Mihin nuo putkaan kuolleet oikein kuolee?
Kommentit (52)
eikä todellakaan ole siitä kyse että asiakkaita kohdeltaisiin huonosti!
Kyllä monta kertaa asiakkaat ovat juuri niitä huonokuntoisia juoppoja, joiden oikea paikka olisi sairaala, mutta heitä ei sinne oteta.
Juuri viime viikonloppuna mieheni kieltäytyi ottamasta putkaan miestä joka oli juomisesta niin huonossa kunnossa, että kotonaan konttasi avaamaan oven, poliisi vei hänet sairaalaan, mutta lääkäri käännytti käski poliisien viedä hänet putkaan selviämään ja tuoda aamulla takaisin. Mieheni ja toinen poliisikin tappeli pitkään puhelimessa lääkärin kanssa. Mies vietiin sitten takaisin kotiinsa, vaikka olisi halunnut katkaisuun. Tässä kaupungissa pitää itse katkaista ryyppyputki ennenkuin pääsee katkaisuun, nollapromilleraja.
Samana yönä oli toinen tapaus jossa ihminen soitti apua hätäkekuksesta, hän uhkasi tehdä itselleen jotain. Poliisit veivät sairaalaan, mutta taas apua tarvitseva käännytettiin pois, koska oli humalassa. Hänet vietiin kotiinsa takaisin, ja vanhemmat lupasivat käydä tarkistamassa kuntoa.
Putkassa olevia ihmisiä tarkkaillaan koko ajan, ja yleensä kuolevat nukkuessaan, poliisivartijat käyvät kyllä katsomassa elintoimintoja jos esimerkiksi kova kuorsaus loppuu äkillisesti. Aina ei voi kaikkia valvoa joka minuutti vierellä, asiakkaita on aina liian paljon tilojen kapasiteettiin nähden. Tekniikka toimii, putkaan on näkö- ja kuuloyhteys, mutta eihän poliisivartija voi sitäkään kautta kuunnella jokaisen putkan hengitysääniä. Ihmiset saavat sairaskohtauksia myös putkassa.
Poliisit ja poliisivartijat eivät ole lääkäreitä, eivätkä edes sairaanhoitajia, heillä on toki ensiapukurssit aina käytynä, ja mieheni on monesti joutunut taitojaan käyttämäänkin. Työ on erittäin raskasta niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, vuorot ovat vähintään 11-12 tuntia pitkiä, usein pidempiäkin.
Minusta moiseen työhön ei olisi, ja kunnioitan suuresti näitä ihmisiä jotka tekevät raskasta työtä yötäpäivää turvatakseen meidän tavallisten kansalaisten elämää.
Törkeää että jotkut täällä kehtaavat syyttää että poliisit hakkaisivat asiakkaita kuoliaiksi!
oman läheiseni putkaan, poikani. Kavereiden mukaan poika ei ollut kovin humalassa sinne jouduttuaan, joten en usko että hän tukehtui oksennukseensa. Poika oli soittanut suutaan poliiseille, jonka seurauksena hänet oli otettu putkaan.
tapostahan sitä epäiltiin.
sellainen tehdään putkassa?
sairaalloinen pilkunnussija?
itse vähän tietämätön,juoppoputkaan ei saa mukaan mitään millä voisi itsensä tappaa.
Toisaalta ihminen joka tietää jääneensä kiinni taposta voi olla varsin kekseliäs päiviensä päättämiseen.
kokoajan juoppoja hyysätään ja hyysätään, pitää kohta olla ympärivuorokautinen avustaja vieressä hoivaamassa... jos tekee mieli alkaa alkoholistiksi niin riskitkin pitää hyväksyä samalla. jos ei juo niin ei joudu putkaan, hyvin yksinkertaista :)
eikä todellakaan ole siitä kyse että asiakkaita kohdeltaisiin huonosti!
Kyllä monta kertaa asiakkaat ovat juuri niitä huonokuntoisia juoppoja, joiden oikea paikka olisi sairaala, mutta heitä ei sinne oteta.
Juuri viime viikonloppuna mieheni kieltäytyi ottamasta putkaan miestä joka oli juomisesta niin huonossa kunnossa, että kotonaan konttasi avaamaan oven, poliisi vei hänet sairaalaan, mutta lääkäri käännytti käski poliisien viedä hänet putkaan selviämään ja tuoda aamulla takaisin. Mieheni ja toinen poliisikin tappeli pitkään puhelimessa lääkärin kanssa. Mies vietiin sitten takaisin kotiinsa, vaikka olisi halunnut katkaisuun. Tässä kaupungissa pitää itse katkaista ryyppyputki ennenkuin pääsee katkaisuun, nollapromilleraja.Samana yönä oli toinen tapaus jossa ihminen soitti apua hätäkekuksesta, hän uhkasi tehdä itselleen jotain. Poliisit veivät sairaalaan, mutta taas apua tarvitseva käännytettiin pois, koska oli humalassa. Hänet vietiin kotiinsa takaisin, ja vanhemmat lupasivat käydä tarkistamassa kuntoa.
Putkassa olevia ihmisiä tarkkaillaan koko ajan, ja yleensä kuolevat nukkuessaan, poliisivartijat käyvät kyllä katsomassa elintoimintoja jos esimerkiksi kova kuorsaus loppuu äkillisesti. Aina ei voi kaikkia valvoa joka minuutti vierellä, asiakkaita on aina liian paljon tilojen kapasiteettiin nähden. Tekniikka toimii, putkaan on näkö- ja kuuloyhteys, mutta eihän poliisivartija voi sitäkään kautta kuunnella jokaisen putkan hengitysääniä. Ihmiset saavat sairaskohtauksia myös putkassa.
Poliisit ja poliisivartijat eivät ole lääkäreitä, eivätkä edes sairaanhoitajia, heillä on toki ensiapukurssit aina käytynä, ja mieheni on monesti joutunut taitojaan käyttämäänkin. Työ on erittäin raskasta niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, vuorot ovat vähintään 11-12 tuntia pitkiä, usein pidempiäkin.
Minusta moiseen työhön ei olisi, ja kunnioitan suuresti näitä ihmisiä jotka tekevät raskasta työtä yötäpäivää turvatakseen meidän tavallisten kansalaisten elämää.
Törkeää että jotkut täällä kehtaavat syyttää että poliisit hakkaisivat asiakkaita kuoliaiksi!
Otan osaa. Putkassa kohdellaan ihmisiä toisinaan väkivaltaisesti. Tästä on julkisuuteenkin vuotaneita tapauksia!
Sitä ei muuta pitkä lässytyksesi. Ehkä miehesi ei kerro sinulle kaikkea? Et uskokaan kuinka paljon miehet salaavat asioita vaimoiltaan, jotka uskovat vain kaikkea hyvää siitä omasta miehestä. Vastikään eräs prostituoitu sanoi Alibissa, että hänen asiakkaistaan iso osa on poliiseja. Luuletko, että nämä poliisit kertovat huorissa käymisestäänkään vaimoilleen?
tapostahan sitä epäiltiin.
sellainen tehdään putkassa?
sairaalloinen pilkunnussija?
itse vähän tietämätön,juoppoputkaan ei saa mukaan mitään millä voisi itsensä tappaa.
Toisaalta ihminen joka tietää jääneensä kiinni taposta voi olla varsin kekseliäs päiviensä päättämiseen.
puhun kokemuksesta,ja yritin tappaa itseni putkassa.Tiedän olen säälittävä.Avutettu itsemurha voisi tulla kyseeseen,mutta ei kai Suomessa...?
voi olla poliisin vaimo? Ällöttävää.
Juuh, eihän siellä putkissa kohdella kovakouraisesti ihmisiä. Ne julkisuudesskin olleet pahoinpitelytapaukset on ihan keksittyjä.. Oksettaa tuollainen sokeus.
Kun noin pahasti poliiseja epäilette. Harvassa on varmasti ne poliisit jotka hakkaavat juoppoja putkassa omaksi ilokseen.
Eipä ole ikinä minua hakattu juoppoputkassa. Ei myöskään ketään tuttuani ketä siellä on ollut.
Eräs ystäväni kuoli putkaan alkoholimyrkytykseen. Oli valitellut kavereilleen hirveää oloaan, ja soittivat ambulanssin hätäkeskuksesta. Kumminkin poliisit tulivat ambulanssin sijasta, hätäkeskus teki omat ratkaisunsa. No, sairaalaan ei viety ja putkaan kuoli.
Ei tulisi mieleenkään syyttää poliiseja tästä!
Samana iltana kun kuoli niin oli vielä uhonnut että juo kolme litraa viinaa.
Eli, kauheata sanoa, mutta kyllä se kuolema yleensä siitä tyhmästä päästä ja viinasta johtuu.
http://takku.net/article.php/200710022319038/print
Poliisin silmien alla tapahtuu tällaista ja poliisi muka ihan viaton?
Minulle tämä kertoo siitä, että tällaista tapahtuu usein ja myös hakkaaja tiesi, että tällainen toiminta on poliisille ihan ok.
Otan osaa poikasi kuolemasta, voin vain kuvitella tuskaasi.
Kaverit eivät varmasti ole kauhean luotettava tietolähde tuollaisessa tilanteessa. Kun ihminen on humalassa sillä on kehoon arvaamattomia vaikutuksia. Enkä usko että poliisi vie ketään putkaan vain suunsoiton takia, poliisit yrittävät aina selvittää asiat ensin puhumalla. Poliisivankilat ovat aina liian täynnä, ei sinne turhaan haluta lisää porukkaa. Ja kiinniottamisen perusteet täyttyvät siinä tapauksessa jos asiakas on itselleen ja muille vaaraksi. Ihmisen vapauden rajoittaminen on aika iso asia, sitä ei tehdä hetken mielijohteesta kun asialla on kokeneet poliisit.
Poliisit tutkivat kyllä putkaan otettaessa esimerkiksi asiakkaan pään, päävammojen toteamiseksi, kaikki joista löydetään jotain hälyyttävää, viedään lääkärin tarkastukseen. Joskus voi olla sekavan ihmisen kanssa niin että hän onkin saanut sairaskohtauksen eikä ole humalassa. Usein käy valitettavasti niin että lääkäri toteaa terveeksi, ja asiakas viedään putkaan, vaikka olisi tarvinnut sairaalahoitoa. Lääkäreillä on todella kovat prioriteetit ketä sairaalaan otetaan, rahasta siinä on kysymys, petipaikkojen kalleudesta.
Kyllä se putkakuolema on aina vuorossa olleille poliiseille kova paikka. Vaikka se työ pakottaa kovettamaan luontonsa, poliisit ovat välittäviä ihmisiä.
Kun noin pahasti poliiseja epäilette. Harvassa on varmasti ne poliisit jotka hakkaavat juoppoja putkassa omaksi ilokseen.
Eipä ole ikinä minua hakattu juoppoputkassa. Ei myöskään ketään tuttuani ketä siellä on ollut.
Eräs ystäväni kuoli putkaan alkoholimyrkytykseen. Oli valitellut kavereilleen hirveää oloaan, ja soittivat ambulanssin hätäkeskuksesta. Kumminkin poliisit tulivat ambulanssin sijasta, hätäkeskus teki omat ratkaisunsa. No, sairaalaan ei viety ja putkaan kuoli.
Samana iltana kun kuoli niin oli vielä uhonnut että juo kolme litraa viinaa.Eli, kauheata sanoa, mutta kyllä se kuolema yleensä siitä tyhmästä päästä ja viinasta johtuu.
Jokainen asiaa hieman tunteva tietää, että väitteesi on ihan keksittyä kakkapuhetta. Olen miljoona kertaa nähnyt ja kokenut tarpeetonta väkivaltaa poliisien toimesta nuorempana kun tuli niitä rötöksiä tehtyä. Ne olivat myös känniörveltämisiä, ei esim. pahoinpitelyjä joissa kovat otteet ymmärtäisin.
Eli syö hatullinen kakkaa, valepukki.
Otan osaa poikasi kuolemasta, voin vain kuvitella tuskaasi.
Kaverit eivät varmasti ole kauhean luotettava tietolähde tuollaisessa tilanteessa. Kun ihminen on humalassa sillä on kehoon arvaamattomia vaikutuksia. Enkä usko että poliisi vie ketään putkaan vain suunsoiton takia, poliisit yrittävät aina selvittää asiat ensin puhumalla. Poliisivankilat ovat aina liian täynnä, ei sinne turhaan haluta lisää porukkaa. Ja kiinniottamisen perusteet täyttyvät siinä tapauksessa jos asiakas on itselleen ja muille vaaraksi. Ihmisen vapauden rajoittaminen on aika iso asia, sitä ei tehdä hetken mielijohteesta kun asialla on kokeneet poliisit.
Poliisit tutkivat kyllä putkaan otettaessa esimerkiksi asiakkaan pään, päävammojen toteamiseksi, kaikki joista löydetään jotain hälyyttävää, viedään lääkärin tarkastukseen. Joskus voi olla sekavan ihmisen kanssa niin että hän onkin saanut sairaskohtauksen eikä ole humalassa. Usein käy valitettavasti niin että lääkäri toteaa terveeksi, ja asiakas viedään putkaan, vaikka olisi tarvinnut sairaalahoitoa. Lääkäreillä on todella kovat prioriteetit ketä sairaalaan otetaan, rahasta siinä on kysymys, petipaikkojen kalleudesta.
Kyllä se putkakuolema on aina vuorossa olleille poliiseille kova paikka. Vaikka se työ pakottaa kovettamaan luontonsa, poliisit ovat välittäviä ihmisiä.
Mutta sinun uskollasi ei tässä asiassa ole mitään merkitystä. Poikani vietiin putkaan SUUNSOITON vuoksi. Missä maailmassa oikein elät, kun kehtaat väittää että tunnet tapauksen minua paremmin!
Käsittämätöntä! Tuo edellisen kirjoittajan juttu summaa käsitykseni poliisista, mutta ilmeisesti sinulla lukeminen tuottaa yhtä suuria vaikeuksia kuin kappalejaon tekeminen.
varmasti poliiseissakin on mätiä joukossa, mutta kyllä suurta roolia näyttelee asiakaskunnan fyysinen tila. Vai montako tervettä alkoholin kohtuukäyttäjää sinne juoppoputkaan ylipäätään joutuu?? Eli asiakkaiden kondis on kyllä jo kaamea siinä vaiheessa, tolkuton dokaaminen aiheuttaa alkoholimyrkytyksen lisäksi myös esim. aivoinfarkteja, sydäreitä jne.
Meilläpäin poliisi tuppaa helposti viemään selviämishoitoasemalle huonokuntoisimmat, ja hyvä niin.
Muistan jostain lukeneeni, että pitkän juomisputken yhtäkkinen lopettaminen voi aiheuttaa sydämen pysähtymisen. Voin olla väärässäkin.
Juomisongelmia ei oikeasti haluta Suomessa hoitaa. Hoitoon ei tosiaankaan pääse, ennen kuin on juominen loppunut. Todella surullista. Apua pyytävä ei apua saa, kuten edellä joku kirjoittikin. Juomisputkea kun ei useinkaan omin avuin saa poikki.
Toivottavasti te poliiseja haukkuvat ette koskaan joudu poliisia pyytämään apuun!
Minä tunnen poliiseja todalla monta, ja työnsä hoitavat aina asiallisesti. Yksityiselämässä on monella ollut välillä vaikeuksia, se on sen rankan työn ansiota.
Poliisithan ovat vaarassa esim. alkoholisoitua tai masentua ja tehdä itsemurhan, kun työkseen näkee vain elämän mustinta puolta, voi elämänilo kadota. Monilla menee siinä sitten avioliittokin. Täysin ymmärrettävää minusta. Varsinkin kun poliisin väkeä vähennetään kenttätöistä kokoajan, ainavain pienemmällä porukalla pitää hoitaa yhä kasvavaa asiakasmäärää.
Miettikää itse millaista on viettää aikaa pedofiilejä, murhaajia, raiskaajia, narkkareita, juoppoja ja varkaita hyysäten vuodesta toiseen.
Mieheni ei todellakaan kerro kaikkea mitä töissä näkee ja kokee. Hän on salassapitovelvollinen, ja toisaalta, ei halua minun tietävänkään kaikesta siitä paskasta jota joutuu lapioimaan työkseen.
Mieheni sanoo aina että ei koskaan haluaisi poikiensa valitsevan työkseen poliisin ammattia, mielummin vaikka roskakuskiksi.
Samana iltana kun kuoli niin oli vielä uhonnut että juo kolme litraa viinaa.Eli, kauheata sanoa, mutta kyllä se kuolema yleensä siitä tyhmästä päästä ja viinasta johtuu.
Jokainen asiaa hieman tunteva tietää, että väitteesi on ihan keksittyä kakkapuhetta. Olen miljoona kertaa nähnyt ja kokenut tarpeetonta väkivaltaa poliisien toimesta nuorempana kun tuli niitä rötöksiä tehtyä. Ne olivat myös känniörveltämisiä, ei esim. pahoinpitelyjä joissa kovat otteet ymmärtäisin.
Eli syö hatullinen kakkaa, valepukki.
Väität MINUN valehtelevan? Koska minua tai tuttujani ei ole IKINÄ hakattu tai piesty putkassa??? Koska sinut on mukamas piesty siellä niin minä valehtelen? EI jumalauta!
Kesäkuussa, mieheni joutui putkaan koska itse kävi väkivaltaiseksi alkoholin alaisena, oli todella jurrissa. En halunnut häntä kotiin. Poliisit veivät putkaan eikä häntä tosiaan hakattu siellä!
Toukokuussa mieheni ja mieheni siskon mies joutuivat putkaan kun hakkasivat toisiaan, kumpaakaan ei hakattu siellä!
Ystäväni joka kuoli, josta kirjoitin, oli useasti putkassa ennen sinne kuolemaansa, ja kertaakaan häntä ei hakattu siellä!!
Minä viime helmikuussa juoduttuani putkaan en todellakaan muista että poliisit olisivat tehneet yhtään mitään väkivaltaista! Minun piti ottaa kaikki narut, ym. Irtoesineet pois vaatteistani ja hallustani, jonka jälkeen ohjattiin putkaan jossa nukuin yöni yli. Aamulla painelin putkassa olevaa nappia jotta poliisit tulisivat putkanluokse, kun halusin jo kotiin. Pääsin aamulla 11 aikaan lähtemään ensiksi sitoen kengän nauhat takaisin kenkiin.
Ystäväni joka kuoli putkaan kuoli sinne viimevuoden puolella ja lehdissä siitä kirjoiteltiinkin.
Mitä todisteita haluat lisää?
Miten sinua on piesty siellä putkassa? Kerro vain, nimettömänähän tässä ollaan!
Kaikki minun ja tuttujeni kokemukset on ollut jurrissa, ja kaikkiin liittyy jonkun osapuolen väkivaltaa, ja kertaakaan ei ole poliisit väkivaltaan meihin käyttänyt PAITSI EHKÄ IRROITTAMIS TILANTEESSA TAI KUN ON MAIJAAN PITÄNYT SAADA!
alkoholistit kovissakin promilleissa osastolle. Pestään, ruokitaan, nesteytetään, juotetaan diapamia, tiputellaan Neuraminit, parturoidaan, kaivellaan kotoa miestemme vanhoja vaatteita, puetaan ja lasketaan virkistyneenä kylille jatkamaan juomista... Ja parin viikon päästä sama rumba alusta...
Minä en väittänyt tuntevani sinun poikasi tapausta!
Etkä tainnut isekään olla paikalla.
Vaikea sanoa kun ei tiedä tapauksen yksityiskohtia, kaipa ne sinulle on selvitetty, mikä oli kiinnioton syy, ja mikä kuolinsyy.
En tiedä mitä minun olisi pitänyt samalla lukea kun kirjoitin omaa vastaustani.
Jos sinulle on minun kappalejaon tekeminen niin suuri asia, niin pieniä ovat murheesi. Todella lapsellista, vaikka oletkin kokenut menetyksen, minä en ole sinun vastustajasi.
lain mukaan.
Tänne meillekin on rakenteilla selviämisasema, saa nähdä paraneeko asiat yhtään.
Mieheni juuri viime viikonloppuna sanoi että asiasta pitäisi tehdä valtakunnallinen juttu, koska tälläistä lainvastaista toimintaa on todella monella paikkakunnalla ympräi maata.
Tuli nuorena tehtyä pikkurötöksiä ja käsittely putkassa oli usein aika kovaa. Toki niin ettei suoraan voinut puuttua, eli pikemminkin heittelyä lattialle kuin nenään lyömistä.
Valvontakamerathan siellä on joo, mutta kun kerran poliisi itse ne nauhat katsoo, niin käytännössä ei ole väliä vaikka niiden alla poliisisetä suorittaisi rituaalimurhan. :-) Olette te kansalaiset naiiveja, vai muka oksuunsa?