Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tää nyt sitten keskenmeno..?

Vierailija
10.02.2012 |

Plussasin alkuviikosta, jo silloin oli alaselkäkipuja ja ruskeaa tuhruvuotoa. Eilen vuotoa ei ollut paljon ollenkaan, mutta tänään alaselkäkipu paheni ja äsken tuli vessassa pyyhkiessä kirkkaampaa vuotoa, ns. menkkavuotoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla vuotoa alkoi tulemaan enemmän, verensekaista ruskeaa. Vuodan siteeseen melko vähän, mutta aina pyyhkiessä sitä on kunnolla. Pieniä, tummia hyytymiä on tullut. :(

Otin Panadolin, selkää särki sen verran. Ei kuitenkaan kuumetta tai heikkoa oloa tms. eli voinko odotella teistä vielä tiistaihin, silloin minulla on aamusta aika terkkarille?

ap

Vierailija
2/8 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin keskenmenon rv7 ja aivan kivuton keskenmeno oli. Se alkoi ruskealla vuodolla, ja illemmalla tuli kirkkaampaakin. Sitten tuli vuorokauden tauko ja sitten alkoi tulla reipasta kirkasta vuotoa, jonka seassa oli hyytymiä.

Monet alkuraskauden keskenmenot ovat ihan tavallisten menkkojen kaltaisia, joten siinä mielessä ei voi sanoa, onko kyseessä keskenmeno vai ei. Mulla on ollut myös onnistuneessa raskaudessa vuotoa, mutta se oli sellaista ruskeaa tai paperiin tulevaa punaista vuotoa, ei missään nimessä runsasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille tulee ns. valekuukautiset. Odottele rauhassa muutama päivä, jos pysyy samanlaisena, niin sitten on ihan normaalia, jos tulee hyvin runsas vuoto ja paljon kipuja, hankkiudu sitten päivystykseen.

Vierailija
4/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun en mitään oikeasti lohduttavia sanoja osaa sanoa kyllä. Tosiaan vuotoja voi tulla jos jonkunlaista pitkin raskautta, eikä se välttämättä tarkoita yhtään mitään, mutta ymmärrän kyllä että pelko on kova, jos raskaus on toivottu. Eipä siinä oikein auta kuin seurailla ja odottaa, muista ettet voi itse vaikuttaa mitenkään suuntaan tai toiseen tässä vaiheessa, eli älä syyttele itseäsi tai mieti mitä olisit voinut tehdä toisin. Voi olla että raskaus jatkuu ihan hienosti, tai sitten se on km, ei oikein voi tietää. Seuraile, koita jaksaa. :)

Vierailija
5/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on ollut viime päivinä sekaisin myös, en tiedä liittyykö tähän. Aamulla tuli pari klimppiä tms. väritöntä hyytymää, ihmettelin sitä.

ap

Vierailija
6/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellasta ruskeeta vähän niin kuin vanhaa kuivinutta verta, toisena päivänä tuli ihan kirkasta, koko ajan nipisteli mahasta ja selästä välillä ihan vähän.

Mutta mulla ei kyllä niitä hyytymiä tullut.

Vierailija
7/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varaudu pahimpaan. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa tuhruvuotoa ja välillä ihan kunnollista verivuotoa. 2.lasta sai vähän väliä ultrata mutta sieltä se aina löytyi :) Tosin näiden 2 raskauden välissä oli 1 alkuraskauden keskenmeno ja 1 tuulimunaraskaus (kaavinta vko 11)

Vierailija
8/8 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että se pieni elämä sisässäsi jaksaisi pysyä matkassa. :)

Itselläni oli keskenmeno, pari kuukautta sen jälkeen tulin raskaaksi ja viikolla 6 alkoi JÄRKYTTÄVÄ verenvuoto. Olin juuri mennyt pahoinvoinnin takia sairaalaan, ja olisin kyllä jo verenvuodon takia sitten sinne joutunut. Mulla tuli sellasia parin nyrkin kokoisia hyytymiä aina ku nousin sängystä, sänky oli ihan veressä ja vaatteet vaikka kuin oli minkälaista sidettä tahansa.

Ultrattiin monta kertaa päivällä ja yöllä, ja otettiin hb arvoja. Uhkailivat, että jos verenvuoto ei lopu tai jos hb laskee liikaa, raskaus keskeytetään vaikka ei menisi itsestään kesken.

Lääkärit ihmettelivät, että ku se kuuden viikon ikäinen pikku sydän jaksoi siellä kaikessa myllerryksessä sykkiä mukana.

Verenvuoto tyrehtyi normaali menkkavuodon tapaiseksi ja sitä kesti muistaakseni sitten reilu kuukausi.

Tuossa tuo nyt leikkii vieressäni, meidän rakas 9kk ikäinen tyttö.