Olipa törkeä viesti kaverilta ystävänpäivänä!
Juteltiin eilen puhelimessa ja kerroin kuinka suren kun minulla ei oikein ole ystävää ja tunnen usein itseni yksinäiseksi. Tämän kaverin tunnen harrastuksesta ja tapaamme lähinnä treeneissä. Soitettiin ja sovittiin kyydeistä siis ja tuli puhe ystävänpäivästä. Hän sanoi ettei hänelläkään ole kuin 2 sydänystävää ja sanoi vielä heidän nimet eli minä en ole toinen heistä. Ja tänään hän laittoi viestin että hyvää ystävänpäivää. Haluaako tahallaan satuttaa.
Kommentit (32)
maininnut häntä sydänystäväksesi, vaan tuttavaksi harrastuksen kautta. Mistä vedit herneen nenään...ole tyytyväinen, että hän pitää sinua sentään ystävänä vaikkei sydänystävänä.
kerroin kuinka suren kun minulla ei oikein ole ystävää ja tunnen usein itseni yksinäiseksi.
eli loukkasit ystävääsi ihan samoin. Jos minun ystäväkseni luulemani ihminen tulisi suremaan minulle, ettei hänellä ole ystäviä, olisi se minusta aika loukkaavaa, sillä sehän tarkoittaisi, etten lukeudu hänen ystäväkseen.
Tiedätkö, kuulut ihmisiin, jotka voivat sanoa muille mitä vain, mutta ne muut eivät saa sanoa sinulle vastaavaa. Kasvata itsesi tästä ominaisuudesta pois, sillä muuten olet jatkuvasti väärinymmärretty ja loukattu tajuamatta ja näkemätätä, millainen itse olet.
vaan että toivottaa hyvää ystävänpäivää! ap
se voi tuntua veitsen kiertämiseltä haavassa, kun asiasta on juuri ollut puhe, mutta voi sen ottaa sellaisena yleisenä möläytyksenäkin. Niin kai se pitäisi ottaa, koska nämä ovat nykyään niin muodissa, että toivotellaan sitä sun tätä varsinaisesti tarkoittamatta mitään.
Kertomasi tapahtumakulun perusteella ainoa järjellinen tulkinta on, että tämä tuttusi, jota et lue ystäväksesi, ajatteli että haluaa muistaa sinua, ettet tuntisi itseäsi niin yksinäiseksi!
Miten saat tuon väännettyä vittuiluksi? Oletko itse vittuilija?
Camoon ap!
vain harvoille ja valituille sydänystäville?
Minä toivotan kaikille ystäville, jopa tädilleni ja siskolleni toivotin ja muutamalle vain netistä tuntemalleni kaverillekin. Ihmisillä on aika eri käytäntö siitä, miten näkevät tämän päivän, eivätkä valkkaa kieli keskellä suuta joitain aivan hyperläheisiä vain tähän joukkoon kuuluvaksi.
Ulkomailla se taas on rakastavaisten päivä, eikä passaa mennä ihan kenelle vaan Valentinen korttia lähettämään :D
Uskon, että ystäväsi toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille kavereilleen.
Eihän se ollu loukkaus etten ole hänen ystävä vaan että toivottaa hyvää ystävänpäivää! ap
Sanoit kyllä näin: "Hän sanoi ettei hänelläkään ole kuin 2 sydänystävää", miten niin et voisi olla hänen ystävänsä?
Mä olisin tulkinnut tuon toivotuksen niin, että hän haluaa olla ystäväsi ja muistaa sinua ystävänpäivänä, kun olit luullut ettei kukaan sinua muistaisi. Kaikkea sitä joku onnistuukin tulkitsemaan loukkaavaksi, onpa ihme ettei sinulla ole ystäviä.
Taidan vetää pussillisen herneitä nenään, kun työtoveri toivotti minulle hyvää ystävänpäivää!
Ja facebookissakin on hyvän ystävänpäivän toivotuksia, vaikka siellä ollaan vaan kavereita!
Kaupankassakin toivotti hyvää ystävänpäivää, vaikka en oo koskaan aiemmin edes häntä tavannu, voi V, mikä vittuilija sekin on!
lähetti toivotuksensa siksi, että pitää sua ystävänään. Et kuulu hänen kahden sydänystävänsä joukkoon, jotka hänellä on ollut ehkä koko elämänsä ja he ovat erityisen läheisiä, mutta olet hänen ystävänsä, ja siksi hän toivottaa sinulle hyvää ystävänpäivää. Missä on ongelma?
ei varmaan tullut edes mieleen, että voisit loukkaantua...
Omalla asenteella on aika paljon merkitystä. Ystävyys toimii vastavuoroisesti. Jos vedät tuosta erneen nenään, niin on ehkä parempi olla yksin.
lähetti toivotuksensa siksi, että pitää sua ystävänään. Et kuulu hänen kahden sydänystävänsä joukkoon, jotka hänellä on ollut ehkä koko elämänsä ja he ovat erityisen läheisiä, mutta olet hänen ystävänsä, ja siksi hän toivottaa sinulle hyvää ystävänpäivää. Missä on ongelma?
ap loukkaannuit kyllä turhasta. Monille ne parhaat ystävät voi olla esim. oma äiti tai sisar. Harva uskaltaa avata vaikeuksiaan kaikille. Joten silloin katsoo että olet hyvä ystävä mutta et sydänystävä ja sen paikan saamiseen kestää aikaa jos koskaan.
Mä tulkitsin tuon niin, että hän haluaa toivottaa sulle ystävänpäivää ja näin ollen olla myös ystäväsi. Jos nyt ei ihan sydänystävä niin ystävä kuitenkin. Olisit iloinen uudesta ystävästäsi!
Kaikki väännellään ja käännellään ja pohditaan puhki.
ventovieraalle ihmiselle, ei tarvitse olla ystävä
ventovieraalle ihmiselle, ei tarvitse olla ystävä
Mä tulkitsin tuon niin, että hän haluaa toivottaa sulle ystävänpäivää ja näin ollen olla myös ystäväsi. Jos nyt ei ihan sydänystävä niin ystävä kuitenkin. Olisit iloinen uudesta ystävästäsi!
Sanasta sanaan näin!
Ensin olit hänelle tuttava, nyt ystävä ja ehkä vuosien varrella jopa sydänystävä. Olet saanut ystävän, ole iloinen ja kiitollinen ja lähetä hymyssä suin hänellekin ystävänpäiväntoivotus :)
kasva aikuiseksi :D