G: Ärsyttävimmät käytöstavat Facebookissa! Aloitan:
- Raportoidaan julkisesti liian henkilökohtaisia asioita, kuten sydänsuruja tai seksielämää
- Kirjoitetaan kantaaottavia tilapäivityksiä esim. politiikasta tai uskonnosta, ja sitten hyväksytään vain omaa mielipidettä myötäilevät kommentit, muut poistetaan
- Kirjoitellaan epämääräisesti, vihjailevasti asioista eikä paljastateta mistä on kyse
Ai että kun tekisi mieli poistaa muutama "kaveri" em. perustein.
Kommentit (118)
"Tänään leffaan hyvässä seurassa!"
"Ravintolaan, sitten illanviettoa hyvässä seurassa!"
"Nyt reissuun mahtavassa seurassa!"
No kuka hel*etti lähtee huonossa seurassa mihinkään? Vai onko ne "hyvässä seurassa"-ihmiset oikeesti niin harvinaista herkkua elämässä, että pitää erikseen hehkuttaa? Aaaaargh!!!
67 täällä vielä..
Nää tyypit jotka kiittää joka hitsin jutusta.. kiitos kaverit ja kiitos siitä ja kiitos tästä ja tietty se sydän perään :D Juu ja sit suuren suuri joukko jotka vaan stalkkaa, eivätkä vaivaudu ikinä kirjottaan tai mitään facessa. Ja Ja Ja.. tietty ne parisuhdehehkuttajat; kiitos rakas että olet olemassa tms. limaisaa ja sit se hanipuppeli vastaa takaisin. Aaargh, miten ällöö!!!!
:D Juu ja sit suuren suuri joukko jotka vaan stalkkaa, eivätkä vaivaudu ikinä kirjottaan tai mitään facessa.
Mistä päättelet että joku stalkkaa? Mä en kirjoittele mitään mutta en todellakaan koe kiinnostusta stalkata ketään... Vai onko se jo stalkkaamista jos ylipäänsä lukee sen etusivun jonne tulee muiden juttuja? Jos kirjoittaa kaiken kansan nähtäväksi jotakin niin ei voi kyllä syyttää sitä yleisöä stalkkaamisesta jos ne sen sattuu näkemään :D Mutta joo, mua vähän häiritsee jos ihmiset luulee mun stalkkaavan niitä, sillä perustella etten koe luontevaksi kirjoitella itse pahemmin.
Ja asiasta toiseen: nuo hyvässä seurassa olevat on kyllä huvittavia. Kiittely on myös aika koomista. Jotenkin tuo koko fb-kulttuuri on aika koominen, mutta hyvätkin puolensa sillä tietysti on.
1.epämääräinen,vihjaileva status :"Jännittää tuleva päivä!" "Ihmiset on ihan hulluja tnään" yms.
2. <3<3<3 pusi pusi muru /mun oma raksunen ,sellaisille ihmisille joille ei sitä kasvokkain sanoisi.
3.duckface.Ihmiset näkee kuitenkin livenä ,jossei oikeasti ole wc-ankan näköinen.Ja miksi pitäisi olla ?
4."Tykkää jos et pidä minua rumana" vaikeahan sitä on olla tykkäämättä ettei loukkaa toista.
5."Olen kauheen näköinen tässä kuvassa." No pakko oli kuitenkin julkaista..?
6.Englannin kielistä "syvällistä" pohdintaa: "I was born like this.Dont judge me." ja runot.yök. :D :D
Eli olkaa varovaisia siellä ulkona !! :DDD
Ei ärsytä enää mikään, kun olen ollut jo kauan pois. Monta vuotta siellä olin, ja onhan se hirveää teeskentelyä ja tosi pahantahtoista touhua. Ihmiset tirkistelee ja stalkkaa toisiaan, tutkii toisten kaveripiirejä, jakaa juttuja, jotka on tarkoitettu oikeasti vain pienelle porukalle, jne. On vaikea pitää erossa työ- ja yksityiselämän rooleja, ja ei voi hallita sitä, jos joku "kaveri" lataa seinällesi jotain, mikä ei sinne ihan kaikkien nähtäväksi kuulu. Facebook palvelee juoruämmiä. Ja voi sitä vertailun ja kateuden määrää. Ei ole päivitystä, jota ei sama ihminen voisi samaan aikaan sekä "tykätä" että salaa kadehtia ja paheksua. Facebook on täynnä monenlaista piilovittuilua.
Toisaalta Facebookin kautta huomasin, ketkä haluan elämässäni oikeasti pitää. Monta niitä ei ollut.
Olisi kyllä joskus kiva nähdä joidenkin esim. matkakuvia, mutta olisi kivempi, jos tulisi sitten tavattua ja katseltua vaikka albumista. Se on harmi, koska ei niitä kukaan sitten erikseen rupea pahemmin näyttämään "koska kaikki ovat Facebookissa". Monesta "kuulumisesta" jää jälkeen, mutta ei se kyllä mikään oikea ongelma ole.
En kaipaa takaisin, koska en halua sittenkään olla niin avoin ja se, kenet tunnen, ei kuulu jokaiselle tuttavuudelle. Kaipaan myös ihmissuhteilta jotain ihan muuta kuin kilpailua, vertailua ja helvetin hyvin menee -esitystä. En ymmärrä, miten näennäisen fiksutkin ihmiset jaksavat sitä p*skaa pakonomaisesti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2012 klo 22:08"]
miksi nelikymppiset naiset "muruttelee" toisiaan fb:ssä (ehkä sit muutenkin?) "Ihanaa syntymäpäivää, muru!". "Ihana kuva, muru!" "Illalla nähdään, muru!" "Oli tosi hauskaa, muru"
[/quote]
Joo, se on hauskaa kun fb:ssä on sellainen siirappia valuva jenkkimeininki mutta livenä ollaan kuitenkin perusjäyhiä suomalaisia :D Fb:ssä kuuluu viljellä ylisanoja, sydämiä ja sanoja kuten "rakkaat", "murut", "ihanat", "pus" jne.
Mua surettaa yksi ystäväni joka ei vastannut muutamaan puheluuni eikä fb-viestiini. Kirjoitti kuitenkin "onnea!" syntymäpäivänä seinälleni . Ollaan oikeasti oltu hyviä ystäviä mutta viime aikoina yhteydenpito on jäänyt vähaiseksi. Ajattelen nyt että pallo on hänellä, en voi ahdistella häntä jos hän ei voi vastaa....
Eli mitä mä teen hyvän syntypäivän toivotuksella ihmiseltä, joka ei vaivaudu vastaamaan fb-viestiini jossa kysyin mitä kuuluu, ja että olsipa kiva jutella. ?!!!!!! Voihan olla että hänellä menee huonosti, mutta silti, mua harmittaa ja surettaa koska olisi kiva kuulla ja vaikka auttaa jos mahdollista. Eli jätä sitten seuraavalla kerralla ne onnentoivotuksetkin veks, jos et voi muuten mitään yhteyttä pitää! Ihan ok saada onnentoivotuksia muuten sellaisiltakin joiden kanssa ei ole yhteyksissä, tämä yksi vaan harmitti, sillä pidän hänestä ja hän on minulle rakas ihminen.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2012 klo 13:45"]
Tämän ketjun perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että eihän sinne voisi kirjoittaa oikeastaan mitään, kun kaikki näyttää joitakin ärsyttävän.
Mistä sinne sitten kirjoittaa, kun omia asioitaan ei saa kertoa eikä yleisiäkään asioita kommentoida?
Mutta sekin ärsyttää monia, jos ei laita sinne mitään. Ja silläkin perusteella voi joutua poistetuksi jonkun kaverilistalta.
Varmaan parempi sulkea koko facebook-tunnus.
[/quote]
Tosi on, teet niin tai näin (välillä yleensäkin elämässä) niin aina löytyy joku tai joitakin ketkä ei tykkää.
linkkaa ja kirjottelee kodittomien koirien adoptoinnista kokoa ajan ja haukkuu muut ku ne suunnittelee rotukoiran hankintaa. (Tyypillä on rescuekoira.)Tän lisäks valitetaan et tänne sattuu, tuohon sattuu ja nyt vedetään diapamia ja buranan avulla töihin (tyyppi on entinen narkkari).
Ja sit nää kiertoviestit. Ja nyt presidentinvaalien aikaan valitti et juntit voittaa.
Rasittava valittaja. Itse on vielä sellainen kyylä, että istuu varmaan koneella ympäri vuorokauden. Kun olet kirjoittanut omalle sivullesi jotain, menee 2 sekuntia niin tämä heti tykkää. Se tykkää KAIKESTA. Eli tuntuu kuin se jumittaisi koko ajan koneella ja heti tykkää kun joku kirjoittaa jotain. Tiedän, että moni on alkanut siltä piilottaakin päivityksiään kun ei jaksa sitä kyttäämistä.
Itelläni on yks kaveri, joka päivittää statustaan oikeasti noin 3 kertaa päivässä, plus n. 3-5 linkkiä siihen päälle. Statukset kertoo usein uniongelmista ja koirien lenkityksestä. Linkit taas on kadonneiden koirien ilmotuksia. "Laittakaa etteenpäin, nuppua kaivataan!!!!!!!!!" Oon ite koiraihmisiä, mutta ei vaan voi jaksaa.
no, yksi kaveri on livenä aika ärsyttävä niin häneltä monet jutut ärsyttää.
Mutta mä olen yllättynyt tuosta, että noi vihjailevat statuksen on niin monen mielestä ärsyttäviä. Mä olen aidosti ajatellut niitä nähdessäni vain, että ai jaa, tää liittyy johonkin juttuun mitä mä en tiedä, mikä ko. henkilöllä on jonkun toisen porukan kanssa.
Ja toi ettei sitten kerrota mistä on kyse, niin ehkä näillä ihmisillä on nyt vaan tarve sellaiseen huomioon. Eiköhän kaikilla ole joku ongelma.
Itse en kyllä tuollaisia päivityksiä laita, että ei kolahtanut. Saatan kyllä joskus harvoin laittaa tyyliin JEEE! josta osa kavereista tietää, mitä se tarkoittaa, mutta kerron kyllä muillekin jos kysytään. Onko tämäkin ärsyttävää?
... että porukan päivistyksissä vilisee vaikka mitä kamaluuksia. Mutta kun olen haalinut myös erialojen julkkiksia kaveripiiriini, niin päivitykse ovat varsin mielnekiintoisia. Esim poliitikoilta tulee varsin syvälle meneviä keskussteluja omien aloituksiensa perään.
Minulle namakirja on yhteydenpitoväline ystävien ja sukulaisten välillä ja olemme mm perustaneet ryhmiä joden sisällä käymme juttuja läpi.
Nautin suunnattomasti ihmisten lapsitekihassujajuttuja-katsomitenhienonkakuntein-kävimmepäsmaailmalla-jummppaanmeen-youtuubisttämmöistäkatselin,eiksoohassu!-päivityksistä.
Mutta minua ärsyttää se että jos asettaa provokatiivisen aloituksen niin voisihan siitä syntyneeseen keskusteluunkin kommentoida.
Mulla on 1 kaveri joka tykkää aina omista päivityksistään.. siis ihan aina !! Jotenkin se käy hermoon :)
Toinen kaveri ei päivitä mitään muuta ikinä kuin, nyt on sauna päällä ja pari olutta kymässä... pitäsköhän laittaa sauna päälle.... kohta saunaan... mahtava lauantai, sauna päällä ja olutta kylmässä....
Mua vituttaa eniten kaveri, joka käy avioeroaan lävitse julkisesti facessa. Varsinkin, kun ex-miehellä ei ole tiliä ollenkaan.
Avioero tuli miehen masennuksen takia. Kai sitä mies jumalauta masentuu, jos muija on vuosikaudet vain kotona ja sisustaa. Talot ja autot pitää olla, mies raataa niska limassa, mutta muija ei saa edes lähärikoulua kunnialla loppuun. Ja aina jotain kohtaa kolottaa.
Tuo mies on siis ihan kunnollinen ja toivon hänelle sydämestäni, että löytäisi elämäänsä ihan oikean vaimon, eikä tuollaista saatanan pintaliitostatuskohoittajahoropersettä.
Ärsyttää kaveri, joka leikkii uutistoimistoa ja copypastaa seinälleen joka vi*un kissanristiäisuutiset + kommentoi siihen jotain Fingerpori-tasoista juttua...ehe ehe. Linkit usein Ilta-Sanomiin ym. "laatulehtiin"...
Kuinkahan moni Haaviston hysteerinen kannnattaja nyt tuomitsee Hautalan harmaan talouden :)
Vihreääääät, jeeeeeeeeeeee
[quote author="Vierailija" time="11.02.2012 klo 18:29"]
oli sellaisissa tyypeissä, jotka ennen ei olisi ikinä äänestäneet vihreitä. Ja jos heille siitä mainitsi, he olivat yllättyneitä, että ai onko Haavisto vihreä ?
Vihreiden puoluepolitiikasta ei ollut harmainta aavistusta, mutta oli hienoa olla suvaitsevainen ja kaikki homofoobikkokokkarit olis voinut vaikka ampua.
Heh heh, aika monesta tutusta antoi kyllä aika ääliömäisen kuvan. Juuri sellainen lammaslauma, mitä media pystyy taluttamaan ihan minne haluaa.
Minun noin 150 kaveristani juuri kukaan ei liputtanut julkisesti Haaviston puolesta, tai korkeintaan kirjoittivat jotain tyyliin "tsemppiä Pekka".
Mutta ne NIINISTÖN kannattajat. :D Voi sitä Haaviston haukkumisen ja Niinistön kehumisen määrää. Ja hirveästi tykkäyksiä perään samanhenkisiltä...
Riippuu näköjään sitten tuttavapiiristä, millaista poliittista mielipidettä FB:ssa julistetaan...
ja ehkä linkitti jotain, mutta Haaviston kannattajilta tuli niitä paatoksellisia viestejä, miten mahtavaa ja ihanaa ja erilaista tämä presidentinvaalikampanja on, miten kukaan muu ei voisi olla niin mahtava, ja miten Suomi ei koskaan ole tämän jälkeen entisensä.
Haavisto on varmaan ihan hyvä tyyppi, en itse tunne paremmin, mutta näillä hehkuttajilla se oli jonkinasteinen puolijumala.
Itselleni jäi vähän epäselväksi, mitä se suuri mahtavuus oli, mitä ei ennen ole nähty, onhan Ahtisaari tehnyt vielä menestyksekkäämpää rauhantyötä, vihreilläkin on ollut ennenkin ehdokkaita, ja Halonen on taas ajanut näitä sukupuolivähemmistöjen asioita jopa Setan puheenjohtajana.
Suhdestatuksen jatkuva vaihtaminen: sinkku,suhteessa sen ja sen kanssa,sinkku jne jne.. Eräs henkilö vaihtaa sitä jakuvasti,sitä mukaa ovatko ukkonsa kanssa hyvissä välissä,vai onko taas tapeltu ja menty porukoille nuolemaan haavoja.. Sitten ne päivitykset aina niihin riitoihin liittyen,kuinka nyt ollaan vahvoja ja päätös pitää jne jne..ei muuten mutta kysessä kuitenkin jo lähemmäs kolmekymppinen äiti ihminen joka odottaa toista lastaan.. Sanotaanko että sopisi enemmän teineille tuo niiden touhu.
Parisuhde facebookkaajat, 2 tyyppiä:
tyyppi1: Istuvat molemmat kotona omilla koneilla, kommentoidaan toisen seinälle "voi rakas miten ihana koti-ilta!", "niinpä on muru <3"
Tyyppi2: Päivitykset "Rakasta jo 1v 2kk!", "Nyt yhdessä murun kanssa 1v 3kk!", "Vieläkin rakkautta, jo 1v 4kk" ....
Kehujen metsästäjät, itsellä näitä parikin kavereissa. Ollaan laihoja, silikonit ja joka päivä kovat sotamaalausmeikit naamassa. Joka päivä uusi profiilikuva, hei kattokaa taas oon näin tyylikäs, näin hiukset ja meikki kunnossa, näin tissit esillä... Sitten tietenkin +1000 kaveria facebookis, suurinta osaa ei tietenkään tunne, mutta tissikuvissa 50-100 tykkäystä hetkessä, ja taas on itsetunto buustattu päiväksi! :D
Itse olen piilottanut ainakin puolet, heidän juttunsa eivät siis näy mun uutisvirrassa mutta voin käydä seinällä tiiraamassa. Omat juttuni olen piilottanut 2/3:lta, eivät näe niitä mitenkään.
...aikuisten leikkikenttä....