Sinä joka et syö enää 18 jälkeen mitään
Kommentit (47)
nukuttua hyvin, ellen syö kunnon iltapalaa. Ja kun syön, en ikinä kärsi univaikeuksista. Mietin tosissani, saako joku nukuttua HYVIN kun ei syö illalla.
ap
Ruuansulatus kuitenkin kuorimittaa elimistöä, joten liian täydellä vatsalla nukkuminen heikentää unen laatua. Onko tällä merkitystä, on toinen asia.
Toinen asia on se, että jos syön myöhemmin (yleensä päivällinen siis 18.00 eli en syö 18.30 jälkeen) niin tästä seuraa se, että yöllä helposti janottaa. Tämä ei sinänsä ongelma muuten, mutta jos esim. lapsi tai puoliso herättää, niin nukahtaminen on vaikeampaa.
Terveisin numero 2
Ja ihan oikeasti - nukun nimenomaan HYVIN.
Ja aamupalaakin syön yleensä vasta puolen päivän tienoilla.
En ainakaan herää nälkään koskaan jos sitä tarkoitat.
Periaatteessa saatan juoda kupin kahvia illalla ja ottaa pari pähkinää jos siltä tuntuu, mutta ei koskaan mitään tukevampaa
ihan yhtä hyvin, jos syön tai en syö. En ole ikinä (pienenä toki) syöny iltapalaa, paitsi perjantai iltana herkkuja ja sitten kylässä ollessa. Iltaruoka on meillä yleensä aina 17-17.30 välillä. Niin ja en syö iltapalaa siksi, koska jos syön, niin minulla ei ole sitten aamulla nälkä. Ja ilman aamupalaa en voi sitten lähteä töihin.
nukuttua hyvin, ellen syö kunnon iltapalaa. Ja kun syön, en ikinä kärsi univaikeuksista. Mietin tosissani, saako joku nukuttua HYVIN kun ei syö illalla.
ap
Mä olin tuollaisella dieetillä, enkä siis syönyt mitään 18-08, eikä nälkä herättänyt yöllä. Tosin tuo tapahtui kesäaikaan, ja varmaan lämpökin vei ruokahalua.
Itse koen, että painonhallinnan kannalta tärkeää on aina ollut syödä 5 x/pv. Jos lintsaan ruokarytmistä, niin alkaa jenkkakahvaa kerääntyä.
Syön itse aina aamupalan, lounaan (välipalasta olen vähän laiskotellut), päivällisen ja iltapalan. Ei tulis nukkumisesta mitään. Toki me kaikki ollaan yksilöitä. Niin, siis oon normaalipainoinen. Klo 18 sääntö (lihottaa jos syöt illalla) on täyttä potaskaa.
Se ikivanha uskomus, että iltasyönti lihottaa on ihan höpöhöpöä. Naurattaa ihan jos joku siihen vielä uskoo :)
Itse koen, että painonhallinnan kannalta tärkeää on aina ollut syödä 5 x/pv. Jos lintsaan ruokarytmistä, niin alkaa jenkkakahvaa kerääntyä. Syön itse aina aamupalan, lounaan (välipalasta olen vähän laiskotellut), päivällisen ja iltapalan. Ei tulis nukkumisesta mitään. Toki me kaikki ollaan yksilöitä. Niin, siis oon normaalipainoinen. Klo 18 sääntö (lihottaa jos syöt illalla) on täyttä potaskaa.
Syöminen lihottaa aivan yhtä paljon, söi milloin tahansa. Iltasyömisen ongelma voi olla joillekin se, että se on ajanvietettä.
Perusrytmi on se, että syön 2-3 ateriaa päivässä - eli lounas, välipalaksi hedelmä ja päivällinen. Tällä paino laskee/ pysyy vakiona. Iltapalan syömättömyyteen nyt ei ole mitään diettisyytä - se vain on turha ateria.
Itse koen, että painonhallinnan kannalta tärkeää on aina ollut syödä 5 x/pv. Jos lintsaan ruokarytmistä, niin alkaa jenkkakahvaa kerääntyä. Syön itse aina aamupalan, lounaan (välipalasta olen vähän laiskotellut), päivällisen ja iltapalan. Ei tulis nukkumisesta mitään. Toki me kaikki ollaan yksilöitä. Niin, siis oon normaalipainoinen. Klo 18 sääntö (lihottaa jos syöt illalla) on täyttä potaskaa.
BMI on 20,4.
t. se joka ei yleensä syö välillä ilta 18-päivä 12 ja nukkuu hyvin. Periaatteessa siis syön vain päivisin välillä 12-18, eli kuuden tunnin aikana. Pieni "aamupala", tuhdimpi oikea ruoka ja illalla kevyt iltapala. Herkuttelut ja juhlat tietty erikseen.
Se ikivanha uskomus, että iltasyönti lihottaa on ihan höpöhöpöä. Naurattaa ihan jos joku siihen vielä uskoo :)
Miksi pitäisi syödä 18 jälkeen -senkö taki, ettei se lihtoa? Muulloin syöminen sitten lihottaa?
Tämä oli tahallinen väärinymmärrys, mutta miksi illalla pitäisi sitten syödä?
että mitä vähemmän syö, sen vähemmän lihoo... Mä olen itse tuollaisella "dieetillä" laihtunut parissa viikossa 4 kiloa. Että revi siitä.
kysyisin vain, että nukutko yöllä hyvin?
Veikkan että parin kolmen päivän päästä voi olla aika nälkä, mutta hei tämä uusinta uutta vauva palstan brutaali dietti, viikko syömättä niin kilot karisee ja elämä hymyilee, ensi viikolla aloitan vauva palstan brutal total expired volume dietin, kuukausi ilman hiilihydraattia, ja hu hu mikä kunto, oi oi, voin ostaa ykkösluokan lipun Auschwitziin, sieltähän nämä totaali dietit on alunperin kotoisin, Rudolf Höss niitä kehitteli...
Syöminen lihottaa aivan yhtä paljon, söi milloin tahansa. Iltasyömisen ongelma voi olla joillekin se, että se on ajanvietettä.
Perusrytmi on se, että syön 2-3 ateriaa päivässä - eli lounas, välipalaksi hedelmä ja päivällinen. Tällä paino laskee/ pysyy vakiona. Iltapalan syömättömyyteen nyt ei ole mitään diettisyytä - se vain on turha ateria.
Ei aivan näin. Kyllä kalorimäärien lisäksi vaikuttaa aineenvaihdunta. Jos syö esim. 2 x/pv, voi ainakin laihduttajalla käydä ns. säästöliekki-ilmiö. Jos ei syö klo 18 jälkeen, eikä aamupalaakaan ennen puolta päivää... siinähän tulisi 18 tuntia ilman ravintoa. Melko hyvä paasto. Siihen kun vetää rekkamiehen pasta-annoksen, on elimistö ihmeissään.
En siis väitä että juuri sinä toimit näin.
että mitä vähemmän syö, sen vähemmän lihoo... Mä olen itse tuollaisella "dieetillä" laihtunut parissa viikossa 4 kiloa. Että revi siitä.
Ei sillä ole mitään väliä mihin kellonaikaan syöt. Pääasia on että syöt vähemmän kuin kulutat. Voi ristus sentään että ihmiset ovat yksinkertaisia :)
Ei sillä ole mitään väliä mihin kellonaikaan syöt. Pääasia on että syöt vähemmän kuin kulutat. Voi ristus sentään että ihmiset ovat yksinkertaisia :)
Mitä järkeä siinä olisi, että pitäisi sen paaston päivällä, kun tarvitsee energiaa päivän toimiin? Onko täällä joku väittänyt, että sillä ajankohdalla on merkitystä lihomisen kannalta?
Tämä on varmaan vain tottumiskysymys. Minulla on iltasyömisen jälkeen tuskainen ja täysi olo, vaikka söisinkin tosi vähän. En koskaan herää yöllä nälkään (janoon kyllä), mutta aamupala maistuu.
En juurikaan syö pastaa, leipää, perunoita tmv. En myöskään punaista lihaa. Syön kalaa, kanaa ja kasviksia. Ruisleipää tosin joskus.
Enkä aina ole tuota 18 tuntia syömättä, mutta hyvin usein, kun näin kotona ollessa on vapaammat aikataulut. Töissä ollessa söin aamupalan ennen töihin lähtöä, mutta sitten kävi monesti niin etten ehdi syödä työpäivän aikana mitään, joten söin vasta ruuan 17 aikaan ja sitten kenties 19 aikaan jotakin pientä. Tai sitten en.
Syöminen ei ole elämän tarkoitus, kunhan syö sen verran että elää. :D
olen mutta en vain nälkäinen enää illalla. Syön kunnon aamupalan, lounaan, pähkinöitä välipalaksi ja päivällisen kotona klo 17. 2 lämmintä (oikeastaan 3, aamiaisella munakas) ateriaa päivässä.
Ei kukaan enää luule että iltasyöminen lihottaisi erityisesti:) Kyllä se on päivän kokonaiskulutus mikä vaikuttaa.
En nuku, jos sorrun syömään.