Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavereiden tyyli ärsyttää!!

Vierailija
14.02.2012 |

Pitää nyt täälä päästä avautumaan. Eli otti kyllä päähän, kun kaveripariskuntamme joilla ei ole lapsia, oli meillä kylässä. He ovat olleet kauan hyviä ystäviämme, mutta nyt heidän käytös alkoi jotenkin ärsyttää. Ehkä se tosiaan johtuu siitä, että meillä on lapsi ja heillä ei.

Ensinnäkin minua ärsyttää se miksi ihmiset eivät voi kiittää tarjoiluista!! Itse kiitän aina ja mielestäni se kuuluu hyviin tapoihin. Olin leiponut päivällä heitä varten tässä kiireen keskellä eikä mitään kiitosta. No, kaikki ei osaa kiittää, sille ei voi mitään. Toinen asia on se, että he ihmettelivät miksi meillä on vielä jouluvalot ulkona. Toki ne ei varsinaisesti ole jouluvalot vaan ihan perus ulkovalot, jotka ympäröi puskia. Sanoin, että ei ole ollut oikein aikaa vielä poistaa niitä. Tämä vauva-arki kun on melko kiireistä.

He myös ihmettelivät sitä, kun meidän vauvalla ei ole vielä paljon hiuksia päässä. Kun heidän muutaman tutun vauvoilla on ollut jo syntymästä asti paljon tukkaa. He miettivät, että mahtaako meidän tytölle kasvaa hiukset lainkaan. Myös hiusten väritä oli jotain kommenttia johon toinen meinasi, että saahan sen sitten värjätä isompana jos haluaa.

Nämä on varmasti heille pieniä asioita eivätkä he varmaan tarkoittaneet pahaa. Mua nämä kommentit loukkasivat ja ärsyttivät todella paljon! Jälkeenpäin mietin loukkaannuinko turhaan ja liian pienestä. Siksi kysynkin täällä miten te olisitte suhtautuneet näihin kommentteihin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lapsia kuusi ja olen ennättänyt poistaa valot puskista.

Vierailija
2/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksi ainoa lapsi ole mikään tekosyy sille, että kaikki jää hoitamatta!

Nythän sulla nimenomaan on aikaa hoitaa kotia, kun siellä kaiket päivät notkut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoonit sekaisin.

Vierailija
4/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosten kanssa, kaljujenkin?

:D

Vierailija
5/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin ne puskissa olevat valot eivät ole mitkään jouluvalot! Toiseksi mitä vikaa on lapsenne hiusten värissä? Ihan uskomatonta että aikuiset ihmiset kommentoivat tällaisia :)

ja tuo huono tapa unohtaa sana kiitos on todella juntin ihmisen merkki.

Vierailija
6/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä jouluvaloja ole ollut enää loppiaisen jälkeen. Kaksi lasta ja me käydään myös TÖISSÄ molemmat.

Vierailija
7/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ja missä ja milloin ne on määrännyt jouluvaloiksi? :D

Vierailija
8/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Taustalla moiseen piikittelyyn voi olla kipeitäkin asioita, esimerkiksi vaikkapa ongelmat lapsenteossa, sitten se voi purkautua ulos tuolla tavalla.

Ja hei, jouluvalot on mullakin vielä pihassa (kaksi kouluikäistä lasta ja ihan hyvin olis ollut aikaa hoitaa pois, kun on näitä arkivapaiktakin töistä, mutta ei ole hotsittanut) Niitten nimi muuttui vain joulun jälkeen "talvivaloiksi" ;))

Ja pyykkikasa on tuolla isona ja kahden päivän tiskit keittiössä odottamassa tiskikoneen tyhjennystä, mutta niinpä vaan täällä netissä surffailen. Eli meitä on moneksi. Eli sammakkoita suustaan päästivät, mutta ei niin isoja, että niistä kannattaisi nokkiinsa ottaa ja päivänsä pilata. Ota huumorilla!

Vierailija
9/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut tuollaisen kummallisen huomauttelun johtuvan siitä ettei omassa elämässä ole tarpeeksi sisältöä. Silloin alkaa kiinnittää huomiota toisten elämään liikaa :)

Ja ne valot ovat kaamosajan ulkovalot ei mitkään jouluvalot! Vai saako kynttilöitäkin polttaa vain jouluisin?

Vierailija
10/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he näyttivät nauttivan tarjoilusta, niin eipä se unohtunut kiitos hallaa tee. Ja monella on valot pihassa pimeimmän ajan, jotkut pitää ne vain jouluna, en tästäkään kommentista loukkaantuisi. Ja kommentit hiuksista on selvästi vain lapsettomien ihmettelyä (eivät tiedä että vauvat on erilaisia).

Vierailija
11/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on myös ulkovalot vielä pihalla jotka eivät ole jouluvalot. mitäs pahaa siinä on?

Vierailija
12/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden valojen kohdalla tuntuu olevan monia käytäntöjä, teillä (ja meilläkin) on edelleen valot pihalla, enkä poista niitä ennen kuin illat eivät enää ole pimeitä. pidän niistä, miksi poistaisin? ystäväsi tavat taitavat olla toiset, eikä siitä kannata loukkaantua.

lapsettomat eivät välttämättä edes tiedä, että vauvoilla voi olla niin eri määrä hiuksia syntyessään, joten tämänkin kommentin jättäisin huomiotta.

ja kiittäminen... ovatko he nyt yhtäkkiä vain päättäneet lopettaa kiittämisen, vai onko sekin ollut heillä tapana? minun mielestäni huonona tapana, mutta siltikin vain tapana.

Vierailija
13/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ehdi tehdä vaan kotitöitä kokoajan.

Joidenki vauvat tarvii enemmän huomiota. Ja tääläki päin on vielä monella ulkovalosarja ulkona. Meki laitetaan jo hyvissä ajoin ennen joulua ja annetaan olla pimeä kausi. Valaisee mukavasti pihaa.

Vierailija
14/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin tulee aina kiitettyä.. eri asioista : tarjoiluista, kyydistä ym ym. huono tapa jos ei osaa kiitosta sanoa.

Vierailija
15/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouluvaloista olivat ihan sopimattomia. Ylipäätään se, että pitää kysymättä huomautella tällaista, on niin uskomattoman typerää käytöstä ihmisiltä. Minusta vasta kysyttäessä voi sanoa mielipiteen tällaisista asioista, ei toki kysymättä ja vielä tuohon tyyliin, että kasvaakohan hiuksia ollenkaan päähän! :O

Ei ihme, että pahoitit mielesi.

Tuosta leipomisesta sitten, onhan nykyään pakastimet kaikilla ja on vaikea tietää, leipoiko emäntä "kaiken vauvakiireen keskellä" ja onko emännällä elämässään ylipäätään kova kiire. Monien työssäkäyvien ja lapsettomien mielestä kotiäidin arki on suorastaan haukotuttavan kiireetöntä, että sitä ehtii joka päivä vaikka suursiivouksen. Muistan kyllä itseni ennen lasten syntymää, luulin, etä kotiäidit eivät suunnilleen tiedä, miten päivän pitkät tunnit täyttäisivät, kun elin omaa kiireistä työarkeani.

Laittaisin tyhmyyden ja kokemattomuuden piikkiin nuo lausahdukset. Ihmisen lapsia ei ole tarkoitus kommentoida kuin koiranpentuja...

Kunhan tuolle pariskunnalle tulee lapsia, he hössöttävät ja höösäävät kuten kaikki muutkin, eivätkä kerkeä edes pyykkivuorta siirtää keskeltä eteisen lattiaa sivuun, ja tuskin edes LAITTAA niitä "jouluvaloja" saati ottaa pois :D

Vierailija
16/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien lapsiperheiden ja irtolapsien pitäisi muuttaa vaikka Afrikkaan. Saisimme me lapsettomat olla ihan rauhassa täällä Suomessa.

Vierailija
17/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä jouluverhotkin kolmessa ikkunassa, mitäköhän ap:n vieraat niistä kommentoisi? ;o)

Vierailija
18/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin ap sinulta, että mitä ihmeen tampioita sinulla oikein on "ystävinä"??? Tuskinpa he nyt ihan sitten viime kerran ovat yht'äkkiä tuollaisiksi muuttuneet vai ovatko?

Ystävissä, toisin kuin sukulaisissa, on se hyvä puoli, että heidät voi ihan itse valita. Urpojen kanssa ei ole pakko leikkiä kavereita, joten kannattaa katsoa peiliin, ja kysyä haluanko olla noiden ihmisten ystävä?

Vierailija
19/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maho?

Joku heitä tuntui kovasti harmittavan, älä välitä.

PS "Jouluvalot" puskissa ympäri vuoden! :)

Vierailija
20/33 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin av-mainen keskustelu, KYLLÄ näin on, kun sinulla on lapsia on sinulla automaattisesti hyvät tavat ja kun ei ole lapsia, niin olet moukka.

Kumma kyllä olen tavannut kaikenmoisia pönttöpäitä, niitä joilla on lapsia ja niitä joilla ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi