Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Ehkäisysi, miinukset & plussat

Vierailija
14.02.2012 |

Minulla ehäisy hakusessa, olen miettinyt laastaria ja kierukkaa, siksi kyselenkin muiden hyviä & huonoja kokemuksia?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaa: helppo, huoleton ja varma

miinusta: vuotoa kestänyt jo 17 päivää eikä loppua näy... Nyt siis eka kierto vasta meneillään. Tosin vuoto on niukempaa ja täysin kivutonta, en valita.

Vierailija
22/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussista olen samaa mieltä, mutta miinuksesta en. Laitto ei ollut minusta kivuliasta. Kannattaa ottaa Buranaa tai jotain muuta särkylääkettä ennen kuin menee laitattamaan kierukan. Ainakin minulla Burana 600 auttoi hyvin.

+ varma (ikää 39v)

+ normaalit kuukautiset (ei siis jää pois=pahentaa migreeniä)

+ ei hormonia (ei käy migreenin takia)

+ vaivaton, ei sivuvaikutuksia

+ 5v ehkäisyteho

- laitto kivuliasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle pelkkää plussaa, miinuksena että miehelle "tylsä".

Vierailija
24/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippuhyvä ollut ainakin minulle.

Kuukautiset jäivät kokonaan pois, samoin järkyttävät menkkakivut. Ei tarvitse huolehtia mistään pillereiden napsimisista tms.

Miinuksia: mies tuntee välillä langat seksin aikana vaikka ne on lyhennetty niin lyhyiksi kuin mahdollista. Toinen huono puoli, laittaminen sattuu! Vaikka olisi synnyttänyt muutamaa kuukautta aiemmin. Minulla sattui myös poistaminen kun ei löytynyt lankoja (kun olivat liian lyhyet!). Ensin sitä ronkittiin sokkona pitkän tovin, ja lopulta jouduin varmaamaan uuden ajan postoa varten että saivat ultrattua samalla.

Mutta otan ehdottomasti uuden, kun vaan tulee ehkäisy ajankohtaiseksi.

Vierailija
25/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Tarkan miehen kanssa ei raskausriskiä

+ Ei maksa mitään

+ Luonnollinen menetelmä

- Ei voi puuhailla loppuun asti

- Kaikki miehet eivät suostu tähän

t. kaksi lasta suunnitellusti

Vierailija
26/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIINUKSENA lähes jatkuva runsas kuukautisvuoto jo 10kk ajan (pari päivää kuussa ilman vuotoa ja pari niukempaa päivää)

PLUSSANA ei mitään muuta kuin että ei tarvitse "huolehtia" ehkäisystä.

Kapselin menen kuitenkin poistamaan mahd. pian.

Vierailija
27/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaa kuukautisten säännöllisyys ja niukkuus, ja myös se, että melianea voi matalahormonisuutensa takia syödä vaikka 3 levyä putkeen. Mulla on aika pahat PMS:t joten menkat 2,5kk välein on autuutta :)

Huonot puolet: seksiä ei tee mieli, ei sitten koskaan eikä ollenkaan. Harrastan lähinnä miehen mieliksi. Johtuu siis tosiaan pillereistä, kokeiltu on. En tosin ole muutenkaan kovin aktiivinen, mutta kyllä sentään joskus tekee mieli, pillereiden kanssa vois olla kuukausia ilman, eikä tarvis omaan käteenkään turvautua.

Mitä luulette, onko pillerimerkkien välillä eroja, vai vaikuttaako kaikki peruspillerit about samalla tavalla? Ottaisin kovin mielelläni pelkästään ne hyvät puolet, seksi kun -muistaakseni- on ihan kivaa puuhaa...

Vierailija
28/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaa ei näy

pelkkää miinusta :(

Vierailija
29/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulle ei ole herkkä iho eikä taipumusta migreeniin.

Kokeilin laastareita muutaman kuukauden, joka kerta kun aamulla laitoin uuden niin tuli hirveä migreenikohtaus iltapäivällä, ensimmäisestä pahin, tokasta vähän lievempi ja kolmannesta lievin. Taukoviikon jälkeen kuitenkin taas ekasta todella paha jne. Laastarin aiheuttama ihottuma parani pikkuhiljaa, kesti kuukauden, mutta minulla on aika herkkä iho, yleensä ei kuulema kestä yhtä kauaa.

Mutta käteviähän ne ovat kun kerran viikossa täytyy vaihtaa, ja ainakin minulla pysyivät hyvin, käsivarressa pidin.

Vierailija
30/58 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ niukat kuukautiset

+ säännöllinen kierto, ei välivuotoja

+ vaivaton: ei tarvitse muistaa kuin vaihtaa/poistaa kolmen viikon välein (itse käytän aina kaksi rengasta putkeen ja laitan kännykän hälyttämään silloin, kun pitää poistaa/vaihtaa rengas)

- pitää ottaa pois seksin ajaksi ja muistaa laittaa takaisin

Vierailija
31/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kyselin sterilisaatiosta, lääkäri suhtatui nuivasti, sillä olen 30v ja 2 lasta, eli kriteerit ei täyty.

Ja höpö höpö. Sterilisaation ikäraja on 30 vuotta, eli kohdallasi ehdot täyttyvät. Lukekaa hyvät ihmiset, mihin olette oikeutettuja! http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1612505/sterilisaation_sa…

Vierailija
32/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ei kuukautisia

+ tosi luotettava

+ helppo otatuttaa pois jos haluaakin vielä lapsia

- ei kuukautisia, ei huomaa ehkä jos tulee raskaaksi

Vierailija
33/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ole automaattisesti sterilisaatioon riittävä kriteeri. Niitä on jouduttu purkamaan ilmeisesti aika paljon. Nyt taidetaan ennemmin suosia vasta 35-vuoden ikää

Nyt ei "suosita" mitään ikää, vaan laissa on määritelty ikärajaksi 30 vuotta ja se pätee. Lääkäriltä on virkavirhe olla kirjoittamatta lähetettä 30-vuotiaalle sterilisaation hakijalle!

Älkää pliis viitsikö jakaa väärää informaatiota täällä steristä, sitä on liian paljon jo muutenkin.

Vierailija
34/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksina ainoastaan se, ettei se poista kuukautisia.

Vierailija
35/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei plussia, tosin tähän asti on ehkäissyt

miinuksia: ei kiertoa (tiputtelua, välillä 2vkon vuotoa viikon välein..), ei auta iho-ongelmiin,

mutta en ehdoin tahdoin halua aivoverenvuotoa tai muuta sellaista, aurallinen migreeni estää monen muun ehkäisymenetelmän käytön.

Vierailija
36/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistettava syödä,vaikka seksiä ei saisikaan.turhauttavaa suksin puute,mutta ompahan ehkäisty . Kuukautiset normaalit,mutta tietää päivän tarkasti koska alkavat.

Vierailija
37/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää plussaa.

Vierailija
38/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo monta vuotta. Ei sivuvaikutuksia vaimolla, mitä nyt kiukkuinen kuin ampiainen.

Vierailija
39/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinus ehkä hinta,jos jotain pitää sanoa.

plussana ei ole menkkoja ja varma ehkäsy.

Vierailija
40/58 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään miinusta! Suosittelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän