Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen entinen uskovainen.

Vierailija
09.02.2012 |

Nyt olen eheytynyt ateistiksi.. Pitkä matka kroonisesta syyllisyydestä vapauteen.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis millään pahalla vaan uteliaisuudesta!

Vierailija
22/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuiko loppujen lopuksi mikään? Itse luovuin uskosta ja minä en voinut käsittää ateisteja, kun se tuntui yhtä fundamentalistiselta kuin mun ennen niin tiukka usko. Sen olen oppinut, että kavahdan kaikkia äärijuttuja. Nykyään hapuilen rakastavan Jumalan suuntaan, mutta se ei ole sellainen kuin ennen. Kai musta on tullut vähä körtti.

Tämä lähinnä kertoo sen että et missään vaiheessa ole oikeasti luopunut jumalastasi. Ateismi ei ole mikään vaate jonka voi vaihtaa.

Esimerkiksi aika moni lapsista tajuaa jossain vaiheessa että joulupukki on satua, mutta harva alkaa uudestaan enää uskomaan joulupukkiin.

Vierailija
24/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekopäistä tekstiä.

Vierailija
25/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistihan ei ole tilivelvollinen kenellekään joten mahtoi vapaus koittaa sulle.

Väärin. Ateisti on tilivelvollinen toisille ihmisille ja omalle oikeudentajulleen.

Vierailija
26/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä elämän ainutkertaisuudesta, josta saat nauttia?

olen kiitollinen isälleni ja äidilleni.

Ja elämästäni nautin joka päivä -vailla huolia jumalista ja helvetistä ym.

Vierailija
27/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotka luulevat ihmisen moraalin olevan riippuvainen uskonnosta! Itseasiassa sellainen ihmiskäsitys on aika karmea.

KAIKKI tuntemani ateistit ovat koulutettua porukka, jotka kukin pyrkivät elämään hyvää elämää satuttamatta muita. Viisas ihminen ei tarvitse moraaliauktoriteettia tietääkseen oikean ja väärän eron.

Joskus tuntuu siltä, että hyvin harva uskovainen on opiskellut esim. filosofiaa, psykologiaa ja sosiologiaa. Tai edes teologiaa.

Vierailija
28/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jotka luulevat ihmisen moraalin olevan riippuvainen uskonnosta! Itseasiassa sellainen ihmiskäsitys on aika karmea.

KAIKKI tuntemani ateistit ovat koulutettua porukka, jotka kukin pyrkivät elämään hyvää elämää satuttamatta muita. Viisas ihminen ei tarvitse moraaliauktoriteettia tietääkseen oikean ja väärän eron.

Joskus tuntuu siltä, että hyvin harva uskovainen on opiskellut esim. filosofiaa, psykologiaa ja sosiologiaa. Tai edes teologiaa.

Olen myös huomannut uskovaisten kanssa keskustellessani, että minä tunnen raamatunhistoriaa enemmän kuin useimmat uskovaiset. Papit ovat olleet ainoita, jotka ovat perehtyneet eri tekstien alkuperiin, raamatun ajan yhteiskuntaan ja esim. käännösongelmiin.

Vierailija
29/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistihan ei ole tilivelvollinen kenellekään joten mahtoi vapaus koittaa sulle. Entäpä elämän tarkoitus? Mikä se on sulla?

Vierailija
30/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää tässä hetkessä ja tehdä hyvää!

Vierailija
31/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helluntailaisesta liberaalin luterilaisuuden kautta nykyisin agnostikoksi "edennyt". En missään vaiheessa päättänyt luopua uskosta, mutta vähitellen vaan huomasin etten pysty enää pitämään totena niitä juttuja Jumalasta ja Saatanasta ja tuomiosta ja pelastuksesta. Parikymmentä vuotta elämää sitä tulikin tuhlattua uskovaisena syntejä ja henkivaltoja peläten ja yrittäen kommunikoida päivittäin Jumalan kanssa, joka ei koskaan vastannut.

Vierailija
32/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä elämän ainutkertaisuudesta, josta saat nauttia?

Vierailija
33/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen eheytynyt ateistiksi.. Pitkä matka kroonisesta syyllisyydestä vapauteen.

Onneksi olkoon, tästä se sitten alkaa se hyvä ja onnellinen elämä. Enää ei tarvitse vihata vihata erilaisuutta vaan saat pitää jokaista ihmistä tasavertaisena.

Voit tutustua maailmaan sellaisena kun se on ilman että sinun tarvitsee peilata todellisuutta raamatun rajoittuneen ideologian läpi.

Vierailija
34/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 no kenelle olet kiitollinen tästä elämän ainutkertaisuudesta, josta saat nauttia?

Minä en ole kolmonen mutta haluan sanoa että olen kiitollinen läheilislleni ja rakkailleni joiden kanssa saan jakaa tämän lyhyen matkan jonka maan päällä vietän.

Tämä on ainoa elämä eikä tämän jälkeen ole toista, elän siis jokaisen päivän nauttien siitä täysillä.

Vierailija
35/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa jne... kun kaikki olivat pakosta ja vapaaehtoisesti noin eheytyneitä!!! Miksiköhän eivät enää halua olla eheytyneitä??

En puolusta triojumalten kristikuntaa tippaakaan sillä se ei noudata Raamatun periaatteita!

Vierailija
36/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin parikymppiseksi asti helluntailainen. Nykyisin nimittäin itseäni tylsästi agnostikoksi.

Ateismi tuntuu vieraalta, vaikka en olekaan niin sanottu uskovainen.

Vierailija
37/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa jne... kun kaikki olivat pakosta ja vapaaehtoisesti noin eheytyneitä!!! Miksiköhän eivät enää halua olla eheytyneitä??

En puolusta triojumalten kristikuntaa tippaakaan sillä se ei noudata Raamatun periaatteita!

Me ollaan Suomessa ja ajat on hieman erilaiset

Vierailija
38/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi elämä on Jumalan lahja ihmisille ja elämästä piti nauttia ja iloita oikealla tavalla!

Itse ajattelen ettei Jeesus voinut valehdella isästään ja Hänen lupauksistaan maan ja tulevan suhteen. Siksi uskon ja olen onnellinen siitä toivosta tässä pahenevassa maailmassa!

Suurella mielenkiinnolla seuraan miten oikeassa Raamatun ennustukset ovat olleet. Noin 40v sitten meille selitettiin energian ja öljyn arvo maailman tapahtumissa (Ilmestyskirja) samoin maan saastuminen. En oikein silloin käsittänyt koko juttua ja ajattelimme noooo!

Vierailija
39/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltaistesi maailmassa kuten siellä?

Vierailija
40/46 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskovaisesta kodista, mutta teininä hurahdin seurakuntaan. Lapsuuteni oli aika rankka, joten uskoivaisuus oli vain jatkoa sille. Kukaan seurakunnasta ei kuitenkaan tuntunut ymmärtävän kokemuksiani, jauhettiin vain kuinka jeesus eheyttää.

lopulta sain syömishäiriön ja puoskarointi vain jatkui. Syy kuulemma siihen miksi en parantanut oli, etten luottanut jeesukseen tarpeeksi.

onneksi sain lopulta asiantuntevaa apua ja pääsin terapiaan. Vasta silloin aloin toipua.

nyt tuosta on jo vuosia. Välillä vieläkin puistattaa miten väärin mua kohdeltiin seurakunnassa. Onneksi pääsin pois.

välillä tapaan vanhoja seurakuntalaisia ja moni on edelleen ihan pihalla kaikesta.

Nyt olen onnellisempi kuin koskaan. Tuntuu, että maailmani on avautunut. Nyt tahdon auttaa muita uskontojen uhreja.