Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö oikein?

Vierailija
13.02.2012 |

Lapsi (13v) ei osannut kokeessa vastata kysymykseen "Mitä on imperialismi?" ja olimme käyneet tätä läpi monta kertaa. Laitoin lapseni kirjoittamaan vihkoonsa 100 kertaa: "Imperialismi on suurvallan pyrkimys laajan valtapiirin muodostamiseen".

Joskus rangaistuksetkin ovat välittämistä ja minä rakastan lastani.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällöllisesti tarkoittaa.Tuollainen yhden kuivakan lauseen toisto tuskin auttaa..

Vierailija
2/4 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei osaa jotain asiaa vaiko puute tiedoissa. Minusta se on puute tiedoissa ja silloin tarvitaan lisää oppimista eikä rangaistusta.

Olisit ennemmin laittanut lapsen katsomaan jonkun aiheeseen sopivan leffan tai lukemaan kirjan ja sitten olisitte keskustelleet, että YMMÄRTÄÄKÖ hän mitä imperialismi tarkoittaa. Se ymmärrys on kuitenkin lähtökohta, ei ulkoa oppiminen.,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ulkoaopettelun sijasta sisällön ymmärtämiseen ja soveltamiseen. Pyydä lasta itse, omin sanoin, kretomaan, mitä imperialismi on, mikä on suurvalta, mikä valtapiiri, miksi suurvalta haluaa sellaisen ja miten se siihen pyrkii ja -kaikkein tärkeimpinä kysymyksinä - mitä väliä sillä on aikansa muiden ilmiöiden tai hänen oman elämänsä nykymaailmassa suhteen.

Mä en itse olisi tuollaiseen rangaistukseen ryhtynyt. EN usko, että se varsinaisesti kannustaa oppimaan tai parantaa tuloksia. Ainakin oman, kieltämättä erilaisia ongelmia selättämään joutuneen, lapseni kohdalla se ei olisi toiminut.

Vierailija
4/4 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan