Aamulla vatsantähystys, selviääkö sen jälkeen sujuvasti töihin? Esilääke kuulemma annetaan?
Kommentit (12)
vai työnnetäänkö se sisään alakautta, vai mikä toimenpide on kyseessä?
mennään loppupäiväksi kotiin,etenkin kun esilääke annettu.en itse esim.sellaisen jälkeen enää auton rattiin hyppäis;(
mennään loppupäiväksi kotiin,etenkin kun esilääke annettu.en itse esim.sellaisen jälkeen enää auton rattiin hyppäis;(
En minä kyllä kyennyt töihin. Olin niin heikkonakin sen tyhjennyksen jälkeen että otin mielelläni vapaapäivän! Miksi ihmeessä haluat töihin?!
En minä kyllä kyennyt töihin. Olin niin heikkonakin sen tyhjennyksen jälkeen että otin mielelläni vapaapäivän! Miksi ihmeessä haluat töihin?!
ap on menossa gastroskopiaan niin siinähän ei tehdä tyhjennystä. Sen jälkeen on ihan työkykyinen. Sen sijaan colonoskopian jälkeen saa saikun sille päivälle kun vaan muistaa pyytää.
Itselleni on tehty kerran ilman lääkitystä ja silloin kävelin ulos sairaalasta ja hyppäsin samantien kaukojunaan. Toisella kertaa tähystyksen jälkeen nukuin puoli päivää, koska vahva lääkitys teki hyvin uniseksi. Myös vatsa voi olla hieman sekaisin toimenpiteen jälkeen.
ei kai semmoisen vaikutuksen alaisena ole suotavaa mennä töihin. Eikö se vaikutus kuitenkin kestä koko päivän?
jonkinlaisen letkun - siis tähystetään yläpäästä.
Pumpataan mahaan ilmaa myös, tuleeko se helposti ulos...?
eli gastroskopia on kyseessä.
Pystyt menemään töihin, vaikkakin olo voi olla epämiellyttävä. Yleensä hirveesti ei tarvi sitä ilmaa pumpata sinne, eli varmasti pärjäät sen kanssa.
Tsemppiä!
lääkäri sanoi sen olevan tarpeen, en osannut heti kysyä miksi?
kieltäytyä. Ei mulle ainakaan ole koskaan annettu muuta esilääkettä kuin sellainen puudutesuihke kurkkuun.
oli se, kun maha pumpattiin täyteen ilmaa, oli tosi kivuliasta. Kotimatkalla bussissa piereskelin ihan hirveesti, onneks tuli suht äänettömästi. Mulle on tehty tähystys yläkautta kolme kertaa. Kurkku oli kans kipeenä.
siitä, mikä tähystys siis on kyseessä? Colonoskopia, gastroskopia? No okei, ei ehkä colonoskopia mutta toi sun vatsantähystys-sana hämää. Tarkenna niin vastaan kyllä mielelläni kysymykseesi :)