Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot asiat muissa ihmisissä jotka ärsyttää

Vierailija
10.02.2012 |

Kertokaa onko teillä yhtä kummia asioita kuin mulla, jotka ärsyttää toisissa ihmisissä.

Mua ärsyttää se kun yksi tuttu kävelee niin jäykästi. Normaalipainoinen, jopa hoikka ja täysin terve nainen, jolla leveä lantio ja kapea vyötärö. Ja kävelee niin jäykästi suorin askelin että lantio ei liiku yh-tään! Jos lantio on leveä niin silloinhan askeleen pitäisi keinua ihan luonnostaan.

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hitaus ja epäkäytännöllisyys. Hidas ajatuksenjuoksu, päättelykyvyttömyys. Hrrr.

-Ihmiset, jotka eivät osaa etukäteen lukea arjen tilanteita ja miettiä miten niissä toimii. Esim. lentokoneessa pengotaan käytävällä seisten omasta kassista lennolle tarvittavat tavarat ja sovitellaan niitä istumapaikan lokeroihin, ja annetaan muiden ihmisten seistä takana jonottamassa omalle paikalle pääsyä. Tai kahvilassa mietitään omia valintoja vasta jonon edettyä omalle vuorolle. Tai kiireisessä tilanteessa keksitään, että onkin pakko päästä vessaan/syömään/juomaan.

-Äänen muuttaminen kuulijasta tai aiheesta riippuen. Miehillä hyvin tyypillistä. Kaikki oman hassun erikoisuutensa tai kiireen ja väsymyksen korostajat. Oman huomioni mukaan kiireen korostajat, eivät oikeasti ole kiireisiä "huh, kun rankkaa, pitää vielä koulupäivän jälkeen keretä salille". Erikoisuuttaan korostavat ovat tuiki tavallisia mitättömyyksiä "mä olen niin hassu kun vahingossa laitoin eripari sukat, tihihi, voi mua".

Huh, ärsyttää :D!!!

Vierailija
162/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 00:26"]

tuttavuuksien kans. Ärsyttää kirjoitusvirheet textaillessa ja meilatessa. Tekstistä huomaa heti, käyttääkö mies työssään sähköpostia ja hallitseeko kirjoitus etiketin.
Ärsyttää väärinkirjoitetut engl.kieliset sanat, liiallinen hymiöiden käyttö ja tylsä kieli. Oikein huono tekstintuotto vie miehen "älä vastaa" osastoon

[/quote]

Kirjoitusetiketti kirjoitetaan yhteen. Hyvä on tyhmän valittaa muista.

Itseäkin ärsyttää, ja erityisesti nyt sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joiden sanavarastoon ei kuulu kiitos tai anteeks. Siis ihan oikeesti, miten helvetin vaikeeta voi olla esimerkiks kiittää ruuasta?! Mulla on kaveri, joka syö, ja sitten ihan pokkana lähtee ruokapöydästä kiittämättä. Mä kiitän aina kaikkia, ellen oo ite tehny. Ja samainen kaveri ei myöskään ikinä kiitä lahjoista tai autokyydeistä. Huoh. 

Vierailija
164/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nää ärsytykset tässä ketjussa :D Aika usein itseäkin ärsyttää monet asiat, mutta olen harvinaisen tietoinen, että vika on silloin minussa.

Yksi asia mikä ärsyttää, ja mitä en voi millään käsittää, on ihmistyyppi, joka päättää tykkääkö ihmisestä vai ei, tämän tittelin perusteella. Esimerkiksi ensin sanotaan, että onpa ärsyttävä ja tietämätön tyyppi, sitten kun kuullaan että ihmisellä on korkeampi koulutus tai joku muu vastaava meriitti, niin tyyppi onkin yhtäkkiä hyvä ja asiantunteva. Siis mitvit? 

Vierailija
165/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset, lyhyet miehet, isojalkaiset naiset (yli 40:n koko kengissä), yltiöpäinen sanojen kaksimielistäminen ja niille naureskelu, ryyppääminen ja kännihölmöilyille naureskelu, lasten yltiöpäinen kieltäminen ja nipottaminen ja lapsi tekee kaikesta huolimatta mitä tahtoo...

Vierailija
166/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 12:51"]

tuttavuuksien kans. Ärsyttää kirjoitusvirheet textaillessa ja meilatessa. Tekstistä huomaa heti, käyttääkö mies työssään sähköpostia ja hallitseeko kirjoitus etiketin.
Ärsyttää väärinkirjoitetut engl.kieliset sanat, liiallinen hymiöiden käyttö ja tylsä kieli. Oikein huono tekstintuotto vie miehen "älä vastaa" osastoon

Hassua, kun tuo omakin tekstintuottosi on aika kaukana täydellisestä.

Mutta itse aiheeseen, aika paljon samoja kuin muillakin (eli ehkä nää ei ookaan niin outoja).

- purkan mässyttäminen suu auki
- ruoan mässyttäminen suu auki
- käveleminen (jyrääminen) kadulla niin, että odottaa vastaantulijan väistävän (ja itse ei tehdä elettäkään väistämisen suuntaan)
- krooninen myöhästely, joka ei johdu käytännön asioista vaan välinpitämättömyydestä
- pahat yhdyssanavirheet, kyvyttömyys käyttää pisteitä ja pilkkuja + muut räikeät kielivirheet
- kuluneiden, mukanokkelien, mukaerilaisten tai mukahauskojen "muotisanojen" käyttö (esim. rakkauspakkaus, koiruus, "palataan astialle", mahtavuutta/parhautta,...)
- erikoisuudentavoittelu ja oman "positiivisen outouden" ja ainutlaatuisuuden pakonomainen korostaminen (mua esim. ärsyttää se mainos uudesta sarjasta, olisko "Kaksi miestä ja tyttö" tms. Siinä mua ärsyttää se naishahmo hirveästi juuri siksi, että se on muka olevinaan "hauska nainen", outo ja persoonallinen hulluttelija. Ja NIIN teennäinen. Mä näen, tai ainakin uskon näkeväni, JUST sen mitä sillä hahmolla haetaan ja mä EN KESTÄ :D)
- edellisestä tulikin mieleen: kaikenlainen teeskentely ja päälleliimatun roolin vetäminen
- lässyttäminen aikuiselle kuin pikkulapselle (mä olen 30, mutta ilmeisesti vaikutan aika nuorelta kun mulle puhutaan usein kuin olisin joku söpö pikku untuvikko ihan kaikessa... aaargh!). Terveydenhuollon henkilöstössä tuo piirre ärsyttää jo ihan sanoinkuvaamattoman paljon. Ihan kuin oikein haluttaisiin alistaa potilas mahdollisimman passiiviseen, avuttomaan ja ymmärrystä vailla olevaan asemaan.
- pikku egoistit jotka ovat niin täpinöissä omasta itsestään, etteivät huomaa miten itsekeskeisiltä vaikuttavat (kaikki puhe ja toiminta huutaa "huomatkaa mut, kattokaa mua, kattokaa, MÄ sitä ja MÄ tätä, ja ihan onnesta kiemurrellaan jos ihmiset huomioi ja ihailee).
- tää on varmaan oikeastikin vähän outo: eli ärsyynnyn jos ihmiset toistaa kuin papukaijat joitakin tiettyjä sanoja tietyissä yhteyksissä. Esim. netistä jos lukee seksiaiheisia keskusteluja, niin aina (tai ei nyt oikeasti "aina") jos kertoo mistä tykkää paljon, niin täytyy loppuun kirjoittaa "Nam :)". Miksi aina se NAM?? :D Mikä pakko se on aina sinne kirjoittaa? Kun muutkin tekee niin vai? :D Toinen hokema on "miksi, oi miksi", joka tuntuu olevan kovasti muotia tällä hetkellä. Ylipäänsä tuo "oi" on aika kuumaa kamaa tällä hetkellä :)

Varmasti olisi muutakin, mutta noi nyt tuli ekana mieleen.

No mutta nythän sä yrität olla outo ja hauska nainen. Ettet vaan vihaisi tuota samaa puolta itsessäsi?

Vierailija
167/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apen tapa korvata "ks" tekstissä x-kirjaimella. Mies on 45v.

Vierailija
168/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 22:10"]

Apen tapa korvata "ks" tekstissä x-kirjaimella. Mies on 45v.

[/quote]

Tää on aika paha... Muakin ärsyttää aikuisten ihmisten kirjoituksissa tuo. Jossain määrin ymmärrän jos kyseessä on 12-vuotias tyttö.

Vierailija
169/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti puhuvat, jahkaavat ja jaarittavat

Vierailija
170/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh tai huokaus viesteissä, varsinkin tuo huoh. Onneksi mun kaverit ei näköjään hengaa täällä kun ei ole tarttunut heille. Missään muualla en ole tähän törmännyt.

Vierailija
171/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalossa eilen perhe, äiti ja kaksi lasta jotka laahustavat kuin ne kuuluisat hindulehmät, ei mitään kiirettä minnekään vaikka käytävä on heidän takiaan tukossa ja kukaan ei pääse ohi. Loistava esimerkki näistä helkkarin tientukoista joita näkee kaupungilla jatkuvasti. Vanhuksilta tai vajaakuntoisilta vielä voi ymmärtää, mutta muuten ei.

Tyypit jotka laittaessaan pyörää telineeseen tulevat samalla kaataneeksi ympäriltä muutaman muun pyörän. Mutta hei, kukaan ei nähnyt joten nehän voi jättää siihen nurin makaamaan! Toisaalta mua ei haittaa koska tiedän, että karma puree lopulta näitäkin välinpitämättömiä hyypiöitä perseestä tavalla tai toisella.

Vierailija
172/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana Touché! ja sen viljely ärsyttää.

Lisäksi ärsyttää ne, joita ärsyttää perseessä ajajat. Pakkoko siinä edessä on tahallaan jarrutella? En mä teiän peräänne kuitenkaan aja vaikka yritättekin muka antaa jotakin opetusta.

Ärsyttää myös lasten huonolle käytökselle tuhahtelijat. Ja ihmiset, jotka koko kylä kasvattaa- periaatteella luulevat, että toisten lapsille pitää huutaa, että ne tottelee. Kun useinmiten oudon ihmisen ystävällinen ja jämäkkä huomautuskin vain riittää.

Ärsyttää joidenkin persujen näköisten ihmisten "loukkaantuneet" katseet kun ne näkee värillisten lasten saapuvan leikkipaikalle. Oikein kyttäämällä kyttäävät, että käyttäytyykö nää lapset nyt oikein, ja etsimällä etsivät vikoja. Kaiken huippu on se, että nämä vanhemmat usein aloittavat sairaaloisen omien lastensa vahtimisen ja "suojaamisen" näiltä eri värisiltä lapsilta.

Ja riittää, että erivärinen lapsi vain vilkaisee, niin nää persulapset juoksee vanhempiensa selän taakse piiloon, niin muka järkyttyneinä. Siinäpä oikein kasvatetaan lapset pienestä pitäen pelkäämään ihmisten erilaisuutta.

Ärsyttää ne, joita ärsyttää muiden outo vitsikkyys. Mitä sitten jos jollakin on sukat eriparia? Ja sitä itseään se vielä vallan huvittaa. Jos joku on vähän outo niin mun mielestä on ihan tervettä, että tiedostaa sen itsekin.

Vierailija
173/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni välihuomautus. Näyttää siltä, että suurin osa ärsytyksistä tapahtuu kaupungeissa. Suomalaiset on näköjään edelleen metsäläiskansalaisia kun eivät osaa käyttäytyä paikoissa joissa on paljon muitakin ihmisiä. Toisaalta kuuluuhan tähän meidän kulttuuriinkin vähän sellainen minä, minä ja en välitä muista -asenne.

Vierailija
174/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että tässäkin ketjussa on keskusteltu jo pitkät pätkät oikeinkirjoituksesta ja kirjoitusvirheistä.

Vierailija
175/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 22:57"]

Lisäksi ärsyttää ne, joita ärsyttää perseessä ajajat. Pakkoko siinä edessä on tahallaan jarrutella? En mä teiän peräänne kuitenkaan aja vaikka yritättekin muka antaa jotakin opetusta.

[/quote]

Yyh, perseessäroikkuja. Miksi roikut siinä? Oletko kuullut turvavälistä? Ja mikset ohita, jos toinen ajaa liian hiljaa. 

Vierailija
176/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentti eräältä aika vähän ajavalta (ei aina autoa käytössä):

[quote author="Vierailija" time="25.06.2013 klo 15:10"]

Liikenne:

- ne jotka köröttelevät 80-alueella 70km/h, ja sitten kun tulee ohituskaista niin on satanen heti lasissa. Sitten pääsee vain pari ohi ja taas ohituskaistan jälkeen tippuu nopeus sinne seitsemäänkymppiin.... AAAARARRARARRARARARAGGGGHHH!

[/quote]

Tää on totta mitä sanot ohituskaistoista! käsittämätöntä että se vauhti SITTEN kiihtyy!

Mutta itse katson oikeudekseni ajaa vaan 100 km/h motarilla, jossa rajoitus 120/km - kaistoja on vähintään kaksi, eli ohi pääsee kaikki halukkaat. En vaan tykkää ajaa juuri kovempaa, paitsi jos on piiitkä suora motari tiedossa.

Vierailija
177/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, kun ihmiset ottaa valokuvia aina salamalla. Ihan sama onko päivä vai yö niin se salama on päällä, eikä sitä edes tajuta heijastaa esim. valkoisella paperinpalalla katosta kohteeseen.. Verenpaineet nousee nytkin!!

Legginsit hameen kanssa. Oi miksi, oi miksi?

Vierailija
178/247 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat, jotka raahaavat sairaana olevat lapset mukanaan kaikkialle. Antavat omalla toiminnallaan ja valinnoillaan lapsen sairauden pitkittyä. Eivät vaivaudu ilmoittamaan sairaudesta etukäteen toisten lasten vanhemmille, joita aikovat tavata ja anna näiden vanhempien itse päättää, haluavatko he altistaa perheensä sairaudelle. Tartuttavat lastensa sairauden edelleen toisiin lapsiin.

Vierailija
179/247 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tietyt ihmiset, viime aikoina opettajat jotka ovat

*ärsyttäviä

*takertuvia

*yksinäisiä

*helvet*n outoja

*tyhmiä

*epäammattilaisia

*toisia syyllistäviä

*dementoituneita mutta edelleen töissä

*eivät ymmärrä antaa opiskelijoille tilaa hengittää

*juoruilevia, aina jotain paskaa levittämässä, ei ole väliä onko totta vai ei

Vierailija
180/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parhautta ja mahtavuutta yms. muotijutut on kamalaa kuunneltavaa! Erityisesti kaikki kreizit jutut (erityisesti kreizibailaus) ja kuumat dudet. Ylipäätään englanninkielisten sanojen käyttö kesken lauseen ("Se on tosi weird") Samoin suurin osa itsekeksityistä ja -johdetuista sanoista ("sohva=sohvailla").

Sekään ei tuntunut kivalta, kun Jenni Haukio kertoi tuntevansa "syvää nöyryyttä ja suurta kiitollisuutta koko Suomen kansaa kohtaan". Falskia!

Ja sekin on epämiellyttävää, jos joku yrittää puhua murretta, jota ei osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi