Auttakaa matkustelematonta yh-äitiä!
Tarkoitus lähteä kesällä edulliselle reissulle 12v vilkkaan ja liikunnallisen pojan, sekä 5v mielikuvituksellisen esteetikkotytön kanssa. Yksin lasten kanssa reissatessa olisi tärkeää, että kaikki sujuu helposti, pojan takia olisi kivaa jos pääsisi helposti uimaan, sukeltamaan tms ja tytön takia olisi tosi kiva jos olisi kaunista luontoa, arkkitehtuuria, katseltavaa, ihmeteltävää, koettavaa...
Suositelkaa jotain armaat palstalaiset!
Kommentit (6)
mutta ensimmäisenä tulee mieleen Italia ja siellä Garda tai vaihtoehtoisesti Amalfin rannikko.
Garda on kaunis ja kirkas(ja melko viileä, mutta helteellä tuo ei haittaa) järvi, siellä on mahtavat vuoret, järviristeilyt, Monte Baldo jolle kivuta ja retkelle voi mennä vaikkapa Venetsiaan. Amalfin rannikolla taas on kauniit maisemat ja retkelle voi mennä Pompeijiin.
Kreikasta ja Espanjastakin löytyy paljon kohteita, joissa voi yhdistää rantaloman ja kulttuurin. Eikä Turkkikaan varmasti ole huono vaihtoehto. Ystäväperhe varasi juuri reissun Turkkiin, hotelliin, jossa oli todella hieno allasalue liukumäkineen. Olisiko ollut joku kiipeilyhärvelikin keskellä allasaluetta. Kohdetta en muista, mutta näytti uinnista ja auringosta pitävien lasten unelmapaikalta.
Siellä polttopullot lentää ja ihmisiä hakataan summittaisesti
saati sitten vilkkaan pojan. Haluatko ulkomaille vai kotimaahan vai minne? Millainen ilmaston pitää olla? Mikä on hintaraja?
Ihan riippuu vanhemmista, mitä lastensa kanssa tekevät ja mihin ohjaavat. Kaikki lapset eivät ole sittenkään kiinnostuneita, mutta jotkut ovat.
ei ap
sen verran puutun keskusteluun, että suosittelen jotain pakettimatkaa, esim Finnmatkojen Blue Villaget on ihan parhaita kun oot yksin lapsen kanssa matkalla. Ite oon reissannut omani kanssa juuri Blue Villageissa, lapsen ollessa 3,4,5, ja 6 v. Neljä eri matkaa siis, joista osa parin viikon matkoja.
Niissä on aina aktiviteettia lapsille, tekemistä ja jopa seuraa - se 12 v saattaa kaivata altaalla oman ikäistä seuraa, jota tuollaisissa paikoissa löytyy aina. Ollaan tykätty myös all inclusive -lomista, ne on olleet kaikkein vaivattomimpia ja rentouttavimpia lomia lapsen kanssa. Ainakaan minun lapseni kärsivällisyys ei riitä illalla siihen, että kun koko päivä ollaan oltu altaalla ja uitu, pitäisi illalla lähteä jonnekin samoilemaan ja etsimään "jotain kivaa paikkaa missä syödä", vaan parasta on se, että on päässyt hotellilla syömään. Olen kaikilla all inclusive -lomilla syönyt vain hyvää ruokaa, vaihtoehtoja on todella paljon ja aina löytyy jotain erityisen maistuvaa sekä minulle että lapselle. Valikoimmaa on ranskalaisista mustekalaan, ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.
Olen itse tosi omatoiminen matkaaja, reissannut ja ollut oppaanakin vuosia ympäri maailmaa, ja aikusten kanssa en ikinä lähtisi Blue Villageen, mutta yksin lapsen kanssa se on niin oikea valinta, kuin vain voi olla.
Selaa ensin esim Finnmatkojen Blue Village -tarjonta, ja katso, löytyykö sieltä teille sopivaa kohdetta kesäksi.
saati sitten vilkkaan pojan. Haluatko ulkomaille vai kotimaahan vai minne? Millainen ilmaston pitää olla? Mikä on hintaraja?