä. puuro veteen tehtynä ja sekaan loraus jugurttia, paljon ravinteikkaampaa kuin hillo. ei tietenkään muroja tms.

hyvin kerkeää valmistaa kunnollistakin ruokaa, kun on kaksi aikuista päivät kotona.

Vierailija
12/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko mies todellakin joka päivä syömään lounaan eikä kertaakaan syö töissä edes eväitä?

Yksikään lapsi ei siis ole koulussa tai hoidossa vai koskeeko kysymys hiihtolomaa jolloin kaikki kotona?

Vierailija
13/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja miksi ihmeessä laittaa vauvan soseisiin euron/purkki, kun samalla rahalla tekee itse ison annoksen terveellisempää. pätee muillekin kun vähävaraisille!

Vierailija
14/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeittoa tee itse

makaronilaatikkoa

lihakeittoa

vispipuuroa

jne

Mustikkakiisseli on myös halpaa ja todella herkullista. Vispipuuroa muuten voi tehdä viinimarjoistakin.

15/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaratyypillä tarkoitin häntä joka ehdotti että ostan ranskanpottuja, makkaraa, maitoa ja jauhoja.

Munakkaat ym on hyviä jos on perunaa! Kiitos täytyy kirjoittaa nämä kaikki ylös ja ostaa ensi viikon ruoat näiden mukaan. Kuulostaa hyvältä.

Kyllä mieheni syö kotona sillä on työtön.

Vierailija
16/20 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elellään risotoilla, keitoilla ja laatikoilla. Ostan aina tarjouksesta sen mukaan mikä on edullista. Usein joutuu tinkimään terveellisyydestä.

Puurolla täytetään mahaa, mehukeittoa kaveriksi niin menee hyvin kaupaksi. Itse olen huomannut, että selvää rahaa säästää juuri hyvällä suunnittelulla ja sillä, että käy kaupassa max. 2 krt/vko. Yleensä käyn kerran viikossa ja haen täydennykseksi maitoa. Ostan aina -50% tuotteita, jos löytyy. Teen isoja annoksia kerralla ja sitten lämmitellään.

Hyvä suunnittelu ja heräteostosten välttäminen on kaiken a ja o eli oikeilla jäljillä olet.

Lisäksi jos mies kerranon työtön niin eikun rohkeasti vaan leipäjonoihin ja muihin ilmaisruoan jakelupisteisiin, sitä varten ne on ja mieluummin lapsiperheille kuin alkkiksille niitäkin jaetaan.

Vierailija
17/20 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/20 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 17:05"]

nakkeja, jauhelihaa, makkaraa, kinkkua...

soijarouhebolognese+pasta
pinaattikeitto
papukeitto (tomaattisosetta, pastaa/perunaa, porkkanaa, papuja)
soijarouhemakaronilaatikko
porkkana/kasvissosekeitto
lohkoperunat (itsetehtynä tietty) ja alesta broileria / itse tehdyt kasvispihvit
couscousia/riisiä ja paistettuja kikherneitä
munakas (pinaattia, papuja tms)

kasviksina tarjoaisin lähinnä varmaan porkkana(raastett)a, ulkomaisia (tässä tapauksessa kyllä) tarjoushedelmiä, ja salaattipitoista salaattia. Ei siis juurikaan rahaa esim. kurkkuun/tomaattiin.

aamupalaksi puuroa, ehdottomasti itse leivottu leipä. älä osta leivän päälle mitään makkaroita, ihan turhia kaloreita. mieluummin juustoa tarjouksesta. maitoa vain lapsille ja niillekin riittää se muutama lasi päivässä. puuro veteen tehtynä ja sekaan loraus jugurttia, paljon ravinteikkaampaa kuin hillo. ei tietenkään muroja tms.

hyvin kerkeää valmistaa kunnollistakin ruokaa, kun on kaksi aikuista päivät kotona.

[/quote]

Halpa makkara on käytännössä kasvisruokaa, lihaa siinä ei ole kuin nimeksi.

Vierailija
19/20 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2012 klo 17:04"]

maksaa 4€.
Lohta saa vitosella kilon. Ensiksi paistaa fileen yhdelle ruualle, jämät kiusaukseen ja fileerausjätteistä voi keittää kalakeiton.

Potuista tehdään iso satsi muusia, tuoreena se tarjotaan kalapuikkojen kanssa ja lopusta sitten liha-perunasoselaatikko.

[/quote]

Meillä kyllä kilon lohi menee yhdellä aterialla, ei siitä enää kiusausta tehdä saati kalakeittoa. Meillä 5 hengen perhe. Ja aika valju olis kalakeitto jos siinä olis vain perkausjätteitä.

20/20 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi