Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevan lapseni isä auttaa koko ajan, vaikkei olla edes yhdessä

Vierailija
07.02.2012 |

En ole pyytänyt häneltä mitään, mutta silti hän soittelee ja tarjoaa apuaan. Olen muuttamassa isompaan asuntoon, joka tarvitsee maalausta ja pikkuremonttia. Tämä kiltti mies osti pakkelit ja maalit ja remontoi asuntoa kaverinsa kanssa. Hän on pyyhkinyt kaikki pinnat, pessyt ja puunannut koko asunnon. Hän osti lapsellemme vaunut, turvaistuimen ja sängyn, vaikken edes pyytänyt, ja vaikka mullakin olisi ollut ihan hyvin varaa. Hän asentaa koneet ja kapistukset, käy mulle kaupassa..

Ehdittiin seurustella vain vähän aikaa kun tulin raskaaksi. Tiemme erosivat, mutta siitä huolimatta hän on ollut tukena ja apuna kaikessa. En oikein tiedä miksi erosimme. Ehkä raskaus oli sen verran shokki. Oltiin puhuttu ettei tehdä aikoihin lapsia, ja huolehdittiin siksi ehkäisystä hyvin. Raskaus todella iski kuin nyrkki naamaan. Miehestä ei kuulunut eron jälkeen moneen kuukauteen mitään, vaan hän juhli, reissasi ja teki töitä enemmän kuin koskaan.

En tunne häntä kohtaan enää mitään sen kummempia tunteita, en tiedä johtuuko raskausväsymyksestä ja hormoneista. En usko että hänkään tuntee mua kohtaan mitään sen kummempaa, mutta aivan mieletöntä että hän on ollut noin huolehtiva ja ystävällinen. Itse asiassa mulla ei ole miehistä tuon laatuista kokemusta, siksi olen niin positiivisesti yllättynyt. Ja ennenkaikkea helpottunut, mun ei tarvitse hoitaa vauvaa ihan yksin.

Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta? Miten jatkossa on sujunut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät asu yhdessä.

Vierailija
2/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa olla mukana? On mahdollista välittää, vaikkei rakastaisi, ja mistä sitä välittäisi, jollei tulevasta lapsestaan ja tämän äidistä. On toki myös mahdollista rakastaa, vaikkei sovittaisi elämään yhdessä.

Ei mies toimi pyyteettömästi, vaan kyse on hänen lapsestaan. Se onkin hyvä, että voit jakaa vanhemmuuden surut ja murheet jonkun kanssa tasaveroisena jäämättä kiitollisuudenvelkaan.

Minusta on todella hienoa, että annat miehelle mahdollisuuden osallistua. Kaverini ei vastaavassa tilanteessa koskaan edes päässyt näkemään lastaan ja se on hänelle suuri menetys. On oma ansiosi, että sinulla on lapsen isä tukena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit jutella hänen kanssaan, että tietäisit, mitä hänenkin päässään liikkuu. Kiittää häntä remontista ja kysellä vähän, miten hän on ajatellut lapsen tapaamiset yms. Vaikka jo nyt teillä on hienot välit lapsen isän kanssa, olisi myös hyvä, jos teillä olisi hyvät keskusteluvälitkin.

Vierailija
4/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies on valmiudessa kun laskettu aika lähestyy, hän tulee mukaan synnytykseen. Sen jälkeen hän tulee luokseni ainakin alkupäiviksi, jos olen kovin kipeä. Miehellä on avain kotiini, joten hän voi tulla aina halutessaan lasta katsomaan, luotan häneen kyllä täysin.

Tulevaisuudesta ollaan sen verran puhuttu, että kun lapsi on isompi, niin mies voisi pitää häntä luonaan pidempiäkin aikoja. Asutaan onneksi melko lähekkäin. Mies haluaa kyllä osallistua ihan täysillä ja kuljettaa vauvaa neuvolassa jne. Hänellä on auto, joten kuljetukset on helppo hoitaa.

Mies on itse yksinhuoltajan lapsi, ja tiedän että hän kaipaa isää jota hänellä ei ollut. Kai sillä on jotain vaikutusta, että haluaa antaa nyt omalle lapselleen isän. Ei olla ihan lyöty suhdettamme lukkoon, vaan ollaan puhuttu että katsotaan mitä tapahtuu..

Ap

Vierailija
5/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ette vaan steriloi itseänne, niin ei tuu tollasia "vahinkoja"??

Vierailija
6/7 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa olla läsnä oman lapsen elämässä.

Olen onnellinen puolestasi että olet saanut hyvän isän lapsellesi. Älä vain riistä sitä lapselta pois.

Vierailija
7/7 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisesti. Mun mies ei tehnyt tuotakaan vaikka oltiin naimisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä