Oudot asiat muissa ihmisissä jotka ärsyttää
Kertokaa onko teillä yhtä kummia asioita kuin mulla, jotka ärsyttää toisissa ihmisissä.
Mua ärsyttää se kun yksi tuttu kävelee niin jäykästi. Normaalipainoinen, jopa hoikka ja täysin terve nainen, jolla leveä lantio ja kapea vyötärö. Ja kävelee niin jäykästi suorin askelin että lantio ei liiku yh-tään! Jos lantio on leveä niin silloinhan askeleen pitäisi keinua ihan luonnostaan.
Kommentit (247)
ihmiset, jotka puhuvat liian avoimesti ruumiintoiminnoistaan. Esim. tulvet kahvipöytään selittäen "Sori vähän kesti. Maha on ihan kuralla. Tuli sellasta vaaleenruskeeta ripulia ja siinä oli jotain sulamatonta ruokaa. Mikähän on kun taas vääntää".
Ihan oikeasti. Ainoastaan lääkärin/hoitajan on oleellista tietää noin yksityiskohtaista tietoa. Muita vain lähinnä oksettaa. Ja nuo tyypit ovat vielä ylpeitä siitä, kuinka rohkeita, avoimia ja häpeilemättömiä ovat.
Yksi työkaveri ilmoittaa koko yhteisölle aina kun "käy kusasee" ja "en kerenny vessaan, paskat tuli housuun".
Tuosta tuli mieleen, että mä en kestä kun aikuiset ihmiset sanoo "mä meen käymään pissalla". Usein s-kirjainta vielä korostetaan. PiSSalla. Eikö voi vaan sanoa "vessassa"? Miksi se ihminen haluaa tuoda oman piSSansa välttämättä muiden tietoisuuteen? Tekis mieli joskus vastata kyseiseen kommenttiin "joo, mäkin tuun, mä käyn kaKKalla".
Ja mitä noihin ylpeästi yliavoimiin "ripuli oli ruskeaa" -ihmisiin tulee, niin monet sellaiset pitävät hyveenä myös sitä, että tuulettaa tunteitaan ihan estoitta missä vaan. Saatetaan räjähdellä ja räyhätä ja riehua. "Kun mä oon niin sellanen AITO ja tunteellinen, mä näytän aina miltä musta tuntuu". Jos kaikki kokisivat oikeudekseen päästellä kaikki ulos ilman suodatinta, niin tässä maailmassa olisi todella raskasta toimia.
t. 31
oonko mä jotenkin ärsyyntyvä tyyppi?:O
Mua naurattaa ihan hirveästi nää sun viestit kun kuvittelen sut ihan hiilenä kaikenmaailman piSSaajien ja laumanaurajien keskelle. :D
Muakin kyllä vähän naurattaa kun mietin minkä määrän ärsytyksen aiheita oon tänne listannut, kun mä oon oikeastaan hyvinkin leppoisa tyyppi oikeasti :D Mutta etenkin pms-aikaan kyllä toisaalta ärsyttää ihan kaikki...
Samoin useissa kotimaisissa sarjoissa ärsyttää se teennäinen sössöttävä puhetapa, missä puheääni nousee lähes kysyvästi lauseen loppuun vaikka kyseessä ei ole kysymys.
kielessä muuten kysymyslauseen intonaatio ei ole nouseva, vaan laskeva. Nouseva intonaatio esiintyy suomen kielessä esim. sellaisissa yhteyksissä, kun joku kertoo jotain vähän pitempää juttua ja haluaa ilmaista, että pitää vuoron kauemmin. Esim. "ja sit ku se meni sin-NE, ni siel oli yks MIES, ja se mies...".
Tämä on etenkin nuorten tyttöjen puheessa yleistä.
Mua ärsyttää aikuisen ihmisen x:än käyttö textissä :)
Hymiöt eivät haittaa, mutta liiallinen pisteiden, huutomerkkien ja kysymysmerkkien käyttö ärsyttää suunnattoman paljon. Usein kertoo aika paljon ihmisestä jos teksti on tyyliä "Nyxä ja exä tapasivat ja nyt ovat kavereita keskenään!!!!!! En voi ymmärtää...... (tähän väliin satunnaista valitusta) Ymmärrätexte mitä mä niinq tarkotan?!?!", sisältö tekstissä voi olla toki erilainen, mutta kirjoitustyyliä yritin lähinnä kuvata.
Murteella kirjoittaminen on myös ärsyttävää.
Oikeassa elämässä taas ärsyttää keittojen tai liemien ryystäjät. Yleensä he ovat muutenkin äänekkäitä syöjiä, syövät esimerkiksi suu auki.
Tuo ei ole kyllä mielestäni kuitenkaan _outo_ ärsytyksen aihe.
Outo ärsytyksen aihe on se että joskus tapaan ihmisen joka ärsyttää ihan vain pelkällä olemuksellaan. Välttämättä ihmisessä ei ole mitään vikaa, jokin hänessä vain ärsyttää. =)
Kyllä jalkakäytävällä saa kävellä ihan missä reunassa huvittaa!
-kassajonossa kärryillä edessäolijaa tökkivät
-koiransa meidän postilaatikolle paskattajat
-liian perusteelliset työkaverit: aloittavat aamun kertomalla siitä, mitä unta näkivät, miten aamulla heräsivät ja kertovat minuutilleen kaiken tekemänsä (ja muun perheen tekemiset myös), aamupalan sisällön, mistä paikasta juuri tänään kolottaa jne. Tätä jatkuu koko päivän, päivästä toiseen.
-lähikaupan lihatiskin myyjä: joka tuotteen jälkeen venyttäen: "jaaa siiitteee?" :D
-kaveri, joka tapaa työssään julkkiksia: kaikki ovat hänen "oikeastaan aika hyviä ystäviään", ja heistä riittää juttua niin paljon, että oikeita kuulumisia ei ehdi koskaan vaihtaa
-kielioppivirheet, etenkin sanomalehdissä
-teitittelyvirheet: yhdelle ihmiselle puhuttaessa: "oletteko olleet sairaana?"
- asioista ei voi keskustella, oma mielipide on se ainoa oikea vaihtoehto
-suvaitsemattomuus, kaikki erilainen on uhkaavaa, tuomittavaa ja inhottavaa (esim viinanjuoja haukkuu viiniä hienostelijoiden juomaksi, kun ei itse tykkää viineistä, kaikki oopperassa käyvät ovat vain hienostelijoita, ei uskota että joku aidosti voisi nauttia klassisesta musiikista jne)
-sivistymättömyys, ikinä ei ole luettu mitään, telkkarista seurataan vain viihdeohjelmia, lehtiä ei lueta, ei tiedetä maailmanmenosta ja ilmiöistä mitään, mutta samaan aikaan tiedetään se ainoa oikea totuus taloudesta, politiikasta jne, ilman mitään faktatietoa pelkän mielipiteen perustella perustellaan kaikkea (tunne korvaa faktatiedon)
- moukkamaisuus ja kateus, työpaikalla ei onnitella jos esim. työkaverin lapsi voitti nuorten MM-mestaruuden, ei onnitella ylipäätään. Asenne kanssaihmisiä kohtaan on kateus ja katkeruus, kaikki toisen elämänonni on itseltä pois, samalla itse ollaan äärimäisen itsekkäitä ja suvaitsemattomia, ei arvosteta huomaavaisuutta ja kohteliaisuutta eli saatetaan ottaa ihan ilkeyttään jokin työkaverille kipeä asia esille oman pätemisen takia, esim puhutaan lapsettomuudesta kärsivälle kuinka ihania omat lapset ovat
ihmiset, jotka puhuvat liian avoimesti ruumiintoiminnoistaan. Esim. tulvet kahvipöytään selittäen "Sori vähän kesti. Maha on ihan kuralla. Tuli sellasta vaaleenruskeeta ripulia ja siinä oli jotain sulamatonta ruokaa. Mikähän on kun taas vääntää".
Ihan oikeasti. Ainoastaan lääkärin/hoitajan on oleellista tietää noin yksityiskohtaista tietoa. Muita vain lähinnä oksettaa. Ja nuo tyypit ovat vielä ylpeitä siitä, kuinka rohkeita, avoimia ja häpeilemättömiä ovat.
Yksi työkaveri ilmoittaa koko yhteisölle aina kun "käy kusasee" ja "en kerenny vessaan, paskat tuli housuun".
Tuosta tuli mieleen, että mä en kestä kun aikuiset ihmiset sanoo "mä meen käymään pissalla". Usein s-kirjainta vielä korostetaan. PiSSalla. Eikö voi vaan sanoa "vessassa"? Miksi se ihminen haluaa tuoda oman piSSansa välttämättä muiden tietoisuuteen? Tekis mieli joskus vastata kyseiseen kommenttiin "joo, mäkin tuun, mä käyn kaKKalla".
Ja mitä noihin ylpeästi yliavoimiin "ripuli oli ruskeaa" -ihmisiin tulee, niin monet sellaiset pitävät hyveenä myös sitä, että tuulettaa tunteitaan ihan estoitta missä vaan. Saatetaan räjähdellä ja räyhätä ja riehua. "Kun mä oon niin sellanen AITO ja tunteellinen, mä näytän aina miltä musta tuntuu". Jos kaikki kokisivat oikeudekseen päästellä kaikki ulos ilman suodatinta, niin tässä maailmassa olisi todella raskasta toimia.
t. 31
oonko mä jotenkin ärsyyntyvä tyyppi?:O
mä niin komppaan sua!
ja joillekkin suodaan tämä "totuuden torvena" olo eikä heidän laukomista "totuuksista" saa loukkaantua. kun se nyt on semmoinen. ja tämmöinen ihminen on tietenkin aina oikeassa. eikä tämmöiselle ihmiselle tietenkään saa laukoa takaisin! siskoni edustaa hyvin tätä ihmistyyppiä.
Myöskin
-hysteeriset ihmiset
-ylimeikatut naiset
-loputon juoruilu muista
Olen naisvaltaisella alalla.
Maamerkki: vuori, vuoren, vuorta
Kankaassa oleva vuori: vuori, vuorin, vuoria
Sekä tavalliset ihmiset että muotitoimittajat taivuttavat tätä sanaa jatkuvasti väärin. Se ottaa pahasti pattiin.
Silloin aina tuntuu siltä, että joka kulman takaa säntää kuin tahallaan joku toinen asiakas ostoskärryt tai lastenvaunut tanassa ihan vain kiusallaan mun tielleni.
Vaikka miten yritän suunnitella reittini niin, että pääsisin sujuvasti eteenpäin niiden tavaroiden luo, joita olen tullut ostamaan, niin aina joku koukkaa eteeni edestä, takaa tai sivuilta.
Sama ongelma on myös ostoskeskuksissa ja ruuhkaisilla kaduilla. Ihan kuin kiusallaan ihmiset vaanisivat ja odottaisivat yllättävää hetkeä tulla eteen juuri silloin, kun tie näyttää selvältä.
-kassajonossa kärryillä edessäolijaa tökkivät
Niin samaa mieltä! Itse käyn melkeinpä päivittäin ruokakaupassa, joten otan vain korin. Kassallahan se kori pitää nostaa hihnan päätyyn, ellei vieressä ole jo sopivan kokoista korikasaa, johon sen voi törkätä. Sitten kun ottaa puolikkaan askeleen taakse laittaakseen korin paikalleen, on jonkun tanelin kärryt persiissä.
Sellaisten kohdalla on ihan turha kuvitella voivansa mennä kätevästi pakkaamaan pikku ostoksensa sitä mukaa kun kassa niitä piippaa. Ei voi, koska taneli työntää ne kärrynsä kassapöydän eteen, ja mihis sitten maksat? Ja jos maksaa ensin ja pakkaa sitten, se taneli työntää ne kärryt siihen pakkauspäädyn viereen niin, ettei kassan sivuun työntämiä tavaroita (jugurtteja, salaatteja sun muita helposti rypistyviä) saa mukaansa kuin konttaamalla pakkasutasolla.
Ai saatana kun ottaa päähän!
-liian perusteelliset työkaverit: aloittavat aamun kertomalla siitä, mitä unta näkivät, miten aamulla heräsivät ja kertovat minuutilleen kaiken tekemänsä (ja muun perheen tekemiset myös), aamupalan sisällön, mistä paikasta juuri tänään kolottaa jne. Tätä jatkuu koko päivän, päivästä toiseen.
Ootkohan saanut mun (onneksi) entisen kollegani ristiksesi? Joka juutaksen aamu se raportoi, kuinka huonosti oli nukkunut, mihin tänään sattuu, kuinka hirveästi on töitä tehtävänä (vaikka tuli töihin pääsääntöisesti kymmenen jälkeen) ja blaa blaa. Pää kiinni, akka, tule töihin ajoissa ja teesi työsi äläkä narise!
miesten tapa niistää ilman nenäliinaa, siis niin että toinen sierain painetaan sormella kiinni, kumarrutaan kevyesti ja sitten turistetaan. Voi helv... jos sattumalta olet juuri tuolla hetkellä kulkemassa papan ohi... Ja muutenkin ällöttävä tapa, sukua lattialle räkimiselle.
Seuraavana tulee äänekäs syöminen ja suun tuntkeminen ihan täyteen. Sitten mumssitaan posket pullollaan kuin hamsterilla.
Myös kahvilusikan tolkuton kilistäminen kupin reunaan sekoittaessa ärsyttää.
Työpaikkaruokailusta päivittäin bongattua: piimän juominen ryystöäänen kera. Keiton syöminen ryystämällä, ryyps ryyyps.
Ihmiset, (yleensä vanhat) jotka menee automaatille, saavat rahansa. mutta sitten jäävät siihen eteen kaivelemaan lompakkoaan ja laskemaan rahoja! Eikö hemmetti voi ottaa sitä paria askelta sivuun ni muutki pääsee. Samoten vanhat ihmiset Bussissa, ryntäävät yleensä ensimmäisenä siihen ovelle ja sitten kaikki joutuu odottaa ku se mummo menee yksi porras kerrallaan pois bussista. ja lisäksi he töpähtävät siihen bussin oven ulkopuolelle miettimään mihin sitä menis. kun edelleen ne ihmiset odottaa että pääsis pois. eikö sitte voi mennä viimesten joukossa jos ei kuitenkaa ole kiire. ARGGGGGG!!!!!!
liukuportaista astuttuaan siihen eteen taivastelemaan että mihinkäs sitten.
Olen pari kertaa joutunut ihan kinaamaan heidän kanssaan asioista, jotka tiedän koska lääkäri ne määräsi/kertoi. Kerrankin odottelin kun hoitsu etsi jotain tietoa puhelimessa ja samalla alkoi arpomaan diagnoosia asiaan liittyen. Tuli todella omituinen olo...sitten kun löysi paperit, luki varmaan sanasta sanaan itse läpi ennenkuin kertoi minulle, mistä on kyse. "Ai, ei se sit ollutkaan niin". Voi jumalauta..! Samaa jankkausta on käyty asioissa, jotka ovat olleet minulle fyysisesti mahdottomia- pikkuhoitsulla on "varma tieto" asiasta ja eihän idiootin kanssa kannattaisi riidellä, joten olen vaan huokaillut ja pyytänyt että lääkäri soittaisi takaisin.
Bussissa ärsyttää eväiden syöminen, se on ensinnäkin kiellettyä ja toisekseen sotkee lähes poikkeuksetta. Jos tuleekin äkkijarrutus, ne mehut ovat minun takillani. Kerran bussissa jonkun koira oksensi ja omistaja vaan naureskeli, katseli ympärilleen kuin se olisi ollut vitsin kohokohta. Siivosi kyllä kun yksi matkustajista hänelle huomautti, sitä ennen vaan virnuili siinä. Samoin mattimyöhäset, jotka juoksevat 50m päästä ja huohottavat etsien lippuaan, samalla virnuillen "kerkesinpäs!", tekisi mieli ampua.
Kaverini sylkee puhuessaan, siis kuola vaan vaahtoaa suupielissä ja sitä on oksettava katsoa. Yleensä katsonkin pois tai vaihdan puheenaihetta.
leveä lantio tai paksut reidet.
Pahin leveä lantiuo on muuten hoikalla ihmisellä. kun sivuprofiilista ei näy mitään outoa, mutta kun kääntyy, on vartalonmuoto litteä päärynä, APUA!
paksut reidet jotenkin oksettavat, jos sivuille tai reiden sisäsivulle leviää isot läskipallukat, pahimmillaan muhkuraiset ja tungettu tiukkoihin farkkuihin, APUAAAAA!!!!!
Kimeä tai vinkuva puheääni ärsyttää tolkuttomasti,
samoin se, kun joku HUUTAA koko ajan, vaikka toinen seisoisi vieressä....
Besserwisserit.
Ihmiset, jotka kysyy, mutta ei sitten malta kuunnella vastausta, vaan rupeavat höpöttämään jotain toisarvoista siihen päälle.
Ihmiset, jotka yrittävät päteä jollain, tai jotka kuvittelevat olevansa kauhean hyviä/erikoisia/kuuluisia/kateuden kohteita tms., ja puhuvat siitä suureen ääneen. Sellainen käytös herättää jotain niin hirveää naurunsekaista myötähäpeää, että usein on pakko poistua muualle nauramaan.
Itseänikin nämä asiat ärsyttävät kovasti.
En ollut ennen anoppiani tavannut ketään tällaista HUUTAJAA, ja olipa kyllä järkytys kun kävin heillä ensimmäistä kertaa ja yhtäkkiä anoppi alkoi KILJUA miehelleen ohjeita, vaikka mies (ja me kaikki muut) oli siinä vieressä! Pelästyin, hämmästyin, sitten alkoi kovasti naurattaa ja oli erittäin vaikea pitää naamaa peruslukemilla.
Nykyään tiedän, että anoppi on lapsena jäänyt vaille huomiota ja äitinsä arvostusta (äiti kohdellut häntä kuin ilmaa, ja siskoaan rakastanut normaalisti). Kaikkien noiden tässä lueteltujen tapojen voi nähdä johtuvan tästä. Anoppi pyrkii kaikin tavoin varmistamaan että hänet huomattaisiin ja häntä ihailtaisiin.
Muuten on ihan kiva ihminen, mutta nuo piirteet ärsyttävät edelleen, vaikka ymmärrän mistä johtuvat.
Mulla on varmaan synnytyksenjälkeinen masennus, mutta en ole enää tekemisissä kavereideni kanssa, jotka ovat saaneet esikoisensa ja ovat sen jälkeen yhtä "##"¤%% onnea. Ei vaan pysty. Kaupungillakin karvat nousee pystyyn kun näen onnellisia vanhempia pienten vauvojen kanssa. Miks ihmiset ei tajua, että elämä on perseestä?!
- ruoka suussa puhuminen
- piereskely seurassa
- se, kun lihava ihminen ahmii ruokaa silmät väärin päin
- etuilu
- se, että ei väistetä miniaskeltakaan niin, että toinen ihminen voisi vapaasti katsoa vaikkapa cd-levyjä siitä hyllyltä, mihin on menossa
- miehet, jotka tietävät olevansa hyvän näköisiä ja alkavat käyttäytyä itsetietoisesti
- humalainen ihminen
- miehet, jotka heittävät oven nenän edestä kiinni, jos ovat menneet ovesta, josta on tulossa myös nainen (ennenvanhaan naiselle pidettiin ovea auki)