Miksi uskovaiset ei saa harrastaa
Kommentit (12)
sukulaiseni webbisivuilta etta se on vaarallista, koska silloin sielu avautuu paholaiselle!!! Hui!
Haluaisin tarkempaa tietoa tasta!
perustuvat itämaisiin uskontoihin.
perustuvat itämaisiin uskontoihin.
mutta ihan tarkkaan ottaen miksi ei saa. Vai onko kristityn usko niin heikko etta menee heti parista jumpasta kumoon?
kun jos uskoo kristityn Jumalaan, ei voi palvoa itämaisia uskontoja, vaikkei menekkään heti "kumoon".
Minä en ainakaan HALUA, vaikken ole kiihkouskova ollenkaan :)
kun jos uskoo kristityn Jumalaan, ei voi palvoa itämaisia uskontoja, vaikkei menekkään heti "kumoon".
jonkin palvontaa? Minka?
AP
Minä en ainakaan HALUA, vaikken ole kiihkouskova ollenkaan :)
AP
jonkin palvontaa? Minka?
AP
En ole syvällisemmin perehtynyt itämaisiin uskontoihin, joten sinun on tehtävä se ihan itse, jos asia kiinnostaa.
Ne eivät kuitenkaan ole samanlaisia yksijumalaisia ja "palvontaa" edellyttäviä kuin islam, juutalaisuus ja kristinusko tai luonnonuskonnot. Itämaisissa on eri tavalla hyvä ja oikea elämä tärkeää, ja siihen liittyy henkinen hyvinvointi.
Perusssyy kai on juuri se "vääräuskoisuus".
joogasta kieltäytynyt.
Joten tee kysymys, että miksi se sukulaisesi ei saa harrastaa joogaa ja meditaatiota. Kysymyksen asettelusi oli täysin väärä kun laajensit sen koskemaan kaikkia uskovaisia.
Uskon, että tämä on sen sukulaisesi ihan oma juttu, eikä koske mitenkään kaikkia uskovaisia.
sen kummempaa kuin ateistin osallistuminen rukoushetkeen. Tottakai joku kristitty saattaa osallistua siihen aivan kuten joku ateisti voi hyvinkin rukoilla ajattelematta sillä olevan hengellistä sisältöä.
Jos sitä perimmäistä kysymystä ajattelet, kannattaa tutustua vaikka kymmenen käskyn ensimmäiseen käskyyn. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Ja itse kysymykseen pureudutaan kirjeissä enemmänkin, mutta tässä on nyt 1.Korinttolaiskirjeen 10. luvusta:
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. 28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.
Joogassa korostuu fyysinen, tiedollinen ja hengellinen itsekuri. Se hengellinen kuri ei kuitenkaan ole kristillistä, vaan muuta hengellistä. Kun kristinuskossa on yksi Jumala ja yksi Henki, se muu hengellisyys on uskontunnustuksessakin tunnustamamme opin vastaista.
sen kummempaa kuin ateistin osallistuminen rukoushetkeen. Tottakai joku kristitty saattaa osallistua siihen aivan kuten joku ateisti voi hyvinkin rukoilla ajattelematta sillä olevan hengellistä sisältöä.
Jos sitä perimmäistä kysymystä ajattelet, kannattaa tutustua vaikka kymmenen käskyn ensimmäiseen käskyyn. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Ja itse kysymykseen pureudutaan kirjeissä enemmänkin, mutta tässä on nyt 1.Korinttolaiskirjeen 10. luvusta:
Jos joku, joka ei usko, kutsuu teidät luokseen ja te otatte kutsun vastaan, älkää omantunnonsyistä kyselkö, vaan syökää kaikkea mitä teille tarjotaan. 28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on uhrilihaa", jättäkää se syömättä hänen vuokseen, omantunnon takia.
Joogassa korostuu fyysinen, tiedollinen ja hengellinen itsekuri. Se hengellinen kuri ei kuitenkaan ole kristillistä, vaan muuta hengellistä. Kun kristinuskossa on yksi Jumala ja yksi Henki, se muu hengellisyys on uskontunnustuksessakin tunnustamamme opin vastaista.
En kai sitten tunne joogaa ja meditointia riittavan hyvin, koska en tunne siina olevan mitaan hengellista. Erityisesti meditoinnissa, koska siina pyritaan olemaan kokonaan ilman ajatuksia.
mitä? :D