En jaksa enää yrittää. Luovutan ja syrjäydyn.
Olen hakenut töitä 3 vuotta. Ihan mitä vaan työtä. Asun Turussa eli en ihan pienellä paikkakunnalla. Mulla on viestinnästä AMK-tutkinto, tekijöitä on hirveästi ja paikkoja tosi vähän. Työkkärin rahoilla en voi opiskella, hoitoalalle tm. en sovi ollenkaan, en pystyisi siihen, potilaatkin kärsisi mun hoidossa... Opiskelijana saisin puolet nykyisistä tuista, ei ole mahdollista mitenkään. Olen yh. PUhelinmyyjänä olin puoli vuotta, se oli hirveetä. Sen jälkeen masennuin. ja 3 vuotta on nyt mennyt ilman duunia.
En vaan jaksa. Olen lähettänyt kymmeniä ellen satoja hakemuksia oman ja muiden alojen hommiin. Mihinkään Siwan kassalle en pääse vaikka haluaisin, olen ylikoulutettu eikä kassakokemusta.
Antaa olla.
Kommentit (70)
koska en tahdo maksaa 38% veroja kovalla työllä ansaitusta palkastani, jotta joku VOI PÄÄTTÄÄ JÄÄDÄ KOTIIN HIMMAILEMAAN! Ei helvetti.
Toivottavasti laiskoihin paskoihin kyllästyneet äänestää jaloillaan ja vie veroeuronsa muihin maihin. Kukas sitten teidän "yhyy kun mä en saa oman alan töitä mistä maksetaan 4000 euroa kuussa puhtaana käteen 4h /pvä työajasta"- elämisen?
Mua korpeaa niin äärettömän paljon nämä elämäntapa-työttömät jotka ei vaan jaksa. Sen rahan eteen PITÄÄ HAKEA TÖITÄ! Se on se teidän teidän työ siihen asti, että saatte työtä. Piste!
koska en tahdo maksaa 38% veroja kovalla työllä ansaitusta palkastani, jotta joku VOI PÄÄTTÄÄ JÄÄDÄ KOTIIN HIMMAILEMAAN! Ei helvetti.
Toivottavasti laiskoihin paskoihin kyllästyneet äänestää jaloillaan ja vie veroeuronsa muihin maihin. Kukas sitten teidän "yhyy kun mä en saa oman alan töitä mistä maksetaan 4000 euroa kuussa puhtaana käteen 4h /pvä työajasta"- elämisen?
Mua korpeaa niin äärettömän paljon nämä elämäntapa-työttömät jotka ei vaan jaksa. Sen rahan eteen PITÄÄ HAKEA TÖITÄ! Se on se teidän teidän työ siihen asti, että saatte työtä. Piste!
Siinä on yksi työpaikka auki, ja sit me muut saadaan töitä! Jipii! Kiitos! Voisiko joku muukin luovuttaa työpaikkansa työttömälle? :)
sinulla ole työkokemusta. Nimittäin kyllä kaupan kassalle aina pääsee.
Jos olet ollut kolme vuotta työttömänä, niin silloinhan sinulle kuuluisi jo joko harjoittelu- tai tukityöllistetyn paikka. Niissä voi pisimmillään olla kaksikin vuotta, jonka jälkeen voisi olla helpompi saada töitä. Kannattaa kysellä työkkäristä niitä harjoittelupaikkoja. Et sinä rahassa häviä, sillä noihin tulee yleensä päälle vielä pieni lisä (ateria- ja/tai matkakorvaus).
Kaupan kassalle ja siivoojaksikaan ei todellakaan pääse aina! Älä ole noin tietäväinen.
atk-taitaja? Perusta joku oma nettiputiikki.
mutta sinne päin, enkä myöskään ole saanut töitä. Olin 15 vuotta alan töissä, joten työkokemustakin löytyisi, ja sitten tuli yt:t ja potkut eikä sen koommin ole duunia löytynyt. Olen ilmeisesti jo liian vanha tällä "nuorekkaalla ja dynaamisella" alalla. Olen myös hakenut vaikka minne, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa.
Oletko koittanut ottaa yhteyttä vuokratyöpaikkoihin. Ainakin minulle oli suuri apu.
Sitten teet kun yksi ehdotti ja olet yhteydessä pieniin firmoihin ja tarjoudut kirjoittamaan heidän nettisivut uusiksi. Tarjoudut kirjoittamaan heille lehdistötiedotteita ja tarjoat apua tilaisuuksien järjestämiseen. Sun on ap pakko keksiä jotain itse koska jostain syystä sä en ulkopuoliselle työllisty.
jos on suomalainen nainen. Virolaiset ja venäläiset pääsevät helpommin siitä päätellen, että meilläkin kassat ovat enimmäkseen näitä lähimmässä prismassa.
Itse olen vuosien aikana hakenut kymmeniä kertoja k- ja s-ketjujen liikkeisiin mutten ole kelvannut. Pari kertaa olen päässyt haastatteluun asti.
Koulutus lähihoitaja mutta kun en pesuaineallergian takia oikein enää niitä hommia voi tehdä.
jos on suomalainen nainen. Virolaiset ja venäläiset pääsevät helpommin siitä päätellen, että meilläkin kassat ovat enimmäkseen näitä lähimmässä prismassa.
Itse olen vuosien aikana hakenut kymmeniä kertoja k- ja s-ketjujen liikkeisiin mutten ole kelvannut. Pari kertaa olen päässyt haastatteluun asti.
Koulutus lähihoitaja mutta kun en pesuaineallergian takia oikein enää niitä hommia voi tehdä.
Kannattaa hakea siis sinne. Isoissa ryhmissä näkyy lähinnä ulkonäöllisesti edustavaa nuorisoa töissä.
Ja risuja ap:lle.
Miksi ap ei mene työelämävalmennukseen? Saisi samat rahat ja ateriakorvauksen, tarvittaessa edellee asumis- ja toimeentulotukea. Ja työkokemusta ja suhteita.
Moni tuntuu vain olevan sitä mieltä, että ei mene "ilmaistöihin". Jos itse en olisi aikoinani mennyt työmarkkinatuella harjoitteluun, en olisi ollut viimeisiä 1,5 vuotta töissä asiallisella palkalla.
Mikä tahansa (opiskelu, hanttihommat, palkaton työharjoittelu) näyttää aina potentiaalisen työnantajan silmissä paremmalta kuin kotona makaaminen ja itsesäälissä kieriskely. Kertoo se jotain jo asenteesta.
Kaupaan eivät todellakaan pääse kaikki halukkaat töihin. Yhtäkään syrjäytynyttä tai muuten asennevammaista en ole ikinä palkannut.
Kaikki hyvät työntekijät sitävastoin ovat aina saaneet töitä. Jos ei meiltä niin saman ketjun kaupasta muutaman kymmenen killometrin säteellä. Etelässä on pula kaupan alan työntekijöistä niin isoissa kuin pienissäkin kaupungeissa.
Ap: viesteistä paistaa läpi haluttomuus tehdä töitä "Siwan kassalle en pääse VAIKKA HALUAISIN..." (Luen niin, että ei halua.) Lisäksi ei halua opiskella kolmea vuotta ammattikoulussa peruskopulupohjaisten junttien kanssa jne. Minäkään tuskin palkkaisin ap:ta, mutta syynä ei olisi se, että ap on ylikoulutettu.
Hyvin usein näkee kaikesta valittavia ja marisevia työnhakijoita, jotka valöittavat, kun mihinkään ei pääse töihin ja kaikki on niin vaikeaa. Joo, ne eivät kyllä pääse töihin meidänkään kauppaan. Useinmiten nämä ihmiset eivät vain itse tahua, missä on vika.
No en ole kuullutkaan viestintägraafikosta
Mutta samalla tavalla voi kai olla yhteydessä firmoihin ja tarjota nettisivujen uutta ilmettä. Jos kukaan ei 3 v palkkaa niin sitten on vaan työlllistettävä itse itsensä eikö?
on viestinnän koulutusohjelma, josta valmistuu mm. graafisia suunnittelijoita, valokuvaajia, elokuva- ja tv-ilmaisun ammattilaisia...
Kyse näissä kaikista on VIESTINNÄSTÄ, esim. ei valokuvaa tai yritysgrafiikkaa tehdä vain siksi että se olisi kivan näköistä, vaan siksi että se myös samalla VIESTII jotakin.
Ja kyllä, on myös olemassa medianomi AMK koulutusohjelmia mm. toimittajille. Mutta viestinnän amk tutkinto EI automaattisesti tarkoita sitä että olisi hyvä kirjoittaja saati että ammattitaito riittäisi työkseen tekemiseen.
Sitten teet kun yksi ehdotti ja olet yhteydessä pieniin firmoihin ja tarjoudut kirjoittamaan heidän nettisivut uusiksi. Tarjoudut kirjoittamaan heille lehdistötiedotteita ja tarjoat apua tilaisuuksien järjestämiseen. Sun on ap pakko keksiä jotain itse koska jostain syystä sä en ulkopuoliselle työllisty.
Eihän missään ole tullut esille, että ap olisi hyvä kirjoittaja. Hänen koulutuksensa voi tarkoittaa sitä, että on esim. vaikkapa graafikko. Suurin osa graafikoista ei ole hyviä kirjoittajia, päinvastoin.
Mutta samalla tavalla voi kai olla yhteydessä firmoihin ja tarjota nettisivujen uutta ilmettä. Jos kukaan ei 3 v palkkaa niin sitten on vaan työlllistettävä itse itsensä eikö?
Arvostan sua, koska edes yrität!
Tiedän henkilön, joka ei ole yli viiteen vuoteen töitä, ei koskaan ollut palkkatyössä, linnouttautuneen kotiinsa äitinsä luokse, täysin syrjäytynyt niin sosiaalisesti kuin yhteiskunnallisestikin. Ja hän elelee tyytyväisenä elämäänsä....
Tsemppiä sulle! Ja muista sanonta: Kehitys loppuu tyytyväisyyteen!
kunnes perustin oman yrityksen. Sain 1,5v tukirahoja ja töitä oli ihan sopivasti ja on edelleen, mutta eri ala, tosin hyvin vaikeasti työllistävä ala. käy työpsykologilla jos se auttaa.
ennen firmaa olin koulunkäyntiavustajana. Se oli kivaa hommaa. Lapsilta sai aina kiitosta ja ne oli ihania.
Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap
kaveri kylläkin opiskelee amk-tutkintoa työkkärin rahoilla.
Siellä ei ole mitään niin kiinnostavaa että pystyisin 3 vuotta viettämään täydet päivät ihmisten kanssa jotka on käyneet vaan peruskoulun. Oikeesti, en pystyis siihen amisuraan enkä halua tehdä niitä töitä mihin sieltä voi valmistua. Tein huonon alavalinnan ja joudun nyt maksamaan siitä. Vituttaa. Syyllistämistä tulee joka tuutista. Ihan sama, kaikesta olen ottanut selvää, aina jokin asia estää tai paikkoja ei vaan ole. Olkoon. ap
On siellä amiksessa luultavasti muitakin aikuisopiskelijoita. Ja ootko miettinyt sitä, ettei sun tarvitse tehdä sitä amisduunia lopun ikääsi, voit opiskella sen ammatin 3v:ssa, ja sitten jatkaa samalta alalta (tai joltain toiselta) amk:ssa ja opiskella ylemmän tutkinnon? Amisammatin töitä tekemällä saisit rahaa elämiseen tekemällä vaikka osa-aikatyötä opiskelun ohessa.
Tsemppiä sulle, uskon että selviydyt kyllä, kunhan vaan et luovuta! Sä oot käynyt jo rankan tien, ja se että vielä jaksat yrittää ja mietit näitä asioita kertoo susta jotain ihmisenä.
Voimia sulle jatkoon
on todellakin väärä asenne. Ei työhaluja. Ja tiedoksi, että ammattioppilaitoksissa opiskelee myös ylioppilaita ja erittäin fiksuja peruskoulusta tulleita. Olen heitä opettanut ja tiedän tämän.
Ja mitä tulee näihin Siwan kassoihin, sinne vaaditaan ihan oma ammattitaitonsa, minä olen maisteri, joka en osaa käyttää kassakonetta.
Sillä jos osaisit, olisit jo töissä. Valitettavasti on pakko nyt vääntää sulle rautalangasta.
Kai olet hakenut muihinkin paikkoihin kuin työkkärissä ilmoitettuihin? Ihan vaan hakemuksia KAIKKIIIIIIIIIIIN yrityksiin ja soitto perään! Siitä se lähtee.
Tosin luulen, että sulla on asennevamma ja siksi et ole työllistynyt vieläkään.