Olen persoonallisuushäiriöinen ja eristäydyin siksi vapaaehtoisesti. Kysymyksiä?
Minulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö. Kuulun siis siihen ihmisryhmään, jota joidenkin mukaan kannattaa välttää kuin ruttoa. Eli minun kanssani ei kannata seurustella tai avioitua ja ystävänäkin olen mahdoton. Luettuani kaikenlaisia kuvauksia siitä, millaista tuhoa voisin saada aikaan, päätin, että olen ihmisten kanssa tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Nyt en ole yli vuoteen tavannut juuri ketään.
Haluatteko kysyä jotain?
Kommentit (500)
sukulaiset on ryydytetty keksityillä tarinoilla, koskaan ei esim. minulta ole kysytty mitään suoraan. Jatkuvaa tunnetason huijaamista ja loukatun äitiyden taakse piiloutumista. Jotain narsisimin ja rajatilan sekoitusta varmaan. Sen verran olen ymmärtänyt, että pysyn henkilöstä nykyään kaukana. Kaikki mitä hän sanoo ja tekee on puhdasta myrkkyä.
Kiitos vastauksestasi ja tsemppiä elämään. Vaikeaa se on itselläkin tässä aikuisiällä tajuta että joihinkin ihmisiin voi oikeasti luottaakin.
[/quote]
En osaa enkä edes halua arvioida. Vanhempiaan ei voi kuitenkaan muuttaa. Mutta tietysti heitä voi yrittää ymmärtää. -ap-
[/quote]
sukulaiset on ryydytetty keksityillä tarinoilla, koskaan ei esim. minulta ole kysytty mitään suoraan. Jatkuvaa tunnetason huijaamista ja loukatun äitiyden taakse piiloutumista. Jotain narsisimin ja rajatilan sekoitusta varmaan. Sen verran olen ymmärtänyt, että pysyn henkilöstä nykyään kaukana. Kaikki mitä hän sanoo ja tekee on puhdasta myrkkyä.
Kiitos vastauksestasi ja tsemppiä elämään. Vaikeaa se on itselläkin tässä aikuisiällä tajuta että joihinkin ihmisiin voi oikeasti luottaakin.
Ei kai sillä diagnoosilla edes ole niin väliä. Minua se auttoi ymmärtämään itseäni ja elämääni. Ymmärrän myös, miksi ihmiset eivät kestä minua.
Kaikkea hyvää sinullekin!
vittuilen sillai sivistyneesti ja olen ILKEÄ. t. PM
Kiljuminen näyttää koomiselta, harvemmin sorrun siihen. Mieluummin olen ilkeä ja todella pelottava kun sille päälle satun.
Manaaja-elokuvasta voi kattoo millaiseksi muutun kun suutun.
vittuilen sillai sivistyneesti ja olen ILKEÄ. t. PM
Kiljuminen näyttää koomiselta, harvemmin sorrun siihen. Mieluummin olen ilkeä ja todella pelottava kun sille päälle satun.
Manaaja-elokuvasta voi kattoo millaiseksi muutun kun suutun.
Kyllä minäkin voin olla oikea peto, mutta en haluaisi olla. Häpeän kohtauksiani ja juuri siksi päätin lopettaa ihmisten kanssa olemisen. -ap-
ihan kelle vaan jos homma ei mene mieliksi. Ja poliisillekin saa haistatella, sakoilla selviää, kun muistaa ettei käy käsiksi, niin ei saa syytettä virkamiehen vastustamisesta.
kohde on ilkeyteni ansainnut, oma vikansa.
ihan kelle vaan jos homma ei mene mieliksi. Ja poliisillekin saa haistatella, sakoilla selviää, kun muistaa ettei käy käsiksi, niin ei saa syytettä virkamiehen vastustamisesta.
Minulle olisi varmaan liian kova takaisku, jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen. Yritän hoitaa asiani ja yhteiskunnalliset velvoitteeni kunnolla, vaikka masentaisi tai harmittaisi. -ap-
Minulle olisi varmaan liian kova takaisku, jos joutuisin tuollaiseen tilanteeseen. Yritän hoitaa asiani ja yhteiskunnalliset velvoitteeni kunnolla, vaikka masentaisi tai harmittaisi. -ap-
Numerointisysteemini meni sekaisin. -ap-
ja milloin sairaus puhkesi ja miten ilmeni? Läheiseni sairastui 17 v.
ja milloin sairaus puhkesi ja miten ilmeni? Läheiseni sairastui 17 v.
Olen nainen, yli 40- ja alle 50-vuotias. Masennuin opiskeluaikana, mutta persoonallisuushäiriö on varmaan kehittynyt jo ihan lapsesta saakka. Masennus oli haluttomuutta, ahdistusta, lamaantumista, kuolemantoivetta yms. -ap-
Mikä sinusta tekee mielestäsi niin kauhean.
Katsopa vaikka näitä kirjoituksia tälläkin palstalla, eipä täälläkään kovinkaan kauniita ihmisiä usein näe!
Älä pistä itseäsi siis syyttä alas!
Olen ollut kerran naimisissa. Sen jälkeen olen seurustellut pari kertaa. Hylätyksi tulemiset ovat olleet rankkoja kokemuksia. Pystyn aina jonkin aikaa olemaan ihana ja miellyttävä, mutta sitten tapahtuu jokin romahdus ja jään yksin. Haluan välttää sellaista. Toisaalta ajattelen, että pysymällä kaukana ihmisistä teen heille tavallaan palveluksen. -ap-
Mitä mahtavin nainen ja yht'äkkiä saattoi loukata niin, että kukaan koskaan ei voisi sellaista sanoa tai tehdä toiselle. Ja aina ne tuli puuntakaa, tyyliin illallisella ravintolassa jne ja sitten kun sitä tuli niin paskaa myös tuli. Välillä varmaan aiheesta, koska en minä täydellinen ole, en edes lähelle. Nyt kyseinen nainen on naimisissa ja olen aika varma, että ei kauaa kestä. Kenenkään miehen kanssa ei kauaa pystynyt olemaan yhdessä, yleensä miehet jättää, mutta minun tapauksessani oikeastaan molemmat vaan päätettiin lopettaa suhde. Ennen kuin noita ei diagnosoitu niin ihmiset kulkiat vaan nimellä kusipää, joten ei tuo nyt ap välttämättä maailmaa kaada.
[iMitä mahtavin nainen ja yht'äkkiä saattoi loukata niin, että kukaan koskaan ei voisi sellaista sanoa tai tehdä toiselle. Ja aina ne tuli puuntakaa, tyyliin illallisella ravintolassa jne ja sitten kun sitä tuli niin paskaa myös tuli. Välillä varmaan aiheesta, koska en minä täydellinen ole, en edes lähelle. Nyt kyseinen nainen on naimisissa ja olen aika varma, että ei kauaa kestä. Kenenkään miehen kanssa ei kauaa pystynyt olemaan yhdessä, yleensä miehet jättää, mutta minun tapauksessani oikeastaan molemmat vaan päätettiin lopettaa suhde. Ennen kuin noita ei diagnosoitu niin ihmiset kulkiat vaan nimellä kusipää, joten ei tuo nyt ap välttämättä maailmaa kaada.
[/quote]
En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla viimeisellä lauseella. -ap-
[iMitä mahtavin nainen ja yht'äkkiä saattoi loukata niin, että kukaan koskaan ei voisi sellaista sanoa tai tehdä toiselle. Ja aina ne tuli puuntakaa, tyyliin illallisella ravintolassa jne ja sitten kun sitä tuli niin paskaa myös tuli. Välillä varmaan aiheesta, koska en minä täydellinen ole, en edes lähelle. Nyt kyseinen nainen on naimisissa ja olen aika varma, että ei kauaa kestä. Kenenkään miehen kanssa ei kauaa pystynyt olemaan yhdessä, yleensä miehet jättää, mutta minun tapauksessani oikeastaan molemmat vaan päätettiin lopettaa suhde. Ennen kuin noita ei diagnosoitu niin ihmiset kulkiat vaan nimellä kusipää, joten ei tuo nyt ap välttämättä maailmaa kaada.
En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla viimeisellä lauseella. -ap-
Nyt ei näemmä onnistu lainaaminen. -ap-
Muut on kusipäitä ja nipottavia tosikkoja jos eivät ymmärrä, enkä sellaisia ihmisiä edes elämääni haittaamaan tarvitse. PM
Olen joskus raivostuessani huitonut ex-miestäni. Sain kyllä häneltä sitten kunnollisen selkäsaunan.
Muut on kusipäitä ja nipottavia tosikkoja jos eivät ymmärrä, enkä sellaisia ihmisiä edes elämääni haittaamaan tarvitse. PM
Minä taas ajattelen, että jokaisessa on vikansa. Minun vikani ovat sellaisia, että on parasta pysyä loitolla ihmisistä. -ap-
Olen joskus raivostuessani huitonut ex-miestäni. Sain kyllä häneltä sitten kunnollisen selkäsaunan. -ap-
asiat sut tekee tyytyväiseksi / onnelliseksi?
Tyytyväinen olen, kun on tasapainoinen olo eli mikään ei itketä, ahdista tai suututa. Erityisen onnellinen en ole varmaan koskaan. -ap-
Mulle tuli joskus nuoruudenkuohuissa tuo diagnoosi kaiken päälle heitettynä ( olen sellainen voimakkaasti reagoiva herkkis) ja koin sen todella kahlitsevaksi. Ikinä ei ole mitään sen suurempaa ollut, ongelmana pohjamudissa oleva itsetunto ja liika kiltteys vain yhä. Älä rankaise itseäsi, elä siinä missä muutkin, äläkä eristä itseäsi, koska sillä ne ongelmat eivät lähde. Opettele ja lähde vaikka pois, jos pahalta alkaa tuntua, yritä hallita niitä suuttumisiasi ( tunteet ovat aina normaaleja ja rehellisiä, opettele käsittelemään niitä ja samalla itseäsi, pahempia ihmisiä kuin sinä, löytyy aina varmasti)
Älä vertaa itseäsi muihin epävakaihin, kaikilla taitaa olla se yksi tai parikin herkkää kohtaa, joiden käsittelyä ei järjellä pysty kontrolloimaan. Kuulostat todella kivalta ja unohda tuo psykomamma, et ole samanlainen. Kaikki eivät aina jaksa olla vahvoja.
En osaa enkä edes halua arvioida. Vanhempiaan ei voi kuitenkaan muuttaa. Mutta tietysti heitä voi yrittää ymmärtää. -ap-