Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat tmv. asiasta tietävät.. Lapseni

Vierailija
10.02.2012 |

opettajan sijainen on sumplinut lukujärjestystä niin että englannin jakotunnilla pidetäänkin tästä lähtien äidinkieltä (ilmaisutaitoa).

Sijainen on itse erikoistunut äidinkieleen. Minusta olisi kyllä perusteltua pitää jakotunnilla pienryhmässä nimenomaan englantia eikä mitään ilmaisutaitoa..

Voiko opettaja noin vain itsenäisesti päättää mitä ainetta jakotunnilla pidetään?

Sijainen on lapsen luokalla opettajana koko kevään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni kyllä jakotunnit ovat ns. korvamerkittyjä eli tarkoitettu juuri siihen aineeseen mihin ne on laitettu.

Ja vieraan kielen oppimisen kannalta jakotunti olisi äärimmäisen tärkeä - ensin yhteys opettajaan ja jos siitä ei ole apua niin yhteys rehtoriin.

Vierailija
2/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä lapsille ilaisutaidon oppiminen on loppujen lopuksi elämän kannalta hyödyllisempää, nyt kun kerran asiasta innostunut ope on puikoissa.

Englantia kerkiää pänttäämään myöhemminkin ja yksi kevät on elämästä todella lyhyt aika.

Ärsyttää kun pitää puuttua kaikkeen turhaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tapauksessa kuitenkin sijainen toimii väärin ja esim. yksi lukukausi on paljon pienten oppilaiden oppimisessa.

Ilmaisutaitoa voi tehdä isommallakin perukassa, vieraan kielen opetuksessa taas korostuu pienen ryhmän hyöty.

Vierailija
4/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule mieleen ottaa yhteyttä opettajaan ja kysyä häneltä. Ollanko me niin hirvittävän pelottava ammattiryhmä? Luulen, että täällä opettajan aivoituksia kyselevillä äideillä on jäänyt joku pelkotila omalta kouluajaltaan, ettei voi soittaa sille lapsen opettajalle ja kysyä. se on niin helppoa uskoa kaikki, mitä lapsi kotona kertoo. Mistä muuten tiedät opettajan erikoistumissuunnan?

Vierailija
5/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule mieleen ottaa yhteyttä opettajaan ja kysyä häneltä. Ollanko me niin hirvittävän pelottava ammattiryhmä? Luulen, että täällä opettajan aivoituksia kyselevillä äideillä on jäänyt joku pelkotila omalta kouluajaltaan, ettei voi soittaa sille lapsen opettajalle ja kysyä. se on niin helppoa uskoa kaikki, mitä lapsi kotona kertoo. Mistä muuten tiedät opettajan erikoistumissuunnan?

ennenkuin joku puuttuu kirjoitusvirheisiini, kerron, että kirjoitan junassa epäkuntoisella puhelimellani. En jaksa korjata lyöntivirheitä, koska se on tällä aparaatilla niin hankalaa.

Vierailija
6/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo äiti ajattelee ensin selvitellä yleisluonteisella kyselyllä, onko hänen epäilyksensä edes aiheellinen.

Vaikka te opet tunnutte pitävän kaikkia vanhempia hirveinä maanvaivoina, niin kyllä me oikeasti mietitään ja harkitaan asioita tarkkaan ja monelta kantilta ennen kuin teidän rauhaanne lähdetään häiritsemään.

Ja tuo myös ärsyttää, että jos vanhempi jotain sanoo niin opettaja automaattisesti on sitä epäilemässä että "mistäs tiedät" ja lapsi taas pajunköyttä syöttämässä.

Harmittaa kyllä kovasti monien opettajien supernegatiivinen suhtautuminen sekä oppilaisiin että vanhempiin.

Vierailija
7/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtuiko englanninkielen opettaja? Jos ope vaihtui, eikä uuden opettajan aikatauluun mahdu jakotunnit? Periaatteessa jakotunneilla voi vaihtaa opetettavaa ainetta, mutta kielten tuntien osalta on tiettyjä vaatimuksia opettajan koulutuksen yms. suhteen, joten tilanne on hieman erilainen. Minä kysyisin koululta, että onko tilanne jatkuva vai tilapäinen, ja miksi näin. Ilmaisutaitoa varten ei tarvita koko kevään kestävää jakotuntia.

Vierailija
8/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään vain niitä asioita ,joista ovat itse kiinnostuneita.

Esimerkki: mulla oli itsellä liikkaopena sellainen, joka oli ollut huippukaunoluistelijoiden valmentajana. Meillä oli sitten sitä kaunoluistelua koko talven lisäksi vielä syksyt ja keväätkin. Ope sai järkättyä hallivuoroja meille nimittäin. Ei kovin asiallista minusta, että vain yhtä lajia lähinnä opeteltiin.

Vierailija
9/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohdiskella täällä asioita, ennen kuin säntää toimintaan. Ei se sitä tarkoita, että toimintamalli saadaan täältä, vaan että omat ajatukset selkeytyvät -parhaassa tapauksessa, kun vastaajina on luku- ja kirjoitustaitoisia tasapainoisia ihmisiä. On typerää käskeä mennä muualle kyselemään; pohdiskellaanhan sitä kavereittenkin kanssa vaikka mitä.

-ope, joka uskoo, että jakotunteja ei pidä muuttaa, ellei siihen ole erityistä, oppimiseen liittyvää syytä

Vierailija
10/10 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraankielen oppimisessa äidinkielellä on hyvin tärkeä asema.

Äidinkieltä oppii tehokkaasti toiminnallisilla keinoilla.

Ilmaisutaito ei ole pelkkää ajantuhlausta ;D

Huoh!!!

Eli mielestäni ope toimii oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi