Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Ehkäisysi, miinukset & plussat

Vierailija
14.02.2012 |

Minulla ehäisy hakusessa, olen miettinyt laastaria ja kierukkaa, siksi kyselenkin muiden hyviä & huonoja kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ei hormoneja jotka sekoittaa kropan

+ ei ylimääräistä pelkoa migreeneistä ja veritulpista

+ ainakin teoriassa halukkuuden säilyminen (käytännössä mulla on nyt ollut jotku vaihdevuodet ja halut kateissa... :S)

+ todennäköisemmin mahdollisen raskauden huomaa nopeammin (vrt sellaiset ehkäisyt jotka lopettaa menkat)

- tunnelma lässähtää kun pitää ruveta sitä asentamaan

- tarvii liukkaria, mikä tekee touhusta entistäkin "teknisempää" ja vähemmän spontaania

- pieni huoli siitä, että mitä jos siittiöitä jotenkin pääsee sisään

Vierailija
2/58 |
15.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei lainkaan ehkäisyä

- varmat päivät

- katumuspilleri

- abortti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussana hormonittomuus, huolettomuus, varmuus.

Ei miinuksia.

Vierailija
4/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyselin sterilisaatiosta, lääkäri suhtatui nuivasti, sillä olen 30v ja 2 lasta, eli kriteerit ei täyty. Ja voi olla, että muutaman vuoden päästä vielä kolmannen teemme.

Vierailija
5/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussana varmuus ja hormonittomuus.

Miinuksena jatkuva panetus johon ei saa helpotusta ;)

Suuri osasyy tähän valintaani on se ettei sopivaa ehkäisyä ole löytynyt. Hormonivalmisteet tekee kamalia sivuvaikutuksia, (kupari)kierukkaa ei laiteta koska olen synnyttämätön, sterilisaatiota en halua koska voin vielä haluta lapsia jos joskus sopivan isäehdokkaan tapaan, kondomeja inhoan todella paljon.

Vierailija
6/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviin pillerit muuten iho kukkisi :( Ja miinuksena odotan jo toista pilleri lastamme :D

Vierailija
7/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyselin sterilisaatiosta, lääkäri suhtatui nuivasti, sillä olen 30v ja 2 lasta, eli kriteerit ei täyty. Ja voi olla, että muutaman vuoden päästä vielä kolmannen teemme.

Täyttyyhän ne jos sä oot 30. Mutta älä tee sterilisaatiota jos kerran lasta vielä mietit.

Vierailija
8/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen, ei miinuksia, mutta ei teitty käy teille jos haveilette vielä lapsesta. Kondomi jos pillerit ei käy, kolmas lapsi mahd pian ja sitten sterilisaatio

Vierailija
9/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellyttää tietty säännöllistä kiertoa ja oman kehon tuntemusta.

Meitä ei siis missään vaiheessa olisi haitannut vaikka olisikin tärppi käynyt..

Miinuksena se että juuri silloin kun eniten panettaa,ei voi sekstailla

Vierailija
10/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ole automaattisesti sterilisaatioon riittävä kriteeri. Niitä on jouduttu purkamaan ilmeisesti aika paljon. Nyt taidetaan ennemmin suosia vasta 35-vuoden ikää

Vierailija
11/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v Ei enää ole automaattisesti sterilisaatioon riittävä kriteeri. Niitä on jouduttu purkamaan ilmeisesti aika paljon. Nyt taidetaan ennemmin suosia vasta 35-vuoden ikää

Ihan sama mitä "suositaan". Niin kauan kuin laissa lukee 30, se on 30. Ja sen saa vaatia, jos joku typerä lääkäri alkaa urputtaa vastaan.

Vierailija
12/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussana varmuus ja hormonittomuus.

Miinuksena jatkuva panetus johon ei saa helpotusta ;)

Suuri osasyy tähän valintaani on se ettei sopivaa ehkäisyä ole löytynyt. Hormonivalmisteet tekee kamalia sivuvaikutuksia, (kupari)kierukkaa ei laiteta koska olen synnyttämätön, sterilisaatiota en halua koska voin vielä haluta lapsia jos joskus sopivan isäehdokkaan tapaan, kondomeja inhoan todella paljon.

Olisi kai kätevää.

Vierailija
13/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä e-pillerit käytössä. Plussana niukat kuukautiset ja helpot ottaa. Miinus siitä että seksihalut ovat nollassa.

Aikaisemmin olen myös kokeillut kuparikierukkaa. Plussana helppous. Miinuksena vähän runsaammat kuukautiset. Tuli tosin raskaaksi kierukasta huolimatta, joten ei ollut kovin tehokas mun kohdalla :)

Vierailija
14/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli nelikymppisillekin sopivat qlaira-pillerit

ei muita miinuksia kuin että muistaa ottaa ja tissit kipeytyvät herkästi

plussaa on tosi niukat menkat

Vierailija
15/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ehdot oli muistaakseni 33-vuoden ikä, 3 lasta tai joku elinikäinen sairaus miksi raskautuminen olisi vaarallista/ei suositella.

Me harkittiin miehenkin sterilisaatiota, mutta ehkä noi sterilisaatio mietteet pitää unohtaa toistaiseksi.

Onko kenelläkään kokemuksia ehkäisylaastarista?

Vierailija
16/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ehdot oli muistaakseni 33-vuoden ikä, 3 lasta tai joku elinikäinen sairaus miksi raskautuminen olisi vaarallista/ei suositella.

kun kerran faktatietoa on olemassa. 30 vuotta tai 3 lasta tai joku muu hyvä syy miksei muu ehkäisy sovi.

Vierailija
17/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinukset ensin:

- hormoneja, hormoneja... mieluitenhan sitä olisi ilman..

- Kasvojeni iho rasvoittuu jonkin verran enemmän kuin ennen

- Muutaman kuukauden käytön jälkeen mies tunsi kerran nirhaisun peniksessään johtuen kierukan langoista--> kävin lääkärillä fiksaamassa jonka jälkeen ei ongelmaa

-Äskeiseen viitaten, kierukan lankojen materiaali on lääkärin mukaan muuttunut kovemmaksi, "rautalankamaisemmaksi" kuin ennen, joten se saattaa tuntua seksissä entistä helpommin. Suomessa myynnissä vain yhtä hormonikierukkamerkkiä (Mirena), joten ei valinnanvaraa sen suhteen.

Plussaa:

+Laitto ei sattunut pätkääkään (liekö osasyynä puolen vuoden takainen synnytys, paikat taisi olla aika "auki":))

+ Ei menkkoja KERTAAKAAN 10kk:n aikana, jona kierukka on minulla ollut. HUIPPUJUTTU, elämänlaatu paranee kohisten!

+ Ei muistamista vrt. pillerit, tässäkin mielessä huoleton

+ E-pillerit tekivät musta saharan autiomaan ja halut oli nollissa, tämän kanssa ei sitä ongelmaa, ennemminkin päinvastoin

+ Pitkässä juoksussa edullinen. Hinta n.120e/5 vuotta

All in all, SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI HORMONIKIERUKKAA!! Ihan parasta on se että paitsi ehkäisee, SE pitää myös kuukautiset poissa, kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja iso plussa verrattuna muihin ehkäisymenetelmiin. Vaikken harrastaisi seksiä enää ikinä, en luopuisi kierukastani ja menkkavapaasta elämästä.

Vierailija
18/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Ei tarvitse sekoittaa itseään hormoneilla

+ luotettava oikein käytettynä

- hintava

- seksi ei ole spontaania, kun ensin pitää kaivaa kondomi ja asentaa

- ehkä tuntoherkkyys kärsii? (itsellä ei ole kokemusta muusta, mutta olen kuullut)

Vierailija
19/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisykapseli. helppoo ehkäsyy, ei yhdistelmäehkäsy (vain keltarauhashormonia). kätee laitetaa 2-4 v.

Vierailija
20/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tosi tyytyväinen kapseliin. Söin ennen minipillereitä mutta en muistanut ottaa ajallaan ja menkat tuli ja meni miten sattui. Nyt on kapseli ollut 2kk ja yhdet niukat menkat ollut. Eikä tarvitse muistaa mitään! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä