Paljastus miehistä T: miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen
Työskentelen miesvaltaisella alalla ja siksi minulla on laaja tuttavapiiri, joka koostuu miehistä.
Paljastus: miehet puhuvat toisistaan selän takana ja ovat kateellisia toistensa palkoista, perinnöistä ja ulkonäöstä. Eli jos tuntemasi miehet ovat rehtejä ja suoria, et vain tunne heitä tarpeeksi hyvin tai he eivät luota sinuun. Unohdetaan siis sanonta: nainen on naiselle susi.
Kommentit (51)
ja juoruavat, kiukuttelevat, väsyvät helposti ja tosiaan tuo että sanomani asia saa painoarvoa sitten kun joku mies porukasta toistaa sen, olkoon vitsi tai uusi idea tai mikä tahansa. Ihan yliarvostettu sukupuoli, samanlaisia ihmisiä kuin naisetkin mutta vähemmän sitkeitä. Toisaalta inhoan niitä naisia jotka heittäytyvät liikaa naisiksi ja autettaviksi kun he eivät muka ymmärrä kun ovat naisia. Yäks...
Ikävimmät juoruilu- ja kiusaustyöpaikat ovat naisvaltaisia. Sekä seurakunnat.
Että miesten juoruilusta valittavat vastaajat taitavat asua Etelä-Suomessa? Itse olen monella paikkakunnalla asunut, paljon muutenkin maailmaa nähnyt, ja minusta etelän miehissä (n. Tampereen kohdalta etelään) on selkeä ero muun Suomen miehiin nähden. Ovat sosiaalisempia, mutta samalla myös juuri puhuvat todella paljon enemmän selän takana.
Ehkä se sittenkin pitää paikkansa, että etelässä miehet oikeasti ovat akkamaisempia?
Olen itse Lapista kotoisin, nyt kymmenisen vuotta asunut Tampereen eteläpuolella eri paikkakunnilla. Ja ihan samanlaisia ne miehet on pohjoisessa ja etelässä. Tosin pohjoisessa ehkä tosiaan on enemmän epäsosiaalisia jurottajia (onko se nyt sitten miehekäs piirre, ei ainakaan positiivisessa mielessä). Ja molemmissa Suomen päädyissä olen kyllä "saanut kunnian kuulua" miesten juorupiireihin.
Ehkä sinä vain et ole päässyt tarpeeksi lähelle pohjoisen miestä? Onhan se harvinaisempaa.
Naisten juoruilu on näkyvämpää, koska naisilla on laajemmat sosiaaliset piirit. Muita ihmisiä ruoditaan avoimemmin. Miehillä se keskittyy enemmän klikkeihin, joihin ei pääse yhtä helposti sisälle.
Siksi minua surettikin sen eilisen ketjun naiset, jotka tunnustautuivat ihmisiksi jotka eivät tule toimeen naisten kanssa. Todellisuudessa he ovat ihmisiä, joilla ei ole läheisiä ystäviä kummassakaan sukupuolessa.
kuin hetskut eli eivät ollenkaan ap:n kuvailemia.
i]Siksi minua surettikin sen eilisen ketjun naiset, jotka tunnustautuivat ihmisiksi jotka eivät tule toimeen naisten kanssa. Todellisuudessa he ovat ihmisiä, joilla ei ole läheisiä ystäviä kummassakaan sukupuolessa.
[/quote]
Tästä sainkin innoituksen kirjoittaa aloituksen, olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.
ap
koodarina eli erittäin miesvaltaisessa työssä. Täällä ei töissä ihmiset puhu mitään toisilleen henkilökohtaisista asioista, on hyvin hiljaista muuta kuin silloin kun on pakko puhua työasioiden takia. Nekin asiat aina kun mahdollista hoidetaan mieluummin sähköpostin tai Office Communicatorin kautta kuin puhumalla. Mulle sopii mainiosti tällainen työyhteisö, olen itsekin syrjäänvetäytyvä ja ihmispelkoinenkin.
kuin hetskut eli eivät ollenkaan ap:n kuvailemia.
En usko, että seksuaalisella suuntautumisella on asian kanssa mitään tekemistä. Tunnen myös homoja ja he ovat monin paikoin ihan samanlaisia miehiä kuin muutkin, osa juoruaa, osa ei tykkää haukkua turhaan. Hekin tosin haukkuvat ja ovat kateellisia, mutta eivät omasta mielestään turhaan. :)
ap
jossain yliopistossa, jossa tulos, että miehet juoruavat enemmän kuin naiset!! Itsekin hämmästyin tätä tietoa!
Toisekseen ystäväni, joka oli Vennään maalla töissä sillon lähes 40-vuotta sitten kertoi miten hän oppi inhoamaan ´´kunnon´´ suomalaisia miehiä. Nämä perheenisät ja aviopuolisot olivat sieltä pahimmasta päästä pettäjiä! Lisäksi olivat niin moukkia, että räävittelivät aamuisin näitä naisia, joille maksoivat!
"miesten kanssa on helpompi työskennellä"
näin uskovat kuuluvat usein siihen ryhmään, jotka miellyttävät, arastelevat, kikattavat, pelkäävät ja ihailevat liikaa miehiä, joko kasvatuksen tai puutteen vuoksi!!
ehdoton plussa työkavereille jotka ovat kaikki miehiä.
Kun olin eroamassa ex-miehestäni ja ex oli hankala ja uhkaileva, työkaverini ilmoittivat että jos tarvitsen apua, minkälaista vaan, he auttavat.
Ja se tuli vähän jokaiselta mieheltä, erikseen, ja tuntui tulevan sydämestä.
Mä tykkään mun työkavereistani, heistä kaikista.