Mihin nuo putkaan kuolleet oikein kuolee?
Kommentit (52)
en tunne ketään putkassa ollutta ja sinun lähipiirissäsi tuntuu olevan yhtä yleistä kuin kauppareissut! olen oikeasti hämmästynyt!
lain mukaan.
Tänne meillekin on rakenteilla selviämisasema, saa nähdä paraneeko asiat yhtään.
Mieheni juuri viime viikonloppuna sanoi että asiasta pitäisi tehdä valtakunnallinen juttu, koska tälläistä lainvastaista toimintaa on todella monella paikkakunnalla ympräi maata.
ongelma toki jää, että kovin agressiivista asiakasta ei voida selviämisasemalle jättää, koska henkilökunta siellä koostuu sairaanhoitajista ym. En tiedä, varmaan tapauskohtaisesti katsotaan sitten mikä on oikea osoite.
Pasilan poliisiasemalla oli taannoin ihan valvontakamerakuvaa aiheesta.
Oma kaverini menehtyi vastaavalla tavalla putkaan Satakunnassa. Ei ole muuta järkevää selitystä sille, miksi kuoli. Poliisi tutkii omat rikoksensa, joten putkassa olevia saa mäiskiä, kiduttaa ja potkiskella eikä kiinnijäämisen pelkoa ole.. Tai ainakaan tuomion.
Eihän meidän poliisit sitten eroa miliiseistä mitenkään :(
Mutta jos oli todisteita, miksei syyttäjä nostanut syytettä?
Vain poliisin vaimo voi olla noin ilkeä minua kohtaan. Kaikki on jo koettu, joten et pysty satuttamaan minua enempää.
Pasilan poliisiasemalla oli taannoin ihan valvontakamerakuvaa aiheesta.
Oma kaverini menehtyi vastaavalla tavalla putkaan Satakunnassa. Ei ole muuta järkevää selitystä sille, miksi kuoli. Poliisi tutkii omat rikoksensa, joten putkassa olevia saa mäiskiä, kiduttaa ja potkiskella eikä kiinnijäämisen pelkoa ole.. Tai ainakaan tuomion.
Eihän meidän poliisit sitten eroa miliiseistä mitenkään :(
Mutta jos oli todisteita, miksei syyttäjä nostanut syytettä?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710016644838_uu.shtml
http://takku.net/article.php/200710022319038/print
Lue nuo ja mieti, saivatko mukana katselleet poliisit tuomiota.. Niin, katsos kun poliisi ei tykkää tehdä sellaista esitutkintaa kavereistaan, jonka vuoksi heille tulisi ongelmia.
Kyllähän poliisit pyörittivät laitonta vartiointibisnestäkin taannoin. Missä oikeuskäsittely? Tätä asian eteenpäin viemistä on jo vuosi odoteltu, myos YLEn ohjelmassa, mutta eipä nääy tuomiota, ei edes esitutkintaa.
Poliisi tutkii (lue:hautaa) omat rikoksensa, ja se on iso yhteiskunnallinen ongelma. Jonkun toisen tahon pitäisi tutkia poliisien tekemät rikokset. Vastahan poliisi jäi kiinni kun oli tappanut vuosia sitten oman vaimonsa mökkirantaan. Eli ei se poliisikoulu ihmisestä sen moraalisempaa tee kuin muistakaan.
en tunne ketään putkassa ollutta ja sinun lähipiirissäsi tuntuu olevan yhtä yleistä kuin kauppareissut! olen oikeasti hämmästynyt!
Mulla on FB:ssä 800 kaveria, joista osa on näitä kokenut. Ts. mulla on erittäin laaja kaveripiiri, mutta ymmärrän, että sinua hämmentää se, että näin on. Omaan maailmaasi ei kai mahdu muuta kuin ne kauppareissut. :) Hyvää päivänjatkoa sullekin, putkassa tavataan!
joku paikka niille känniään poisnukkuville sairaille ihmisille, jossa saavat apua. Ne viinapäissään riehuvat taas kuuluvat lukkojen taa, ei tietenkään muiden turvallisuutta vaaranneta. Joku piikki perseesen että rauhoittuu jos on pakko hoitaa.
On se kuitenkin väärin, että jos on humalassa, ihan normaali ihminen on ollut vähän juhlimassa, ja sitten kotimatkalla kaaduu liukkaalla kadulla ja katkaisee jalkansa, ja lyö päänsä niin että verta valuu. Kun menee sairaalaan, hänelle sanotaan että mene kotiisi tai putkaan selviämään, katsotaan sitten sitä hoitoa.
Tässä kaupungissa ei oteta humalaisia hoitoon, mihinkään, selviämisasema on vasta tulossa.
Olen kyllä samaa mieltä että viina pitäisi kieltää vaikka kokonaan jos se olisi mahdollista, ikävä kyllä nämä ongelmatapaukset keittelee sitten kiljua, ja siitä vasta huonoon kuntoon menee.
Minä en alkoholia kaipaisi vaikka häviäisi tällä hetkellä kokonaan maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Taas iltalehdessä uutinen..
Moneenkin asiaan.
- Poliisiväkivaltaan. Se on Suomessakin erittäin yleistä.
- Ei saa vettä. Poliiset ei monesti anna vettä ollenkaan putkaan joutuneelle.
- Saa sairaskohtauksen eikä viedä lääkäriin. Tämä on normaalia sillä poliisi yrittää aina estää lääkärin paikalle tulon.
- Joskus jopa se että ei saa ruokaa tappaa.
Huono kohtelu, töniminen, pään lyöminen lattiaan, kylmä haiseva putkanlattia, kukaan ei kuuntele avunhuutoja...kas kummaa, aamulla se ei enää hengitä.
Nyt tuntuu, että täällä on monella faktat todella hakusessa.
Eivät ne poliisit siellä putkatiloissa toimi vartijoina, vaan v a r t i j a t. Sellaista, kun poliisivartija ei ole olemassakaan. Vahvasti päihtyneitä / huonokuntoisia asiakkaita seurataan säännöllisesti sen 8h putkassa olon ajan. Suurin osa kuolemista on sairaskohtauksia, liittyi sitten alkoholiin tai ei. Loukkaantumisia saattaa sattua, mikäli tilanne vaatii fyysistä voimankäyttöä. Huomatkaa, että näissä tilanteissa myös vartijoita / poliiseja loukkaantuu.
Ja kyllä varmasti on poliiseissa kuten kaikissa muissakin ammateissa niitä mätiä omenia, mutta en jaksa uskoa että kukaan huvikseen pahoinpitelee asiakkaita. Väärinkäytöksiin puututaan herkästi.
Poliisit eivät myöskään itse tutki virkarikoksiaan, vaan niissä tutkinnanjohtajana toimii syyttäjä ja tutkinta ohjataan täysin eri poliisipiiriin. Mikäli syyttäjä katsoo, että tutkittavaa ei ole, on turha syyttää poliisia.
mihinkähän siellä sairaalan ensiapupolilla otetaan ne kaikki känniään poisnukkuvat tai viinapäissään riehuvat? Laitanko istumaan siihen sun korvalapsesi viereen tai astmaoireilevan mummun tilalle petipaikalle? Kuka tulee pitelemään sitä kännistä, joka haastaa riitaa ja alkaa vedellä naapurisängyssä makavaa tuolilla päin naamaa? Hoitajat ja lääkärit siihen väliin, eikö? Montako tuntia haluat, että umpparia oireleva lapsesi odottaa leikkausta, kun kaikki känniset itseänsä vähänkin teloneet ovat samassa jonossa kirurgin arvioitavana? Jo nyt lähes puolet ensiapukäynneistä liittyy jollain lailla viinaan tai potilas on ainakin humalassa ensiapuun tullessaan.
Kuule, kyllä näitä kännisiä riittää sairaaloiden ja terkkarien ensiavuissa jo nykyään ihan riittämiin. Kaikkien kännisten hoito ja seuranta ensiavussa ei mitenkään ole mahdollista. Ainoa järkevä ratkaisu on siirtää kovassa humalassa olevat paikkaan, jossa heitä voidaan paremmin seurata (esim. selviämisasemat tms.) ja tarvittaessa toimittaa hoitoon. Silti on aina mahdollista, että kun itsensä viinalla juo myrkytystilaan, elimistö saattaa pettää tai vammoja tulla (kompuroimisesta, tappeluista ym.) ja se ei ole kenenkään muun vika. Vastuu siirtyy sen pullon kallistajalle itselleen.
Mulle sopisi ihan hyvin, että viinan saanti tehtäisiin paljon hankalammaksi. Verot pilviin, kaljat pois kaupoista, teineille välittämisestä kovat rangaistukset jne. Mikä valtava säästö sairauskuluissa ja inhimillisissä kärsimyksissä!