Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa ihanaa! Oli kylässä lapsia, jotka osasivat KÄYTTÄYTYÄ!!!

Vierailija
25.01.2012 |

Tulivat pöytään VASTA kun pyydettiin. Eivät närppineet kesken ruoanlaiton. Eivät työntäneet sormiaan kermavaahtoon. Söivät pöydässä KUNNES lautanen oli tyhjä, sanoivat KIITOS noustessaan pöydässä.

Jos tekivät jotain, mistä heitä täytyi ojentaa, uskoivat HETI!!

Viime viikolla meillä oli lapsivieras, joka teki kaiken päinvastoin, enkä haluaisi häntä meille. Oikeasti, enää ikinä. Mutta tulee tulemaan meille kuitenkin silloin tällöin. Ja silloin savu nousee korvista!

P.s. Kumpaan ryhmään sinun lapsesi kuuluu, kun hän on kaverillaan kylässä ilman aikuista?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkäyttäytyvien joukkoon. Keskimmäinen saattaa olla hiukan huonompikäytöksinen, mutta on tuskin tunkemassa ruokapöytään tms. törkeää. Nuorin on kohtelias ja ystävällinen.

Vierailija
2/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ah-niin-erikoisen erityiskeharilapsen äiti tulee tähän vonkumaan, että ajattelepa jos se huonosti käyttäytyvä oli sitä ja tätä ja tota ja sillä oli tällaista ja tollaista diagnoosia ja se oli ainoa hetki, kun lapsi edes menee mihinkään ja äiti on niin rasittunut ja jajajaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jankuttanut lapselleni, että pitää aina muistaa käyttäytyä kunnolla kylässä. Syödään silloin kuin pyydetään ja lisää ei saa pyytää, ainoastaan sitten jos kysytään haluaako lisää. Itse olen tyytyväinen kun tiedän lapseni osaavan käyttäytyvän. Lapseni kaverien vanhemman aina kehuvat lapseni käytöstä ja samoin tarhatädit sanovat, että on ryhmän parhain käytökseltään. Eikä ole edes ujo tapaus mutta ei mikään riehuja. Lapsia pitää "ohjailla" pienestä pitäen oikeaan suuntaan eikä tarvitse olla edes tiukkapipo. Monesti oma esimerkki riittää ja se onkin tärkeintä lisäten rajojen merkityksetkin. Nykyään ei valitettavasti osata enää kasvattaa lapsia kunnolla. Koulussa ei opettajallakaan ole enää auktoriteetti asemaa, valitettavasti. Eikä naapureiden lapsiakaan ei enää sais komentaa !!! Suomessa siis menee todella huonosti ! Sosiaalietuudet huonommiksi ehkä siitä olis jotain apua...

Vierailija
4/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä meillä oli kakkua katettu pihalle ja ystävän 3 v lapsi sananmukaisesti tuhosi, ei siis syönyt, koko kakun, vanhempien katsellessa vieressä.

Vierailija
5/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vieraskoreita ja luultavasti (olen myös kuullut) eivät kehtaa käyttäytyä kuin kotona. Paitsi, että kysyvät myös kotona saavatko ottaa jotain kaapista.

Vierailija
6/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eri perheestä tullut palautetta.

Eräs äiti tykkää, kun poikani osaa olla niin hienosti kylässä.

Mun pojalla nyt 3 kaveria ja kaikki käyttäytyvät todella hyvin meillä.

Aiemmin poika oli naapurin lapsien kanssa ja pelkkää ongelmaa oli.

Enään en aio sietää huonoa käytöstä, kun olen nähnyt, että moni osaa käyttäytyä kunnolla.

Poikani on 7v. ja kyllä vähän ikäkin vaikuttaa asiaan.

Luulin aiemmin ettei voi kauheasti vaatia ja pakko sietää.

Toivoin lapsen ystävyys suhteiden pysyvän, kun on kultakimpaleita kavereina.

En tiedä uskallanko tätä sanoa, mutta lapseni kaverit asuvat omakotitalossa ja noi huonosti käyttäytyvät vuokralla.

Vierailija
7/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et en haluais olla hetkeäkään sen seurassa. On 13 vuotias.

Huomauttaa heti, jos joku ei käytä puheessa kirjakieltä tai teitittele ihmisiä. On suuri synti jos erehdyt henkilöstä sanomaan se tai tuo.

Huomauttaa myös heti jos esitän hänelle vääränlaisen kysymyksen tai väärin aseteltuna.

Vierailija
8/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lasten olla lapsia

Onko lapsellekaan kivaa kun aikuiset eivät pidä riehupekastasi? Kasvattamisen yksi iso osa on se, että opettaa lapselle sosiaaliset taidot, siis ne joiden mukaan aikuisenakin joutuu elämään.

Se vaan on vanhempien laiskuutta, jos ruokapöydässä kosketaan jokaista sorttia eikä kukaan kerro lapselle, että "tuo on huonoa käytöstä ja Riitalle tulee paha mieli kun pilaat kaikki leivonnaiset."

Vierailija
9/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leimaa kehitysvammaisia huonosti käyttäytyväksi, kun niin ei ole.

Tunnen kehitysvammaisia ja meillä kotonakin on sellainen poika.

Kuopuksen kaverit aivan tavis lapsia, mutta käytöstavat ei ole hallussa.

Onneksi kaverit vaihtuneet fiksuihin poikiin.

8

Vierailija
10/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat pöytään VASTA kun pyydettiin. Eivät närppineet kesken ruoanlaiton. Eivät työntäneet sormiaan kermavaahtoon. Söivät pöydässä KUNNES lautanen oli tyhjä, sanoivat KIITOS noustessaan pöydässä.

Jos tekivät jotain, mistä heitä täytyi ojentaa, uskoivat HETI!!

Vierailija
11/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut omille vilkkaille tytöilleni melko ankarakin. Vaatinut käytöstä mutta myös siitä palkinnut. Fyysistä kuritusta emme ole ikinä käyttäneet mutta sarkasmia ja tietynlaista "maanpinnalle palauttamista" kyllä. Niitä käytettiin minuunkin ja eipä tarvitse elätellä itsestään liian suuria luuloja ;)

Monia lapsia "jumaloidaan" kotona ja sitten vanhemmat kuvittelevat että heidän näsäviisas ja/tai huonokäytöksinen herranterttunsa on niin ihastuttava myös muiden mielestä. Näinhän ei ole, vaan toisia huomioonottavat ihmiset ovat aina niitä kivoimpia ihmisiä, olivat sitten lapsia tai aikuisia.

Maalaisjärkeä kehiin. En tiedä vammaisista mutta voisin kuvitella että joitain rajoja toki vammaiselle (mutta esim kävelevälle ja puhuvalle) lapselle täytyy yhtä lailla asettaa.

Vierailija
12/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et en haluais olla hetkeäkään sen seurassa. On 13 vuotias.

Huomauttaa heti, jos joku ei käytä puheessa kirjakieltä tai teitittele ihmisiä. On suuri synti jos erehdyt henkilöstä sanomaan se tai tuo.

Huomauttaa myös heti jos esitän hänelle vääränlaisen kysymyksen tai väärin aseteltuna.

Vierailija
13/13 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä leimaa kehitysvammaisia huonosti käyttäytyväksi, kun niin ei ole.

Tunnen kehitysvammaisia ja meillä kotonakin on sellainen poika.

Kuopuksen kaverit aivan tavis lapsia, mutta käytöstavat ei ole hallussa.

Onneksi kaverit vaihtuneet fiksuihin poikiin.

8

Yleensä vaan näihin tulee joku diagnoosilapsen äiti vinkumaan, että mitäs jos sillä ja sillä olikin joku diagnoosi. Nämä diagnoosit kun vielä ovat luokkaa adhd/asperger, en minä ainakaan mitenkään osaa pitää heitä kehitysvammaisina.