Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen?

Vierailija
09.02.2012 |

Miehen sisko erosi juuri miehestään, heillä on 1,5v lapsi. Lapsi asuu äitinsä kanssa, mutta äiti ei ole lähes yhtään poikansa kanssa. On töissä jopa viikonkin toisella paikkakunnalla, jolloin lapsi hoidossa isällä tai jollain kaverilla. Vapaapäivinä äiti ei ole lainkaan kotona, vaan "hyppää" shoppailemassa, kyläilemässä, salilla jne. ja lapsi on silloinkin yleensä hoidossa.

Olen saanut sellaisen kuvan, ettei halua olla lapsensa kanssa, vaan omat menot ja jutut on tärkeämpiä. Lapsi on tosi vilkas ja vaativa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ap tyhmyyksien=lastensuojeluilmoitus tekemisen sijaan antaisit vaikka veljellesi joskus vapaaillan lapsensa isyysvastuusta, jos todellakin tunnet oikeaa huoltaa. Jos et näin tee, olet vain kateellinen ja pahansuopa ihminen.

Sitä paitsi vuosikkaan lapsen ruokkiminen yhtenä päivänä tulee paljon halvemmaksi kuin ne sakot, jotka mahdollisesti joudut maksamaan tuosta aiheettomasta ls-ilmoituksesta.

Vierailija
42/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten auttaisi kyseessä olevaa perhettä? Itse en kyllä asiasta lastensuojeilmoitusta tekisi, isä on varmasti ihan yhtä hyvä hoitaja lapselle kuin äitikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lastensuojelu panisi ex-kälyn kasvattamaan lastaan kuten ap:n mielestä lapsia pitää kasvattaa.

Vierailija
44/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti paikasta toiseen, hoitajalta toiselle, ei se ole hyväksi pienen henkiselle kasvulle. Ja se on myös syy ls-ilmolle.

Pitäisi tietää paljonko lapsi on isällään ja paljonko ja monellako muulla, ennenkuin voi mitään arviota tehdä.

Nyt ymmärrän, miksi suomessa jo todella suuri määrä pieniäkin lapsia voi huonosti. Huolestuttavaa kuinka monesta äidistä on ihan ok riepotella 1 vuotiasta jatkuvasti paikasta toiseen:(

Ja sinulle joka pelottelit, että perhe/henkilö josta tehdään ls-ilmo voi vetää ilmon tekijän oikeuteen.

Tietysti voi, jos täyttä valetta perheestä puhutaan. Jos pysytään totuudessa, ei ketään voi oikeuteen totuuden puhumisesta.

Ja ls-ilmon voi myös tehdä nimettömänä, tuntematonta ei voi oikeuteen vetää.

Vierailija
45/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken tietysti myös todistamaan.

Ja kun tekee rikosilmoituksen poliisille, sosiaalivirasto on velvollinen kertomaan poliisille, kuka ilmoituksen takana on. Eli kyllä se ilmoittaja selville saadaan, älä huoli.

Vierailija
46/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tekee rikosilmoituksen poliisille, sosiaalivirasto on velvollinen kertomaan poliisille, kuka ilmoituksen takana on. Eli kyllä se ilmoittaja selville saadaan, älä huoli.

Enkä minä pelotellut, kerroin vain tositilanteen.

Vierailija
47/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä pelotellut, kerroin vain tositilanteen.

Mutta jos ls-ilmoitus on tehty nimettömänä, miten sosiaalivirastokaan osaa kertoa poliisille tekijän?

Vierailija
48/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sinne lähettää netin kautta ilmoituksen, se menee suoraan mappi ö:hön.

Vierailija
49/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheitaan. Tuohan on kaikki juoruilua ja oletuksia.

Ap on "saanut kuvan" ja tosiaan varmaan onkin objektiivinen havainnoija.

En myöskään usko, että ne muut selän takana panettelijat sinne oikeuteen riemu rinnoin lähtevät todistamaan... Kyllä siinä on eri kynnys sitten jo. Sitäpaitsi siinäkin on sitten aika lähellä jokaisella se, että syyllistyykö itsekin kunnianloukkaukseen, kun levittää juoruja.

Vierailija
50/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua pidetään tosi outona, jos sen tuot ilmi.

Eli kun sinä lähdet jonnekkin, niin jääkö sinun lapsesi hoitoon sinun miehellesi?

Minun lapset ei ole hoidossa isällänsä, vaan isä on toinen meistä vanhemmista.

Se että lapsi ei ole riittävästi äidin kanssa ei ole ok, mutta tuohon ei lastensuojelu puutu.

Lasta saa pitää hoidossa muualla.

Luuletko saavasi miehesi kunnioituksen tuon ilmon jälkeen. Minä nakkaisin koko akan pihalle ja nimetön ilmoitus ei sossuja kiinnosta.

Te joilla on luetun ymmärtämisen vaikeus, niin siihen saa apujakin.

Lapsi ei ole yksin missään vaiheessa.

Vierailija
51/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko erosi juuri miehestään, heillä on 1,5v lapsi. Lapsi asuu äitinsä kanssa, mutta äiti ei ole lähes yhtään poikansa kanssa. On töissä jopa viikonkin toisella paikkakunnalla, jolloin lapsi hoidossa isällä tai jollain kaverilla. Vapaapäivinä äiti ei ole lainkaan kotona, vaan "hyppää" shoppailemassa, kyläilemässä, salilla jne. ja lapsi on silloinkin yleensä hoidossa.

Olen saanut sellaisen kuvan, ettei halua olla lapsensa kanssa, vaan omat menot ja jutut on tärkeämpiä. Lapsi on tosi vilkas ja vaativa.

Vierailija
52/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä hoitaa lasta ja äiti pääsee yhtään minnekään.

Sitäpaitsi minun veljeni erosi eksästään viisi vuotta sitten ja heidän poikansa on jo aikuinen ja yhä vaan kuuluu veljen suusta jurmutusta, kuinka äiti laiminlöi poikaa...

Ja veli unohtaa tyystin, että itse teki todella pitkää päivää ja paljon työmatkoja, kun poika oli alle kouluikäinen ja alaluokilla.

Vierailija
53/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanomattoman typerän ketjun tänne!!Minusta tuossa ei ole mitään aihetta ls-ilmolle,jos lapsi isänsä kanssa silloin tällöin on.Mutta tietysti joku voisi huolestua,jos lapsella aina eri hoitaja,päivittäin!Eikö täällä osata ottaa huomioon,että isä on vanhempi kuten äitikin!pitäähän lapsen saada olla molempien vanhempiensa kanssa.JOs äiti eron jälkeen "omii" lapsen itselleen,niin mitä mahdollisuuksia isällä enää on saada paikatuksi omia välejään lapseensa ja pysyä tälle tuttuna,turvallisena aikuisena??

Lisäksi ap ei ole valotanut asiaa,että onko isä jotenkin "huono" vanhemmaksi??Siitä ei ole puhuttu missään vaiheessa..

Vierailija
54/54 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojeluilmoitusta ei ole olemassakaan. Sosiaalitoimistoon pitää aina kertoa nimensä ja näkyyhän niille puhelinnumerokin. Mutta välttämättä ilmoittajaa ei kerrota perheelle. Tosin tämäkin yleensä näkyy papereissa ja selviää hyvin äkkiä ilmoituksen sisällössä. Ja nämä on perheellä oikeus nähdä.

Sitä paitsi teet ilmoituksella myös vahinkoa veljellesi. Sitäkö haluat?

Paitsi että kertomasi perusteella kriteerit asian selvittämiseen eivät täyty millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä