Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon on maksaneet häänne?

Vierailija
07.02.2012 |

Mitä häihinne on kuulunut ja siis hintaan sisältynyt?? Paljonhan maksaisi häämme kun....

-Menemme maistraatissa naimisiin (mies ei ole käynyt riparia)

-Haluamme pienet juhlat. Läheisille ystäville kahvittelut ja ruuat viineineen.

-n. 50 henkeä korkeintaan.

-budjetti aika minimi kun olen kodinhoidontuella.

En halua mitään isoja prinsessa häitä ja isoja juhlia. En tykkää esiintä enkä olla huomion keskipisteenä. Joten pienet ja rennot ja mielellään halvat häät suunnitteilla. Siksi kuulisin muiden budjeteista ja mitä niihin sisältynyt :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 5000€ käytettiin. Ei yhtään vierasta ;)

Vierailija
2/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa vihkiminen, kaksi todistajaa paikalla.

Tai no käytiin sitten miehen kanssa syömässä sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas hinta ilman vieraita :D Mut niin korjauksena että häämatkakaan ei kuulu meidän ohjelmaan ainakaan lähivuosiin :) En halua ilman lapsia lähteä pidemmälle ja niiden kanssa ei ehkä niin häämatka :)

ap

Vierailija
4/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli menette virka-aikaan naimisiin maistraatissa on se ilmaista. Meillä vihkijä tuli vkoloppuna vihkipaikalle ja se maksoi 200 e plus matkakulut.

Meilläkin vieraita oli noin 50.

- vihkijä 200 e

- tilavuokra 350 e

- Pitopalvelu 1000 e

- juomat virosta 400 e

- Minun ja miehen puvut ja sormus reilu 1000 e

- Koristelut, kutsu ym. materiaalit vajaa pari sataa

- kengät, korut, sukkanauha jne. joku satanen

- Bändi 400 e

- Kampaus ilmainen (siskoni on kampaaja), meikki 50 e

- Valokuvaus ilmainen (sukulainen on kuvaaja)

- Hotelliyö 80 e

Jäiköhän tuosta jotain listaamatta.. Noin 4000-5000 e oli lopulliset kustannukset. Kyllä ne häät vaan maksaa.

Vierailija
5/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämatka ei sisältynyt tähän, kaikki muu kyllä. Vieraita 65, häät Helsingissä. Teimme paljon itse ja mm. hääpuvun ostin netin kautta USA:sta pilkkahintaan.

Vierailija
6/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaupungintalolla vihkiminen n. 100€ (tämä oli ulkomailla, hinta sisälsi tarvittavat todistukset)

-esteettömyystodistukset/virkatodistukset oikeaksi todistettuina ja englanniksi... ei hajuakaan hinnasta

-morsiamen puku Outlet -myymälästä n. 150€

-sulhasen puku, ehkä 200€ (tällä runsaasti muutakin käyttöä, joten ei pelkästään hääkustannus)

-morsiamen alusvaatteet n. 80€

-molempien kengät 50€, 100€

-kakut haettiin vihkimisen jälkeen, n.20€

-sampanja, ei tietoa hinnasta, taidettiin saada lahjaksi naapureilta.

-illallinen hyvässä ravintolassa neljälle (koko hääseurue)+ hotellihuone hääparille 800€

-vihkisormus 380€

Nämä taisi olla meidän kulut. Lisäksi todistajat maksoivat oman taksimatkansa ravintolasta kotiimme, omat lentonsa sinne ulkomaille ja kaipa heillä oli muitakin kuluja.

Jos haluaa pienimuotoiset häät, niin miksi ihmeessä 50 vierasta? Ystäväpariskunta todistajiksi, tai Suomessa viranpuolesta todistajat. Muuta ei tarvita. Mutta ottakaa todistajiksi ystäväpariskunta, ei toisen sukulaisia, niin salaisuus säilyy =)

Pienimuotoiset häät voivat olla lähes ilmaiset, meidän tapauksessa rahaa meni soppelisti. kustannukset tulee lähinnä siitä, mitä laitatte yllenne ja syöttekö hääpäivällisen ravintolassa + yö hotellissa.

Vierailija
7/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catering maksoi 2900€

Kakku 500€(+kuljetus taksilla paikan päälle 70€)

Juomat 1200€ (eli viinit, oluet, siiderit, lonkerot, liköörit ja konjakit +boolitarpeet)

Mun puku+kengät+alusvaatteet+huntu yms. reilut 1000€

Sormus 1200€

Muita kuluja n.1500€ (eli kukat, koristeet, kutsut, kiitoskortit yms yms yms.)

Sulhasen puku+kengät 150€ (vuokra)

Juhlapaikan vuokra 150€

Kuvaaja 700€

Hääkarkit 100€

Varmaan jotain unohtuikin listasta.. :) Kampaus, meikki ja hääauto tuli ilmaiseksi.

Tästä ei kyllä ap:lle apua ollut.

Mutta varmasti jos teet paljon itse, jos löytyy tuttuja jotka voi jossain auttaa. Pukua kannattaa metsästää alennusmyynneistä,teettäminenkin voi tulla melko halvaksi (itse teetin maksoi n. 700€) eikä missään nimessä esim. ostaa kenkiä hääliikkeestä.. :)

Vierailija
8/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catering maksoi 2900€

Kakku 500€(+kuljetus taksilla paikan päälle 70€)

Juomat 1200€ (eli viinit, oluet, siiderit, lonkerot, liköörit ja konjakit +boolitarpeet)

Mun puku+kengät+alusvaatteet+huntu yms. reilut 1000€

Sormus 1200€

Muita kuluja n.1500€ (eli kukat, koristeet, kutsut, kiitoskortit yms yms yms.)

Sulhasen puku+kengät 150€ (vuokra)

Juhlapaikan vuokra 150€

Kuvaaja 700€

Hääkarkit 100€

Varmaan jotain unohtuikin listasta.. :) Kampaus, meikki ja hääauto tuli ilmaiseksi.

Tästä ei kyllä ap:lle apua ollut.

Mutta varmasti jos teet paljon itse, jos löytyy tuttuja jotka voi jossain auttaa. Pukua kannattaa metsästää alennusmyynneistä,teettäminenkin voi tulla melko halvaksi (itse teetin maksoi n. 700€) eikä missään nimessä esim. ostaa kenkiä hääliikkeestä.. :)

Vierailija
9/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu 7 hengelle juomineen joku 5-600, hotelli 340. Mulle uutta vaatetta parilla sadalla, mies ei tarvinnut mitään uutta. Sormukset 700. Taksimatkat 50.

Häämatkaa ei varsinaisesti tehty, reissataan muutenkin vähän väliä.

Vierailija
10/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiaan käytimmenoin 7000 euroa, vuonna 2007. Vieraita oli suunnilleen sata.

Paikan vuokrasimme (Hgistä), otimme kylmän buffet-illallisen pitopalvelusta (paahtopaistia, graavia kalaa, erilaisia salaatteja, kalaterriiniä, kasvisterriiniä, leipävalikoima), lisäksi kakku, leivoimme pikkuleivät itse. Ostimme viinit (kuohari + 2 kaatoa viiniä) Alkosta, lisäksi haimme Virosta konjakkia + likööriä digestiiveiksi. Boolia oli tarjolla, sen sekoitti pitopalvelu, aineet (vodka, likööri, limut, mauste-aineet) hankimme itse. Iltapala-aineet (juustoja, keksejä, hedelmiä, sipsejä) hankimme itse ja pitopalvelu laittoi ne esille. Juomina oli alkoholin lisäksi vettä, maitoa, mehua, limuja, kahvia, teetä.

Teimme kutsukortit ja paikkakortit itse, servetit ostimme pitopalvelulta. Kukkakoristeet pöytiin ostimme pitopalvelun kautta. Lisäksi hääkimppu edullisesti (ei ollut minulle kovin tärkeä), heittokimppu ja sulhaselle viehe. Sulhanen vuokrasi frakin, minä teetin oman pukuni ompelijalla. Kävin meikattavana ja kammattavana kampaajalla. Lisäksi ostimme lapsille varattuu tilaan pillimehuja, karkkia, piirrustuskuvia, kyniä. Maksoimme juhlien juontajina toimineille takseista kulut ja veimme myöhemmin syömään puolisoineen.

Meille tärkeintä oli hyvä tila (maksoi suunnilleen 1500 e), hyvä ruoka (pitopalvelun lasku noin 4200 e), hyvät juomat (viinit, limut yms. yhteensä noin 1000 e). Bändiä ei ollut, vaan menimme nuorten porukalla jatkoille etukäteen sovittuun ravintolaan. Kaikille tuntui kelpaavan. Ohjelmassa oli puheita, oma musiikkiesityksemme (harrastamma musiikkia), slide-show hääparin vaiheista. Lisäksi heitettiin heittokimppu ja sukkanauha loppuvaiheessa. Hauskaa oli, ja ilmeisesti vieraatkin viihtyivät.

Vierailija
11/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdelta ihmiseltä.

Vierailija
12/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkiminen maistraatissa arkena 0e

jonka jälkeen todistajien ja autokuskin kanssa syömään n.200e

Juhlat viikon kuluttua vihkimisestä...

Tila vuokra 0e kotona

Ruoka 20e/hlö

Bändit 2kpl yht 400e

Juomat 700e-1000e Tallinnasta

Mun puku 160e +kengät 180e

Miehen puku 100e

Kimput 2 kpl yht 100e

Kampaus lahjaksi kampaajalta

Meikki 0e puvun omepelija teki

Sormukset jotain parin tonnin luokkaa mutta jo pari vuotta aikaisemmin teetetyt.

Lapsen vahti 100e

Vieraita noin 150,sisältää kuokkijat

Vierailija
13/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Lisää vastauksia otetaan vastaan ja näistäkin ollut apua :)

Siis 50vierasta jos pakko koko molempien lähisuku ja muutamat hyvät ystävät puolisoineen kutsua. Ei välttämättä kutsuta kuin vanhemmat ja isovanhemmat,sisarukset ja kummit ja sit lähimmät ystävät. Silloin tippuu vieraat n. 26 vieraaseen. Muuten menisimme hiljaa ja parin todistajan kanssa mut jotenkin haluan jakaa päivämme rakkaitten kanssa :)

Eikä meille varmaan kovin erikoisia pukuja tule :) Kaapissa onneksi joskus ystävän häihin ostettu kaunis mekko ja niitä häitä ei tullutkaan joten puku valmiina :)

Ap

Vierailija
14/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 2000 euroa meni rahaa. Summaan sisältyi puvut, kampaukset, meikit, ruoat, juomat, tilavuokra, musiikki yms.

Tehtiin paljon itse, koristeet olivat Ikeasta ja luonnosta. Vieraita oli noin 70. Juhlapaikan vuokra oli koko viikonlopulta vain 100 euroa. Musiikki oli harmonikkamusiikkia ja soittajat opiskelijoita, saatiin heidät niin halvalla soittamaan, että maksettiin vielä ylimääräistä.

Lahjat saatiin rahana, joten kustannuksia ei itselle lopulta jäänyt ollenkaan.

Vierailija
15/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta sisälsi:

- mun mekon

- miehen kanssa kahdestaan ravintolaan syömään

- lapsenvahdille korvaus

Vihkiminen tapahtui kirkossa 2 todistajan ja lapsemme läsnäollessa.

Vierailija
16/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
17/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häät maksoi about tonnin, siis itse hääjuhla ravintolassa. Vieraita oli viisi. Vihkiminen ei maksa mitään. Mun puku maksoi 200. Miehellä oli puku valmiina, ostettiin mun mekon värinen skraka, 40. Kukat muutaman kympin, en tiedä kun mies hankki (on kuulemma joku perinne). Mies osti myös sormukset, taisi olla yhteensä vajaa 2000 (mun kihla+vihki ja miehen vihki). Hääyö hääpaikan hotlassa 150.

Häämatkaan meni varmaan 2000 kaikkineen.

Vierailija
18/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaus ja meikki taisi olla 150 luokkaa.

kuvista ei tarvinnu maksaa kun veljeni kuvasi lahjaksi.

Vierailija
19/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kymppitonnin paikkeilla tai hiukan ylikin.

Satakunta vierasta, tarjoilut, bändi koko illan soittamassa, vaatteet, parin viikon reissu kauas pois.

Vierailija
20/27 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksanut mitään! Maistraatti, ei juhlia.

Mutta tuon vierasmäärän ruokkimiseen toki menee väkisin rahaa, edullisempia paikkoja juhlien järjestämiseen löytyy helpoiten ja varmimmin haluamananne aikana noin pienelle porukalle. Ravintola on helppo, mutta kallis vaihtoehto. Häähullujen nettisivuilta löytyy hyvin kattavasti hintatietoa kaikesta aina koristeluista tilavuokriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän