Mihin muuttaisimme Varsinais-Suomessa?
2 aikuista ja vauva. Kerrostalo tai rivitalokämppä, lähellä Turkua. Aloitan opinnot Turun yliopistossa, joten pitäisi olla inhimillisen matkan päässä sieltä. Periaatteessa voisi muuttaa ihan Turkuun, mutta haluaisin asua jossain, missä voisi asustella lapsen kanssa pidempäänkin ja olisi turvallista olla eikä mitään lähiömeininkiä. Raisio on jotenkin masentava paikka, sinne en haluaisi.
Kommentit (12)
Kaarina, Naantali ja Turussa on loistavia paikkoja kuten Kakskerta, Hirvensalo, Ruissalo. Rauhallisia ja kauniita ja on merta ja luontoa. Littoinen myös hyvä perhepaikka jne. Itse muuttaisin Kakskertaan vaikka aamulla onkin ruuhkia, jos siis olisin Suomeen muuttamassa ja esim Turkuun. Kaverini asuu siellä ja se on kuin maalla, mutta pääsee hyvin joka paikkaan ja on laskettelurinne vieressä, meri, koulut jne. Käykää ajelemassa, sillähän se selviää.
on oikein hyviä alueita joissa on turvallista asua eikä ole lähiömeininkiä.
Mutta jos Turku ei kiinnosta niin Kaarina tai Parainen (joka on kyllä jo suht kaukana) tai toisella suunnalla Lieto ovat ihan hyviä vaihtoehtoja. Itse asuin lähellä liedon rajaa Turun Maariassa aikoinaan pienessä rintamamiestalossa ja oli ihanaa maaseutumaista aluetta vaikka Turun keskustaan vain 13 km.
Olen siis nuoruuteni Turun suunnalla viettänyt, mutta niin tarkkaan en kaupunkia tunne enkä ole tästä vinkkelistä sitä ikinä tarkastellut. Mietityttää noi Turun julkiset, ne kun ei ole parhaasta päästä kun vertaa Helsinkiin... Kaarinaa olen ajatellut, sieltä voisi katsella. Toi Maaria kuulostaa myös hyvältä.
Mutta jos Turku ei kiinnosta niin Kaarina tai Parainen (joka on kyllä jo suht kaukana) tai toisella suunnalla Lieto ovat ihan hyviä vaihtoehtoja. Itse asuin lähellä liedon rajaa Turun Maariassa aikoinaan pienessä rintamamiestalossa ja oli ihanaa maaseutumaista aluetta vaikka Turun keskustaan vain 13 km.
Olen siis nuoruuteni Turun suunnalla viettänyt, mutta niin tarkkaan en kaupunkia tunne enkä ole tästä vinkkelistä sitä ikinä tarkastellut. Mietityttää noi Turun julkiset, ne kun ei ole parhaasta päästä kun vertaa Helsinkiin... Kaarinaa olen ajatellut, sieltä voisi katsella. Toi Maaria kuulostaa myös hyvältä.
Mielestäni siellä toimii julkinen liikenne ihan hyvin. Raitiovaunuja ei enää valitettavasti ole kun demarit sai 70-luvulla päähänsä ne purkaa, mutta bussit kulkee kyllä mielestäni tosi hyvin. Jos ylipoistoon olet menossa niin kannattaa katsoa sieltä puolelta sitten, vaikka ihan Ravattula, Kesämäki, Littoinen. Niistä pääsee autolla 10 minkassa yliopistolle ja linja-autollakin nopeasti. Tosin Littoisen autot taitaa mennä Varissuon läpi, joka ei nyt mikään parhain paikka ole eli voi olla aika vilkasta menoa busseissa välillä.
olen viihtynyt Raisiossa oikein hyvin jo kymmeniä vuosia.
Tietenkään ei kannata muuttaa kunnan vuokrataloihin -siellä ei viihdytä.
Mielestäni aivan liian hankalaa jos haluaa päästä ns helposti yliopistolle jne eikä ole omaa autoa käytössä. Raisio on sellainen Turun Vantaa ja Kaarina,Parainen sellainen Turun Espoo. Ihan vaan liikkumisen kannalta Raisio ei ole mielestäni hyvä vaihtoehto ja tulivatko ne mukaan edes seutulippuun?
ainakin menee bussi suoraan yliopistolle.
Mielestäni aivan liian hankalaa jos haluaa päästä ns helposti yliopistolle jne eikä ole omaa autoa käytössä. Raisio on sellainen Turun Vantaa ja Kaarina,Parainen sellainen Turun Espoo. Ihan vaan liikkumisen kannalta Raisio ei ole mielestäni hyvä vaihtoehto ja tulivatko ne mukaan edes seutulippuun?
olen eri mieltä, busseja kulkee Turun suuntaan todella hyvin aamusta iltaan ja viikonloppuisinkin.
Seutulipusta en osaa sanoa mitään, kuljen aina omalla autolla.
vasaramäen aluetta!
Kaikki on lähellä mutta silti ihanan rauhallinen alue.
Koulu on todella hyvä.
Ei tarvitse muuttaa lähiöön. Miksette hakisi vaikka TYSin perheasuntoja?
Hirvensalo alkaa olla jo liikakansoitettu.
Monen vuoden vauva-, lapsi- ja nyt nuorisokokemuksella suosittelen Naantalia. Täällä toimii kaikki! Bussikin vie suoraan Naantalista Hämeenkadulle (no kestäähän se kyllä jonkin aikaa, mutta ei tarvitse edes bussia vaihtaa), yliopiston viereen.
Itse olen lapsuuteni asustanut Kaerlassa, voisin kyllä kuvitella asuvani lasten kanssa sielläkin - jollen olisi jo naantalilaistunut.
Hämeentietä pääsee nopeasti yliopistolle.
Lieto on myös todettu "Varsinais-Suomen lapsiystävällisimmäksi kunnaksi".