Melko raskas akka tossa Hiljaa Toivotut
ohjelmassa. Jos olisin toi mies lähtisin meneen.
Kommentit (97)
lapsettomiksi jääneistä, on ollut myös erilaisia keskusteluohjelmia yms.
Miksei voida tehdä LAPSETTOMISTA ihmisistä saman laista. Eli jotkut ei tosiaan saa koskaan sitä lasta, eikö meitäkin "varten" voisi olla edes 1 dokkari? Siis kohtalotovereista jotka ovat OIKEASTI lapsettomia.
ja hoitojakin takana vähemmän kuin vaikka sillä vaalealla naisella, joten varmaankin vielä uskoi saavansa vauvan. Muutenkin voi olla luonteeltaan sellainen että on heti innolla kaikessa mukana eikä murehdi asioita etukäteen.
Ei sitä kukaan sanonutkaan, eikö jokainen olisi tuossa tilanteessa surullinen ja loppu, mutta tummahiuksisen naisen yleinen asenne lapsettomuuteen ja lapsen hankkimiseen oli mielestäni aika erikoinen. Jo sekin, että lapsettomuushoitojen aikana miettii ääneen, minkälaiset vaunut sitten ja sitten hankitaan ja vauvanvaatteet on valmiiksi ostettuna, vaikka oletuksen luulisi olevan että lapsi ei tule helposti, tai sitä ei tule ollenkaan.
Koneelle listataan hankittavat tavarat tarkasti heti, kun kuulee kaksoisraskaudesta, josta myös kerrotaan saman tien isovanhemmille.Olen itse saanut lapseni helposti, tosin luulin siihen asti koko ikäni, etten voi lasta saada ollenkaan. Se hetki, kun sain tietää olevani raskaana, oli siihenastisen elämäni onnellisin, en olisi voinut koskaan uskoa sitä, mutta olin toivonut sitä aina. Asiasta kerrottiin isovanhemmille ja muille "ulkopuolisille" vasta sitten, kun 12 viikon raja oli tullut täyteen. Raskaus oli puolivälissä ennen kuin uskalsin ostaa vauvalle mitään.
Olen ollut jonkun verran tekemisissä lapsettomuudesta kärsivien naisten kanssa ja mielestäni he ovat pääasiassa juuri tätä varovaista tyyppiä. Psyykeelle on aika kova kolaus nähdä negatiivinen raskaustesti, kun pienet vaatteet ovat jo odottamassa ja vaunut mietittynä. Luulisi, että jokainen haluaisi suojella itseään siltä.
ja hoitoja eivät arvostelisi kun eivät mitään asiasta tiedä.
Ja vaikka asiasta olisikin kokemusta niin ihmiset reagoivat eri tavoin asioihin.
selittyy lapsettomuudella. Raskas akka.
Joo itsekin pari vuotta hoitoja läpikäyneenä, nyt jo lapsen saaneena muistelen jälkeenpäin itseäni kauhulla. Ihmettelen miten mieheni jaksoi minua :( Olin tosi raskas kumppani koska se suru oli niin suuri ja vaikutti koko elämääni. Lapsettomuus oli paljon isompi kriisi minulle kuin miehelle tai sitten hän vaan jaksoi sen paremmin. Mutta tosiaan, ei se ole ihme että on "raskas akka" koska lapsettomuus on todella iso kriisi!
Ei ole raskas, vaan erittäin huumorintajuinen ja mukava. Jos ketä tahansa kuvataan elämän surkeimmilla hetkillä ja uskaltaa olla oma itsensä kameroiden edessä, ei se niin kaunista katseltavaa ole. Ihanaa, kun hän uskaltaa olla oma itsensä ja näyttää tunteensa avoimesti.
jotka eivät lapsettomuudesta ole kärsineet mikäli ei osaa muuta tehdä kuin haukkua. Hoidot vievät kaiken muun elämästä. Sitä elää kahden viikon sykleissä, jolloin mennään pettymyksestä suuriin toiveisiin ja taas tiputaan alas. Itse huomaan molemmissa ohjelman naisissa itseäni. Omassa historiassa on kolme inssiä, yksi ivf, josta tuoresiirto ja kolme pakastetun alkion siirtoa. Kolme keskenmenoa ja yksi ihanaakin ihanampi rakas poika.
noista?Itse olen kärsinyt liian helposta raskautumisesta,mutta kyllä tuli suru puseroon kun ei siellä vatsassa tolla naisella ollutkaan mitään.En ole tajunnut että lapsettomuus on noin raskasta.
Vaalea nainen symppis ja jotenkin heidän parisuhde vaikuttaa harmonisemmalta.
4 kertaa peräkkäin saatiin vain 1 munasolu. Kolme hedelmöittyi.
Meillä on 3 lasta!
Mieluummin olisin tehnyt heidän perinteisesti rakastelemalla.
jokaisen vetää enemmän tai vähemmän raskaaksi tuollainen. Ihania pariskuntia molemmat ja lapsen ansaitsisivat kyllä molemmat!
"aikuismaisempi" ja tosiaan tuntuu että ovat harmonisempia. Ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään kärsimyksiä, mutta asenne miten asioihin suhtautuu ratkaisee paljon.
Minusta molemmat pariskunnat ovat ihania :) ja tosiaan ansaitsisivat lapsen.
että heillä hoitohistoria on huomattavasti pidempi. Siinä tulee jo paljon varovaisemmaksi, ei uskalla toivoa. Toiselle pariskunnalle on tehty vasta inssit ja tämä oli eka ivf. Tuolloin vielä antaa itsensä toivoa. Ei osaa varautua vielä pahimpaan.
"aikuismaisempi" ja tosiaan tuntuu että ovat harmonisempia. Ei ole tarkoitus vähätellä kenenkään kärsimyksiä, mutta asenne miten asioihin suhtautuu ratkaisee paljon.
Joo totta varmaan on että asenne ratkaisee mutta valitettavasti aina ei jaksa lapsettomuuden kanssa tsempata :( Itse olen aina positiivinen luonne ollut mutta lapsettomuus vei minut välillä niin pohjalle että en olisi ikimaailmassa uskonut että voin niin romahtaa. Helppo sanoa ulkopuolelta että "otapas nyt positiivinen asenne niin kyllä se siitä". Teoriassa toimii, käytännössä ei.
Niin totta. On jo ehtinyt karista se naiivi usko että kyllä hoidot varmaan sitten viimeistään sen lapsen tuo. Ja kun vuodesta toiseen käy läpi sitä samaa paskaa niin kyynisyyshän siinä nostaa päätään ja tulee helposti "raskaaksi akaksi".
Tuo toinen ei kikukuttele miehelleen tai syyllistä. Suru on varmasti miehellä yhtä suuri ja tuon tumman naisen asenne on juuri sellainen että huh huh...
Juuri kertoi, että takana on niin pitkä prosessi, ettei enää jaksa suhtautua pettymyksiin niin raskaasti.
Toinen ei vielä ollut tuossa vaiheessa.
Molemmat ovat hienoja ja aitoja pariskuntia.
Tuo toinen ei kikukuttele miehelleen tai syyllistä. Suru on varmasti miehellä yhtä suuri ja tuon tumman naisen asenne on juuri sellainen että huh huh...
Varsinkin oman mielipiteeni televisio-ohjelmasta. Jos et sitä kestä, niin ei voi mitään sitten pitää tosiaankin vaan huutaa apua!