Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ärsyttävimmät käytöstavat Facebookissa! Aloitan:

Vierailija
10.02.2012 |

- Raportoidaan julkisesti liian henkilökohtaisia asioita, kuten sydänsuruja tai seksielämää

- Kirjoitetaan kantaaottavia tilapäivityksiä esim. politiikasta tai uskonnosta, ja sitten hyväksytään vain omaa mielipidettä myötäilevät kommentit, muut poistetaan

- Kirjoitellaan epämääräisesti, vihjailevasti asioista eikä paljastateta mistä on kyse

Ai että kun tekisi mieli poistaa muutama "kaveri" em. perustein.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raportoi jokaikisen liikuntasuorituksensa Facebookissa. Ymmärrän jos on oikeasti jokin jengi joka tsemppaa toisiaan ja siinä kommunikoinnissa on jotain mieltä. Mutta kun tää tyyppi ei saa siihen edes mitään kommentteja. Joku sukulainen saattaa tökätä tykkää-nappia.

Vierailija
22/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tuohon fb:hen liittynyt, enkä halua liittyä. Exän nyxä oli sitten siellä haukkunut mut, että ei sillä ole edes ketään kavereita kun ei tuu tänne jne...

Juu, en ole erakko, tapaan kaverini mieluumin irl eller mobile phone ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kulinaristiystäviä ja muutama pitää ruoka- tai leivontablogia ja niitä "mainostavat" myös kuvilla.

Harrastus sekin, joku päivittää zumbasta 7 x viikossa.

Vierailija
24/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: "Olisko hyviä kakkuvinkkejä mitä vois leipoa 5 veeen synttäreille?"

Vastausehdotuksia:

1) mä ainakin rakastan punssikakkua

2) ööö...kahvi-konjakkikakku?? Mä ainakin tykkäisin (mikä liittyisikään kaverin lapsen 5-vuotissynttäreihin luontevammin kuin "mä ainakin")

3) Ei mitään kakkuja, tee mieluummin terveellistä kinkkukiusausta!

4) haha, mun enolla oli 5-kymppispäivillään TISSIKAKKU!!! Hervottomat marsipaanidaisarit!! Ai niin, mitäs sä kysyitkään.... (jne.)

5) Sopulikakku?

6) MITÄ! Onks SULLA lapsia??

Kyllähän noita vastausia aina keksii, niiden toteuttaminen taas on ihan eri asia.

Vierailija
25/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivän aterian, jos on syönyt terveellisesti tai sitten muuten vaan on "erikoista" ruokaa. Huvittavinta on, että tätä samaa on jatkunut jo 1½ vuotta, mutta kiloakaan en ole huomannut lähteneen.

Viimeksi oli jopa pitkä tauko, ettei nähty irl, ja sanoin vielä kotona miehelle, että x on varmaan laihtunut tosi paljon. Ja sitten oltiin ihmeissämme, kun mitään ei ollutkaan tapahtunut. Siis kädetkin ihan samat löllöt, ei lihasta havaittavissa. Ylipainoa n. 15 kiloa, joten kyllä siitä jo huomaisi, jos olisi kaventunut/kiinteytynyt tai edes pöhö pois kasvoista. Mutta kukin tyylillään. Ehkä itsekin voisi kokeilla laihduttamista välillä niin, että kirjoittaa vaan siitä, oikeasti rehkimättä.

Vierailija
26/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestä alkaa ne ihmiset saada kunnioitusta, jotka sen tekee. Nimittäin moni puhuu, että pitäis jättää koko fb kun on niin paska, mutta ei uskalla kun jos siellä on sittenkin jotain.

Klik vain tili pois ja parin päivän päästä huomaat, että ei edes ärsytä mikään niin paljon kun ei tarvitse lukea niitä typeriä päivityksiä. Siis ihan oikeasti.

Ja miksi eka syy, miksi poistin tilin, oli se aikuisten ihmisten hiekkalaatikkoleikki. En keksinyt mitään päivitettävää vähän aikaan kun en jaksanut kirjoitella, että töihin ja kiva päivä ja lenkillä ja lunta tulee. Eikös sieltä kirjoittanut yks puolituttu, että olenko piilottanut häneltä päivityksiä kun mulla ei niitä nykyään ole kovin paljon. Siis ...

No toinen tapaus oli sitten se, että kaverin kaveri siivosi kaverilistaansa. Siitäkös pari puolituttua veti herneet nenään ja nousi kamala sota. Ja ihan vain sen takia, että tämä kyseinen ihminen oli halunnut siivota listansa siksi, että ei paljon käyttänyt koko fb.tä ja oli ajatellut, että turhaan siellä roikkuu puolituttuja ihmisiä kavereina. Nyt netissä hiekkalaatikolla lapiot kalskuu kun haukkuvat toisiaan, kuka on kenenkin kaveri ja kuka ei.

No presidentinvaalit oli kyllä aika uskomatonta puuhaa ja juuri ne Haaviston kannattajat....

Vierailija
27/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) salaperäiset päivittäjät

2) suorittajat, jotka luettelee kaiken päivänaikana aikaansaamansa

3) liikuntasuorituksiaan raportoivat

mua taas ei ärsytä niinkään paljon

1) poliittiset kannanotot, jos keskustelu sen tiimoilta jatkuu asiallisena

2) ruokakuvat, jos ne ovat taidokkaita

3) lasten hassuista jutuista on aina hauska lukea, plussaa on, jos ne ovat hauskasti ja ytimekkäästi kirjoitettu

liian kirjaimellisesti asiat ottavat ja huumorintajuttomat kommentoijat myös ärsyttävät.

Vierailija
28/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vitun aamu,mikä päivä on.Huomenta manantaille.huomenta tiistaille ja se,kaikista karmein:huomenta keskelle viikkoo! Yleensä tämä samainen kommentoi ainakin 2 kertaa omiin päivityksiin,muut ei yleensä kertaakaan.

Vierailija
29/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ärsyynny mistään täällä mainituista jutuista vaan kirjoitan sellaisia itsekin :D. Ihmettelen kyllä erästä ihmistä, jonka elämäntehtävä tuntuu olevan FB:n mollaaminen, etenkin yksityisyysongelmissa, mutta vuodesta toiseen se profiili vaan keikkuu siellä avoimena ja päivityksiä syntyy kuin sieniä sateella...

Vierailija
30/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun noin 150 kaveristani juuri kukaan ei liputtanut julkisesti Haaviston puolesta, tai korkeintaan kirjoittivat jotain tyyliin "tsemppiä Pekka".

Mutta ne NIINISTÖN kannattajat. :D Voi sitä Haaviston haukkumisen ja Niinistön kehumisen määrää. Ja hirveästi tykkäyksiä perään samanhenkisiltä...

Riippuu näköjään sitten tuttavapiiristä, millaista poliittista mielipidettä FB:ssa julistetaan...

Vierailija
31/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä mitkää kuvat tai päivitykset. Fb ei ole minulle niin iso juttu, että jäisin miettimään jotain, mikä ei kiinnosta. Hauska lukea kaikenlaisia kuulumisia ystäviltä.

Sen sijaan vähän risoo sellaiset, jotka eivät (ehkä ärsyttämisen pelossaan) laita koskaan mitään päivityksiä ja silti käy ilmi, että seuraavat muita hyvinkin ahkerasti.

Jos ottaisi onkeensa kaikista tämän ketjun ärsytyspäivityksistä, niin ei sinne varmaan tulisikaan koskaan mitään laitettavaa. Aina ilmeisesti ärsyttää jotakin.

Vierailija
32/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo päivittäin,miten vähän on nukkunut ja usein päivittää tilaansa myös silloin yöllä,kun ei nuku vaan valvoo vauvansa kanssa.Tyyliin:jaahas,tässä talossa ei taaskaan nukuta!

Vierailija
33/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 20-30 Haaviston kannattajia ja kyllä rapa lensi ja uhkailtiin, että sanovat irti kaveruutensa suvaitsemattomien homofoobikkojen kanssa ja KAKKONEN ON YKKONEN, JEEE, SUVAITSEMATTOMAT SUOMESTA POIS.

Aivan siis todellista wt-meininkiä. Ja kieltämättä nämä Haaviston kannattajat onkin juuri näitä reppanoita, jotka on välillä niin somaleita vihaavia rasisteja, välillä persuja ja nyt oli komeeta olla vihreä.

Heitä olen vaivihkaa poistellut kaverilistoilta. Mutta kaikkia ei voi kun osa on sukulaisia tai työkavereita, joita ei vain voi poistaa.

Minun noin 150 kaveristani juuri kukaan ei liputtanut julkisesti Haaviston puolesta, tai korkeintaan kirjoittivat jotain tyyliin "tsemppiä Pekka".

Mutta ne NIINISTÖN kannattajat. :D Voi sitä Haaviston haukkumisen ja Niinistön kehumisen määrää. Ja hirveästi tykkäyksiä perään samanhenkisiltä...

Riippuu näköjään sitten tuttavapiiristä, millaista poliittista mielipidettä FB:ssa julistetaan...

Vierailija
34/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaiset päivitykset samalla ihmisellä,siis päivästä ja viikosta toiseen toistuu aina samat,väsyttävä maanantai,ihana viikonloppu ja siihen väliin ne samat jumpat,kaupassa käynnit,ruokailut ja saunat.Huoh!

Vierailija
35/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vistinne niin, että vain osa näkee ne?

Mä luulin, että vaikka ne menee jakoon vain tietyille, niin minun seinää lukemalla niihin pääsee kuitenkin kaikki kaverit käsiksi, jos haluavat.

Vierailija
36/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kommentoidaan vielä et kyl sä tiedät ja laitoin sulle viestiä jne...että tietyille kerrotaan mistä kyse ja muut saa olla tietämättä.Mitä järkeä sit edes päivittää kun ei voi kunnolla kertoa.Pitäis sit omana tietona.

on yksi tällainen fb-kaveri. Minulle tosin on myös kertonut (yksityisviestillä) tarkemmin, mitä salamyhkäiset päivitykset tarkoittavat. Mutta hänen kohdallaan kyse ainakin taitaa olla siitä, että hän haluaa tuolla lailla vihjailemalla antaa kaikille vaikutelman siitä, että elää mahdottoman mielenkiintoista elämää, jossa on jotain hvin jännittävää ja tärkeää tekeillä - vaikka ei oikeasti olisikaan...

Vierailija
37/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.

on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.

Vierailija
38/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tiedän, että 99,428% teistä ei uskalla laittaa tätä viestiä seinälleen, niin minä olen itse niin mahtava että laitan. Laittamalla tämän viestin kiertoon vaikutan maailmanrauhaan ja syöpä katoaa Pohjoismaista...

Jos olet ystäväni tykkäät tästä viestistä ja laitat sen seinällesi. Jos et ole, olet vaan paska ja kateellinen tyyppi. Tiedän, että 98,749% ihmisistä ei uskalla laittaa tätä viestiä seinälleen, mutta koska minä uskalsin, olen teitä kaikkia parempi.

Jos joutuisit hullujenhuoneelle...

1. X istuisi siellä kanssani...

2. Y ei tulisi koskaan...

....

Tykkää tästä niin saat multa kaupungin. Mä sain Peräseinäjoen! En ole koskaan käyny, mut varmaan tosi fantsu.

Vierailija
39/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.

on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.

No ei ehkä tuo yksinään, mutta yhdistettynä kaikkeen muuhun "ah mun aktiivinen elämäni" -pätemiseen mistä tässä ketjussa on puhuttu. Ja ihan itsekin olen sellainen paljon puhuttu akateeminen, mutta silti huvittaa joidenkin ylikorostaminen. Ei tietenkään satunnainen maininta lopputyöstä mikään ihmeellinen juttu ole. Mutta jos se on osa sitä laajempaa syndroomaa..

Vierailija
40/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri joka kertoo kaiken fb:ssa, siitä lähtien mitä syö, koska käy kaupassa, mitä kaupasta ostaa, missä käy, kenen kanssa yms. - kuvien kanssa.

Hän päivittää niin paljon, ettei juttuihin yleensä kommentoi kukaan - paitsi hän itse. Joskus käy pitkiä keskusteluja itsensä kanssa. Tosi outoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä