Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömätkin tienaa enemmän

Vierailija
06.02.2012 |

Tympäsee, suorastaa v:tutta. Työttömätkin tienaa enemmän kuin kotihoidontuella, ja heidän lapset hoidetaan puoli ilmaiseksi päivähoidossa. Itse olen 10 vuoden työssäolo aikana maksanut 50 kertaa enemmän veroja kuin monet työttömät. Silti saan kotihoidontuella vähemmän kuin työtön ja vanhemmasta lapsestakin maksan täyden hoitomaksun.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on ihminen, jolle ei ole riittänyt työpaikkaa.

Tilanne on sellainen kuin siinä leikissä jossa tuoleja on 12 ja istujia 13. Joku jää aina ilman tuolia. Olisi kohtuullista, että se vuoro välillä vaihtuisi mutta jostakin syystä ilman tuolia jäänyt saa usein aika kauan odottaa vuoroaan.

Faktahan on, että vapaita työpaikkoja ei ole yhtä paljon kuin on työttömiä. Ja tarkoitan kokoaikaisia työpaikkoja, joilla voisi itsensä elättää. ( + että olisivat oikeilla paikkakunnilla ja olisi sopiva koulutus jne.)

Vierailija
42/44 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoitoon. Mitä sä sitä virikehoidatat yhteiskunnan rahoilla ja kehtaat vielä vinkua, kun et saa ansiosidonnaisen verran kotihoidontukea! Lasten kotihoito on perhekohtainen VALINTA, eikä sen tuen tarvitse ollakaan samalla tasolla kuin työkkärikorvausten.

No käykö mielessä, että lapsella saattaa olla tiettyjä tarpeita, joita ei voida kotona täyttää. Ja onhan ne työttömienkin lapset siellä veronmaksajien rahoja tuhlaamassa, ja monessa tapauksessa puoli ilmaiseksi. Me kuitenkin maksetaan TÄYSI MAKSU!!!

tai puolipäivähoito. Toki se vaatii sulta hiukan viitseliäisyyttä, jota nyt näytät kanavoivan lähinnä ruikuttamiseen. Sun täysi pk-maksusi kattaa silti vain murto-osan lapsesi aiheuttamista kuluista. Lasten päivähoidon todelliset kulut ovat kunnille n. 700-800 euroa kuukaudessa. Työttömien lapset on hoidossa, koska vanhemmat hakevat töitä, ja yleensä työllistyvätkin ennen pitkää. Sun kotonaolosi lienee vähän pidempi biitti, etkä hae aktiivisesti samalla töitä.

No kuule kattaa se mun päivähoitomaksu enemmän kuin joku työttömän 20 euroa. Tuskinpa niitä töitä haetaan ihan joka arki päivä 8 tuntia. Enköhän mä ole sen kotona oloni jo maksanut veroilla, joita olen maksanut yli 10 vuoden ajan. En kuitenkaan aio olla kotona kotihoidontuella 3 vuotta vaan 10 kuukautta.

kutsu voi tulla haastatteluun hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Sen takia on katsottu, että työnhaku on työtä. Totta kai jotkut tekee sitä tunnollisemmin kuin toiset, mutta haloo, niin tekee kotiäiditkin lastenhoitoaan osa tunnollisemmin ja osa taas vähemmän tunnollisesti... osa hoidattaa näemmä lapsista osan kunnalla anyways...

Sun veros on kuule menneet ko. vuosina ihan valtion ja kunnan senaikuisiin menoihin. Ei niitä ole mihinkään rahastoitu. Muutenkaan en sinuna kauheasti menneisiin veroihin vetoaisi... jos sulla olisi ollut yhtään merkittävämmät verot, sulla olisi ollut myös hyvät tulot ja niin muodoin sulla olisi hitto vie vähän säästöjäkin noin rupaisen kotihoidon ajaksi, ettei tarvitse työttömyyspäivärahoja kadehtia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole palkkaa eikä se ole työttömyyskorvausta. Nimensä mukaisesti se on vain TUKI, ei mitään muuta. Meidän kaikkien lapset muuten hoidetaan puoli-ilmaiseksi kunnallisella puolella, tai oikeestaan lähes ilmaiseksi. Yhden lapsen kustannukset ovat todellisuudessa keskimäärin 980 euroa kuukaudessa kunnallisessa hoidossa.

sekin pitää muistaa että kotihoidontuelle jääminen on aina valintakysymys, kyllä normiaikuinen ymmärtää että tulot putoavat

Vierailija
44/44 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se työttömyyskorvauskin TUKI, työmarkkinatuki! Että eiköhän nämä TUET voisi olla ihan rinnastettavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi