Kivat naapurit, mutta talo
¤Ärsyttää naapurin hieno talo ja kun kaikki meillä vierailevat ihailee ja kuolaa taloa. Oma talomme valmistui puolivuotta sitten ja aina kun meille tulee ekaa tai tokaa kertaa jotkut vieraat, se on niin OIH!, mikä talo teidän naapurissa! Ja sitten sanotaan että "onhan teill ihan nättiä, mutta itse tykkään enemmän tuosta naapurinne talosta..." IHmiset eivät osaa käyttäytyä
Kommentit (14)
MUa harmittaa ne "hienotunteiset ystävät". Mulla ei ole mitään syytä olla kade naapurille, koska painitaan ihan eri kastissa. Tosi kivoja, mutta myös omin ansioin varakkaita ihmisiä.
Ai ei ole sinun mielestä tökeröä alkaa heti pihaan tullessa naapurin taloa? sisällä joka kohdasta kysytään, että minkälainen takka tai vessa tai keittiö on naapurissa ja sitten todetaan vain että ei mihinkään hienoon ole varaa tavallisilla.
Hienous on suhteellista.
MUa harmittaa ne "hienotunteiset ystävät". Mulla ei ole mitään syytä olla kade naapurille, koska painitaan ihan eri kastissa. Tosi kivoja, mutta myös omin ansioin varakkaita ihmisiä.
Ai ei ole sinun mielestä tökeröä alkaa heti pihaan tullessa naapurin taloa? sisällä joka kohdasta kysytään, että minkälainen takka tai vessa tai keittiö on naapurissa ja sitten todetaan vain että ei mihinkään hienoon ole varaa tavallisilla.
Hienous on suhteellista.
edelleenkä en tajua,miten se on sulta pois,jos joku kehuu naapuria. en vaan ymmärrä.
en minäkään tajua. Eräs tuttavani on tätä mieltä ja jaksaa suuttua aina.
Tein aloituksen teidän mielipiteisiin tutustuakseni.
Eli kysyinpähän vain;) AP
en minäkään tajua. Eräs tuttavani on tätä mieltä ja jaksaa suuttua aina.
Tein aloituksen teidän mielipiteisiin tutustuakseni.
Eli kysyinpähän vain;) AP
musta tommoisesta aiheesta on tyhmää mustasukkaisuutta. siksi en ymmärrä.
on huonotapaista kehua naapurin taloa, jos ensimmäisrtä kertaa tulee katsomaan teidän valmistunutta taloanne.
Juuri tuollainen möläyttelijä on oma mieheni,jota saan sitten vierailuilla hävetä, kun huomaamattaan mollaa muita.
Kyllä minusta siinä on aineksia loukkaantumiseen. Eiväthän vieraat ole tulleet naapurille kylään, joten on aivan aiheetonta ja epäkohteliasta kysellä naapurin talosta tai ylipäätään ihailla ja vertailla taloja.
Toki ymmärrän sen spontaanin ensireaktion, jolloin voidaan vähän möläyttääkin, että ohos, mikä talo naapurissa. Mutta se siitä sitten, sitten kehutaan isäntäväen taloa, ihaillaan puutarhaa ja tutustutaan talon sisustukseen eikä mainita sanallakaan naapurin tai kenenkään muunkaan taloa!
Mielestäni kuuluun normaaleihin käytöstapoihin, ja ap:n ystävällä (?) on syytäkin olla loukkaantunut, jos vieraat eivät osaa käyttäytyä.
Ostettiin 12v. sitten, -80-luvulla valmistunut ok talo.
Jo heti esittelyssä kiinitin huomioni,naapurin, erittäin kauniiseen,erikoisesti muotoiluun, valkolohkotiiliseen taloon.
Ensivisiitille tulleille vieraille, selvitimme vastapäisen talon upean ulkonäön (kukaan ei eksynyt).
Talossa on kuitenkin paljon huonojakin puolia (itse ovat kertoneet), L-mallin vuoksi, takapihalla ei tahdo menestyä minkäänlaiset kasvit, sekä on liian varjosa ja kylmä oleskella kesäisin, nurmikko lähes pelkkää sammalta.
Katolta täytyy käydä pudottamassa lumet, joka talvi, ei putoo itekseen, millään.
Sisätilat on sokkeloiset ja epäkäytännölliset.
Etupihaa ei juuri ole, hätäselti auto mahtuu.
En kadehdi talon ulkonäköa. Kiva kun on mukavat naapurit:)
taloilla joiden hintapyyntö alkaa puolesta miljoonasta. Niiden autotkin on noin 50 kertaa kalliimpia kuin meidän auto. Ei haittaa :)
Kadun viimeinen talo tien päässä, komeat portit ja upea iso puutalo (ja ennen kun kehuskelusta aletaan syytellä niin en ole tätä taloa ostanut enkä muutenkaan voi ottaa tästä mitään kunniaa, peritty talo) kaupan päälle vielä hoidettu iso tontti.Naapurit ovat sanoneet juuri ap:n tapaan että kaikki tätä ihastelevat..mutta arvatkaapa mitä, sähkölaskut on ihan sikamaiset, silti talo on hyytävän kylmä talvella, pihan kasvit vaativat järjettömän paljon nyppimistä ja minä ikävöin takaisin vanhaan kerrostalokotiini;) ..mutta myönnetään että on se kivaa kun muut ihastelee.
Mua ei kiinnostas tippaakaan mikään talo / talot.
Oon tosi tyytyväinen meidän ihanaan kerrostalokolmioon.
Näpsäkkää siivota ja pitää järjestyksessä.
En edes haluaisi isompaa asuntoa enkä varsinkaan taloa,koska olen melko mukavuudenhaluinen.
Kyllä minusta siinä on aineksia loukkaantumiseen. Eiväthän vieraat ole tulleet naapurille kylään, joten on aivan aiheetonta ja epäkohteliasta kysellä naapurin talosta tai ylipäätään ihailla ja vertailla taloja. Toki ymmärrän sen spontaanin ensireaktion, jolloin voidaan vähän möläyttääkin, että ohos, mikä talo naapurissa. Mutta se siitä sitten, sitten kehutaan isäntäväen taloa, ihaillaan puutarhaa ja tutustutaan talon sisustukseen eikä mainita sanallakaan naapurin tai kenenkään muunkaan taloa! Mielestäni kuuluun normaaleihin käytöstapoihin, ja ap:n ystävällä (?) on syytäkin olla loukkaantunut, jos vieraat eivät osaa käyttäytyä.
Ymmärrän tätä tuttavaani todellakin. Ja hän on itse sydämellinen ihminen, joka on moitteeton käytökseltään. Se heidän "tavallinen talo" on kuitenkin sen verran uudenaikainen, että monelle sekin on pelkkä unelma. Siksi mietinkin tuota ihmisten ymmärtämättömyyttä huomioida ja suhteuttaa asioita.
Kuitenkin olen pariin kertaan sanonut hänelle, että osa vain ei huomaa käytöstään, jolloin ei kannata ottaa itseensä. Mitä tärkeämpi joku asia on jollekin sitä helpommin loukkaantuu. Se on ymmärrettävää.
Kiitos mielipiteistänne.
älväri, muurametalo, finndomo tai muu parakki, niin vaikea siitä on mitään kehumista löytää...
Miksköhän tommoset tylsät köyhäily-parakkitalot onkin nykyään niin yleisiä...
Pk-seudulla kyllä ymmärrän kun tonttiin menee niin paljon rahaa, mutta muualla Suomessa luulis että kun tekee sen oman elämänsä suurimman investoinnin, niin laittais sitten rahat kiinni johonkin kunnolliseen.
kumpaa sä nyt teet? ymmärrät vai et ymmärrä kaveriasi??
hieman ristiriitaista kirjottelua!
onhan se tuokin aihe olla kade..