Päästättekö pienen tyttölapsen isänsä kanssa uimahalliin
ja samalla miesten saunan/suihkujen puolelle?
Meillä ei ole vielä sellaista tilannetta vastaan tullut että asiaa olisi pitänyt miettiä kun ollaan aina yhdessä uimassa tai mies vaan pojan kanssa (poika 3,5 v, tyttö 1v9kk ) mutta esim. tuttavaperheessä jossa pieni vauva, perheen mies käy vanhempien lasten kanssa uimassa ja toinen heistä tyttö 5 v.
Mun mielestä tuntuu epämiellyttävältä ajatus pienestä tytöstä miesten puolella. Kyllä niitä pervoja vaan siellä pyörii ja itse sen oon ihan huomannut esim. yhteisessä höyrysaunassa istuu aina yksi/kaksi miestä siinä paikalla mistä parhaiten näkee sisään tulevat naiset ja tölläävät suu virneessä vaikka ois pyyhekin päällä. Tiedän myös paikkakunnaltani tapauksen jossa tunnettu kunnan työntekijä ahdisteli poikaa suihkutiloissa.
Itse olen päättänyt etten tytärtä päästä miehen mukana uimaan, vaan ainoastaan minun kanssa naisten puolelle. Oonko ahdasmielinen, vai muita samoin ajattelevia? En todellakaan halua että joutuu mahdollisesti irstaiden sairaiden ukkojen toljotettavaksi.
Kommentit (26)
vahvan näköinen tyypi, ettei mitkään hintelät pikku kyttääjät uskalla edes vilkaista sinne suuntaan, missä puolisoni meidän tyttöjen kanssa liikkuu. Tosin: minkä sille vois jos joku kyttää? Joka paikassa niitä kyttääjiä saisi pelätä.
Lapsilla on niin hauskaa uimahallissa meidän isän kanssa, että menevät mielummin uimaan hänen kanssaan, kuin minun. Minä olen koko ajan puolipaniikissa ja komentelen, isä osaa olla rennompi ja opettaa - siksi varmaan lapset ovatkin oppineet niin varhain uimaan.
Eli kyllä päästän tytöt isän kanssa uimahalliin - ja joskus mukana on ollut jopa 7-vuotias naapurin tyttökin! Ajatella, että päästivät oman tyttönsä mun miehen mukaan - ja tää tyttö on vielä kaiken lisäks opettajien lapsi...
Hu huu...oi kauheeta, eiks juu?
Ymmärrän kyllä pointtisi mutta olen samaa mieltä monien kanssa että ihan sama juttu se on poikasi kanssa jos se siellä miestenpuolella. Koululaista en päästäisi toiselle puolelle ja mutta sen ikäinen osaa toimia uimahallissa jo yksinkin. Tietysti lapsia saa suojella ja pitääkin mutta liika ahdasmielisyys vaan tarttuu lapsiin ja ethän sinä voi lähteä lasten kanssa mihinkään jos noin ajattelet saatikka rannalle.
Kyllä noita pikkutyttöjä kyttääviä äijiä on melko paljon ja seksismi vain lisääntyy.
En päästäisi pikkutyttöä uimahallin ym. miesten osastolle, vaikka mukana olisi millainen supermies (sellaiset eivät taida olla kovin hoksaavia edes).
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kertoa ihan normaalisti, että tapana on että tytöt menee naisten osastolle ja pojat miesten. Pitääkö kasvatuksen/normaaliuden nimissä tytön väen vämgällä päästä miesten puolelle jos kerran mulla on aikaa tulla mukaan uimaan?
Tästä aloituksesta syntyi kyllä sellainen kuva että koskaan ikinä missään olosuhteissa ei tyttölapsi voi mennä uimahalliin isänsä kanssa- jos esim. äiti sattuisi olemaan raaja kipsissä 8-12 viikkoa niin sitten ei lapsi pääse uimaan.
Varmaan joka perheessä lapset yleensä menevät oman sukupuolensa puolelle, jos molemmat vanhemmat ovat uimahallissa mukana. Meillä on kuitenkin minä teen kolmivuorotyötä ja isä on vienyt lapsia uimaan minun töissä ollessani. Ei 3- ja 4-vuotiaita tyttöjä voinut lähettää 7-vuotiaan isosiskon kanssa naisten puolelle vaan kyllä he isän kanssa miesten puolelle menivät. Nykyään ovat jo isoja, harrastavatkin uintia, joten tuskin ovat siis siitä traumatisoituneet että pieninä miesten puolella kävivät. Eipä ole mieskään koskaan raportoinut mistään pervoista tuijottajista.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tytöltä ei jää tämän takia uimahallireissut käymättä! Tyttö on siis nyt 1v9kk, joten mies ei pystyisi edes mennä yksin lasten kanssa koska ei pysty turvallisesti vahtimaan kahta pientä uimataidotonta, jotka helposti liukastelee märissä suihkutiloissa. Mies on itse sanonut ettei voi mennä yksin molempien kanssa/quote]
Aika kädetön mies sulla tai sit teidän lapset on jotenkin vajaita... mun mies on käynyt uimahallissa kaikkien neljän lapsen kanssa joista kaksi vanhempaa osasi uida ja kaksi pienempää ei (lapset iältään 8,6, 2,5 ja 1,5v)
että moni tyttö menee miesten puolelle isän tai vaarin kanssa.
Nämä tytöt kuitenkin kaikki yli 5v.
Oma poikani käy yksin miesten puolella ja ainakin hän on saanut olla rauhassa.