Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot asiat muissa ihmisissä jotka ärsyttää

Vierailija
10.02.2012 |

Kertokaa onko teillä yhtä kummia asioita kuin mulla, jotka ärsyttää toisissa ihmisissä.

Mua ärsyttää se kun yksi tuttu kävelee niin jäykästi. Normaalipainoinen, jopa hoikka ja täysin terve nainen, jolla leveä lantio ja kapea vyötärö. Ja kävelee niin jäykästi suorin askelin että lantio ei liiku yh-tään! Jos lantio on leveä niin silloinhan askeleen pitäisi keinua ihan luonnostaan.

Kommentit (247)

Vierailija
21/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tunkevat sisään metron ovista, vaikka toiset eivät ole vielä päässeet ulos. Joka kerta tekisi mieli huomauttaa asiasta.

Vierailija
22/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämällä penkin viereen seisomaan siksi aikaa, että saavat riisuttua päällysvaatteet pois ja viikattua ne siististi junan hattuhyllylle. Sitten yleensä vielä kaivetaan seisaaltaan laukusta aamun lehti, nyitään housuja muutamaan kertaan ja sitten vasta voidaan istuutua. Koko tämän ajan tämän riisuutujan ja housujen nykijän takana seisoo jono ihmisiä halukkaana ohittamaan ja löytämään oman istumapaikan. Itse en koskaan työmatkalla riisu takkia, jos matka kestää 20-30 minuuttia, niin kyllä takin avaaminen riittää siihen, että ei tule liian kuuma. Enkä koskaan nyi housujani ennen istumaan asettumista, en junassa enkä muuallakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamattomat ja avuttomat ihmiset. Sellaiset, joille tavallisetkin asiat, kuten kirjeen vieminen postiin ajallaan on ylivoimaisen vaikeaa. Saatika, että pitäisi vaikka työpaikkaa hakea tai järjestää oman lapsen ristiäiset. Yleensä muut ihmiset sitten hoitavat em. asiat heidän puolestaan.

Vierailija
24/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annetaan niin sanottuja hyviä neuvoja, vaikka ei kysytä tai että lausutaan minun elämäni valinnoista mielipiteitä, vaikka itse olen niihin tyytyväinen ja niistä jopa onnellinen, mutta ne ovat erilaisia kuin muitten.

Vierailija
25/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ruoan maiskuttajat

-Etuilijat

-Käsilaukulla/kantamuksilla tönijät

-Bussiin/metroon/junaan pyrkijät, jotka eivät voi odottaa, että muut pääsevät ensin ulos.

-Julkisilla paikoilla kovaääninen keskustelu esim. puhelimeen.

-Tien väärällä puolella kävelijät.

-Niiskuttajat (niistä se nenä, jos vuotaa!)

-Hölöttäjät, pitkiä turhia puheenvuoroja pitävät, päällepuhujat.

-Röyhtäilijät, jotka eivät ymmärrä pyytää anteeksi.

-Myöhästelijät

-Ihmiset, joilla tulee tärkeää asiaa juuri silloin, kun olet kiireessä lähdössä ja aiemmin olisi hyvin voinut asiansa sanoa.

-Auton perään 1cm päähän ajajat.

ym. ym.

Tiedän, elämäni on vaikeaa :D

Vierailija
26/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, jotka tietävät aina vähän paremmin, kuin sinä itse. Olen 25v. ja yleensä nämä paremmin tietävät ovat keski-ikäisiä naisia.

Asia josta tietävät paremmin voi olla esimerkiksi se, että mitkä vaatteet minun päälläni tuntuvat hyvältä tai se, että tietävät paremmin jonkun asian johon minä olen saanut koulutuksen eikä kyse ole mielipideasiasta.

Vierailija
27/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää:

- kaikenlaiset "Kansan radio" -tyyppiset ohjelmat radiossa

- se, jos ei kuule jotain, niin kysyy että "häh!?!" tai "tä?!?"

- se, ettei koskaan autoillessa anna tietä jalankulkijoille (taksikuskit ehkä pahimpia)

- vanhat suomalaiset elokuvat, joissa naiset aina puhuvat kamalan kimeällä äänellä

- asioiden huutaminen huoneesta toiseen, sen sijaan, että kävelee sen henkilön luo, jota haluaa puhutella. Olen törmännyt tähän jopa työpaikoilla!

Vierailija
28/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka mielestä on vain tervettä suorapuheisuutta puhua asioiden oikeilla nimillä eikä sanoa esim. "käyn vessassa" koska se on teennäistä, ei ole vastannut että mitä hän sitten sanoo kun on menossa paskalle. Tai vaihtamaan tamponia. Ei kai hän vaan teennäisesti jätä sanomatta niin kuin asia on...

Vierailija
29/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää pienet miehet joilla on suuri ego.

Jaaha, hjassoo.

No minä. Minä. Minä vihaan sinua!

T: 11cm mies

Vierailija
30/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen "mymmym" ilme päällä, leuka työntyy eteen. Jotkut sedät tuota harrastaa.

Vierailija
31/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa ohjelmaa, jossa porukan "rikas poika" joutui suoraan kiusatuksi alaluokkaisen seuransa taholta kun hän ei viihtynyt samoissa vaatteissa kuin nämä. Itseänsä feministiksi kutsuva juntti söi kyynärpäät pöydällä, pukeutui huonosti kun piti olla cocktail-asu ("inhoan kun joku sanelee, miten minun pitäisi pukeutua!") ja toinen samanlainen nosti jatkuvasti esille "rikkaan pojan" tavan pukeutua. Teki mieli läimäistä kaikkia juntteja poskelle, niin mautonta oli koko touhu. Samat ihmiset kuitenkin vaativat alaluokkaisille kakaroilleen tasapuolista kohtelua ja sitten käyttäytyvät itse rumasti yläluokkaisia kohtaan...

Tähän ilmiöön olen törmännyt usein aikuisiälläkin. Miehen suvussa on täysin ok olla pukeutumatta juhlaan (tai tulla paikalle rikkinäisissä vaatteissa), tytöillä vilkkuu rintavako ja pojilla on verkkarit jalassa. Jos mennään hienompaan ravintolaan, ei osata etiketin alkeitakaan ja kieltäydytään jos esim. tuolia tarjotaan. En kutsu heitä enää mukaan näihin juhliin, vaivaannuttavaa kaikille.

Ja vaikka minä siedän heidän junttibileensä ja osallistun niihin joskus sanomatta mitään rumaa, saan itse kuulla vinoilua omista juhlistani.

Vierailija
32/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavuuksien kans. Ärsyttää kirjoitusvirheet textaillessa ja meilatessa. Tekstistä huomaa heti, käyttääkö mies työssään sähköpostia ja hallitseeko kirjoitus etiketin.

Ärsyttää väärinkirjoitetut engl.kieliset sanat, liiallinen hymiöiden käyttö ja tylsä kieli. Oikein huono tekstintuotto vie miehen "älä vastaa" osastoon

Hassua, kun tuo omakin tekstintuottosi on aika kaukana täydellisestä.

Mutta itse aiheeseen, aika paljon samoja kuin muillakin (eli ehkä nää ei ookaan niin outoja).

- purkan mässyttäminen suu auki

- ruoan mässyttäminen suu auki

- käveleminen (jyrääminen) kadulla niin, että odottaa vastaantulijan väistävän (ja itse ei tehdä elettäkään väistämisen suuntaan)

- krooninen myöhästely, joka ei johdu käytännön asioista vaan välinpitämättömyydestä

- pahat yhdyssanavirheet, kyvyttömyys käyttää pisteitä ja pilkkuja + muut räikeät kielivirheet

- kuluneiden, mukanokkelien, mukaerilaisten tai mukahauskojen "muotisanojen" käyttö (esim. rakkauspakkaus, koiruus, "palataan astialle", mahtavuutta/parhautta,...)

- erikoisuudentavoittelu ja oman "positiivisen outouden" ja ainutlaatuisuuden pakonomainen korostaminen (mua esim. ärsyttää se mainos uudesta sarjasta, olisko "Kaksi miestä ja tyttö" tms. Siinä mua ärsyttää se naishahmo hirveästi juuri siksi, että se on muka olevinaan "hauska nainen", outo ja persoonallinen hulluttelija. Ja NIIN teennäinen. Mä näen, tai ainakin uskon näkeväni, JUST sen mitä sillä hahmolla haetaan ja mä EN KESTÄ :D)

- edellisestä tulikin mieleen: kaikenlainen teeskentely ja päälleliimatun roolin vetäminen

- lässyttäminen aikuiselle kuin pikkulapselle (mä olen 30, mutta ilmeisesti vaikutan aika nuorelta kun mulle puhutaan usein kuin olisin joku söpö pikku untuvikko ihan kaikessa... aaargh!). Terveydenhuollon henkilöstössä tuo piirre ärsyttää jo ihan sanoinkuvaamattoman paljon. Ihan kuin oikein haluttaisiin alistaa potilas mahdollisimman passiiviseen, avuttomaan ja ymmärrystä vailla olevaan asemaan.

- pikku egoistit jotka ovat niin täpinöissä omasta itsestään, etteivät huomaa miten itsekeskeisiltä vaikuttavat (kaikki puhe ja toiminta huutaa "huomatkaa mut, kattokaa mua, kattokaa, MÄ sitä ja MÄ tätä, ja ihan onnesta kiemurrellaan jos ihmiset huomioi ja ihailee).

- tää on varmaan oikeastikin vähän outo: eli ärsyynnyn jos ihmiset toistaa kuin papukaijat joitakin tiettyjä sanoja tietyissä yhteyksissä. Esim. netistä jos lukee seksiaiheisia keskusteluja, niin aina (tai ei nyt oikeasti "aina") jos kertoo mistä tykkää paljon, niin täytyy loppuun kirjoittaa "Nam :)". Miksi aina se NAM?? :D Mikä pakko se on aina sinne kirjoittaa? Kun muutkin tekee niin vai? :D Toinen hokema on "miksi, oi miksi", joka tuntuu olevan kovasti muotia tällä hetkellä. Ylipäänsä tuo "oi" on aika kuumaa kamaa tällä hetkellä :)

Varmasti olisi muutakin, mutta noi nyt tuli ekana mieleen.

Vierailija
33/247 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavuuksien kans. Ärsyttää kirjoitusvirheet textaillessa ja meilatessa. Tekstistä huomaa heti, käyttääkö mies työssään sähköpostia ja hallitseeko kirjoitus etiketin. Ärsyttää väärinkirjoitetut engl.kieliset sanat, liiallinen hymiöiden käyttö ja tylsä kieli. Oikein huono tekstintuotto vie miehen "älä vastaa" osastoon

-tekstaillessa

-kirjoitusetiketti on yhdyssana

-"älä vastaa" -osasto

-"väärinkirjoitetut englanninkieliset sanat ärsyttävät"

Minua ärsyttävät kielipoliisit, jotka eivät kuitenkaan itse osaa käyttää kieltä oikein. Heitä on valitettavan paljon.

Vielä lisäyksenä tähän listaan, että myöskään ei tulisi unohtaa pistettä lauseen perästä.

En muuten edellyttäisi täydellistä kielenkäyttöä kommunikaatiossa, mutta jos joku vaatii sitä muilta, silloin on pystyttävä siihen itsekin.

Vierailija
34/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja se, kun kassatyttö sanoo hinnan eteen sanan "eli" tai "elikkä".

t.31

Vierailija
35/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"väärinkirjoitetut englanninkieliset sanat ärsyttävät"

Muuten hyvä mutta suomessa sanajärjestys on melko vapaa ja niinpä alkuperäinenkin versio on hyväksyttävissä.

Vierailija
36/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kirjoitusvirheistä vielä: mua ärsyttää jostakin syystä tosi paljon nykyinen muoti kirjoittaa ties mitä yhteen. Enää ei riitä, että tehdään yhdyssanavirheitä niin päin, että kirjoitetaan yhdyssanat erikseen. Nykyään on vielä tämä kulovalkean tavoin leviävä ilmiö kirjoittaa selkeästi erilleen kuuluvia sanoja yhteen ihan älyttömällä tavalla. Samoin numerot kirjoitetaan putkeen kirjainten kanssa.

Esim.

- ulkona on kaunisilma

- onpas pahaolo

- lapseni on 3vuotta

- lapseni on 3-vuotta

- siivosin 4kertaa

t. 31

Vierailija
37/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimeä tai vinkuva puheääni ärsyttää tolkuttomasti,

samoin se, kun joku HUUTAA koko ajan, vaikka toinen seisoisi vieressä.

Ihmiset, jotka puhuvat ruoka suussa.

Niiskuttavat ihmiset. Haloo, eikö aikuisella ihmisellä ole muka nenäliinaa aina mukana?

Yskijät ja rapistelijat konserteissa ym.

Besserwisserit.

Ihmiset, jotka kysyy, mutta ei sitten malta kuunnella vastausta, vaan rupeavat höpöttämään jotain toisarvoista siihen päälle.

Ihmiset, jotka yrittävät päteä jollain, tai jotka kuvittelevat olevansa kauhean hyviä/erikoisia/kuuluisia/kateuden kohteita tms., ja puhuvat siitä suureen ääneen. Sellainen käytös herättää jotain niin hirveää naurunsekaista myötähäpeää, että usein on pakko poistua muualle nauramaan.

Vierailija
38/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun ajoittain niiskuttajiin. Mulla on sellainen "nenäastma" (oma termini mutta kuvaa hyvin), jossa nenäonteloiden limakalvot yhtäkkiä turpoaa ihan umpeen ja nenästä valuu kirkasta räkää. Samalla nenää kutittaa ihan tolkuttomasti ja olo on todella sietämätön. Usein se tukkoisuus alkaa myös särkeä päätä. Niistäminen ei auta. Tai auttaa toki ehkä n. 20 sekunnin ajaksi. Jos nyt vaikka niiskutuskohtaus iskee luennolla, niin nenäLIINA ei kyllä riitä, vaan pitäis olla muutama paketti niitä nenäliinoja luennon ajaksi.

Tuo allergiakohtaus voi kestää muutaman tunninkin. Jatkuva niistäminen ei tee hyvää koska se lisää painetta nenäonteloissa. Niiskuttaminen auttaa vähän siihen, ettei tarvitse niistää aivan koko ajan.

Ainut mikä auttaisi nopeasti on otrivinit ynnä muut limakalvoja supistavat tuotteet, mutta niitä ei saisi kauheasti käyttää, koska ne pidemmän päälle voivat vain pahentaa ongelmaa. En sitten tiedä kumpi ärsyttäisi enemmän, niiskuttaminen vai äänekäs nonstop-niistäminen. Ja suoraan sanottuna mua ei kyllä hirveästi kiinnostakaan, koska en jaksa olla hirveän pahoillani jos jotakuta sattuu ihan ärsyttämään kun mä niiskutan :D Ei varmasti ärsytä puoliakaan niin paljon kuin mua, joka joudun tuon raivostuttavan vamman kanssa lopun ikääni elää.

Että sori, joudutte kuunnella niiskuttamistani jatkossakin :D

Vierailija
39/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ihmiset jotka kirjoittavat sanoja väärin tyyliin ampulanssi, antipiootti, akressiivinen, jne.

- työkaverini joka röyhtäisee täysin estottomasti

- toinen työkaveri jolla on kynsisieni peukalon kynnessä ja jokaisessa palaverissa alkaa rapsutella sitä kynttä niin että lastut lentää YÖK!!

- työpaikan ihmiset jotka eivät pese omia kahvi/teekuppejaan ja juovat aina uudestaan tästä samasta paskaisesta mukista

Vierailija
40/247 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas oma tekstisi uudelleen ja huutele sitten "kirjotusvirheilystä". Aargh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi