Hermot menee miehen exään!
Vaatimuksia vaatimusten perään. Nyt mieheni ja minun pitäisi lopettaa tai olla polttamatta silloin kun lapsensa on meillä. Vaikuttaa kuulemma lapsen astmaan. Mitenhän se voi vaikuttaa, kun ulkona polttelemme.
Viimeksi valitettiin siitä, kun olin pessyt lapsen vaatteet väärällä pesuaineella. Pitäisi kuulemma pestä hajusteettomalla tai jättää sitten kokonaan pesemättä. On kuulemma atooppinen iho. Kas kummaa, kun ei se meillä ollessaan näytä tarvitsevan rasvaa.
Lista on loputon.
Exän takia alan jo saamaan epämiellyttäviä tuntemuksia lastakin kohtaan. Tässä mietin jo melkein eroa, kun aina saa takuta, mutta sitähän exä ajaa tietenkin takaa.
Kommentit (80)
taaperoiden ruoassa ei kyllä saisi suositukstenkaan mukaan olla suolaa, ainakaan kovin paljon. Minusta edelleenkään exän vaatimukset eivät ole nipottamista, pikemminkin minusta kuulostaa siltä, että te nipotatte ja vaikeutatte hänen arkeaan. Mutta huoli pois, hän ei käytännössä voi asioille mitään niin kauan kuin ette vahingoita lasta.
samaan suuntaan, kun asutaan syrjässä. Lapsillani on sunnuntaisin harrastus samassa suunnassa klo 13.00. Exän vaatimusten mukaan miehen pitäisi tuoda lapsi vasta päiväunien jälkeen, eli klo 14-15. Joten joutuisimme kulkea kahdella autolla parin tunnin välein samaan suuntaan. Exällähän ei tietenkään autoa ole, jotta hän voisi itse hakea lapsensa parhaaksi näkemäänsä aikaan.
Turhaa nipottamista ja asioiden vaikeuttamistahan tuo kaikki on.
Ap
talossa talon tapojen mukaan mutta kai nyt sentään lapsen terveys otetaan huomioon?
Astma on sentään aika vakava juttu.
Mitä mieltä lapsen isä on, ajatteleeko hänkin että viis lapsen astmasta jne? Puhut vain itsestäsi.
tupakoinnin lopettaminen selvästi ei tule kysymykseen, mutta hajusteeton pesuaine ja rasvauksesta huolehtiminen olisi ihan fiksua hoitaa.
Tekstistäsi kuultaa ettet edes usko lapsen olevan sairas, onko sinulla ammattipätevyyttä moiseen?
mitään merkkejä kyseisistä vaivoista ei täällä meillä näy.
Lisäksi lukemattomat muut vaateet miehen exän puolelta aiheuttavat sen, että saa kaiken kuulostamaan keksityltä.
Ap
Merkkejä ei näy, koska äiti hoitaa atopiaa ja astmaa hyvin! Kun lapsi menee teiltä kotiinsa, atopiaiho alkaa vasta oireilemaan, kun altistuksesta on kärsitty tovi. Samoin astmaoireet , eivät välttämättä tule heti, vaan näkyvät lisääntyneinä infektioina.
T: Astmaatikko, jonka lapsella astma ja toisella herkkä iho (ei kuitenkaan atooppinen)
juu, tiedän kyllä minäkin tapauksen, jossa lapselle ei etävanhemman luona annettu astmalääkkeitä, antibiootteja, ei rasvattu vaikka iho täysin auki...olivat kuulemma vain lähivanhemman kiusantekoa nuo vaatimukset, ja yritys hallita exän uuden perheen elämää. Ei myöskään ollut kohtuullista vaatia, ettei syötettäisi ruokia, joille lapsi oli todella voimakkaasti allerginen.
Miksi ap ei voi olla antamatta lapselle banaania, kun siitä ihan oikeasti menee monilla vatsa kovalle = lapsi kärsii. Minusta ap nyt pönkittää omaa egoaan lapsen hyvinvoinnin kustannuksella. Tai sen vaikutelman saa, jos pyyntö banaaninsyönnin lopettamisesta on hänen mielestään kohtuuton.
Muuten olen kyllä järkyttynyt siitä, miten tuosta vaan sivuutat lapsen terveyteen liittyvät asiat! Tupakointi on epäterveellistä ja vaarallista ihan kenelle tahansa, saati sitten astmaattiselle lapselle. Ihan turha vedota siihen, että poltatte ulkona. Kessuttelijat haisevat niin kuvottavalle ihan jatkuvasti, että sille ei pitäisi pienen lapsen joutua altistumaan. Etkö yhtään ajattele omia lapsiasi?
Mitä noihin muihin "vaatimuksiin" tulee, niin minusta ne ovat aivan normaaleita lapsen hoitoon liittyviä asioita, joista lapsen pääasiallisella huoltajalla on luonnollisesti enemmän tietoa ja kokemusta. Sen takia hänen sanomisiaan olisi syytä kuunnella. Miksi ihmeessä pitää esimerkiksi syöttää lapselle banaania, jos siitä menee vatsa kovalle? Ei banaanin puute ole kenellekään vaarallista, jatkuva ummetus sen sijaan on kivulias vaiva.
Sama juttu pyykinpesuaineen kanssa. Onko todella niin ylivoimaista ostaa yksi laatikollinen hajusteetonta ainetta? Sehän riittääkin vaikka miten pitkäksi aikaa, jos sillä ei pestä kuin lapsen vaatteet. Tai sitten tosiaan jätätte ne pesemättä. Varmasti parempi niin kuin pesu haisevalla aineella.
Sulla on ap pahemman laatuinen asennevamma miehesi (!!) lasta kohtaan. Lapsen takia toivon, että katsot vakavasti peiliin ja joko muutat tuota kuvottavan itsekästä minäminä-ajatteluasi tai eroatte.
samaan suuntaan, kun asutaan syrjässä. Lapsillani on sunnuntaisin harrastus samassa suunnassa klo 13.00. Exän vaatimusten mukaan miehen pitäisi tuoda lapsi vasta päiväunien jälkeen, eli klo 14-15. Joten joutuisimme kulkea kahdella autolla parin tunnin välein samaan suuntaan. Exällähän ei tietenkään autoa ole, jotta hän voisi itse hakea lapsensa parhaaksi näkemäänsä aikaan. Turhaa nipottamista ja asioiden vaikeuttamistahan tuo kaikki on. Ap
myös silloin, kun lapset eivät ole täällä. Eilen soitti miehelle VIISI kertaa. Ihan uskomatonta. Sanoin miehelle, että nyt loppu, en jaksa enää tuollaista. Saas nähdä, miten käy... Mies on tässä asiassa vähän selkärangaton, eikä suostu ymmärtämään miten exä varmasti kokee voittona joka ikisen puhelun johon mies vastaa ja avunpyynnön jolloin mies auttaa. Mielestäni ei vain ole normaalia, että ex soittaa entiselle aviomiehelleen kysyäkseen jostain ihan tavallisista, lapsiin liittymättömistä asioista. Ihme roikkumista, vaikka naisella on jo uusi mieskin. Havittelee kaiketi miestä vielä takaisin, eipä tule onnistumaan... Helvetin rasittavaa vain, haluaisin voida keskittyä minuun, mieheeni ja tulevaan lapseemme perheenä ilman että joku ämmä soittelee koko ajan ja on kunnon takapiruna. Sitten tuo muija kehtaa vielä syyttää minua, miten MINÄ puutun heidän lastensa asioihin (???) ja tungen nokkani joka asiaan. Jep, minä tosiaan asun täällä ja hoidan lapsia kun ovat täällä, hirveää tungettelua. Olisi sitten päästämättä lapsia tänne, ihan sama minulle.
joka yrittää edelleen kontrolloida ex-miestään. Säälittävää, miten moni nainen tuohon sortuu. Ap, olet exän mielestä varmaan täysi lumppu, huora ja kamala ämmä. Ei ole helppoa.
t. toinen "tyhmä horo", jonka miehen ex yrittää jatkuvasti pompotella miestä
Kylläpä onkin kaamea ex. Mistä vetoa, että sitä exää ei vois vähempää teidän elämä kiinnostaa, että se ei ottaisi äijää takaisin edes maksusta. Lapsen hyvinvointi sitä kiinnostaa! Jo nyt on jumalauta ihmeellistä menoa täällä! Omahyväiset ämmät yrittävät puolustella röökaamista ja lapselle vahingollisia ruokia tai muuta hoidonpuutetta sillä kun se "ex on niin ärsyttävä kontrollifriikki". Kattokaa nyt ees hetki sinne peiliin!!
joka yrittää edelleen kontrolloida ex-miestään. Säälittävää, miten moni nainen tuohon sortuu. Ap, olet exän mielestä varmaan täysi lumppu, huora ja kamala ämmä. Ei ole helppoa. t. toinen "tyhmä horo", jonka miehen ex yrittää jatkuvasti pompotella miestä
jos vähän taipuisit eksän tahtoon?! Omaa elämääsi ikävöität kiukuttelemalla. Kyse on kuitenkin lapsen terveydestä, joten voisitteko sanoa, että pyritte vähentämään tupakointia parhaanne mukaan ja tekisittekin niin. Rasvaisitte lapsen kerran vuorokaudessa, kun ei siihen mene iltatoimien yhteydessä kuin minuutti ylimääräistä aikaa.
Yritä ajatella niin, että lapsen äiti elää kurinalaisesti ja tekee uhrauksia lapsen puolesta( tupakoinnin lopetus). Tällöin olisi reilua, jos isäkin osallistuisi jotenkin hyvinvoinnista huolehtimiseen. Ja sinä kuulut siihen samaan pakettiin!
Meillä on allerginen ja atooppinen lapsi ja mullakin menee hermo siihen, ettei mies (siis ihan nykyinen) ikinä rasvaa lasta jne. Eihän maailma siihen kaadu, että mies jättää lapsen rasvaamatta kylvyn jälkeen, jos mä en ole kotona, mutta en mä voi silti jättää rasvaamatta, kun mieskin tekee niin. Ärsyttää, että mä olen se joka huolehtii kaikesta ja mies tekee mitä viitsii. Voin kuvitella kuinka mulla menisi hermo, jos asiat muuttuisi ja joutuisin tappelemaan näistä samoista asioista eksän ja sen mahdollisen nyksän kanssa.
Pääsisi kotiin päikkäreille.
Kyllä mun astmalapsen äitinä täytyy myöntää että mun lapsen astma parani lääkkeettömään tilaan kun lopetin tupakoinnin ja otin eron tupakoivasta puolisosta. Meilläkin poltettiin ulkona. Joten näen kyllä yhteyden lapsen astman ja vanhempien tupakoinnin välillä.
Lisäksi lapsen atooppinen iho todellakin kärsii vääristä pyykinpesuaineista, meillä 14-vuotiaalla iho kestää jo miedosti hajustetut pesuaineet, aiemmin ei ole kestänyt. Lisäksi nuo hajusteet ärsyttävät astmaatikkoa, se on selvä. Astmaatikot on yleensä myös hajuherkkiä.
Banaanin syöttämättä jättäminen ei varmaan sun maailmaas kaada vai?
Itse olet kohtuuton ja toivon että eroat jotta lapsi saa asianmukaista hoitoa mikäli nuo normaalit vaatimukset on kerran susta kohtuuttomia.
itse olen joskus polttanut, mutta lopetin, kun aloin odottaa esikoistani. Se oli vaikeaa, ja todellakin tiedän, että vaikka onkin "vain" kaksi päivää, niin ei sitä kyllä pysty olla polttamatta noin vaan.
Toisekseen, itse en ikinä kenenkään käskystä olisi lopettanut polttamista. Ihan sama mikä olisi ollut syy. Mieheni polttaa edelleen, enkä ole hetkeäkään pelännyt, että hänen ulkona polttamisensa vaikuttaisi lapsiimme jotenkin. Se ei varmasti vaikutakaan.
Ap, älä pese lapsen pyykkejä, kun äidille se passaa.
Tupakointia sinun ja miehesi ei tarvitse lopettaa äidin käskystä, ei edes kahdeksi päiväksi. Se on tiedän valintanne polttaa, vaikkei järkevää olekaan.
Älä anna lapselle banaania.
Jos ruoassa ei saa käyttää suolaa yhtään, niin lapsen äiti tehkööt itse lapselle eväät mukaan. Aivan JÄRJETÖN pyyntö kyllä tuo.
Kylläpä onkin kaamea ex. Mistä vetoa, että sitä exää ei vois vähempää teidän elämä kiinnostaa, että se ei ottaisi äijää takaisin edes maksusta. Lapsen hyvinvointi sitä kiinnostaa! Jo nyt on jumalauta ihmeellistä menoa täällä! Omahyväiset ämmät yrittävät puolustella röökaamista ja lapselle vahingollisia ruokia tai muuta hoidonpuutetta sillä kun se "ex on niin ärsyttävä kontrollifriikki". Kattokaa nyt ees hetki sinne peiliin!!
joka yrittää edelleen kontrolloida ex-miestään. Säälittävää, miten moni nainen tuohon sortuu. Ap, olet exän mielestä varmaan täysi lumppu, huora ja kamala ämmä. Ei ole helppoa. t. toinen "tyhmä horo", jonka miehen ex yrittää jatkuvasti pompotella miestä
siihen verrattuna, että äidin luona on mm. äidin miesystävä, joka hakkaa äitiä, käyttää huumeita ja jättää ruiskuja lojumaan vessaan. Et sillee. Kyllä sitä muijaa vaan kovasti näyttää meidänkin elämä silti kiinnostavan, aina jaksaa minuakin kommentoida (ei edes tunne, emme ole koskaan jutelleet) niin ulkonäöllisesti kuin muutenkin. Pommittaa miestä puheluilla ja tekstareilla, joista vain pieni osa liittyy lapsiin.
- se ylempi
niitä pyykkejä edes hajusteettomalla. Teiltä tullessa koko lapsi ja lapsen mukana tulevat tavarat haisevat ihan tuhkakupilta, joten äiti joutuu pestä ne kuitenkin uudelleen sekä korjata ihovahingot ja valvoa alkuviikon yöt huonosti nukkuvan lapsen kanssa, kun yöt menee lapsella yskimiseksi teidän tupakointinne takia.
-Ap:n nyksän eksän kanssa samaa paskaa kokeva
Ei sitä tietenkään ihan kynnysmatoksi tai toisen juoksutettavaksi tarvitse ruveta, mutta yritä antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Noi on hankalia tilanteita kaikille.
Onko Ap:n vaikea ottaa osaa ruoasta erilleen ennen suolan lisäämistä? Vai syödäänkö vaan eineksiä, jotka on muutenkin täynnä kaikkea p*skaa.
Eiköhän se ole ihan normaalia, että taaperot syövät suolatonta/vähä suolaista ruokaa.
Voisit ainakin käyttää sitä hajusteetonta pesuainetta, jos toisen mielenrauha siitä säilyy.
Kyllä minusta on selvää, että lähivanhemman ehdoilla mennään. Tupakanhaju tarttuu tehokkaasti pihalta, etenkin kylmässä sun vaatteisiin ja siitä lapsenkin vaatteisiin jos halailette röökaamisen jälkeen. Ulkoillessa jos poltatte lapsen lähellä ns savuetäisyydellä niin altistatte passiiviselle tupakoinnille lapsen.
Hajusteista. En voi sietää kun moni pesee näillä "megaperciltyyppisillä" hajupommeilla vaatteensa. En ole edes hajusteallerginen, mutta oksettava olo tulee jos joutuu olemaan "huuhteluainehullun" vieressä.
Jos lapsi on teillä vain viikonlopun niin ei se atopia aina heti lehahda jos äiti hoitaa sitä hyvin niin alkaa oireilu kunnolla vasta kun lapsi palaa kotiin.
No pian te kuolette keuhkosyöpään molemmat, niin exän ei tarvii enää urputtaa
olen ehdottomasti sitä mieltä, että sinä ja miehesi olette edesvastuuttomia idiootteja ja kusipäitä ja eksä on täysin oikeassa!
Tehän haisette ihan tupakalta kun tulette ulkoa, sekö ei ole laisinkaan tuhoisaa astmaatikolle. Se on passiivista tupakointia siinä missä moni muukin asia. Tätä on tutkittu ja se on hyvin haitallista.
Erotkaa vaan, niin lapsi saa ehkä vähän vastuullisemman äitipuolen, joka osaa erottaa lapsen ja äidin vaatimukset toisistaan, eikä niputa niitä samaan pakettiin.