Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melko raskas akka tossa Hiljaa Toivotut

Vierailija
06.02.2012 |

ohjelmassa. Jos olisin toi mies lähtisin meneen.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muutama vuosi sitten samankaltainen tilanne kuin sillä vaalealla, monta alkuraskauden keskenmenoa ja tuloksettomat tutkimukset. Lopulta raskaus kestikin täysiaikaiseksi, mutta pelkäsin koko raskausajan keskenmenoa tai kohtukuolemaa. En uskaltanut edes synnytyksen jälkeen kiintyä vauvaan, koska pelkäsin lapsen kuolemaa niin paljon. Kuulostaa varmasti sairaalta, mutta kun on tarpeeksi monta kertaa menettänyt unelman perhe-elämästä ilman syytä, tulee todella varovaiseksi. Olen jo alkanut haaveilemaan uudesta lapsesta, mutta tuo dokumentti toi kaikki ne kamalat tunteet ja muistot takasin mitä esikoisen yrittäminen toi tullessaan.

Vierailija
62/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä näki hyvin kaksi aika erilaista parisuhdetta.

Vaalean naisen parisuhde oli jotenkin tasapainoinen, keskusteleva, kannustava.

Tumman naisen parisuhde oli liki sanaton, ei katsottu silmiin, kosketeltu eikä oltu yhteydessä.

Itseä alkoi ihan hävettää, kun kaikki lapset ovat saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta ja ns. kerrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niillä molemmilla oli ihan ok-parisuhteet. En minä ainakaan huomannut tumman naisen parisuhteessa mitään ongelmaa.

Vierailija
64/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaalean naisen parisuhdehan oli ihan flegmaattinen ja "mjaa, kaikki on negatiivista ja tylsää ja mikään ei onnistu." kun taas sen tumman naisen parisuhde oli tunteiden vuoristorataa, itkua, naurua, halailua ja yhdessä olemista.

Vierailija
65/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu, että noisa tilanteissa nainen saa suuremman huomion. Oli jotenkin raastavaa, kun mies (ohjelmassa) kyseli löytyykö lapsettomille isille omaa keskustelupalstaa... ei ollut :/

Vierailija
66/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän fiksuja ja rauhallisia. Kun muistelen omaa lapsettomuushoitojaksoani, niin kyllä siinä välillä tunteet olivat pinnassa molemmilla ja sanottiin aika pahastikin. Itselläni oli mm. niin paha olo, että ehdotin miestä ottamaan uuden vaimon viallisen tilalle. Onneksi ei ottanut.

Kannattaa myös muistaa, että hoidoissa käytettävät hormonilääkkeet ovat todella vahvoja ja vaikuttavat mielialaan, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. IVF:ssä minulle laitettiin ns. jarrupiikki, joka pysäyttää naisen oman hormonitoiminnan täysin kahdessa viikossa. Melkoinen paukku, kun terveen nuoren naisen keho ajetaan vaihdevuosiin hetkessä ja sitten taas aletaan kypsyttää munasoluja pistoksilla. Hieman oli pinna kireällä eikä pelkästään sen henkisen puolen vuoksi. Ja hoitojen aikana pitää kuitenkin samaan aikaan hoitaa muu elämä, käydä töissä ja yrittää harrastaa, että pää pysyy kasassa.

Minusta niillä molemmilla oli ihan ok-parisuhteet. En minä ainakaan huomannut tumman naisen parisuhteessa mitään ongelmaa.

Vierailija
67/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu, että noisa tilanteissa nainen saa suuremman huomion. Oli jotenkin raastavaa, kun mies (ohjelmassa) kyseli löytyykö lapsettomille isille omaa keskustelupalstaa... ei ollut :/

Olen tahattomasti lapseton ja tsempitin kovasti ohjelman rohkeita pareja. Mutta minua huvitti ilmaisu lapseton isä. En minä ainakaan ole lapseton äiti.

Vierailija
68/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on ihan käsittämättöman paska ihminen! Onneksi en tunne.

[/quote]

Vierailija
69/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Eikä toi nainen mitnekään huonosti miestänäsä kohdellut. Tekopyhät väittää muuta.

Vierailija
70/97 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kyyneleet silmiin tätä lukiessa..

Ja hoitoputken loppuvuosina minusta oli tullut vaalean naisen kaltainen...

Me yritettiin eksän kanssa lasta vuosia ja saatiin parit keskenmenot, mutta meidän pari suhde ei sitä kestänyt vaan kaatui ennen hoitoja. Nyt olen toista kertaa raskaana uudelle miehelle, jonka ei tarvitse sanoa kuin sana seksi ilman kortsua ja mä oon raskaana.

Dokumettin herätti kyllä monenlaisia ajatuksia vuosien varrelta. Musta oli ihanaa katsella, kuinka se tumma nainen jaksoi vielä toivoa ja ajatella positiivisesti testin tuloksia odottaessa. Ja se positiivisuus raskauden vihdoin alettua!!!

Katsoin dokumentin Yle Areenasta tässä joku iltapäivä ja kyyneleet valui pitkin poskia. Ihan muutama minuutti katsomisen jälkeen satuin olemaan facebookissa, kun yhdellä kirppispalstalla tuli myyntiin tuplarattaat. Meidän pitäisi kai hommata sellaiset, joten pysähdyin ilmoitusta tutkimaan. Sitten mä itkin ihan täysillä, pitkään ja hartaasti, kun tajusin, että ne oli sen tumman äidin tuplat!

Ihana! :D Tämä oli ehkä koko viikon ihanin palaute elokuvasta. Mä sain muuten ne tuplat myytyä. Ja ei, meille ei tullut kaksosia, mutta niin onnekkaita ollaan oltu, että saatiin toinenkin lapsi. Severi on tänään tasan 6kk. :)

Marjaana

Vierailija
71/97 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte miehenne kanssa hyvin samanoloiset ihmiset, pitäkää toisistanne ja perheestänne kiinni!

Vierailija
72/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri myötähäpeä näiden joidenkin narisijoiden takia, jotka kehtaavat arvostella ihmisiä jonkin lyhyen ohjelman jälkeen. Uskomattoman rohkeita oli molemmat pariskunnat, kun antoivat lapsettomuushoidoille kasvot!

Ohjelman alussa jännitin kamalasti, että mikä on se tuska kun eivät saakaan lapsia, mutta itku tuli kun testit näytti plussaa ja vauvatkin lopulta onnellisesti maailmassa.

Kiitos ohjelmantekijöille!

Uskon, että tuossa ei todellakaan näytelty, vaan oli rehellistä arkea, mitä kaikkea tunnemyrskyä liittyy lapsettomuuteen/lapsettomuushoitoihin!

Onnea kummallekin ohjelman perheelle!

Vierailija
73/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain tietää, ettei onnistu. Ei edes uskalla toivoa. Sillä tummemmalla naisella asia oli vielä huomattavasti raaempi. Hän oli aivan vereslihalla asian kanssa. Miettikää nyt, vaalea nainen miehineen olivat jo tehneet lopettamispäätöksen. Olivat ihan eri vaiheessa lapsettomuuden käsittelyssä! Ihana asia, että heille molemmille lapsi suotiin.

että heillä hoitohistoria on huomattavasti pidempi. Siinä tulee jo paljon varovaisemmaksi, ei uskalla toivoa. Toiselle pariskunnalle on tehty vasta inssit ja tämä oli eka ivf. Tuolloin vielä antaa itsensä toivoa. Ei osaa varautua vielä pahimpaan.

"aikuismaisempi" ja tosiaan tuntuu että ovat harmonisempia. Ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään kärsimyksiä, mutta asenne miten asioihin suhtautuu ratkaisee paljon.

Vierailija
74/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla on kaikki niin hyvin kuin vain voi olla lukuisten lapsettomuushoitojen jälkeen. Eli olen saanut kaksi lasta. Se vaan istuu syvällä. Ne fiilikset... Mutta toisaalta, lapsetonhan en enää ole. Mutta voi että riipi katsoa toisten tuskaa ja pettymystä kun tietää just mistä on kyse.

Aivan uskomattoman kskettava dokkari!

Vierailija
75/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voida tehdä LAPSETTOMISTA ihmisistä saman laista. Eli jotkut ei tosiaan saa koskaan sitä lasta, eikö meitäkin "varten" voisi olla edes 1 dokkari? Siis kohtalotovereista jotka ovat OIKEASTI lapsettomia.

Vierailija
76/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella rohkeaa noilta ihmisiltä suostua koko ohjelmaan! Minusta ei olisi siihen. Tunteet ovat täälläkin tuttuja ja kun en loppuratkaisua ennalta tiennyt, oli lähellä etten jättänyt koko ohjelmaa kesken, niin pahalta ja toivottomalta se tuntui. Onnellinen loppu! Mutta kaikille ei käy lopulta niin hyvin...

Vierailija
77/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voida tehdä LAPSETTOMISTA ihmisistä saman laista. Eli jotkut ei tosiaan saa koskaan sitä lasta, eikö meitäkin "varten" voisi olla edes 1 dokkari? Siis kohtalotovereista jotka ovat OIKEASTI lapsettomia.

Vierailija
78/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuusHOITOJA ja niiden rankkuutta, ja ei kai hoitojen vielä kestäessä pysty sanomaan 100 %:n varmuudella, että onnistuvatko ne vai eivät.

Eli jos olisi haluttu tehdä dokumentti lapsettomista ihmisistä, niin sitten olisi pitänyt kuvata niitä ihmisiä, jotka ovat jo lopettaneet hoidot. Eiköhän tämä ollut tekijöiltä ihan tietoinen valinta, kaikkea kun ei voi mahduttaa kaikkeen.

Sellainen juttu vielä, että dokumenttiakin voi pitää yhtenä elokuvan lajina, ei siinä kuvata todellisuutta sellaisenaan (vaikka ihmiset eivät olekaan näyttelijöitä), vaan valintoja tehdään aina. Jotain näytetään ja jotain jätetään näyttämättä.

t. Alalla oleva av-mamma

Vierailija
79/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ongelma, että kun kuvauksia aletaan tehdä, niin eihän kukaan voi tietää, ketkä lopulta onnistuvat hoidoilla saamaan lapsen ja ketkä eivät. Ei monen kuukauden/vuoden kuvaustyötä voi heittää hukkaan siksi, että pari onnistuukin saamaan lapsen vaikka olisi ollut tarkoitus tehdä dokkari parista, joka jää lapsettomaksi.

Vierailija
80/97 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ohjaajan haastattelun, ja alkuperäinen "käsikirjoitus" meni niin, että toinen pari saa lapsen ja toinen ei. Mitään kuvamateriaalia ei toisen parin lapsesta ollutkaan.