Käsittämättömän paha olla
En tiedä mikä minua vaivaa, sellainen erikoinen sisäinen 'tuska', levottomuus ja paha olo. En edes tiedä mistä se johtuu. Hankala puhua kenellekään tai alkaa purkaa asiaa kun ei ole mitään erityistä huolta mistä puhua :(
Kommentit (7)
Kaikki on nyt ok, ollut jo pidemmän aikaa ja tämä stressaava elämänvaihe on takana. Luulisi, että nyt olisi hyvä olla. Tämä paha olo ei liity mihinkään yksittäiseen asiaan, sellainen yleisolo on jotenkin ahdistunut, ihan kuin tämä hyvä olo olisi jotenkin 'väärää'.
Terveyskeskuspsykologi voisi auttaa. Jos elämä on tosi hankalaa, kannattaa mennä lääkäriin.
kun elämä tavallaan rullaa ihan normaalisti, eikä sen suurempia hankaluuksia ole. Sisäisesti vaan jotenkin on tuskallinen olo. Mutta ehkä se voisi olla hyvä ajatus mennä juttelemaan jonnekin, olen miettinyt sitä vähän itsekin jo.
Ikävä seuralainen joka kannattaa hoitaa päiviltä mahdollisimman nopeasti.
Pesiytyy yleensä epämääräiseksi möykyksi kurkun tienoille, aiheuttaen mahdollisesti hengen ahdistusta, palan tunnetta kurkussa, tyhjyyden tunnetta vatsan pohjassa, itkuisuutta, lukuisat muut oireet myös mahdollisia.
Hoidoksi yleensä ehdotetaan estolääkitystä, myös itsehoito mahdollista, tosin erittäin vaikeaa.
Tsemppiä häätöön ja kevät aurinkoa sekä keholle että mielelle.
Olennaista on se, miten suoriudut arjesta. Kärsimystä kannattaa lievittää aivan kuten hoitaisit kovaa päänsärkyäkin ja menisit sen vuoksi lääkäriin. Nykyään lääkitystäkin on saatavilla ja myös terapiaa, jos lääkäri toteaa sille tarpeen. (tai siis itse maksaen saat sitä ilman muuta, kela-korvattavuuteen tarvitaan lääkärin lausunto) Joskus lyhytkin terapia voi auttaa.
olet skarpannut kaiken sen stressaavan yli ja nyt se stressi purkautuu ahdistuksena, kun kaikki on ohi. Sillä tavalla olet suojellut itseäsi jaksamaan vaikean yli. Kannattaa puhua jollekin, jos ei ammattilaiselle niin kaverille tapahtuneista asioista ja sitä kautta käsitellä niitä. Puhut niitä aina uudelleen ja uudelleen, kunnes olet niiden asioiden kanssa sinut.
Onko sulle tapahtunut menneisyydessä raskaita asioita tai onko jotain stressaavaa tapahtunut viime aikoina?