Kuinka paljon on maksaneet häänne?
Mitä häihinne on kuulunut ja siis hintaan sisältynyt?? Paljonhan maksaisi häämme kun....
-Menemme maistraatissa naimisiin (mies ei ole käynyt riparia)
-Haluamme pienet juhlat. Läheisille ystäville kahvittelut ja ruuat viineineen.
-n. 50 henkeä korkeintaan.
-budjetti aika minimi kun olen kodinhoidontuella.
En halua mitään isoja prinsessa häitä ja isoja juhlia. En tykkää esiintä enkä olla huomion keskipisteenä. Joten pienet ja rennot ja mielellään halvat häät suunnitteilla. Siksi kuulisin muiden budjeteista ja mitä niihin sisältynyt :)
Kommentit (27)
Tuohon summaan sis.
sormukset, häävaatteet mulle ja miehelle myös, tarjottavat, valokuvaus, "emännät", tilavuokra
Kaikki oikeastaan. Vieraita 45. Ruuat ym. teimme itse, palkattiin pari pitoemäntää vaan laittamaan tarjolle jne
Aikas hinta ilman vieraita :D Mut niin korjauksena että häämatkakaan ei kuulu meidän ohjelmaan ainakaan lähivuosiin :) En halua ilman lapsia lähteä pidemmälle ja niiden kanssa ei ehkä niin häämatka :)
ap
Mentiin naimisiin Karibian maisemissa. Eli häämatka oli yhdistetty vihkimiseen. Vihkimisen tarkkaa hintaa en siis muista, mutta kokonaiskustannus reissulle oli about 5 tonttua.
Ei kukaan voi sanoa, paljonko häänne voisivat tulla maksamaan, koska kaikessa on niin suuri hintahaitari. Kustannukset riippuvat ihan siitä, mitä kaikkea haluatte häihinne. Tässä listaa asioista joista voi tulla kustannuksia:
- Juhlatilan vuokra
- Tarjoilut (ruoat + juomat)
- Työväki (tarjoilijat)
- Teidän asunne (vaatteet + asusteet)
- Kampaus, meikki
- Kukat
- Hääpaikan koristelu, hääkarkit ym. tilpehööri
- Sormukset
- Valokuvaus
- Hääseurueen asut
- Kutsut (materiaalit/teettäminen ja postitus)
- Kiitoskortit (materiaalit/teettäminen ja postitus)
- Maksulliset ohjelmanumerot (bändi tms.)
Varmasti on lisäksi paljonkin asioita joihin rahaa voi noiden lisäksi sijoittaa, mutta nuo nyt tuli nopeasti mieleen.
Noissa kaikissa taas hintahaitari voi olla 0 eurosta useisiin tuhansiin euroihin riippuen siitä, mitä päätätte ylipäänsä haluta häihinne, onko teillä jotain jo valmiiksi itsellänne, pystyttekö tekemään jotain itse tai saatteko suhteilla jotain ilmaiseksi tai halvalla. Eli ei kukaan voi antaa teille oikeasti osviittaa siitä, paljonko rahaa menee. Sen verran voin sanoa, että jos haluaa kivat juhlat järjestää monikymmenpäiselle joukolle, saa varautua useamman tuhannen euron kuluihin. (Vaihtoehto on pihistellä hulluna kaikesta, mutta onko se sitten enää kellekään kivaa?)
Sinun pitää vain miettiä mitä kaikkia elementtejä haluat mukaan. Sitten alat miettiä, mistä saat nuo elementit halvimmalla. Kilpailutat. Pohdit vielä uudelleen, löytyisikö kompromisseja. Tarkkailet tarjouksia ja hyödynnän alennusmyyntejä.
Itse järjestimme alle 40 henkilön häät ja ne maksoivat n. 5000 euroa. Tuosta yhden tonnin vei pelkästään valokuvaaja, mikä oli suhteessa tosi suuri kulu mutta myös yksi parhaista. 2000-3000 euroa meni juhlapaikan vuokraan ja tarjoiluihin + alkoholijuomiin sekä tarjoilijoiden palkkoihin. Loput kului kaikkeen sekalaiseen pikkusälään. Askartelin kutsut ja koristelut itse, ja myös vaatteemme hankimme todella edullisesti. Kaasot ja bestman käyttivät omia vaatteitaan, ei vaadittu teemavärejä. Emme hankkineet erillisiä vihkisormuksia. Kampauksen teki kampaaja, mutta meikin tein itse. Koristeiksi ei otettu kukkalaitteita, ja myös kimppu ja viehe olivat edulliset.
Rahaa meni enemmän kuin olin ajatellut, mutta toisaalta lopputuloksena oli tunnelmallinen ja kaunis juhla jota sekä me että paikalla olleet ystävät muistelevat usein lämmöllä. Muistelua helpottaa kauniit valokuvat. Näin jälkeenpäin ajateltuna kaduttaa ainoastaan pari juttua joissa pihisteltiin. Olisi vain pitänyt antaa mennä.
Juhlapaikka on koti. Ruuat kun tekee itse eivät nekään kovin paljon ja kampauksen tekee sisko ja meikin itse :) Koristelut, karkit ja tilpehhörit ei tähän kuulu. Haluamme vain juhlistaa avioitumista tuttujen kesken mutta ei tehdä mitään ihmeellistä juhlaa. Valokuva saadaan teettää ilmaiseksi :)
Bändejä ja muita ei tule. Varmaan sormukset ainoat mihin uppoaa rahaa kunnolla :)
Olen siis päivän selvitellyt hintoja ja meidän tyylistä puhuttu miehen ja parin kaverin kanssa ja isot juhlat, koristelut ja ohjelmanumerot ei ole meidän tyyliset :)
Meni varmaan tonnin verran, 40 vierasta.
-Miehen smokin vuokraus 115e.
-Mun puku 70e (ostin Huutiksesta ns. iltapuvun)
-Hääpaikka oli ilmainen, saimme sen häälahjana
-Meikit ja hiukset laitoin itse
Mutta siis, teimme koristelut ja ruuat alusta lähtien itse. Täytekakut tulivat häälahjana miehen siskolta mutta muutoin teimme kaikki (mm. voileipäkakut). Tarjosimme ihan kunnon ruuan salatteineen ja sämpylöineen. Juomat olivat silti melkein suurin menoerä.
Koristelussa käytimme hyväksi häidemme ajankohtaa (Halloween) ja materiaaleja ulkona (mm. haimme koivun oksia, spreijasimme mustalla ja laitoimme kimalleliimaa niihin).
Musiikin hoidimme itse. Valkkasimme omia lempibiisejämme joita sitten soitatimme. Myöhemmin illalla oli karaoke (saimme parillakympillä nuo lainaan kaverilta).
Olihan tuossa hommaa, sitä en kiellä ja olen varmasti ainoa morsian, joka on ollut puolitoista tuntia ennen vihkimistä kyynärpäitään myöten salaatissa =D
Meni varmaan tonnin verran, 40 vierasta.
-Miehen smokin vuokraus 115e.
-Mun puku 70e (ostin Huutiksesta ns. iltapuvun)
-Hääpaikka oli ilmainen, saimme sen häälahjana
-Meikit ja hiukset laitoin itseMutta siis, teimme koristelut ja ruuat alusta lähtien itse. Täytekakut tulivat häälahjana miehen siskolta mutta muutoin teimme kaikki (mm. voileipäkakut). Tarjosimme ihan kunnon ruuan salatteineen ja sämpylöineen. Juomat olivat silti melkein suurin menoerä.
Koristelussa käytimme hyväksi häidemme ajankohtaa (Halloween) ja materiaaleja ulkona (mm. haimme koivun oksia, spreijasimme mustalla ja laitoimme kimalleliimaa niihin).
Musiikin hoidimme itse. Valkkasimme omia lempibiisejämme joita sitten soitatimme. Myöhemmin illalla oli karaoke (saimme parillakympillä nuo lainaan kaverilta).
Olihan tuossa hommaa, sitä en kiellä ja olen varmasti ainoa morsian, joka on ollut puolitoista tuntia ennen vihkimistä kyynärpäitään myöten salaatissa =D
kahvipalkalla. Sormuksia en tuohon laskenut, koska ne oli ostettu jo paljon aikaisemmin (joskaan nekään paljoa maksaneet: minun 40e ja miehen 150e).
20 henkilön lounas Kämpissä.