Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Ärsyttävimmät käytöstavat Facebookissa! Aloitan:

Vierailija
10.02.2012 |

- Raportoidaan julkisesti liian henkilökohtaisia asioita, kuten sydänsuruja tai seksielämää

- Kirjoitetaan kantaaottavia tilapäivityksiä esim. politiikasta tai uskonnosta, ja sitten hyväksytään vain omaa mielipidettä myötäilevät kommentit, muut poistetaan

- Kirjoitellaan epämääräisesti, vihjailevasti asioista eikä paljastateta mistä on kyse

Ai että kun tekisi mieli poistaa muutama "kaveri" em. perustein.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.

on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.

tottakai gradusta / lisurista / väitöskirjasta laitetaan päivityksiä koska ne vievät leijonanosan kaikesta ajasta päivisin! Täytyy olla aika paranoidinen luonne jos kuvittelee että nuo päivitykset ovat pelkkää kiusantekoa matalakoulutetuille kavereille, hohhoijaa.

Vierailija
42/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella alkaa vaikuttaa siltä, että eihän sinne voisi kirjoittaa oikeastaan mitään, kun kaikki näyttää joitakin ärsyttävän.

Mistä sinne sitten kirjoittaa, kun omia asioitaan ei saa kertoa eikä yleisiäkään asioita kommentoida?

Mutta sekin ärsyttää monia, jos ei laita sinne mitään. Ja silläkin perusteella voi joutua poistetuksi jonkun kaverilistalta.

Varmaan parempi sulkea koko facebook-tunnus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradun, lisurin tai väitöskirjan tekemisestä kannattaa myös aina kertoa, sillä se muistuttaa yleisöä siitä miten korkeasti koulutettu ja menestynyt oletkaan.

on kyllä ihan normaalia kirjoittaa tuollaisista, varsinkin jos kavereina on muita yliopistolaisia. Minulla on jonkin verran opiskelijoita fb-kavereina, ja kyllä siellä kirjoitellaan niin pieleen menneistä tenteistä kuin valmistuneesta gradusta. Se on enemmänkin vertaistuen jakamista, ei mitään akateemisuuden korostamista - ja mitä järkeä olisikaan korostaa akateemisuutta, jos omista kavereista melkein kaikki kuitenkin opiskelevat samassa yliopistossa.

tottakai gradusta / lisurista / väitöskirjasta laitetaan päivityksiä koska ne vievät leijonanosan kaikesta ajasta päivisin! Täytyy olla aika paranoidinen luonne jos kuvittelee että nuo päivitykset ovat pelkkää kiusantekoa matalakoulutetuille kavereille, hohhoijaa.

Sä et varmaan lukenut tuota mun tarkennusta asiasta.

Vierailija
44/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) salaperäiset päivittäjät

2) suorittajat, jotka luettelee kaiken päivänaikana aikaansaamansa

3) liikuntasuorituksiaan raportoivat

mua taas ei ärsytä niinkään paljon

1) poliittiset kannanotot, jos keskustelu sen tiimoilta jatkuu asiallisena

2) ruokakuvat, jos ne ovat taidokkaita

3) lasten hassuista jutuista on aina hauska lukea, plussaa on, jos ne ovat hauskasti ja ytimekkäästi kirjoitettu

liian kirjaimellisesti asiat ottavat ja huumorintajuttomat kommentoijat myös ärsyttävät.

Vierailija
45/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun noin 150 kaveristani juuri kukaan ei liputtanut julkisesti Haaviston puolesta, tai korkeintaan kirjoittivat jotain tyyliin "tsemppiä Pekka".

Mutta ne NIINISTÖN kannattajat. :D Voi sitä Haaviston haukkumisen ja Niinistön kehumisen määrää. Ja hirveästi tykkäyksiä perään samanhenkisiltä...

Riippuu näköjään sitten tuttavapiiristä, millaista poliittista mielipidettä FB:ssa julistetaan...

ja ehkä linkitti jotain, mutta Haaviston kannattajilta tuli niitä paatoksellisia viestejä, miten mahtavaa ja ihanaa ja erilaista tämä presidentinvaalikampanja on, miten kukaan muu ei voisi olla niin mahtava, ja miten Suomi ei koskaan ole tämän jälkeen entisensä.

Haavisto on varmaan ihan hyvä tyyppi, en itse tunne paremmin, mutta näillä hehkuttajilla se oli jonkinasteinen puolijumala.

Itselleni jäi vähän epäselväksi, mitä se suuri mahtavuus oli, mitä ei ennen ole nähty, onhan Ahtisaari tehnyt vielä menestyksekkäämpää rauhantyötä, vihreilläkin on ollut ennenkin ehdokkaita, ja Halonen on taas ajanut näitä sukupuolivähemmistöjen asioita jopa Setan puheenjohtajana.

Vierailija
46/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainaki henkilökohtasesti v*****aa kun jotku leijuu fb:ssä koulutuksella... kaikist eniten kyrsii ne koulutus tiedot tms mitkä ihmisillä on siellä profiileissa... onse nii hienoo olla ku siel lukee university of helsinki ja opiskellaan akateemikoksi. menisivät töihi siitä yliopiston penkkiä kuluttamasta.

Vierailija
47/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pakko muutaman kohdalla rajoittaa, mitä heidän päivityksiään jaetaan seinälleni. Välillä kun aukaisu fb:n oli näitä youtube-juttuja näyttötolkulla..

Samaten ärsyttää äidit, jotka JOKA päivä kertovat, mitä heillä nyt sairastetaan.. EI JAKSA!!

Ja nyt kun aloin miettimään, niin sekin on todella ärsyttävää, että pariskunnat käy vuoropuhelua fb:ssä. Ne ilmeisesti istuvat vierekkäin koneella ja kumpikin kommentoi vuorotellen.. Oikein pistää v*tuttamaan.

Vierailija
48/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta heti salille, ihanan pirteä olo ja hyvä startti päivään! Nyt vielä pari asiakasta ja alkaa olla työpäivä pulkassa, huh... :) illalla vielä Maijan, Liisan ja Leenan kanssa lasilliselle, jee!

Vierailija
49/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta heti salille, ihanan pirteä olo ja hyvä startti päivään! Nyt vielä pari asiakasta ja alkaa olla työpäivä pulkassa, huh... :) illalla vielä Maijan, Liisan ja Leenan kanssa lasilliselle, jee!

mutta julkaisi vain tuon.

Vierailija
50/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainaki henkilökohtasesti v*****aa kun jotku leijuu fb:ssä koulutuksella... kaikist eniten kyrsii ne koulutus tiedot tms mitkä ihmisillä on siellä profiileissa... onse nii hienoo olla ku siel lukee university of helsinki ja opiskellaan akateemikoksi. menisivät töihi siitä yliopiston penkkiä kuluttamasta.

Olisikohan kannattanut sinunkin kouluttautua, niin osaisit edes oikeinkirjoituksen alkeet? No mitäpä turhaan, sehän on leijumista ja itsetunnon pönkitystä jos on jotain muuta kuin lähäri tai kampaaja.

Vierailija
51/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu takkatulen ääressä ja kulta kaataa viiniä lasiin,kulta haki töistä,kulta kävi kaupassa,kohta kullan kanssa ulos hiphop reippailemaan,en yhtään ihmettelis,jos tällä lukee seuraavaksi:hiphei,kullan kanssa samaan aikaan paskalla,fantsua!

Vierailija
52/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kai ärsytä mikään muu, kuin nuo kiertoviestit tyyliin "minä uskalsin laittaa tämän seinälleni, ja tiedän, ketkä muut uskaltavat". Samoin ne typerät "rintasyöpätietoisuusjutut". Kenenkään tietoisuus syövästä ei kasva noista kommenteista.

Kukaan kavereistani ei kommentoinut vaaleja mitenkään (tai no, pari kertoi käyneensä äänestämässä). Minulla on kai outoja kavereita. Kaveripiiriini kuuluu muutama kymmenen ihmistä, jotka kaikki ovat minulle tärkeitä. Kaikkien heidän päivityksensä kiinnostavat.

Liikuntasuorituksiaan kertovat kolme ihmistä ovat kaikki entisiä ylipainoisia, jotka ovat saaneet kilonsa tippumaan. Minä ainakin jaksan tsempata heitä.

Ruokakuvat ovat kivoja, ainakin minun kavereillani ne ovat taiteellisia, kuvakulmat mietittyjä ym.

Miksi ihmeessä ärsyynnytte toisten kirjoituksista? Fb:hän on vain viihdettä, ei mitään elämää suurempaa. :) Ei siellä ole pakko roikkua aamusta iltaan ja odottaa laadukkaampia päivityksiä. :)

Vierailija
53/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranteet auki -päivitykset ja oman masennuksen vatvominen ovat raskasta luettavaa Kaikki positiivinen, jopa yltiöpositiivinen on mukavaa. Kaikkein paras on nuori nainen, joka asuu yksin ja odottaa into piukeana, koska pääsee töihin ja sosiaalisten suhteiden pariin. Se asenne on niin ihana! :)

Vierailija
54/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää pressanvaalit ja niiden kommentointi FB:ssä. Suurin osa laittoi tilapäivityksen jossa kertoi vain käyneensä äänestämässä, mutta sitten ne 3 tyyppiä. 2 keuhkosi siitä kuinka suomeen ei kertakaikkiaan voida valita homopressaa, jos niin käy niin muuttaa pois suomesta. Yksi puolestaan keuhkosi siitä kuinka mahtavaa on kun nyt ollaan niiin suvaitsevaisia kun on homo toisella kierroksella. Hei haloo, presidentinvaaleissa ei ole kyse seksuaalisesta suuntautumisesta!!!

Toinen mikä ärsyttää, on nää ainaiset valittajat. Yksi on syönyt itsensä todella lihavaksi, sitten itkee tilapäivityksissään (erityisesti pikkukännissä viikonloppuisin) kuinka kukaan ei halua hänen laistaan ryhävalasta puolisoksi. No vittu, tee jotain asialle!!!

Toinen valittaja (entinen työkaveri) irtisanoi itsensä vakituisesta työpaikasta ja muutti isompaan kuapunkiin. Tekee pätkähommia vuokrafirman kautta ja ainakin FB-päivitysten mukaan ovat aina ihan paskapaikkoja, paskalla palkalla ja työkaverit ja pomot on paskoja. No mitä lähti kun ei ole vannottua että työtä saisi noin vain? Kaikki muukin on aina huonosti. Liian kylmä ilma, milloin on ranne kipeä, milloin on tällekin viikolle ollut jo ainakin 5 päivää migreeni. Milloin on rahasta tiukkaa ja autokin hajosi. Eilen huvikseni katsoin tämän ihmisen päivitykset 2 viikon ajalta, eikä häneltä ollut yhtään edes neutraalin kuuloista päivitystä, kaikki oli vain huonoa tai paskaa.

Vierailija
55/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla ei koskaan lue mitään muuta kun lapsi/lapset sitä ja tätä. Ihan ok jos välillä on lapsesta/lapsista päivityksiä (meidän Matti menee eskariin, rakkaan pikku Maijun 5-synttärit tänään, lapset söi vähän mustikkapiirakkaa+kuva ja vastaavat) mutta ei se että 1-2 kertaa JOKA päivä päivitetään tilaa ja AINA siinä lukeen vain lapsesta/lapsista jotain, ei koskaan mitään itsestä.

Sitten on ne joilla menee niin hyvin ja lujaa, vaikka ei menisi. Kolme tuollaista FB-kavereina, kahta tapaan viikottain ja yhtä pari kertaa vuodessa. Koko ajan on niin ihanan fantsua elämää, leivotaan pullia, käydään vapaahetoistyösä, mennään kullan kanssa kylpylään, ollaan prinsessaa, ollaan niin ihana ja blaablaablaa. Varsinkin kun tietää, että se FB elämä on jotain ihme harhaa mitä muka elävät. Pätevät facebookissa, mikä on aika kornia. Yksi noista esim. on pitkäaikaistyötön jonka elämässä ei ole mitään sisältöä, no ehkä tv:n katselu, mutta päivitystensä mukaan elää niin ihanaa elämää ja bailabaila vaan.

Vierailija
56/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun Facebookkiin ilmestyy koko ajan vieraiden ihmisten kuvia ja tilapäivityksiä. Siis mun kavereista joku on kommentoinut tai tykännyt jonkun kuvaa (aika usein joku vauvakuva), ja sitten se tulee mun "uutisvirtaan". Miksi? Onko muilla samaa ongelmaa? Tuskin nämä ihmiset haluavat kuviaan vieraiden ihmisten nähtäviksi.

Vierailija
57/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellaisissa tyypeissä, jotka ennen ei olisi ikinä äänestäneet vihreitä. Ja jos heille siitä mainitsi, he olivat yllättyneitä, että ai onko Haavisto vihreä ?

Vihreiden puoluepolitiikasta ei ollut harmainta aavistusta, mutta oli hienoa olla suvaitsevainen ja kaikki homofoobikkokokkarit olis voinut vaikka ampua.

Heh heh, aika monesta tutusta antoi kyllä aika ääliömäisen kuvan. Juuri sellainen lammaslauma, mitä media pystyy taluttamaan ihan minne haluaa.

Minun noin 150 kaveristani juuri kukaan ei liputtanut julkisesti Haaviston puolesta, tai korkeintaan kirjoittivat jotain tyyliin "tsemppiä Pekka".

Mutta ne NIINISTÖN kannattajat. :D Voi sitä Haaviston haukkumisen ja Niinistön kehumisen määrää. Ja hirveästi tykkäyksiä perään samanhenkisiltä...

Riippuu näköjään sitten tuttavapiiristä, millaista poliittista mielipidettä FB:ssa julistetaan...

ja ehkä linkitti jotain, mutta Haaviston kannattajilta tuli niitä paatoksellisia viestejä, miten mahtavaa ja ihanaa ja erilaista tämä presidentinvaalikampanja on, miten kukaan muu ei voisi olla niin mahtava, ja miten Suomi ei koskaan ole tämän jälkeen entisensä.

Haavisto on varmaan ihan hyvä tyyppi, en itse tunne paremmin, mutta näillä hehkuttajilla se oli jonkinasteinen puolijumala.

Itselleni jäi vähän epäselväksi, mitä se suuri mahtavuus oli, mitä ei ennen ole nähty, onhan Ahtisaari tehnyt vielä menestyksekkäämpää rauhantyötä, vihreilläkin on ollut ennenkin ehdokkaita, ja Halonen on taas ajanut näitä sukupuolivähemmistöjen asioita jopa Setan puheenjohtajana.

Vierailija
58/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joka päivä tulee pitkiä lainauksia jostain puolinoloista elämäntapaoppaista. Se odottaa niihin keskustelua, mutta ei sellaista synny. Joskus joku kommentoi jotain, mutta sitten tulee vastauksena sellaista vaahtoamista, ettei kukaan jatka. Tietenkin sen tyypin oma elämä on aivan sekaisin, eli se näennäinen päteminen on ihan vaan puhtaasti siellä kirjan ja tietokoneen välimaastossa.

"Elämme yhteiskunnassa, jossa vallitsee tehokkuuden ja suorittamisen yliarvostus. Elämästä on tehty sivuraide tai häiritsevä lieveilmiö tuotannon kaiken alleen jyräävässä koneistossa. Pitää olla aikaansaava, tuloksellinen, nopes ja tehokas. /--/ Niinpä sellaiset jotka eivät tuota, kuten vanhukset ja lapset, siirretään reservaatteihin, joissa he joko odottavat kuolemaansa tai sitä, että pääsevät aikanaan mukaan sinne missä ollaan tehokkaita."

Joka päivälle sama tyyppi saa lueteltua moneen kertaan tekemänsä siivoustyöt ja yleensä ruoanlaitot. Samaan syssyyn kuuluu lasten hiusten harjaamiset ja kynsienleikkuut sun muut.

"*** tiskasi vielä vähän lisää, paistoi leivät, pesi tiskipöydät työtasot kahvinkeittimen leivänpaahtimen liesituulettimen, konttasi keittiön lattian nurkasta nurkkaan pieni rätti kädessä, saunotti lapset ja piirsi kuopukselle kaloja"

Ja muutaman päivän välein siellä lukee, että fb on ihan naurettava ja idioottimainen paikka. sitten se deletoi tilinsä, mutta palaa yleensä vuorokauden kuluttua takaisin.

Vierailija
59/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvaa valitusta. Milloin on selkä kipeä, milloin lapsi sairastaa, milloin ei pysty nukkumaan, milloin päätä särkee. Odottaa koko ajan virtuaalihaleja ja voimaantumishalauksia. Voi kiesus...

Silloin lemppasin sen pihalle kun oli laittanut seinälleen jonku kiertiksen tyyliin, jos et ole ystäväni, et tykkää tästä. Jos en näe tätä tekstiä sivullasi ja tykkäämistä tämän alapuolella, teen sinusta omat päätelmäni.

Sinne lensi. Saa päätellä, mitä haluaa. Surkea luuseri.

Vierailija
60/118 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..omia superärsytyksiä on myös

-pressanvaalien aikaan "Haavistolaiset", huh huh miten sekaisin fiksut ihmiset menivät. Ja just sellaiset joita ennen politiikka ole kiinnostanut pätkääkään.. no nyt on hehkutus hiljentynyt, toivottavsti tajuavat kuinka naurettavia olivat. ihme joukkohysteriaa!!

-sydänihmiset ja ihkuttajat, joka asia on niiiiin ihanaaa ja elämä ja ihan vittu kaikki positiivista ja voi että!! ja pari sydäntä perään. alkutalvesta oli paras, kun oli tullut pari senttiä sellaista loskapaskalunta, niin eräs hehkutti että ihanaa ensi lumi maassa!! ja sydämmiä. ..Huoh..

-liikuntasuoritusten hehkuttajat, olin bodycompat aerobicnyrkkeilytunnilla, vaan 5 tuntia jumppaa, hitsi mä oon kyl super ja sit kaverijoukko kehuu kuinka supernainen tää tyyppi on ja mahtavaa ja ihanaa

-vitsipäivittäjät, joka jumalauta päivä joku kilometri vitsi päivityksessä. kuka niitä lukee??

-youtubeterroristit, yhtäkkiä uutisvirta on täynnä biisejä, joku valopää postaa kaikki maailman biisit peräjälkeen.. kiitti vaan.. biisi siellä toinen täällä ei siis haittaa, mut jos koko uutisvirta on niitä, niin kyl mua vituttaa :D

-ybermammat, profiilikuvana jennakaaleppi ja joka päivitys on jotain ihkumussukkaan liittyvää..

-ja pahnanpohjimmat, just nää; lisää tää profiiliis niin maailma pelastuu ja vittu galaksit räjähtää

Ja voin kyl oikeesti sanoo, että en oo noihin yllämainittuihin sortunu koskaan. Niin ja olipas kiva avautua tästä :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi