G: Ärsyttävimmät käytöstavat Facebookissa! Aloitan:
- Raportoidaan julkisesti liian henkilökohtaisia asioita, kuten sydänsuruja tai seksielämää
- Kirjoitetaan kantaaottavia tilapäivityksiä esim. politiikasta tai uskonnosta, ja sitten hyväksytään vain omaa mielipidettä myötäilevät kommentit, muut poistetaan
- Kirjoitellaan epämääräisesti, vihjailevasti asioista eikä paljastateta mistä on kyse
Ai että kun tekisi mieli poistaa muutama "kaveri" em. perustein.
Kommentit (118)
Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.
Sen graduntekijän elämä on sillä hetkellä paljolti sitä gradua, on vähän outoa, että pitäisi alkaa salailla kuulumisiaan, että joku vähemmän koulutettu ei ala paheksua:) Yhtä lailla muutkin ihmiset päivittää juuri niitä asioita, mitä sillä hetkellä kuuluu, miksi siis graduntekijä ei päivittäisi fb-viesteihinsä noita asioita.
Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.
Sen graduntekijän elämä on sillä hetkellä paljolti sitä gradua, on vähän outoa, että pitäisi alkaa salailla kuulumisiaan, että joku vähemmän koulutettu ei ala paheksua:) Yhtä lailla muutkin ihmiset päivittää juuri niitä asioita, mitä sillä hetkellä kuuluu, miksi siis graduntekijä ei päivittäisi fb-viesteihinsä noita asioita.
Mä oon se joka tuon mainitsi ja tarkensin kyllä tuolla aiemmin mitä tarkoitin...
on ne, jotka julkaisee kuvia tai päivityksiä MUIDEN tekemisistä, ja on niin idiootteja ettei tajua miksi muut niistä suuttuu.
vähän ohi... ei sinne olekkaan tarkoitus päivitää vain tärkeitä tapahtumia vaan jokainen päättää henkilökohtaisesti mitä elämästään kertoo.
Monet kertoo ihan kaiken ja miksei? Mä kestän sen kyllä. Ei mulla ainakaan olis kauheen usein päivitettävää jollen saisi päivittää arkisista asioista. Tuon välityksellä on myös helppo kertoa ystävilleen että välittää heistä, meistä ei moni sitä sano päin naamaa että oletpa hyvää seuraa, mutta tonne sen voi päivittää jos on vaikka ollut hyvässä seurassa syömässä.
Mua ei oikeestaan ahrmita kuin ne youtobe päivittelijät, huonoja biisejä lista tolkulla mut ne olenkin piilottanut.
Onko tämä ryhmä jo mainittu?
Minusta on ok, kertoa, että ollaan influenssassa tai muuten sairaana, mutta sitten on oma joukkonsa nämä kipuilijat. Yksikin kaveri päivittä joka päivä tyyliin: "tänään vasemmassa ranteessa pistelyä." Seuraavana päivänä: "Nyt pistelyä ja poltetta myös sormien nivelissä, ranne alkaa jo helpottaa". Sitten: "Sormet turtana! Kertokaa voiko tämä olla fibromyalgiaa?" Sitten listataan kaikki lääkkeet mitä on käytetty sinä päivänä näihin kipuihin.
Yksi yhteinen ystävämme on keuhkojensiirtojonossa ja ei valita koskaan. Ehkä siksi tuo "kipuilu" on hieman huvittavaa.
Kaikenlaisia päivityksiä on ihan kiva lueskella, välillä joillakin on koko ajan sitä samaa päivästä toiseen. Eniten kyllä ottaa, tietenkin omasta maailmankuvasta johtuen, nämä
NEEKERIN
jankuttajat päähän. Hävettää ja vituttaa tuollaiset rasistit.
Muutama vinkki:
- tarkastakaa yksityisasetuset
- asentakaa FB Purity
- piilottakaa joidenkin ärsyttäjien tilapäivitykset ja käykää sillon tällön heidän seinillään katsomassa jos kiinnostaa
Mä olen piilottanut muutaman "salille. kaljalle. matkustelua. filosofiaa"-tyypin päivitykset ja tiedän vastaavasti että jotku varmaan mun päivitykset piilottaa (usein liittyy lapsen tekemisiin ja on jotain "hassua") ja olen myös omat tilapäivitykseni estänyt tietyltä ryhmältä kavereita.
Voishan sitä tietty miettiä sitä, miks joku tietty asia ärsyttää itteä niin kovasti..
"Jos haluat olla ystäväni tänä vuonna, klikkaa tykkää". "Jos saan soittaa sinulle murheistani mihin aikaan tahansa, klikkaa tykkää". Jos et ole maailman paskin ja itsekkäin tyyppi, klikkaa tykkää.
en olekaan maailman kaunein ja hauskin ja sosiaalisin, minullakin on oikeus elää". Ja sitten kaikki nämä tällaiset viestit seinälle, joka ikinen päivä ja monta päivässä. Mistä ne löytää näitä?
ja mun mielestä alkaa ne ihmiset saada kunnioitusta, jotka sen tekee. Nimittäin moni puhuu, että pitäis jättää koko fb kun on niin paska, mutta ei uskalla kun jos siellä on sittenkin jotain.
Klik vain tili pois ja parin päivän päästä huomaat, että ei edes ärsytä mikään niin paljon kun ei tarvitse lukea niitä typeriä päivityksiä. Siis ihan oikeasti.
Ja miksi eka syy, miksi poistin tilin, oli se aikuisten ihmisten hiekkalaatikkoleikki. En keksinyt mitään päivitettävää vähän aikaan kun en jaksanut kirjoitella, että töihin ja kiva päivä ja lenkillä ja lunta tulee. Eikös sieltä kirjoittanut yks puolituttu, että olenko piilottanut häneltä päivityksiä kun mulla ei niitä nykyään ole kovin paljon. Siis ...
No toinen tapaus oli sitten se, että kaverin kaveri siivosi kaverilistaansa. Siitäkös pari puolituttua veti herneet nenään ja nousi kamala sota. Ja ihan vain sen takia, että tämä kyseinen ihminen oli halunnut siivota listansa siksi, että ei paljon käyttänyt koko fb.tä ja oli ajatellut, että turhaan siellä roikkuu puolituttuja ihmisiä kavereina. Nyt netissä hiekkalaatikolla lapiot kalskuu kun haukkuvat toisiaan, kuka on kenenkin kaveri ja kuka ei.
No presidentinvaalit oli kyllä aika uskomatonta puuhaa ja juuri ne Haaviston kannattajat....
mulla taas niinistön kannattajat sekosivat
Jo puoli vuotta sitten huomasin, että ihmiset ahdistuvat toisten kirjoituksista ja päätin nostaa kytkintä. Paljon parempi on olla poissa ja keskittyä omaan mukavaan elämään. Riittää kavereiden kanssa juteltavaa tavatessa, kun ei ole jakanut elämäänsä sosiaalisessa mediassa. Miksi käytätte aikaanne ärsyyntymiseen?
miksi nelikymppiset naiset "muruttelee" toisiaan fb:ssä (ehkä sit muutenkin?) "Ihanaa syntymäpäivää, muru!". "Ihana kuva, muru!" "Illalla nähdään, muru!" "Oli tosi hauskaa, muru"
Minusta se on ainakin kätevä ja edullinen tapa pitää yhteyttä ystäviin. Jos jonkun päivitykset ärsyttää, niin olen laittanut ne piiloon, että en näe niitä ja jotkut poistanut kokonaan kavereista. Onhan siellä niitä jotka hehkuttelee elämäänsä ja koittaa sillä saada tykkäyksiä mahdollisimman paljon, mutta mitäpä niistä välittämään.
Minä asun eri kaupungissa kuin mistä olen kotoisin ja fb:n ansiosta näen ystävieni lapsia ja heidän kehitystään, voin vaihtaa kuulumisia ilmaiseksi ja jopa löytää kadoksissa olleita ystäviäni. Minusta fb on ihan hyvä, kunhan sieltä osaa olla välilä poiskin.
Mä oon se joka tuon mainitsi ja tarkensin kyllä tuolla aiemmin mitä tarkoitin...
Niin se sun tarkennus oli se, että sinua ärsyttää kaikki "kivan" hehkutukset, jos käy syömässä sushia niin sitä ei saisi hehkuttaa? Ehkä sitten itsellä on kavereina sekä näitä graduntekijöitä että noita sushinsyöjiä, en oikein osaa ajatella, että se olisi pätemistä.:) Itseasiassa itse laitoin juuri päivityksen, kun olimme käyneet uudessa sushipaikassa, koska minulla on sellaisia fb-kavereita, joita tuollainen voisi myös kiinnostaa.
Minulla on myös harrastus, jonka harrastajat laittavat päivityksiä tapaan "tänään paistoi aurinko, oltiin liikkeellä siellä ja siellä, harrastettiin xx:ää, kylläpä oli huippu päivä, kiitos kaikille". Minulle, xx:n harrastajalle taas on kiva lukea tuollaisia hehkutuksia ja uskon myös, että noilla hehkuttajilla on ollut kivaa. Enkä ymmärrä, kuka voi hermostua niistä hehkutusviesteistä, ehkä sitten vaan ei ole omaa elämää?
Olin kuvitellut, että ihmiset oikeasti laittaisi sinne päivityksiä elämästään kavereille ja sukulaisille.
Sehän olikin kilpailua kenellä on huipuinta ja voimaannuttavinta ja mitä muita niitä idioottimaisia juttuja olikaan.
Kukaan ei oikeasti kertonut mitään oikeasta elämästä. Pelkkää "leivoin tänään omenapiirakkaa, että muru saa massun täyteen kun tulee töistä. nams me maistellaan sitä sitten illalla ja ollaan viekuikkain" Plääh...
Joo, odotukset oli ihan erit ja petyin naamakirjaan. Lopetin tilin ja olen todella tyytyväinen, ettei mene enää aikaa hukkaan siihen.
Olin kuvitellut, että ihmiset oikeasti laittaisi sinne päivityksiä elämästään kavereille ja sukulaisille. Sehän olikin kilpailua kenellä on huipuinta ja voimaannuttavinta ja mitä muita niitä idioottimaisia juttuja olikaan. Kukaan ei oikeasti kertonut mitään oikeasta elämästä. Pelkkää "leivoin tänään omenapiirakkaa, että muru saa massun täyteen kun tulee töistä. nams me maistellaan sitä sitten illalla ja ollaan viekuikkain" Plääh... Joo, odotukset oli ihan erit ja petyin naamakirjaan. Lopetin tilin ja olen todella tyytyväinen, ettei mene enää aikaa hukkaan siihen.
Ne "tykkää ja jaa" ja joku oman bisneksen mainostaminen esim. Oriflame-mainokset, joita on vähän väliä koko etusivu täynnä.
Mitä olisit halunnut lukea? Kyllä mulla riittää niitä oman elämän raportoijia ihan riittämiin.
Olin kuvitellut, että ihmiset oikeasti laittaisi sinne päivityksiä elämästään kavereille ja sukulaisille. Sehän olikin kilpailua kenellä on huipuinta ja voimaannuttavinta ja mitä muita niitä idioottimaisia juttuja olikaan. Kukaan ei oikeasti kertonut mitään oikeasta elämästä. Pelkkää "leivoin tänään omenapiirakkaa, että muru saa massun täyteen kun tulee töistä. nams me maistellaan sitä sitten illalla ja ollaan viekuikkain" Plääh... Joo, odotukset oli ihan erit ja petyin naamakirjaan. Lopetin tilin ja olen todella tyytyväinen, ettei mene enää aikaa hukkaan siihen.
miksi nelikymppiset naiset "muruttelee" toisiaan fb:ssä (ehkä sit muutenkin?) "Ihanaa syntymäpäivää, muru!". "Ihana kuva, muru!" "Illalla nähdään, muru!" "Oli tosi hauskaa, muru"
AARGH!
Ja se sen hyvä seura on aina miesystävä tai lapset.