Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmeessä te, joilla ei ole mummeja ja kummeja apuna, hoidatte nämä lasten pitkät sairaudet?

Vierailija
07.02.2012 |

Siis kysymys tietenkin teille, jotka olette päivätöissä.

Mulla on melko joustava työnantaja, miehelläkin periaatteessa, mutta on aika paljon matkoilla, nämä viikkojen yhtämittäiset sairaudet on vaan kyllä ihan jumalattoman vaikeasti hoidettavissa. Meillä on kouluikäiset lapset (8- ja 9-vuotiaat) ja käytännössä olleet koko tämän vuoden sairaina. Ensin tulirokko (viikko/mukula) nyt perään mononukleoosi (2,5 viikkoa/lapsi).

Ovat tosi kipeitä, nyt on käytetty kaikki mahdolliset palkalliset ja plkattomat, etäpäivät sun muut paikkaukset (ml. ne, että minä menen myöhempään, käyn lounastauolla kotona, mies tulee aikaisemmin, lapsi/lapset väliajan itsekseen), nyt alkaa keinot olla vähissä ja niin myös työnantajan kärsivällisyys. Mulla on ihan järkyttävä pino rästitöitä, en ihan oikeasti voisi olla sekuntiakaan enää pois töistä, mutta tänä iltanakin toisella lapsella 39 kuumetta, mies tietysti työmatkalla...

Juu, maksaisin mieluusti vaikka sille MLL-tytölle, mutta yrityksestä huolimatta en tänne syrjäseudulle sellaista saanut, illaksi saisi, mutta se ei auta työpäivän aikana.

Miten ihmeessä te hoidatte nämä influenssat, vesirokot, mononukleoosit ja muut taudit jotka kestää viikkoja? Mulla ei pysy tämä paketti kasassa nyt mitenkään...

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysymys tietenkin teille, jotka olette päivätöissä. Mulla on melko joustava työnantaja, miehelläkin periaatteessa, mutta on aika paljon matkoilla, nämä viikkojen yhtämittäiset sairaudet on vaan kyllä ihan jumalattoman vaikeasti hoidettavissa. Meillä on kouluikäiset lapset (8- ja 9-vuotiaat) ja käytännössä olleet koko tämän vuoden sairaina. Ensin tulirokko (viikko/mukula) nyt perään mononukleoosi (2,5 viikkoa/lapsi). Ovat tosi kipeitä, nyt on käytetty kaikki mahdolliset palkalliset ja plkattomat, etäpäivät sun muut paikkaukset (ml. ne, että minä menen myöhempään, käyn lounastauolla kotona, mies tulee aikaisemmin, lapsi/lapset väliajan itsekseen), nyt alkaa keinot olla vähissä ja niin myös työnantajan kärsivällisyys. Mulla on ihan järkyttävä pino rästitöitä, en ihan oikeasti voisi olla sekuntiakaan enää pois töistä, mutta tänä iltanakin toisella lapsella 39 kuumetta, mies tietysti työmatkalla... Juu, maksaisin mieluusti vaikka sille MLL-tytölle, mutta yrityksestä huolimatta en tänne syrjäseudulle sellaista saanut, illaksi saisi, mutta se ei auta työpäivän aikana. Miten ihmeessä te hoidatte nämä influenssat, vesirokot, mononukleoosit ja muut taudit jotka kestää viikkoja? Mulla ei pysy tämä paketti kasassa nyt mitenkään...

lapsille , kysyn vaan , olitko otattanut niille rokotukset? t äiti myös

Ja tällä vikolla täällä oli piiitkä ketju siitä, kuinka kamalaa heitteillejättöä on se, että tokaluokkalaiset lapset tulevat itsekseen koulun jälkeen tyhjään kotiin...

Vierailija
22/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka luulee, että lapset on aikuisia kouluun päästyään.

Vanhemmalla on nimenomaan siksi se kolmen päivän kotiinjääntioikeus, että sinä aikana _järjestetään_ se hoito.

Ei tulisi mieleenkään jättää 8 - 9 -vuotiaita yksin kotiin sairastamaan!

t. 7- ja 9- vuotiaiden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen jäädä pois koko oravanpyörästä. Siinähän kärsii jo kaikki työnantajaa myöten.

Onko varma ettei teillä ole kotona sisäilmaongelmaa?

Vierailija
24/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli monesti minulla sattuu olemaan iltavuoro tai saan vaihdettua ilatvuoron kun lapset sairastaa. Mies tulee kotiin kun minä lähden tai koululaiset ovat pari tuntia yksin. Jos sattuu aamuvuoro niin sitten jompikumpi vaan on pois töistä. Minulla työnantaja palkkaisi hoitajan kotiin, mutta ihan hevillä en sairasta lastani antaisi vieraan hoteisiin. Mummon voisi hälyyttää tarvittaessa 200 kilsan päästä jos tauti pitkittyisi. Viimeksi kuopus 5v oli 10 päivää sairaana ja mies oli kaksi päivää töistä pois. Muuten sumplittiin yövuoroilla, iltavuoroilla ja tietenkin viikonloput osuivat siihen.

Vierailija
25/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N

Sukulaisista ei ole mitään apua, isosiskoni mielestä minä olen vain kehno organisoimaan. Äitini toi ruutuvihkoja kaikista huushollin puutteista ja mäkätti, kun en muistanut jotain kumminkaiman toisen nimen nimipäivää kunnolla.

kuulosta rankalta!! tekis varmaan mieli polttaa ne ruutuvihot...

Vierailija
26/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pystytte tekemään töitä etänä, olette onnekkaita. Kaikki eivät pysty. Esim. minä, pienipalkkainen siivooja, en pysty tekemään etänä ja palkattomien jälkeen tiliä saattaa tulla vain 600e. Välillä tuntuu ettei työnteko kannata.

Vierailija
27/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi siivousta voi sitten tehdä hyvin ei-virka-aikana.

Vierailija
28/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty tekemään töitä etänä enkä järjestelemään työaikoja eikä ole yhtään mitään liukumiakaan mahdollista käyttää. 3 päivää voin olla kotona ja joskus mahdollista ottaa palkatonta. Mies on pääsääntöisesti viikot ulkomailla töissä, joten näillä mennään. Lapselle on otettu kaikki mahdolliset rokotukset ja onneksi ei ole pitempään sairastellut. Itsekseen pärjää myös hyvin - on pärjännyt 6-vuotiaasta asti. Nyt ikää jo 9.

Vierailija
29/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yt:t ja kenkää tuli. En ilmoittanut itseäni edes työkkäriin vaan jäin ihan totaaliseksi "kotirouvaksi". Lapset 4,6 ja 8-v ja mies matkustaa työn vuoksi paljon. Suurin syy oli juurikin se, että mun työnteosta ei vaan tullut mitään, kun kaksi nuorimmaista sairasti koko ajan!

Tämä lienee syy myös siihen miksi kenkää tuli...

Vierailija
30/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että eikö lääkärin antamalla todistuksella saa olla lapsen takia sairauslomalla vaikka kuinka kauan? Ei työnantajalla pitäisi olla siihen mitään sanottavaa jos on lääkärin todistus. Kuten sanoin mulla ei kokemusta enkä tosiaan tiedä faktoja.

Vierailija
31/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että eikö lääkärin antamalla todistuksella saa olla lapsen takia sairauslomalla vaikka kuinka kauan? Ei työnantajalla pitäisi olla siihen mitään sanottavaa jos on lääkärin todistus. Kuten sanoin mulla ei kokemusta enkä tosiaan tiedä faktoja.

Käsittääkseni palkaton poissaolo lapsen sairauden vuoksi ei voi olla irtisanomisen peruste, mutta tottahan siinä tulot putoaa. Tosin sitä vartenhan on Kelalla erilaisia tukimuotoja vanhemmille.

Vierailija
32/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka luulee, että lapset on aikuisia kouluun päästyään. Vanhemmalla on nimenomaan siksi se kolmen päivän kotiinjääntioikeus, että sinä aikana _järjestetään_ se hoito. Ei tulisi mieleenkään jättää 8 - 9 -vuotiaita yksin kotiin sairastamaan! t. 7- ja 9- vuotiaiden äiti

No, siperia opettaa :) kuinka hyvin kahdeksanvuotias esim. oksentelee pönttöön kun äiti on töissä ja valvoo vointia puhelimitse ;)

No ei sairastaminen mikään vitsi tietenkään ole. Mutta todella harva 8, 9 tai 10 - vuotias voi sairastaa yksin kotona. Noin 12 - 13 vuotias alkaa olla kypsä arvioimaan omaa vointiaan siten että tietää milloin hän tarvitsee apua ja milloin pärjää yksin.

Että sitä odotellessa keplotellaan ja käydään viikonloppuisin ja vuorotellen töissä näinä tautikausina.

Vierailija
33/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule, että kouluikäiset ovat aikuisia, mutta kyllä 8- ja 9-vuotiaat ovat jo aika isoja, jos eivät ole pumpulissa pidettyjä kakaroita (valitettavasti nykyään tuntuvat monet olevan).

Mitenkäs sitten, kun se 9-vuotias täyttää 10 ja vanhemmalla ei olekaan enää oikeutta jäädä hoitamaan? (ainakaan palkallisesti)

Vierailija
34/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jatkoa vielä sen verran, että meillä osaa kyllä 5-vuotias ongelmitta oksentaa pönttöön. 4-vuotias ei vielä välttämättä ehdi pöntölle asti.

38 edelleen.

Vierailija
35/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ei ole ongelmaa, koska minä voin tehdä kaiken työni kotoa käsin.

Sinun lapsiisi kyllä varmaan alkaa kohdistua "tukitoimia", jos et muuta asennettasi ja rajusti...

Vierailija
36/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi siivousta voi sitten tehdä hyvin ei-virka-aikana.

aina mene niin,että siivoustyötä voi tehdä ei-virka-aikana =)Paljon rippuu kohteista jne.niissäkin on aikataulunsa joita on noudatettava.

Itse olen siinä mielessä onnellisessa asemassa,että voin olla kotona täyspäiväisesti hoitamassa lapsia.

Vierailija
37/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkatonta vapaata.

Työkaverit kiroaa selän takana kun niille jää yhden työt tehtäväksi.

Pomo kieltäytyy kaikista etenemismahdollisuuksista koska on niiin hankala työntekijä.

Minkäs teet?

Vierailija
38/57 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on silti tyypillisesti juuri sellainen homma, jossa on paljon ei-virka-ajan töitä tarjolla - toisin kuin esimerkiksi pankit tai virastot.

Eikö sinulla aivot riitä tämän käsittämiseen?

Vierailija
39/57 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vesirokko kesti muutaman päivän (ke-pe, jonka jälkeen oli sopivasti viikonloppu ja tauti oli maanantaihin mennessä poissa)

Onneksi ei ole ollut tuommoisia tauteja, mitkä kestäis pitkään. Meilläkään ei ole suurempaa tukiverkkoa, mutta kai yrittäisin jonkun MLL tyypin hommata. Asutaan isossa kaupungissa, uskoisin että täältä sais semmosen.

Vierailija
40/57 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon takia olenkin nyt kotona. Molempien ammatit sellaisia ettei sieltä voi olla pois. Olen nyt sitten lapsen kanssa kotona kun hän on pieni.

Joo, sori , tää ei sua yhtään auttanut.