Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot asiat muissa ihmisissä jotka ärsyttää

Vierailija
10.02.2012 |

Kertokaa onko teillä yhtä kummia asioita kuin mulla, jotka ärsyttää toisissa ihmisissä.

Mua ärsyttää se kun yksi tuttu kävelee niin jäykästi. Normaalipainoinen, jopa hoikka ja täysin terve nainen, jolla leveä lantio ja kapea vyötärö. Ja kävelee niin jäykästi suorin askelin että lantio ei liiku yh-tään! Jos lantio on leveä niin silloinhan askeleen pitäisi keinua ihan luonnostaan.

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavuuksien kans. Ärsyttää kirjoitusvirheet textaillessa ja meilatessa. Tekstistä huomaa heti, käyttääkö mies työssään sähköpostia ja hallitseeko kirjoitus etiketin. Ärsyttää väärinkirjoitetut engl.kieliset sanat, liiallinen hymiöiden käyttö ja tylsä kieli. Oikein huono tekstintuotto vie miehen "älä vastaa" osastoon

-tekstaillessa

-kirjoitusetiketti on yhdyssana

-"älä vastaa" -osasto

-"väärinkirjoitetut englanninkieliset sanat ärsyttävät"

Minua ärsyttävät kielipoliisit, jotka eivät kuitenkaan itse osaa käyttää kieltä oikein. Heitä on valitettavan paljon.

Touché! ;)

Vierailija
182/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tuli mieleen, että mä en kestä kun aikuiset ihmiset sanoo "mä meen käymään pissalla". Usein s-kirjainta vielä korostetaan. PiSSalla. Eikö voi vaan sanoa "vessassa"? Miksi se ihminen haluaa tuoda oman piSSansa välttämättä muiden tietoisuuteen?

Miksi sanoisit myöskään käyväsi VESSASSA, kun voisit myös hienovaraisesti vihjata käyväsi "puuteroimassa nenäsi", tai sanoa vain "anteeksi, poistun hetkeksi", kuten hienot ihmiset tekevät?

Rahvaanomaista tuollainen suorapuheisuus! Miksi veSSan, tuon ruumiintoiminnoille omistetun viemäröidyn kopin, olemassaolo pitäisi tuoda kaikkien tietoisuuteen? Usein s-kirjainta vielä korostetaan. Yök!

(Oikeasti olen sitä mieltä, että on tervehenkistä puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Ihmisissä ylivoimaisesti eniten ärsyttää teennäisyys.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- surkea kirjoitustyyli. Ei tarvi olla 100% virheetöntä, mutta sellainen junttimainen, yksikertainen ja kovin virheellinen.... Ööh. Antaa nolon vaikutelman ja esimerkiksi sellaista miestä en ikinä huolisi. Mun mies on pelkka amistyyppi, mutta osaa kirjoittaa oikein. Pisteet ja pilkut saati yhdyssanat on paremmin paikallaan kuin mulla. Lisäksi kieli on kohtuullisen ilmaisullista ja tasokasta, mietittyä ja hiottua. Alkuaikoina paljon mailailtiin ja vakuutuin silloin, että koulutuksestaan (olen ollut koulutussnobi) huolimatta on sivistynyt ja fiksu ihminen.

- Liiallinen kiroilu. Tulee myötähäpeä, jos aikuinen ihminen käyttää vee-kieltä eli höystää tuolla täytesanalla jokaista lausettaan.

Vierailija
184/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jalkakäytävällä saa kävellä ihan missä reunassa huvittaa!

Totta, mutta jalankulkijoiden tulisi muistaa että heidän tulee kävellä siellä _reunassa_ eikä keskellä tietä. Pyöräilijän pitäisi nimittäin pystyä väistämään kevyen liikenteen väylällä jalankulijoita keskelle, ei reunaan.

Itseäni siis ärsyttää keskellä kevyen liikenteen väylää kävelevät.

Vierailija
185/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kaikki mahtuisivat ohittamaan, ei tulisi vaaratilanteita kun esim. kaartuvassa alamäessä vastaan tulee pyöräilijä väärältä puolelta jne.

Pakkohan ei ole, mutta järkeä saisi käyttää!

Vierailija
186/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jotka jäävät ruuhkabussissa töröttämään keskelle käytävää niin, etei kukaan pääse ohi ja uudet matkustajat joutuvat pakkautumaan bussin etuosaan, vaikka takana olisi tilaa.

-jotka kysyvät minulta: "eikö sulle tuu kylmä noissa vaatteissa?" (jos olen vaikka pakksella hameessa ja sukkahousuissa.) Kyllä kai nyt aikuinen ihminen osaa/saa pukea mitä haluaa, helvetti! Ja kaikilla on erilainen kylmänsietokyky.

-Jaarittelijat, jotka kertovat kaikki asiat pitkän kaavan kautta, eikä pointtiin päästä millään.

- Toisten unien kuunteleminen on pääasiassa aina ikävystyttävää!

Vierailija
187/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tuli mieleen, että mä en kestä kun aikuiset ihmiset sanoo "mä meen käymään pissalla". Usein s-kirjainta vielä korostetaan. PiSSalla. Eikö voi vaan sanoa "vessassa"? Miksi se ihminen haluaa tuoda oman piSSansa välttämättä muiden tietoisuuteen?

Miksi sanoisit myöskään käyväsi VESSASSA, kun voisit myös hienovaraisesti vihjata käyväsi "puuteroimassa nenäsi", tai sanoa vain "anteeksi, poistun hetkeksi", kuten hienot ihmiset tekevät?

Rahvaanomaista tuollainen suorapuheisuus! Miksi veSSan, tuon ruumiintoiminnoille omistetun viemäröidyn kopin, olemassaolo pitäisi tuoda kaikkien tietoisuuteen? Usein s-kirjainta vielä korostetaan. Yök!

(Oikeasti olen sitä mieltä, että on tervehenkistä puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Ihmisissä ylivoimaisesti eniten ärsyttää teennäisyys.)

Mietin juuri tuota nenänpuuteroimisasiaa ja meinasinkin jatkaa aiheesta ja lisätä, että minulle se vessassa käyminen on se normaali tapa puhua, nenän puuteroiminen olisi jo koomista.

Sitä en kyllä tiedä, mistä sen TEENNÄISYYDEN tähän vedit? Mulle "mä käyn vessassa" on juuri se luonteva ilmaus, johon oon tottunut. Sen sijaan jos alkaisin sanoa "mä meen käymään piSSalla" niin se tuntuis musta teennäiseltä, kun en ole tottunut niin sanomaan. Ja nenän puuteroiminen, kuten sanottu, kuulostais jo tosi koomiselta. Tässähän oli kyse siitä, mitkä OUDOT asiat ihmisiä ärsyttää. Ei tässä mitään absoluuttista totuutta olla kai hakemassa.

Että ihan rauha vaan :)

Vierailija
188/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä muuten sanot silloin, kun oot menossa kaKKalle? Kai se tervehenkisyyden nimissä sanot senkin ihan sen oikealla nimellä, esim työpaikalla seurasta poistuessasi?

Vierailija
189/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista leffateatterirapistelijoista tuli mieleen, että mua ärsyttää leffateatterissa tollot tyhjännaurajat. Heillä on ilmeisesti päässään jokin skeema siitä, että elokuvateatterissa kuuluu nauraa "hassuille" jutuille. Esim. jollekin tuhat kertaa nähdylle mukahauskalle mainokselle nauretaan sellaista "sosiaalista naurua" kun ajatellaan että kun tuossa on nyt tuollainen huumorijuttu tuossa mainoksessa niin nyt kuuluu nauraa.

Sitten esim. Black Swan -leffa nauratti aluksi joitakin tyyppejä kauheasti. Välittyi vahvasti se kuva tästä "leffoissa on hauskoja kohtia joille kuuluu nauraa" -skeemasta, kun muutama tyyppi hörötti jossain AIVAN ihmeellisissä kohdissa, joiden kohdalla kai itse tekivät tulkinnan "tämä on nyt se huumorikohta". Ne jotka ovat kyseisen leffan nähneet, varmaan muistavat ettei se varsinaisesti mikään komedia ole.

Ja HYI toi kynsisieni :D

t. 31

Ihmiset nauravat asioille joita ovat itse kokeneet tai mokanneet sellaisessa tilanteessa, esimerkiksi. Jos sinä et naura, ei se tarkoita sitä että kenellekään muulle ei tule mielleyhtymää jostain hauskasta. Kaikilla on eri kokemukset. Minä esimerkiksi nauroin kornille Titanicin loppukohtaukselle, jossa jäätynyt Leonardo roikkui lautan reunalla, muut itkivät.

Vierailija
190/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää ruoka suussa puhujat ja sotkuisesti syövät.

Kaiken maailman juntit töröttäjät, jotka seisovat tukkeena bussissa, kaupassa tms julkisilla paikoilla hidastaen muiden etenemistä.

Ymmärrän törötyksen jos on joku vamma, vanhuus tms este kyseessä, mutta muuten en voi käsittää.

Onko se jotain itsekeskeisyyttä vai mitä??

Vierailija
191/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista leffateatterirapistelijoista tuli mieleen, että mua ärsyttää leffateatterissa tollot tyhjännaurajat. Heillä on ilmeisesti päässään jokin skeema siitä, että elokuvateatterissa kuuluu nauraa "hassuille" jutuille. Esim. jollekin tuhat kertaa nähdylle mukahauskalle mainokselle nauretaan sellaista "sosiaalista naurua" kun ajatellaan että kun tuossa on nyt tuollainen huumorijuttu tuossa mainoksessa niin nyt kuuluu nauraa.

Sitten esim. Black Swan -leffa nauratti aluksi joitakin tyyppejä kauheasti. Välittyi vahvasti se kuva tästä "leffoissa on hauskoja kohtia joille kuuluu nauraa" -skeemasta, kun muutama tyyppi hörötti jossain AIVAN ihmeellisissä kohdissa, joiden kohdalla kai itse tekivät tulkinnan "tämä on nyt se huumorikohta". Ne jotka ovat kyseisen leffan nähneet, varmaan muistavat ettei se varsinaisesti mikään komedia ole.

Ja HYI toi kynsisieni :D

t. 31

Ihmiset nauravat asioille joita ovat itse kokeneet tai mokanneet sellaisessa tilanteessa, esimerkiksi. Jos sinä et naura, ei se tarkoita sitä että kenellekään muulle ei tule mielleyhtymää jostain hauskasta. Kaikilla on eri kokemukset. Minä esimerkiksi nauroin kornille Titanicin loppukohtaukselle, jossa jäätynyt Leonardo roikkui lautan reunalla, muut itkivät.

Nauroin myös THS:n Kuninkaan paluun lopussa olevalle hobittien jälleennäkemiselle. Se oli jotenkin niin homoeroottiseksi tehty että repeilin tahtomattani, vaikka suurin osa porukasta itki.

Repesin myös nauramaan Enkelit ja Demonit elokuvassa, kun tämä Robert Langdom alkaa elvyttämään siellä suihkulähteellä olevaa kardinaalia jota on ammuttu ja elvyttäessä niistä ampumarei´istä alkaa lentämään oliko vettä vai verta. Se vain näytti koomiselta.

Oli kiva olla kun teatteri oli pieni ja täynnä keski-ikäisiä naisia. =D

Vierailija
192/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puhun jonkun kanssa puhelimessa ja tämä puhuja maiskuttelee purkkaa suussaan. HYI!

Tai niistää puhelimessa.

Ja tietenkin ne kanssamatkustajat bussissa ja metrossa jotka pakkokuunteluttavat meillä muilla musiikkiansa. Muka kuuntelevat korvakuulokkeilla ja niin lujaa että me muutkin saamme "nauttia".

Uhraisi kuulokkeiden hintaan muutaman lisäeuron niin saisi laadukkaat joista ääni ei kuulu. Vai onko tarkoituskin opettaa meille junteille mikä on hyvää musiikkia?

Vierailija
193/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on tosin aina hauska kiusata, kun tosikkoina ja yleensä vielä "työpaikkakiusattuina" menevät siitä niin kivasti sekaisin.

Mua ärsyttää yli kaiken empatiakyvyttömät ja ylimieliset ihmiset, joiden mielestä kiusaaminen on jotenkin hienoa.

Mutta suhun ja sun kaltaisiisi en energiaani tuhlaa, muuta kuin sen verran, että saan teidät pillastumaan, ja sitten pitää taas hakea tohtorilta pilleriä, kun on NIIIIN vaikeaa.

Mitäs jos vaan vähän relaisit? Ei olisi niin saatanan hankalaa elämä joka paikassa.

Sä varmaan kuvittelet olevasi hyvinkin rento. Mä ihailen sellaisia ihmisiä, jotka pystyvät säilyttämään suhteellisuudentajunsa, empatiakykynsä ja rauhallisuutensa kaikissa tilanteissa. En ole koskaan tavannut yhtään pikkuilkeää kiusaajatyyppiä, joka kuuluisi tähän ryhmään. Voit miettiä, miksi näin on.

Vierailija
194/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten mua ärsyttää sellaiset pikkusievät nyrpistelijät, jotka ei siis KESTÄ mitään lapsellista tai NOLOO tai sitä ja tätä. Just sellaiset, jotka ei kestä työpaikan ryhmäytymisessä yhteisiä leikkejä, tai sitä että joku sanoo menevänsä KaKKAlle tai PiSSalle. Niitä on tosin aina hauska kiusata, kun tosikkoina ja yleensä vielä "työpaikkakiusattuina" menevät siitä niin kivasti sekaisin.

Työpaikkakiusaaminenhan on ihan OK, kun se kiusattu on niin ÄRSYTTÄVÄ.

Ja takaisin alkupisteeseen... saisiko työpaikollekin jonkun KiVa-projektin, kiitos.

Toi on varmaan se joka flippas tosta piSSajutusta jostain syystä. Ei varmaan ollut koskaan tullut ajatelleeksi, että hänen tapansa voi ketään ärsyttää. Ja meni sitten vähän pasmat sekaisin siitä. "Vähän".

tervesin se jota piSSaaminen ärsyttää :D

Vierailija
195/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on, että itsekin syyllistyn näihin.

Lisäksi päälle puhuminen, kuuntelemisen laiminlyönti, työkaverien osaamisen mitätöinti, huutaminen toimistotyössä, tökaverien naurettavaksi leimaaminen, jatkuva negatiivisuus joka asiaan ensireaktiona..

Vierailija
196/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri, joka työtilaan tullessaan alkaa kovaan ääneen selittää ihan tyhjänpäiväisiä asioitaan niin, että kaikkien on pakko kuunnella, vaikka pitäisi keskittyä työn tekoon kiireaikataululla.

Työtila ja taukotila ovat samaa avointa tilaa. Näin ollen pitäisi ymmärtää, että taukoa pitävät kahvittelijat puhuvat hiljaisella äänellä asiansa / tyhjänpäiväisyytensä siellä kahvinurkkauksessa. Jos ihmisiä on tietokoneilla kirjoittelemassa tekstejä tms., pitäisi aikuisen ihmisen ymmärtää, että he ovat tekemässä keskittymistä vaativaa työtä.

Vierailija
197/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin töissä tämä on jokapäivästä - 'tuu avaa ovi, mun avain on laukun pohjalla', 'en mä nyt jaksa -sille- puhua, sano että soitan takaisin' Sama kaikki jotka ajaa just nopeusrajoituksen mukaan tai (vielä pahempi) sen ALLE, eikä käytä vilkkua kun kääntyy tai vaihtaa kaistaa.

- ruokasuussa puhuminen, äänekäs mässytys syödessä.

-ajetaan 50km/h alueella vähän alle rajoituksen, nopeusrajoitus vaihtuu 40km/h ja se epäsikiö jatkaa samaa varmaa vauhtia nyt ylinopeutena..

Vierailija
198/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä ovi kiinni ja korvatulpat päähän.

Vierailija
199/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja vierellänne olevat ihmiset pyrkivät katsekontaktiin kuin olisivat osana porukkaa! Siis helvetin raivostuttavaa, aloitat lauseen ja 5 ihmistä "säikähtää" sitä, tuijottaa sinua jne. Hei haloo, en puhu teille eikä tarvitse kääntyä ympärikään!! Puheääneni on normaali, jopa vähän hiljainen, enkä kiroile tai puhu mauttomuuksia. Vähän käytöstapoja, kiitos.

Vierailija
200/247 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tapa kuunnella toisen tapa kuunnella kertomuksesta pohjustus ja sitten alkaa puhua päälle sitä omaa kokemustaan aiheesta. Varsinkin jos aihe on kuolema, synnytys tms. vakava aihe. Aargh!!!

Myös munaton vihjailu on ärsyttävää, siis sellainen, että vihjailija ei koskaan sano asiallisesti ja rehdisti asiaansa suoraan.

Esim. "ei kiitos, tenniksen pelaaminen kanssasi ei vain mahdu kalenteriini tällä vuosikymmenellä." Sen sijaan, että sanotaan: "Katsotaan ensi viikolla. Nyt on kiire." Jää epämääräinen olo.

Myös kateellisuus ärsyttää. Kenenkään onni tai omaisuus ei tule ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi