Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harva taitaa tajuta nykypäivän työelämää.... siltä ainakin tuntuu..

Vierailija
10.02.2012 |

Olen purnannut osalle ystävistäni väsymystä ja sitä kuinka flunssaa ei todellakaan saisi tulla. ( töissä hektinen projekti menossa) Saan osakseni vain kaikkitietävää " sen kun sanot ei" ja " pitää osata delekoida" + "kukaan ei ole korvaamaton" + "tuo on hullua, vaihda työpaikkaa" saarnaa. Juu, tiedetään; kaikki nuo pitää paikkansa mutta:

1) alalla ei ole Suomessa kuin yhtä hulluja paikkoja ja alanvaihto yli 40-v on mahdotonta. Työpaikkoihin valitaan vain kunkin alan kokemusta omaavia

2) kv-firmassa esimiesten ollessa ulkomailla on ihan sama miten Suomessa asioita on totuttu tekemään tai mitä TES sanoo tai edes mitä laki sanoo. Tällä hetkellä taistelen siitä, onko kohtuutonta että ihmisillä on 4 viikon kesäloma, pitäisi kuulemma pyytää jättämään lomat tänä vuonna lyhyemmiksi ( ilman korvausta). Purnaukseen ulkomaisten kohtuuttomista vaatimuksista vastataan " te olette niin kamalan hankalia ja kalliita ja teillä on liikaa lomia; jatkossa tänne ei voida mitenkään palkata ketään uutta kulujen takia" On todella iso uhka että työpaikat siirretään 1-5vuoden sisällä pois Suomesta kulujen takia enkä sitä nyt ainakaan halua yhtään nopeuttaa. Joten omat korvaamattomat ylityöt ja ylipitkät päivät ja ylimitoitetut tavoitteet ovat pikkujuttu kokonaisuudessa

3) Ei ole ketään jolle delegoida. Oma tiimi on täysin ylityöllistetty. Voin jättää tekemättä jotain mutta yleensä ne tulevat tehtäväksi jossain vaiheessa joka tapauksessa. Ja vaikka ihmishenkiä ei töiden tekemättä jättäminen uhkaakaan; firman tulokseen se vaikuttaa nopeastikin. ---> entistä todennäköisempää että työpaikka siirretään muualle; jollekulle aasialaiselle joka tekee 24h työpäivää rutisematta

4) Asuntolainaa on vielä 4-5vuodeksi. Uutta työpaikkaa ei ihan äkkiä löydy mistään ja uudella alalla joutuisi aloittamaan palkkakehityksen siitä missä edellisen kerran oli 90-luvun alussa.

Joten kai vaan suljen suuni enkä edes puhu ystävilleni siitä että väsyttää; yhtään hyvää tarkoittavaa mutta saarnaavaa palautetta en vain jaksa. Joko selviän tästä tai sitten päädyn lataamoon/saa sydärin/syövän tms. ja kiire loppuu seinään; mutta millään työjärjestelyllä se ei muutu.

Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän aloitukseen

---ai kaikilla on niin vaan mahdollisuutta hypätä oravanpyörästä- itse en edes halua- nautin työstäni- vaikka työ vie mehut, se antaa- jos haluan päästä oravanpyörästä 300 000 e arvoinen asunto menis myyntiin ja muuttaisimme ennakkoperintä mökillemme Pohjois-Karjalaan- ja eläisimme koroilla

eli lumihankeen en joutuisi- mutta en halua lähteä- sillä nautin työstäni ( en ole ap) - työolot on tehtäävä sellaiseksi, että siittä saa- olen vaihtanut toimipistettä usein ( sama työnantaja)

t. 30 vuotta työelämässä ja 15 VUOTTA jäljellä

Vierailija
42/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ostamassamme omakotitalossa ja maksamme miehen kanssa yhdessä kaiken.

oletko lainaton sinkku vai asutko maalla perityssä asunnossa?lumihanki ei houkuttele...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulevaisuudessa kaikki työt menevät jonnekin intiaan ja täälläkin on pakko tehdä töitä 15 h päiväs kahden euron tuntipalkalla, koska työnantajilla on varaa valita. Sanotaan, että pitäisi perustaa yrityksiä, mutta minkäköhän 100 000 ihmistä työllistävän yrityksen kieltenopiskelija voi perustaa, en ole lähiaikoina keksimässä ilmalla kulkevaa autoa tai ratkaisemassa fuusioenergian ongelmia.

Vierailija
44/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 10 aivan toisen alan, mutta muuten vastaavaa työtä. Kertaakaan en ole päässyt edes haastatteluun.

Omalla alalla mua on samassa ajassa headhuntattu 2-4paikkaan, joissa 2 eteni ihan loppusuoralle asti. ( Tämä tieto siksi, että hakemuksessa tai persoonassa ei liene mahdotonta vikaa) Asiantuntijahommissa ei alaa tosiaankaan vaihdeta samantasoisiin hommin !

Vierailija
45/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ostamassamme omakotitalossa ja maksamme miehen kanssa yhdessä kaiken.

oletko lainaton sinkku vai asutko maalla perityssä asunnossa?lumihanki ei houkuttele...

Molemmat ollaan "duunareita", asutaan uudessa omakotitalossa pk-seudulla, ei ole perintöjä, 12v sitten kun tavattiin miehellä oli vanha auto ja kummallakaan ei säästöjä muutamaa tuhatta markkaa enempää, molemmat asuimme vuokralla.

Teen lyhennettyä työaikaa, jotta aikaa jää perheelle. Mies hoitaa duuninsa kuten pitää eikäarvii työasioita ajatella kuin 7-15.30

Ei ne suuret tulot, mutta pienet menot.

Vierailija
46/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on, niin miten lyhennätte?

Vierailija
47/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämän raadollisuuden, ja kaikille olen sanonut että en aio mennä siiheh oravanpyörään, ja olen valinnut tekeväni vain osa-aikatöitä. kaikille tämä ei tunnu menevän jakeluun, ihmettelevät miksen ota vakituista virkaa. joo ei kiinnosta 3-vuorotyö, tällä hetkellä voin päättää otanko työvuorot vastaan vai en. ja voin muidenkin nuorten puolesta sanoa,(mitä jo koulussa sanottiin, olen viime keväänä valmistunut) että nykynuoret EI myy itteensä työlle, palkka ei ole ainut asia mikä saa nuoret töihin, vaan myös haasteet ja mielekkyys ( tätäkin joku pitää laiskuutena, mun mielestä hyvä vain kun itse ajattelevat)

Vierailija
48/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ kuussa korko + lyhennys sekä pari kertaa vuodessa isompi erä (2 lainaa)

MIes tienaa sähköasentajana n. 3100€ ja minä kaupassa n. 1500€ kuussa

Vierailija
49/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ kuussa korko + lyhennys sekä pari kertaa vuodessa isompi erä (2 lainaa)

MIes tienaa sähköasentajana n. 3100€ ja minä kaupassa n. 1500€ kuussa

ilman takaajia, myytiin rempattuna muutaman vuoden kuluttua ja saatiin 40t voittoa + mitä lyhennettiin tuona aikana. Sillä saatiin tontti.

Talolainaan riitti tontti vakuudeksi joten ei ole tarvinnut rasittaa sukulaisia

Vierailija
50/50 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä 37,5 h / vko, en tee ylitöitä, sairauslomat pidän jos niille on tarvetta. Mikään kertomassasi ei tunnu tutulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä